16 چک لیست سئو فنی

16 چک لیست سئو فنی

سئوی تکنیکال: 16 چک لیست از سئو فنی که باید برای جلب توجه گوگل حتما از آن استفاده کنید.

یکی از 3 اصول اصلی SEO، سئو فنی است. اگر سئوی فنی شما کامل نباشد، تمام تلاش های سئوی شما هرگز نتایج مورد انتظار را به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر این:

بیاموزید که سئوی فنی چیست؟ بهترین روش‌ها را دنبال کنید و چگونه بر اساس چک لیست نسخه اصلی، مشکلات وب‌سایت خود را انجام دهید.

اما ابتدا بیایید با معنی سئو شروع کنیم.

دریافت ترافیک ارگانیک یا سئو یکی از اهرم‌های دیجیتال مارکتینگ است.

سئوی فنی شامل تمام اقدامات فنی برای بهبود رتبه صفحات وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

با رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو، ترافیک بیشتری به دست می آورید. در نتیجه، احتمال جذب بازدیدکنندگان واجد شرایط (تبدیل مشتری) بیشتر است.

3 مرحله اصلی سئو سایت به شرح ذیل است:

سئو داخلی ON Page: که هدف آن بهینه سازی محتوای هر یک از صفحات وب شما است،
سئوی خارجی Off Page: که از صفحات و سایت های خارجی برای افزایش محبوبیت وب سایت شما استفاده میشود،
-و سئوی “فنی” که شامل جنبه های تکنیکال برای وب سایت شما خواهد بود.

هدف از این مقاله توصیف “سئو تکنیکال” می‌باشد و ارائه چک لیست 16 موردی که برای کسب نتایج در SERP باید از آن تبعیت نمود.

آنچه در این مطلب می خوانید:

سئوی فنی چیست؟

اگر مقاله من در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو گوگل را خوانده باشید، می دانید که موتورهای جستجو به طور منظم وب سایت کسب و کار شما را می‌خزند و سپس آن را فهرست می کنند.

به طور مشخص، موتورهای جستجو به دنبال صفحات وب عمومی هستند تا آنها را به پایگاه داده خود به نام فهرست اضافه کنند.

بنابراین الگوریتم های گوگل به آن دسترسی پیدا می کنند تا بهترین پاسخ ها را به پرسش های کاربران اینترنتی ارائه دهند.

در این زمینه، ارجاع فنی شامل بهینه سازی وب سایت شما در این مرحله از کاوش و نمایه سازی است.

سئو فنی به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده، تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند.

این زیر حوزه سئو «فنی» نامیده می‌شود، زیرا به این موارد مربوط نمی‌شود:

محتوای وب سایت شما – موضوع سئو «در صفحه» – تبلیغ محتوای شما برای به دست آوردن لینک های برگشتی (یا بک لینک ها) که در حوزه سئوی خارجی هستند.

تنها هدف SEO فنی بهینه سازی زیرساخت وب سایت شما است.

16 چک لیست از سئو فنی

اکنون که اصل سئوی فنی مشخص شده است، فهرست 16تایی چک لیست ما را دنبال کنید و من نیز توصیه می کنم که از همه این توصیه ها برای آنالیز سئو سایت خود استفاده کنید.

1. دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید

سئوی فنی: دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید
وب سایت شما با «www» و بدون «www» در جلوی نام دامنه شما قابل دسترسی است.

به عنوان مثال، اگر نام دامنه شما domain.com است، هر کاربر اینترنتی می تواند به وب سایت شما در هر دو حالت زیر دسترسی داشته باشد:

http://www.domain.com،
http://domain.com.
این برای کاربران اینترنت کاملاً قابل قبول است اما برای موتورهای جستجو،گیج کننده است.

در واقع، گوگل این 2 URL را به عنوان 2 وب سایت مختلف در نظر می گیرد.

اگر دامنه مورد نظر خود را انتخاب نکنید، با مشکلات نمایه سازی، مشکلات محتوای تکراری مواجه خواهید شد که برای رتبه بندی شما مضر است.

برای غلبه بر این مشکل رایج در سئو فنی، دامنه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس آن را به موتورهای جستجو اعلام کنید.

پس با www یا بدون؟
این یک موضوع انتخاب شخصی است و هیچ تاثیری بر سئوی شما ندارد.

تنها محدودیت این است که یکی را انتخاب کنید و به موتورهای جستجو اطلاع دهید و سپس به آن پایبند باشید.

البته می توانید نظر خود را تغییر دهید. اما این شامل یک مهاجرت دامنه است که همیشه در مورد سئو خطرناک است. و شما باید 301 تغییر مسیر را وارد کنید که هرگز مطلوب نیست.

چگونه موتورهای جستجو را از دامنه مورد نظر خود مطلع کنیم؟

برای جلوگیری از نگرانی های تکراری، گوگل یک URL را به عنوان “متعارف” برای جستجو انتخاب می کند.

اما شما می توانید او را از ترجیحات خود با انتخاب حداقل یکی از 4 گزینه زیر نشان دهید:

  1. از تگ rel=”canonical” در صفحات HTML استفاده کنید،
  2. از هدر HTTP rel=”canonical” استفاده کنید،
  3. نقشه سایت را با دامنه صحیح ارسال کنید،
  4. از ریدایرکت 301 برای URL های ناخواسته استفاده کنید.

سپس وارد کنسول جستجوی گوگل خود شوید، سپس نوع انتخابی دامنه خود را اعلام کنید. البته این کار کمی پر زحمت است، اما ضروری است و در چند دقیقه انجام می شود. سپس دامنه مورد نظر خود را در اختیار سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) قرار دهید.

اگر از وردپرس به عنوان یک CMS استفاده می کنید، دامنه مورد نظر خود را در قسمت ذکر کنید:

تنظیمات > عمومی

2. robots.txt خود را بهینه کنید

هنگامی که دامنه مورد نظر شما انتخاب و اعلام شد، مرحله بعدی بررسی و بهینه سازی فایل robots.txt است.

فایل robots.txt چیست؟
robots.txt یک فایل متنی است که در فهرست اصلی وب سایت شما قرار دارد. در واقع فایل robots.txt به خزنده های موتور جستجو می گوید که کدام صفحات وب سایت شما را می توانند بخزند و سپس به فهرست خود اضافه کنند.

فرمت این فایل بسیار ساده است. در بیشتر موارد، نیازی به تغییر آن نیست.

با این حال، مطمئن شوید که هیچ انسدادی وجود ندارد که مانع از ایندکس کردن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شود.

3. ساختار URL های خود را بهینه نمایید

سومین نکته در چک لیست 16 تایی سئو فنی من، بهینه سازی ساختار URL وب سایت است.

ساختار URL به سادگی قالب آن است.

در اینجا بهترین روش های سئو در مورد ساختار URL های شما آورده شده است:

  • از حروف کوچک و بدون تکرار شروع کنید (به نظر من تفاوتی در URL فارسی و انگلیسی مشهود نیست)
  • با ( – ) به عنوان جداکننده (بین لغات) استفاده کنید
  • تا حد امکان URL کوتاه باشید (به همین دلیل من ترجیح میدم انگلیسی بنویسم)
  • از استفاده از کاراکترها یا کلمات غیر ضروری خودداری کنید
  • کلمات کلیدی خود در URL استفاده کنید.

برای تعریف ساختار پیوندهای خود، به CMS خود بروید. اگر از وردپرس به عنوان CMS استفاده می کنید، به کنسول مدیریت خود در بخش زیر بروید:

تنظیمات > پیوندهای ثابت

توصیه من برای بهینه سازی URL:

  • اعداد برای گوگل کمتر از متن قابل درک هستند پس اجتناب کنید
  • از قراردادن تاریخ بپرهیزید گوگل راحت تر حدس می زند که محتوای شما قدیمی است و بنابراین احتمالاً منسوخ شده است.
  • استفاده از تعداد زیاد / (اسلش) URL ها را طولانی تر می کند و این خوب نیست.

برای من، بهترین انتخاب عنوان مقاله معادل کلمات انگلیسی است.

پس از تعیین فرمت ساختار پیوند ثابت خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL محتوای جدید خود را قبل از انتشار بهینه کنید. بنابراین هنگام ایجاد یک پست جدید، وردپرس از عنوان پست شما برای ایجاد URL استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر عنوان مقاله شما این است:

دیجیتال مارکتینگ

URL تولید شده توسط وردپرس تبدیل می شود: (url فارسی)

%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af

درست است اما بهینه نیست. بهتر است آن را کوتاه کنید (من ترجیحم URL انگلیسی است). مثلا :

http://www.originalversion.ir/digital-marketing

به خاطر سپردن آن هم آسان تر است.

همانطور که در مورد دامنه ترجیحی، اگر می خواهید ساختار پیوندهای دائمی خود را تغییر دهید، فراموش نکنید که ریدایرکت های 301 را وارد کنید.

4. نقشه سایت XML خود را بهینه کنید

یکی از مهمترین عناصر سئوی فنی بهینه سازی نقشه سایت XML است.

site map یا نقشه سایت XML چیست؟
هر نقشه سایت یک فایل (با فرمت XML) است که تمام صفحات موجود در وب سایت شما را فهرست می کند.

این فهرست شامل URL، عنوان، تاریخ انتشار و آخرین تاریخ به‌روزرسانی است.

با یک نقشه سایت خوب، خزیدن وب سایت شما را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کنید. کارشناسان سئو فنی در مورد بهینه سازی سئو کرال صحبت می کنند.

به طور کلی، در URL زیر قابل مشاهده است: yoursite.com/sitemap_index.xml

چگونه نقشه سایت XML خود را بهینه کنیم؟

بهینه سازی نقشه سایت XML ساده است. فقط صفحاتی که برای وب سایت شما مهم هستند را در نقشه سایت خود نگه دارید.

به طور کلی، این به موارد زیر خلاصه می شود:

  • صفحات
  • موارد
  • دسته بندی ها

از قرار دادن برچسب ها، آرشیو نویسنده و غیره در نقشه سایت خود اجتناب کنید.

در واقع، اگر آنها را نگه دارید، باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از محتویات انجام دهید که تکرار شده است.

مرحله بعد، بررسی کنید که نقشه سایت شما با انتشار یا به روز رسانی محتوای جدید به طور خودکار به روز شود.

و نهایت آن را به آدرس زیر ارسال کنید:

کنسول جستجوی Google و از ابزارهای وب مستر آنها استفاده کنید.

برای کسانی که در وردپرس هستید، افزونه Yoast SEO را نصب کنید تا نقشه سایت خود را با یواست بسازید.

5. لینک سازی داخلی در وب سایت و ساختار درختی

ساختار وب سایت خود را تنظیم نمایید که یک معیار بسیار مهم برای سئو فنی و در چک لیست 16 تایی ما است.

 

اگر بازدیدکنندگان شما بتوانند تنها با چند کلیک به تمام محتوای شما دسترسی داشته باشند، مدت بیشتری در وب سایت شما باقی خواهند ماند.

در حالت ایده آل، تمام محتوا باید با 3 کلیک قابل دسترسی باشد.

علاوه بر این، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا هدف سایت شما را بهتر درک کنند و محتوای آن را راحت‌تر ایندکس کنند.

رایج‌ترین اشتباه این است که روی بهینه‌سازی وب‌سایت تمرکز کنید تا تبدیل‌های بیشتری به دست آورید، اما فراموش کنید که روی ناوبری و ساختار لینک داخلی سایت کار کنید. در واقع عدم لینک سازی داخلی به سئو و دریافت ترافیک ارگانیک لطمه خواهد زد.

به عنوان مثال، مطمئن شوید که صفحات آرشیو شما عمومی هستند و از قرار دادن تمام محتوای خود در یک دسته خودداری کنید.

در واقع، صفحات دسته‌بندی مانند صفحات آرشیو به ارجاع سایت شما کمک می‌کنند.

گوگل تایید می کند که ساختار درختی کلی یک وب سایت را برای رتبه بندی هر یک از صفحات وب شما در نظر می گیرد. این نکته ای است که نباید از آن غافل شد.

6. منو و فهرست لینک های مهم

کلمات اصلی خود را به فهرست منو اضافه کنید و در بالا (هدر) و پایین صفحات (فوتر) خود اضافه کنید تا نرخ کلیک شما در آن کلمات افزایش پیدا کند.

کاربران راحت تر می توانید وب سایت شما را درک و پیمایش کنند.
به موتورهای جستجو هم سرنخ بیشتری در مورد ساختار درختی وب سایت خود میدهید.
این یکی از 200 فاکتور مهم سئو است و در رتبه بندی کلمات کلیدی و اصلی شما دخیل است.

7. داده های ساخت یافته را پیکربندی نمایید

گوگل از داده های ساخت یافته برای موارد زیر استفاده می کند:

محتوای صفحات خود را درک کنید،
در نتایج جستجوی خود که نرخ کلیک را افزایش می دهد.
بنابراین این یک راه موثر برای رتبه بندی بهتر توسط گوگل و همچنین افزایش ترافیک سایت شما است.

داده های ساخت یافته چیست؟
داده های ساختاریافته موضوع یک صفحه وب را مشخص می کند.

به عنوان مثال، برای یک پست وبلاگ، آنها نشان می دهند:

اینکه این صفحه در واقع یک پست وبلاگ است،
همچنین ویژگی هایی مانند تاریخ انتشار و به روز رسانی، نویسنده، عنوان، دسته…
این باعث می‌شود که گوگل درک کند صفحه شما در مورد چیست.

طرحواره های داده ساختار یافته برای بسیاری از انواع اشیاء مانند:

یک پست وبلاگ، یک صفحه آرشیو…
اما همچنین یک دستور پخت، یک محصول، یک کتاب، یک رویداد، یک پیشنهاد شغلی… در اینجا لیست کامل است.
هنگامی که این تکه‌های کد به صفحات وب شما اضافه می‌شوند، هر بار که محتوای جدیدی منتشر می‌کنید، همه چیز یکپارچه انجام می‌شود.

8. URL های متعارف خود را بررسی کنید

URL متعارف چیست؟
تصور کنید صفحه ای دارید که از چندین URL قابل دسترسی است.

تگ “کانونیکال” URL ترجیحی را به گوگل می گوید.

بنابراین، به گوگل می گویید که آن محتوا یکسان است و سایر URL ها مترادف هستند.

این برای جلوگیری از تکرار محتوایی که گوگل جریمه می کند ضروری است.

در اینجا چند نمونه از استفاده آورده شده است:

  • صفحات متعدد با محتوای مشابه،
  • صفحات صفحه بندی،
  • اگر محتوای خود را دوباره در لینکدین یا سایت دیگری ارسال کنید.

توصیه من: یک URL متعارف برای تمام صفحات وب سایت خود مشخص کنید.

چگونه بررسی کنیم که سایت شما دارای URL های متعارف است؟

به طور مشخص، این به عنوان <link rel = “canonical” href = “url-of-your-page”> در برچسب <head> مقالات و صفحات شما ارائه می‌شود.

اگر متوجه شدید که چنین است، جای نگرانی ندارد. برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما یک URL متعارف ارائه می دهد مراحل زیر را انجام دهید:

  1. صفحه مد نظر را باز کنید
  2. در هر نقطه از صفحه کلیک راست کنید
  3. سپس نمایش کد منبع (view-source) را انتخاب نمایید
  4. بعد، “rel=canonical” را جستجو کنید!

اگر خیر

lise “canonical” وجود ندارد، شما 2 راه حل دارید:

  1. یک افزونه بر روی CMS خود نصب کنید که به صورت خودکار آن را اضافه می کند (اگر در وردپرس هستید، از افزونه Yoast SEO استفاده کنید)
  2. از طراح سایت خود بخواهید تغییرات لازم را انجام دهد.

مانند اکثر چک پوینت‌های فنی سئو، پس از راه‌اندازی، لازم نیست کار دیگری انجام دهید.

16 چک لیست سئو فنی

9. صفحه 404 خود را بهینه نمایید

سئوی فنی: بهینه سازی صفحه 404 شما. زمانی که URL بازدید شده در وب سایت شما وجود نداشته باشد (یا دیگر وجود ندارد) صفحه 404 نمایش داده می شود.

دلایل بسیار است:

  • صفحه حذف شده است
  • URL تغییر کرده است،
  • کاربر آدرس اینترنتی را اشتباه نوشته است…

صفحه 404 بهینه شده چیست؟

یک صفحه 404 بهینه شده است شامل:

ساختار و منوی ناوبری مشابه وب سایت شما، یا یک پیام واضح، دوستانه و حتی طنز که نشان می دهد صفحه دیگر در دسترس نیست.
برای ادامه گزینه‌های جایگزین کافی است: پیشنهادات صفحه، ماژول جستجو و مواردی دیگر یا
قرار دادن یک راه آسان برای بازگشت به صفحه قبلی، برای رفتن به صفحه اصلی یا یک صفحه مهم دیگر …

چگونه صفحه 404 خود را بررسی کنیم؟

جواب بسیار ساده است:

برای مشاهده صفحه 404 خود، از یک صفحه در سایت خود دیدن کنید، سپس، در URL بالای مرورگر خود، یک کاراکتر را حذف کنید، در نهایت اینتر را فشار دهید.

توصیه من: نیازی به صرف زمان زیادی برای بهینه سازی صفحه 404 خود نیست. فقط مطمئن شوید که وجود دارد و نشانه های قبلی را دارد.

اگر در وردپرس هستید، اکثر تم ها به صورت استاندارد صفحه 404 بهینه شده دارند. در غیر این صورت، از یک افزونه وردپرس استفاده کنید یا تم خود را تغییر دهید.

10. برای امنیت بیشتر به https مهاجرت کنید

برای به دست آوردن مشتریان جدید، باید اعتماد ایجاد کنید. در اینترنت یکی از راه ها تقویت امنیت وب سایت شما پروتکل https و گواهی SSL است.

پیش از این، https فقط برای صفحات پرداخت، به ویژه در سایت های فروش آنلاین ضروری بود. اما امروزه، هر وب سایتی باید با گواهی SSL خود ایمن شود.

به این ترتیب کلیه اطلاعاتی که بین وب سایت و سرور شما منتقل می شود (مانند نام کاربری، رمز عبور، داده های شخصی و غیره) رمزگذاری شده و در نتیجه محافظت می شود.

این راهی است برای محافظت از خود در برابر هکرها و اجتناب از جریمه های تعیین شده توسط GDPR.

گواهی SSL حتی تقریباً به یک نیاز اصلی برای سئو در گوگل شده است. در واقع، کروم به وضوح نشان می دهد که سایت شما در نوار جستجو ایمن نیست.

https نیز یکی از معیارهای الگوریتم گوگل است.

صفحه اصلی سایت خود را نمایش دهید و ببینید آیا یک قفل سبز کوچک دارید یا خیر. اگر چنین نبود سریعا نسبت به خرید گواهی SSL اقدام نمایید.

با میزبان هاست سایت خود تماس بگیرید تا بخواهید SSL را در حساب خود فعال نمایید. اکثر آنها یکی را به صورت رایگان ارائه می دهند. اما با توجه به قوانین جدید گوگل SSLهای پولی بهتر از SSL های رایگان هستند.
سایت خود را با دقت مهاجرت دهید تا SSL را بدون از دست دادن سئوی خود فعال کنید.
حرکت از http:// به https:// شبیه تغییر نام دامنه است. بهتر است از توسعه دهنده در خصوص چگونگی تغییرات بپرسید.

11. سرعت بارگذاری وب‌سایت

افزایش سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما یکی دیگر از 16 چک لیست سئو فنی ما میباشد.
هر چه سایت کندتر باشد، نرخ پرش بالاتر است. این بدان معناست که کاربران اینترنتی بدون مراجعه به صفحه دیگری سایت شما را ترک می کنند.

بسیاری از مطالعات دیگر تأیید می کنند که وب سایت های سریعتر بهتر از وب سایت های کندتر تبدیل می شوند.

علاوه بر این، گوگل به اهمیت سرعت بارگذاری صفحه وب در تمام توصیه‌های SEO خود اشاره می کند.

پیشنهاد میکنم مقاله 7 نکته طلایی برای سئو را بخوانید.

بنابراین، با تخمین زمان بارگذاری با استفاده از این 4 ابزار شروع کنید:

  1. Speed ​​Insights
  2. Pingdom
  3. GTmetrics
  4. ابزار تست موبایل گوگل

این ابزارها به شما توصیه هایی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحات وب خود می دهند.

اغلب بسیار فنی است و من توصیه می کنم با بهترین شرکت سئو تماس بگیرید.

با این وجود، کندی صفحات عمدتاً ناشی از تصاویر است. روش های زیادی برای فشرده سازی اندازه تصویر بدون افت کیفیت وجود دارد.

اگر در وردپرس هستید، توصیه می کنم از imagify استفاده کنید.

در مرحله بعد، توصیه می کنم مقاله بهینه سازی سرعت سایت مطالعه کنید.

طراحی سایت: چگونگی تا ایجاد یک سایت با ارزش

12. سایت سازگار با موبایل گوگل

سایت شما با موبایل گوگل سازگار است؟

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل برای صفحه نمایش های کوچک دیگر گزینه نیست.

احتمالاً بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان سایت شما در حال حاضر کاربران موبایل به دست هستند. شما می توانید به راحتی مستقیماً در صفحه اصلی گوگل آنالیتیکس خود متوجه شوید.

علاوه بر این، با انتقال به فهرست اول موبایل گوگل، اگر سایتی مناسب برای موبایل با تمام محتوای خود نداشته باشید، ممکن است موقعیت شما در گوگل به سرعت کاهش یابد.

ابتدا قابلیت استفاده وب سایت خود را با ابزار رایگان گوگل بررسی کنید.

اگر وب سایت شما آزمون را قبول نکرد، پس از تأیید اینکه سایت شما واقعاً تحت پروتکل https است، این باید اولویت اول شما باشد.

سپس، اگر آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت، این چیزی است که باید بررسی کنید:

محتوای موجود در تلفن همراه باید همان محتوای موجود در دسکتاپ را داشته باشد. این یک محدودیت از فهرست اول موبایل گوگل است،
وب سایت تلفن همراه شما باید در کمتر از 6 ثانیه در اتصال 3G بارگیری شود. سرعت خود را با ابزار رایگان گوگل تست کنید:

mobile friendly

از استفاده از پنجره های پاپ آپ در موبایل خودداری کنید…

توجه: یک وب سایت با قابلیت افزونه AMP نیاز به یک وب سایت کامل و سریع موبایل را جایگزین نمی کند. در واقع، Mobile First Index صفحات در قالب AMP را در نظر نمی گیرد.

توصیه من: از طرف دیگر، اگر قبلاً وب سایتی با طراحی ریسپانسیو دارید، احتمالاً برای انتقال به صفحه اول موبایل آماده هستید.

 

25 ابزار رایگان سئو در سال 2022 را بشناسید

13. افزونه AMP راه اندازی کنید

فرمت «صفحات موبایلی شتاب‌دار» (AMP) مفهومی است که توسط گوگل برای سریع‌تر کردن وب موبایل معرفی شده است.

خیلی ساده، با پلاگین AMP، نسخه ای از وب سایت خود با یک نسخه سبک از فرمت HTML دارید.

هنگامی که صفحات AMP وب سایت شما ایجاد می شوند، از طریق یک کش مخصوص گوگل که صفحات موبایل شما را تقریباً فورا بارگیری می کند، ذخیره می شوند و به کاربران ارائه می شوند.

صفحات AMP فقط از طریق تلفن همراه قابل دسترسی هستند.

بحثی در جامعه سئو در مورد ارزش تبدیل صفحات شما به فرمت AMP وجود دارد.

به نوبه خود، من از اصل زیر شروع می کنم: هر چه بیشتر گوگل را راضی کنید، بهتر است! در واقع، به دنبال جلب رضایت کاربران خود و در نتیجه بازدیدکنندگان آینده شماست.

در واقع، مزایا AMP عبارتند از:

داشتن صفحات بسیار سریع در موبایل،

نرخ کلیک را در موبایل افزایش دهید.

از طرف دیگر، مطمئناً باید با شرکت طراحی سایت خود تماس بگیرید تا نسخه AMP وب سایت را راه اندازی نمایید.

کاربران وردپرس از طریق لینک زیر افزونه وردپرس AMP را دانلود کنند:

دانلود AMP برای وردپرس

آموزش AMP

14. صفحات خود را بهینه نمایید

صفحه بندی برای تقسیم یک صفحه به چندین صفحه، به عنوان مثال در صفحات دسته بندی استفاده می شود.

برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری و ادغام پیوندها و رتبه صفحه به صفحه اصلی خود، باید ویژگی هایی را در برچسب های پیوند صفحه بندی اضافه کنید:

  • rel = « next
  • et rel = « prev

بنابراین، شما به موتورهای جستجو نشان می دهید که صفحات 2،3،4… در واقع تداوم صفحه 1 هستند.

وقتی گوگل ویژگی های پیوند rel=”next” و rel=”prev” را در کد پیدا می کند، متوجه می شود که صفحه اصلی چیست و از آن برای اهداف نمایه سازی استفاده می کند.

دوباره، مانند تگ های متعارف، بررسی کنید که آیا ویژگی های پیوند بعدی و قبلی وجود دارند یا خیر.

15. سئو فنی یک سایت چند زبانه

اگر محتوایی را به چند زبان در وب سایت خود منتشر می کنید، لازم است از تگ hreflang استفاده کنید.

به این ترتیب گوگل اطلاعات بیشتری در مورد ساختار و محتوای سایت شما دارد.

به این ترتیب می تواند مطالب را به زبان مناسب با توجه به کاربران اینترنت توزیع کند.

پارامتر تگ hreflang دو برابر است: زبان و کشور.

در نهایت، با اجتناب از محتوای تکراری و مشکلات نمایه سازی، سئوی فنی خود را بهینه می کنید.

16. یک فاوآیکون آپلود نمایید

فاوآیکون چیست؟ نماد کوچکی است که در تب کنار عنوان صفحات شما در مرورگر ظاهر می شود.

فاوآیکون همچنین در بوکمارک های مرورگر زمانی که کاربران اینترنت شما را به عنوان موارد دلخواه خود اعلام می کنند ظاهر می شود.

این امر باعث تقویت برند شما و افزایش اعتماد کاربران اینترنت می شود.

فاوآیکون ممکن است تاثیری بر سئوی سایت شما نداشته باشد. به هر حال بهتر است یکی داشته باشید.

17. اسکیمای صفحات خود را تنظیم کنید.

اسکیما یا ساختار داده‌ها (Schema) یک مجموعه قوانین و توافق‌ها است که به موتورهای جستجو وب می‌گوید چگونه اطلاعات را در صفحات وب بخوانند و تفسیر کنند. به طور خاص، اسکیماها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوا و اطلاعات را درک کرده و آن‌ها را به شکلی مناسب و ساختارمند در نتایج جستجو نمایش دهند.

برای اینکار افزونه اسکیما پرو را نصب کنید، سپس نتظیمات آن را طبق این ویدئو انجام دهید

چک لیست سئو فنی من

برای صرفه جویی در وقت در جنبه های فنی، 16 چک لیست سئو فنی من در زیر خلاصه شده است:

 دامنه مورد نظر خود را در کنسول جستجوی گوگل و وردپرس اعلام نمایید
 فایل robots.txt خود را بررسی و بهینه کنید
 ساختار URL خود را بهینه کنید
 ساختار درختی و ناوبری وب سایت خود را به خوبی تنظیم کنید
 کلید واژه های خود را در هدر و فوتر قرار دهید
 داده های ساخت یافته را با توجه به نوع صفحات خود پیکربندی نمایید
 آدرس URL متعارف خود را بررسی نمایید
 صفحه 404 خود را بهینه کنید
 نقشه سایت خود را به گوگل و بینگ ارسال کنید
 برای امنیت سایت خود به https مهاجرت نمایید
 سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید
 وب سایت خود را با Mobile First Index سازگار کنید
 فرمت AMP را برای صفحات خود بپذیرید
 بهینه سازی صفحه بندی،
 بهینه سازی SEO فنی یک وب سایت چند زبانه
 فاویکون را آپلود کنید
 اسکیمای صفحات را تکمیل کنید

پیشنهاد مطالعه: روش افزایش امنیت سایت

نتیجه گیری در خصوص 16 فهرست چک لیست سئو فنی

سئوی فنی شامل کنترل پارامترهایی است که باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند وب سایت شما را بدون مشکل خزیدن و فهرست بندی کنند.

این برای سایت شما ضروری است تا پتانسیل کامل خود را ارائه دهد.

خبر خوب این است که برای اکثر نکات سئوی فنی، پس از اجرا، دیگر لازم نیست نگران آنها باشید، برخلاف سئوی «در صفحه» و سئوی «خارج از صفحه» که وظایف «همیشگی» هستند.

با این وجود، من به شما توصیه می کنم که به طور منظم تمام نکات موجود در این لیست را بررسی نمایید.

برای انجام این کار، وارد کنسول جستجوی گوگل خود شوید و چک لیست من را بررسی کنید تا به خطاهای کشف شده توسط گوگل دسترسی پیدا کنید. سپس این به شما بستگی دارد که اقدامات اصلاحی انجام دهید.

چرا سئو فنی مهم است؟

خیلی ساده: زیرا سئو فنی چیزی است که به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می دهد تا ارزش و ارتباط وب سایت شما را قضاوت کنند. بنابراین با بهینه سازی آن، شانس کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج را دارید.

سئوی فنی شامل چه مواردی است؟

مهمترین عناصر سئوی فنی شامل خزیدن، نمایه سازی، رندرینگ و معماری وب سایت کسب و کار شما می باشد. خبر خوب این است که برای اکثر مشکلات، پس از تنظیم صحیح، دیگر نیازی به نگرانی در مورد آنها نخواهید داشت.

چک پوینت های فنی اصلی سئو چیست؟

وب سایت https خود را با گواهی SSL ایمن کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت شما سازگار با موبایل است، زمان بارگذاری صفحه وب خود را کاهش دهید، مشکلات محتوای تکراری را حذف کنید، نقشه سایت XML ایجاد کنید، فرمت AMP را فعال نمایید، نشانه گذاری داده های ساختاریافته را در وب سایت خود ادغام نمایید. سایت به کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ…

کدام چک پوینت های فنی سئو را به طور مرتب چک می کنید؟

حتما بخوانید:

آموزش تکنیک های سئو کلاه خاکستری در 2023

سئو Off page

سئو سایت فروشگاهی

 

5/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «16 چک لیست سئو فنی»

  1. خیلی عالی بود
    هر چیزی که راجب سئو فنی میخواستم رو توی همین مقاله خوندم
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *