سئو سایت چیست

سئو سایت | بهینه سازی و افزایش رتبه سایت

چگونه در نتایج گوگل ظاهر شویم و بتوانیم مشتریان بالقوه را بدست بیاوریم؟ این یک سوال مهم برای هر شخصی که صاحب کسب و کاری است. سئو (SEO) یکی از روش‌هایی است که با آن می‌توان در نتایج صفحه اول گوگل یا به اصطلاح SERP ظاهر شد. با بهینه سازی سایت خود برای ورود به بازار دیجیتال شروع کنید.

برای سئو سایت و در جهت راهنمایی بیشتر، آنالیز رایگان و دریافت استراتژی و پیشبرد اهداف بازاریابی دیجیتال می‌توانید با مشاوران ما در نسخه اصلی ارتباط برقرار کنید!

سئو SERP

سئو تکنیک بهینه سازی سایت برای نمایش در موتورهای جستجو است، بیایید در این قسمت به اشاره مختصر و مفیدی به سئو سایت داشته باشیم.

من “حسین میرا” کارشناس تولید محتوا و سئو سایت هستم و در این مقاله می‌خواهم با زبانی ساده سئو سایت را برای شما تشریح کنم.

تولید محتوا برای سئو سایت

آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو سایت چیست؟

سئو یا ارجاع طبیعی یا دریافت کلیک اُرگانیک (بهینه سازی موتورهای جستجو)، شامل تمام روش ها و تکنیک هایی است که هدف آنها قرار دادن صفحات وب سایت شما در اولین نتایج طبیعی موتورهای جستجو (به ویژه گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس) است. این با هدف بهبود دید صفحات مورد نظر، با اعمال یک سری “قوانین” تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود. با فعال کردن تعداد معینی از اهرم‌ها، می‌توان بر رفتار ربات‌های خزنده که صفحات وب را فهرست‌بندی می‌کنند، تأثیر گذاشت و اطمینان حاصل کرد که در پاسخ به درخواست کاربران اینترنت، کم و بیش در بالای صفحه جستجو نمایش داده می‌شوند. این ساده ترین تعریف برای سئو سایت است اما راه به این همواری نخواهد بود!

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل هر روز میلیاردها صفحه را ایندکس می‌کند و آنها را به گونه ای رتبه بندی می‌کند که در نتایج خود قرار دهد. قبل از نمایه سازی یا همان ایندکس سایت، “خزیدن” وجود دارد: کاوش در تمام صفحات وب توسط روبات های گوگل.

اگر شرایط برآورده شود، یک صفحه نمایه می‌شود و در حافظه در پایگاه داده نگهداری می‌شود. سپس در نتایج قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر شخصی در گوگل به دنبال “آژانس دیجیتال مارکتینگ” باشد، صفحات پاسخی را دریافت می‌کند که به بهترین وجه پاسخگوی درخواست او هستند.

گوگل برای تصمیم گیری اینکه کدام صفحات مرتبط هستند و کدام صفحات مرتبط نیستند، صدها معیار را در نظر گرفته است: اینها معیارهایی هستند که هدف مرجع طبیعی گوگل “سئو” اعمال می‌شود.

ایندکس شدن سایت توسط موتور های جستجو گوگل

چه چیزی سئوی طبیعی را از سئوی پولی متمایز می‌کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، هدف سئو سایت، قرار دادن صفحات در نتایج به اصطلاح “طبیعی” یا “پیوندهای ارگانیک” SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) است. این موقعیت یابی بدون نیاز به پرداخت پول به موتور جستجو به دست می آید، برخلاف آنچه در بهینه سازی موتور جستجوی پولی (SEA) اتفاق می افتد.

SEA شامل خرید کلمات کلیدی برای قرار دادن “پیوندهای حمایت شده” در بالای SERP ها است، به عنوان مثال با راه اندازی یک کمپین Google AdWords. پرداخت از طریق یک سیستم حراج انجام می‌شود، با قیمت هایی که بسته به رقابت کلمات کلیدی مورد نظر به شدت متفاوت است.

گوگل ادز

چه چیزی سئو سایت را از ارجاع پولی متمایز می کند؟

الگوریتم های گوگل طوری برنامه ریزی شده اند که مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. برای این منظور، آنها به طور مداوم با به روز رسانی های گوگل در حال تکامل هستند. برخی جزئی هستند (ریسپانسیو، پروتکل https) و در موقعیت های سایت ها زلزله ایجاد نمی‌کنند.

برخی دیگر عمده در نظر گرفته می شوند زیرا به طور قابل توجهی معیارهای سئو سایت و موقعیت یابی گوگل را تغییر می‌دهند. این الگوریتم‌ها فقط ارتباط سئو را بررسی نمی‌کنند. آنها همچنین قصد دارند سایت هایی را که از تکنیک های سئو سوء استفاده می‌کنند (سئو کلاه سیاه) جریمه کنند (جریمه هایی که بعداً به آنها خواهیم پرداخت).

سئو کلاه سیاه سایت

برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل که سبب نتیجه گرفتن یا جریمه شدن می‌شود، عبارتند از:

  • الگوریتم پنگوئن گوگل

پنگوئن به‌روزرسانی Google بر کیفیت بک لینک‌ سایت یا لینک‌های ورودی تمرکز دارد: پیوندهایی که به صفحاتی برای بهینه‌سازی “سئو” اشاره می‌کنند، از سایت‌های شخص ثالث.

الگوریتم های مهم گوگل برای سئو سایت

  • الگوریتم پاندا گوگل

پاندا به روز رسانی بر روی کیفیت محتوای وب تمرکز دارد. ارتباط محتوا را با توجه به انتظارات کاربران اینترنت در نظر می‌گیرد.

Colibri اولین مورد از یک سری به روز رسانی هایی است که برای درک بهتر مقصود کاربر در نظر گرفته شده است. مرغ مگسخوار به دنبال آن قرار گرفت.

این به روز رسانی به نفع سایت های سازگار با موبایل است. این موتور یک تست Google Mobile Friendly برای بررسی سطح سازگاری سایت شما ارائه می‌دهد.

سئو محلی چیست؟

یک تنوع از ارجاع طبیعی گوگل، ارجاع محلی (سئو محلی) با هدف قرار دادن خود در پاسخ به یک درخواست محلی، معمولاً با نام شهر همراه است. به عنوان مثال: “آژانس دیجیتال مارکتینگ تهران“.

هدف دستیابی به مشتریان محلی زمانی است که آنها به دنبال اطلاعاتی در مورد یک خدمات یا محصول هستند. بدانید که 25 درصد از کل جستجوهای انجام شده در Google محلی هستند و 88 درصد از جستجوهای بومی سازی شده انجام شده از تلفن هوشمند در عرض 24 ساعت منجر به یک اقدام (تماس تلفنی، بازدید فیزیکی) می‌شود.

ضروری است، فهرست کسب و کار Google (که قبلاً Google My Business نامیده می شد) سئو محلی بسیار ساده Google را ارائه می‌دهد.

جزئیات شرکت، ساعات کاری و موقعیت جغرافیایی از طریق نقشه گوگل میتوانید بارگذاری کنید.

آیا سئو ضروری است؟ چرا به مرجع طبیعی گوگل نیاز داریم؟

زیرا گوگل پرکاربردترین موتور جستجوی جهان است. سهم بازار آن بسته به هر کشور بین 75 تا 95 درصد متغیر است که میانگین آن 91.8 درصد است. در ایران بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت از این موتور جستجو به عنوان اولویت استفاده می‌کنند.

کار بر روی سئو سایت خود به این معنی است که هر فرصتی را به خود بدهید تا صفحات وب خود را برای کاربران اینترنت قابل مشاهده کنید و در نتیجه حجم بیشتری از ترافیک را در وب سایت خود ایجاد کنید.

ارجاع طبیعی سئو:

این کلید موفقیت در وب است: شما باید صفحات خود را قابل مشاهده کنید. باید بدانید که نزدیک به 2 میلیارد وب سایت در وب وجود دارد و گوگل حدود 130000 میلیارد صفحه را ایندکس کرده است. علاوه بر این، روزانه 20 میلیارد سایت توسط روبات های گوگل (Googlebots) بازدید می‌شود.

سئو سایت، تنها راه قابل مشاهده کردن صفحه برای کاربر اینترنتی که جستجو را راه اندازی می‌کند و بهینه سازی آن با اعمال قوانین موتور جستجو است.

چه چیزی سئو گوگل را به اهرم اصلی برای کسب ترافیک دیجیتال تبدیل می کند؟

سئوی طبیعی (سئو کلاه سفید) به شما اجازه می دهد تا ترافیک واجد شرایط را به صفحات وب خود جذب کنید، که احتمالاً تبدیل به بازدیدکنندگان و سپس به مشتریان بالقوه تبدیل می‌شوند. بنابراین بهینه سازی سئو به شما این امکان را می‌دهد که توجه کسانی را که واقعاً به نوع خدمات/محصولات ارائه می‌دهید جلب کنید.

این ترافیک ایجاد شده توسط Google SEO مزیت پایدار بودن را دارد: در دراز مدت عمل می کند. برخلاف یک کمپین تبلیغاتی سنتی، که اثرات آن به محض توقف تزریق پول متوقف می‌شود، سئو همچنان به جذب ترافیک (و تولید سود) ادامه می‌دهد حتی زمانی که دیگر آن را بهینه نکنید.

جریمه گوگل چیست؟

وب مسترهایی که به دستورالعمل های گوگل احترام نمی‌گذارند، خطر جذب خشم موتور را به شکل جریمه می پذیرند. این جریمه‌های سئوی گوگل ناشی از به‌روزرسانی الگوریتم است و در لغتنامه سئو به پنالتی گوگل معروف است.

به عنوان مثال، پنالتی پنگوئن، فیلتری است که سایت هایی را با بک لینک های بی کیفیت جریمه می کند. جریمه پاندا سایت هایی را هدف قرار می دهد که محتوای آنها با استانداردهای کیفیت مورد انتظار مطابقت ندارد (معمولاً: لیست کلمات کلیدی).

آنها نه تنها الگوریتمی هستند، بلکه گاهی اوقات دستی نیز هستند که توسط مهندسان Google تصمیم گیری می‌شود. گوگل در دستورالعمل‌های اولیه خود برای مدیران وب‌سایت، فهرستی از تکنیک‌هایی را تهیه می‌کند که باید از آنها اجتناب کرد تا جریمه نشوند.

چگونه متوجه می شوید که سایت شما تحت تاثیر جریمه گوگل قرار گرفته است؟

جریمه‌های گوگل می‌تواند عواقب جدی بر موقعیت وب‌سایت شما داشته باشد: طبقه‌بندی، فهرست‌زدایی یا حتی قرار دادن در لیست سیاه. بنابراین مهم است که در صورت تحریم هر چه سریع‌تر واکنش نشان دهیم و این کار را انجام دهیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن از وضعیت آگاه شویم.

چگونه متوجه می شوید که سایت یا برخی از صفحات شما به دلیل ارجاع نادرست گوگل تحریم شده اند؟

دو راه حل وجود دارد: یا پیامی را در کنسول جستجوی گوگل دریافت می کنید (اگر جریمه دستی باشد)، یا متوجه تغییر موقعیت صفحات خود یا کاهش ناگهانی ترافیک ایجاد شده (در مورد جریمه الگوریتمی) می شوید. .

چگونه سئوی وب سایت خود را بهینه کنیم؟

اگر اصل مفهوم سئو نسبتاً ساده باشد، اجرای آن پیچیده به نظر می‌رسد. و دلیل خوبی هم دارد: بهینه سازی سئو وب سایت شما شامل استفاده از تعداد زیادی اهرم (بیش از 200 تکنیک سئو) است که مطابق با معیارهای تعیین شده توسط Google و دستورالعمل های معروف است.

در واقع، به منظور کمک به وب مسترها در شروع کار، موتور جستجو یک راهنمای سئو طبیعی گوگل را در اختیار آنها قرار می‌دهد. اما انتظار نداشته باشید که اسرار بهینه سازی موفق را در آنجا پیدا کنید!

مهم‌تر از همه، این راهنما اصول کار سئو را ارائه می‌کند: سپس هرکسی می‌تواند الگوریتم‌های Google را به روش خود تفسیر کند و یک استراتژی ارجاع طبیعی منسجم را با در نظر گرفتن اهرم‌های سئو داخلی و سئو خارجی اجرا کند.

همچنین بخوانید: سئو فنی 

ارجاع طبیعی سئو در سایت چیست؟

ارجاع طبیعی در سایت همه عناصر مربوط به خود صفحات وب را گرد هم می آورد. ما بین اهرم‌های فنی (زمان بارگذاری سایت، سازگاری با موبایل – پاسخ‌گو، ساختار URLهای سایت، قطعه‌های غنی)، اهرم‌های مربوط به محتوا (انتخاب و قرار دادن کلمات کلیدی، زمینه‌های معنایی، کیفیت و اصالت محتوا) و اهرم‌هایی که خزیدن را تسهیل می‌کنند، تمایز قائل می‌شویم. روبات ها و درک آنها از صفحات (برچسب های html: عنوان، توضیحات متا، عنوان جریان Hn، ویژگی alt برای تصاویر. فایل robots.txt و فایل های نقشه سایت. مش داخلی).

این عناصر کم و بیش بر ارجاع طبیعی یک صفحه تأثیر می‌گذارند، اما حداقل به نمایه سازی خوب آن و/یا بهبود دید آن کمک می کنند.

ارجاع طبیعی سئو خارج از سایت چیست؟

ارجاع طبیعی خارج از سایت که Netlinking نیز نامیده می شود، تمام عناصر خارجی صفحات وب را در بر می‌گیرد. این اهرم‌های سئو مربوط به: محبوبیت سایت، نت‌لینک‌سازی و بک لینک‌ها (لینک‌هایی که به صفحات شما از سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند)، معیار رقابتی و لینک‌های شبکه های اجتماعی.

محرک اصلی سئو خارج از سایت از صفحه گوگل کیفیت باقی می ماند: صفحه ای که کاربران اینترنت دوست دارند، لینک های ورودی را راحت تر به دست می آورند و محبوبیت آن افزایش می یابد.

10 بک لینک از چند سایت تاثیرگذار مهمتر از 100 بک لینک از سایت های بد شهرت و غیره است.

بنابراین، ما باید همیشه از پیوندهای ورودی کیفی – و در صورت امکان طبیعی – حمایت می‌کنیم، اما باید روی لنگرهای پیوند (انکر تکست) نیز با دقت کار کنیم.

چرا اندازه گیری مخاطبان مهم است؟

از آنجایی که سئوی طبیعی هدف آن بهبود دید یک وب سایت به منظور افزایش ترافیک آن است، اندازه گیری حجم این ترافیک ضروری است. این شرط لازم برای ارزیابی اثربخشی کمپین های سئوی شما و در صورت لزوم اصلاح نقاط مسدود کننده است.

برخی از شاخص‌های ردیابی ترجیحی عبارتند از: ترافیک کلی وب‌سایت، صفحات وب پربازدید، صفحاتی که بیشتر بازدیدکنندگان را به مشتریان بالقوه تبدیل می‌کنند، و دامنه‌های ارجاعی که از آن ترافیک می‌آید (سایت‌هایی که کاربران اینترنت از آن‌ها روی لینک‌های برگشتی کلیک می‌کنند تا به شما دسترسی پیدا کنند). ابزارهای زیادی برای اندازه گیری ترافیک شما وجود دارد، مانند گوگل آنالیتیکس.

چگونه روی سئو سایت در سطح بین المللی کار کنیم؟

استراتژی‌های سئو دیگر محدود به یک کشور واحد نیستند: برای شرکت‌هایی که چندین بازار را اشغال می‌کنند، مطلوب است که روی سئو بین‌المللی کار کنند تا به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند.

اهرم های اصلی به شرح زیر است: تغییر وب سایت خود به چند زبانه، سپردن ترجمه محتوا به متخصصان، کار بر روی کلمات کلیدی در زبان هر کشور با هدف رتبه بندی در موتورهای جستجوی ملی (Google.de، Google.es، Google. آن، و غیره)، ساختار مناسب برای URL ها را هدف قرار دهید، و البته، با متخصص سئو بین المللی تماس بگیرید!

استراتژی سئو

ممیزی سئو؟

ممیزی SEO یک پیش نیاز ضروری برای هر استراتژی مرجع طبیعی گوگل است. این عملیات مقدماتی به شما این امکان را می دهد تا بر اساس بسیاری از عوامل خاص کسب و کار و وب سایت خود، بهترین برنامه اقدام ممکن را تعیین کنید.

ممیزی سئو کلمات کلیدی، استراتژی های رقابتی، عملکرد سایت از نظر ارجاع طبیعی، معماری و محتوای سایت، عملکرد فنی و همچنین کیفیت و میزان نت لینک را تجزیه و تحلیل می کند.

علاوه بر این، ممیزی سئو باید بر ابزارهای خاص برای مسائل فنی تحلیل شده تکیه کند – اما این استراتژی در انحصار مشاور سئو باقی می ماند. از آنجا که هیچ استراتژی سئوی عمومی وجود ندارد، هیچ دستور العمل محرمانه‌ای که برای همه سایت‌ها کارآیی داشته باشد وجود ندارد: ممیزی طبیعی سئو تنها راه برای ایجاد استراتژی متناسب با نیازهای شما است.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از اهرم های مهم در سئو سایت است. این بستگی به بخش فعالیت و نیاز شما دارد. علاوه بر این، کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت (تعداد دفعاتی که توسط کاربران اینترنت درخواست شده اند) و رقابت پذیری آنها انتخاب می شوند. اما مراقب باشید که به طور انحصاری پرس و جوهایی که بیش از حد محبوب هستند را هدف قرار ندهید!

اگر قرار دادن خود در مورد کلمات کلیدی عمومی در بخش‌های خاص دشوار است (مثلاً «شرکت سئو»)، ارجاع طبیعی به کلمات کلیدی «دم بلند» معمولاً آسان‌تر می‌شود و ایجاد ترافیک واجد شرایط تری را ممکن می‌سازد. ابزارهای زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی شما وجود دارد، از جمله ابزار Google Keyword Planner.

چرا استفاده از “دم بلند” از نظر ارجاع طبیعی جالب است؟

کلمات کلیدی دم بلند” به عبارات کلیدی بیش از 4 یا 5 کلمه اشاره دارد. این به شما امکان می دهد تا خود را در پرس و جوهای دقیق تر و واجد شرایط تر قرار دهید، به عنوان مثال “شرکت سئو سایت واقع در تهران” به جای “شرکت سئو“.

این کلمات کلیدی خاص تر، محبوبیت کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز دارند. مزیت چیست؟ آنها به شما این امکان را می‌دهند که موقعیت بهتری در SERP در مورد پرس و جوهایی داشته باشید.

دستیابی به نرخ تبدیل بهتر

توجه داشته باشید که جستجوی صوتی، که با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای مرور وب و بلندگوهای هوشمند مانند Google Home رونق گرفته است، به درخواست‌های «دم بلند» کمک می‌کند. بنابراین ارجاع مناسب گوگل توصیه می‌شود.

تحقیق کلمه کلیدی برای بدست آوردن رتبه های بهتر در نتایج جستجو

چرا یک استراتژی مرجع طبیعی سئو زمان می برد؟

با بیش از 200 معیار بهینه سازی، ارجاع طبیعی گوگل به دانش، تجربه و از همه مهم‌تر زمان نیاز دارد! در واقع، یک استراتژی سئوی وب سایت فقط در دراز مدت نتیجه می دهد: بین ممیزی سئو، تعریف برنامه عملیاتی، اجرا، کار روی صفحات، انتشار محتوا و لینک سازی به طور متوسط ​​6 ماه طول می کشد تا شروع به دستیابی به اثرات مثبت کنید.

مزیت این است که متعاقباً، این اثرات در طول زمان باقی می‌مانند، به طوری که استراتژی اجرا شده همچنان به تولید منافع ادامه می‌دهد – حتی پس از توقف آن! به طور خلاصه:

سئو سایت مانند یک موتور دیزل است: راه اندازی طولانی است، اما در طول زمان موثر است!

چرا سئو سایت خود را به یک سئو کار بسپارید؟

در این مرحله، متوجه خواهید شد که سئو طبیعی گوگل یک رویکرد پیچیده و چندگانه است. در نتیجه، اجرای یک استراتژی مرتبط و مؤثر مستلزم استفاده از مهارت‌های پیشرفته و دانش خاص، تسلط بر ابزارهای ضروری سئو برای انجام ممیزی و یافتن کلمات کلیدی مناسب (بین دیگران) و سازماندهی نظارت دائمی بر تغییرات معیارهای تعیین شده توسط جستجو است. مگر اینکه شما یک تیم سئوی داخلی داشته باشید، استفاده از یک ارائه دهنده خدمات خارجی (یک شرکت سئو و یا یک سئو کار) برای سئو وب سایت خود کارآمدتر و سودآورتر است.

هزینه سئو سایت چقدر است؟

هزینه ارجاع به وب سایت شما به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند بخش فعالیت، نیازها و محدودیت های شما، مقیاس و ماهیت رقابت، اهداف تجاری شما، یا حتی اندازه سایت مورد نظر.

همچنین ممکن است در نهایت نیاز به طراحی مجدد یا مهاجرت از یک دامین به دامین دیگر داشته باشید. بنابراین بودجه را می‌توان تنها پس از تجزیه و تحلیل دقیق سئو تعیین کرد که تمام این پارامترها را در نظر می‌گیرد. با این حال، برای یک پروژه سئو (متوسط ​​بودجه) حدود 10 میلیون تومان (100.000.000 ريال) در ماه و برای سایت های بزرگ تا 30 میلیون تومان (300.000.000 ريال) دریافت می‌شود.

باز هم تاکید کنم که تعدد کلمات کلیدی شما و استراتژی نهایی، تعیین کننده قیمت سئو سایت شما خواهد بود.

شرکت سئو سایت نسخه اصلی:

اگرچه نسخه اصلی نسبت به رقبا هم سن جوان‌تری دارد و هم پروژه های کمتر، اما نتایج شگفت انگیزی در کلمات سنگین در SERP دارا هستیم. کلماتی که شاید شرکت های زیادی سالها برای رسیدن به آن زحمت کشیده اند و ما در مدت زمان ناچیزی!

در نسخه اصلی کیفیت و رضایت پروژه یک مشتری مهم تر از بدست آوردن لانگ ترم ها برای ده‌ها مشتری است!

سایت خود را ریسپانسیو کنید

تجربه و تخصص

از سال 2020، ما با بیش از ده ها مشتری در سراسر کشور کار کرده ایم. به لطف این تجربه، آژانس سئوی ما دقیقاً به چالش های شما پاسخ می‌دهد.

شور

ما تیمی از علاقه مندان به سئو هستیم که دائماً تحولات این بخش را رصد می‌کنیم. این حالت ذهنی شما را تضمین می‌کند که با مشاوران سئو متعهد به موفقیت خود کار کنید.

کارایی

ما از شما در اجرای استراتژی بازگشت سرمایه حمایت می کنیم. تعهد ما این است که با ارائه محرک های رشد، بر تجارت شما تأثیر بگذاریم.

سوالات متداول

ارجاع طبیعی چیست؟

ارجاع طبیعی یا سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) شامل تمام روش ها و تکنیک هایی است که هدف آنها قرار دادن صفحات وب سایت شما در اولین نتایج طبیعی موتورهای جستجو است. یک استراتژی سئو نزدیک به 200 اهرم برای فعال کردن دارد، هم در سایت (مستقیماً در وب سایت برای بهینه سازی) و هم خارج از سایت (با در نظر گرفتن عوامل خارجی، به ویژه بک لینک ها).

خدمات سئو چقدر طول می کشد؟

طبق گفته گوگل، اولین نتایج یک استراتژی سئو طبیعی بین 4 تا 12 ماه پس از شروع سرویس سئو ظاهر می شود. بنابراین برای تثبیت موقعیت خود در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، سئو سایت باید در بلندمدت در نظر گرفته شود. خبر خوب این است که مزایای سئو ماندگار است!

هزینه یک استراتژی سئو چقدر است؟

هزینه یک استراتژی سئو بسته به بخش فعالیت، اندازه سایت، مقیاس کاری که باید انجام شود و رقابت در بازار و همچنین کلمات کلیدی متفاوت است. میانگین بودجه برای یک سایت متوسط از حدود 10.000.000 تومان تا سایتهای بزرگ چند ده میلیون تومانی در ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

محتوای سئو شده

تاثیر لینک سازی بر روی سئو سایت

سئو سایت شرکتی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *