تولید محتواسئومقالات اموزشی

اسنیپت گوگل: چگونه در نتایج اسنیپت گوگل نمایش داده شویم؟

اسنیپت گوگل یک نوع نمایش جستجو در SERP است که وب سایتی در این قسمت قرار میگیرد که پاسخگو ترین به سوال کاربر اینترنتی باشد. تولید محتوا با کیفیت برای ورود به اسنیپت اولویت اول و بعد از آن ساختار سئویی محتوا قرار دارد. در نتیجه برای رسیدن به این نوع نمایش جستجو در صفحه اول سرپ باید بهترین پاسخ را به سوال داده باشید.

اسنیپت چیست؟

اسنیپت (Snippet) خلاصه ای کوتاه از یک صفحه وب است که به عنوان صفحات نتایج جستجو (SERP) در موتورهای جستجو مانند Google ظاهر می‌شود. متن کوتاه به عنوان پیش‌نمایش عمل می‌کند و در حالت ایده‌آل باید به کاربر نشان دهد که صفحه با هدف جستجوی او مطابقت دارد. با کلیک کردن، آنها به صفحه فرود مربوطه می‌روند که محتوای آن مورد علاقه است. منشاء کلمه نیز به عنوان گزیده ای مختصر اما بسیار کوتاه از صفحه هدف توضیح داده شده است: Snippet از انگلیسی آمده و به معنای “قطعه” است.

اسنیپت گوگل

متن اسنیپت را چگونه بنویسیم؟

بازدیدکنندگان بالقوه معمولا بر اساس قطعه تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند از نتایج جستجو به یک وب سایت دسترسی پیدا کنند یا خیر. در نتیجه، محتوای بهینه شده و متمرکز بر مشتری بسیار مهم است. یک اپراتور وب سایت گزینه های گسترده ای برای این کار در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو سایت) دارد. قطعه را می توان از طریق متا داده یا متا تگ تحت تأثیر قرار داد. از آنجایی که طول متن (از لحاظ فنی تعداد کارکتر ها) محدود است، عنوان حداکثر 70 کاراکتر و توضیحات حداکثر 156 کاراکتر ایده آل در نظر گرفته می‌شود. اسنیپت همچنین شامل URL صفحه فرود است.

گوگل چگونه با قطعات اسنیپت برخورد می‌کند؟

گوگل به‌طور برجسته قطعات اسنیپت را به‌عنوان یک نشان بالای بازدیدهای ارگانیک در فهرست نتایج جستجو نمایش می‌دهد. موتور جستجو محتوای خود را از لینک‌های سایت ها تولید می‌کند و پاسخی جامع و ساختار یافته به درخواست جستجوی کاربران ارائه می‌دهد. اگر تشخیص دهد این محتوا به خوبی پاسخ کاربر را نداده است، شانس حضور را از سایت مد نظر در نمایش اسنیپت می‌گیرد.

ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت‌ها قطعه‌هایی هستند که با داده‌های ساختاریافته غنی شده‌اند که اطلاعات اضافی درباره یک قطعه محتوا را مستقیماً در داخل قطعه به کاربران موتور جستجو ارائه می‌دهند. کد های اسکیما که در حال حاضر در اسنیپت ها پشتیبانی می‌شوند، شامل عناصر تشکیل دهنده، اطلاعات رویداد، رتبه‌بندی، در دسترس بودن، قیمت‌ها… بنابراین، استفاده از داده‌های ساختاریافته وظیفه بهینه‌سازی قطعه های اسنیپت است.

بهینه سازی اسنیپت چیست؟

بهینه سازی اسنیپت برای افزایش نرخ کلیک (CTR) در نظر گرفته شده است. نقطه شروع، توضیحات متا و عنوان متا است. مورد دوم نه تنها برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان بالقوه عمل می‌کند، بلکه برای رتبه بندی نیز موثر است و باید حاوی عبارت جستجو باشد. به گفته گوگل: توضیحات هیچ تاثیر مستقیمی بر الگوریتم جستجو ندارد، اما بر خوانندگان تاثیر می‌گذارد. یک متن کوتاه ایده آل با کلیک بر روی صفحه توجه را جلب می‌کند، اعتماد ایجاد می‌کند و نوید راه حلی برای هدف جستجو می‌دهد. این روش اغلب با استفاده از ترکیبی از کاراکترهای خاص و فراخوانی برای عمل مربوط به دست می آید. در بهترین حالت، صفحه باید خواسته های بازدیدکنندگان را برآورده کند تا نرخ پرش پایین بماند.

یک قطعه بهینه‌سازی شده باعث می‌شود کاربران بیشتری روی نتیجه جستجو کلیک کنند، CTR افزایش می‌یابد و این سیگنالی به موتور جستجو است که صفحه مربوطه با کلمه کلیدی مرتبط است.

 

پسوندهای اسنیپت چیست؟

خلاصه های کوتاه بسط یافته نیز به عنوان قطعه های غنی شناخته می‌شوند. علاوه بر متن، آنها حاوی اطلاعات اضافی هستند که تصمیم گیری در مورد کلیک یا عدم کلیک کردن را برای بازدیدکننده آسان تر می‌کند. مطالب احتمالی عبارتند از:

  • رتبه بندی ستاره ها
  • تصاویر
  • محصولات
  • نوع نگارش
  • ارقام کلیدی
  • مناسبت ها

ریزداده مورد نظر در کد منبع برجسته شده است. توصیه می‌شود اطلاعات اضافی با معنی و جذاب را بر این اساس علامت گذاری کنید. در حالت ایده آل، این خلاصه را به یک قطعه اسنیپت برجسته تبدیل می‌کند.

 

هر آنچه که باید در یک نگاه در مورد اسنیپت ها بدانید:

• آنها از Meta Title و Meta Description تشکیل شده اند
• توضیحات کوتاه به کاربران نشان می‌دهد که انتظار محتوای مرتبط با ارزش افزوده را دارند
• هر چه قطعه جذاب تر باشد، CTR بالاتر است
• Google قطعه های برجسته را به طور اسنیپت نمایش می دهد

چگونه به نتایج اسنیپت گوگل وارد شویم

پرسش‌های متداول درباره اسنیپت ها:

سوالات زیر اغلب در مورد اسنیپت ها پرسیده می شود:

اسنیپت موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

اسنیپت اطلاعاتی است که در زیر ورودی یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می‌شود. هدف از این قطعه این است که به جستجوگر ایده بدهد که وب سایت در مورد چیست و به او کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا این قطعه معمولاً حاوی عنوان صفحه و یک توضیح کوتاه است. در برخی موارد ممکن است حاوی تاریخ انتشار صفحه یا یک تصویر پیش‌نمایش (خواه بزرگ) نیز باشد.

یک ریچ اسنیپت چگونه است؟

rich snippet قطعه کوتاهی از متن است که در زیر یک نتیجه جستجو در صفحه نتایج جستجو (SERP) ظاهر می شود. ریچ اسنیپت ها جزئیات بیشتری را در مورد نتیجه جستجو ارائه می دهند و در نظر گرفته شده اند که به کاربران ایده بهتری در مورد آنچه که صفحه پیوند داده شده (در مورد آن است) ارائه می‌دهد، به عنوان مثال: -رتبه‌بندی‌ها و نظرات -اطلاعات رویداد -اطلاعات نویسنده -مواد تهیه دستور غذا و زمان آماده‌سازی -اطلاعات محصول با قطعه‌های غنی،

گوگل می‌خواهد به کاربران کمک کند بهترین نتیجه جستجوی ممکن را برای درخواست خود پیدا کنند و امیدوارند بتوانند این کار را از طریق اسنیپت ارائه دهند. اطلاعات دقیق تر در مورد هر نتیجه در حالی که اکثر موتورهای جستجوی اصلی اکنون از ریچ اسنیپت ها پشتیبانی می کنند، گوگل نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

حسین میرا

نمیدانم که چطور به دنیای سئو و تولید محتوا وارد شدم، اما خوب میدانم که تا به امروز چه گذشت و چگونه به پیشرفت رسیدم. من حسین میرا هستم، محقق و کارشناس سئو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا