سئو

آیا واقعا لینک سازی بر روی سئو تاثیر دارد؟

برای اینکه مردم وب سایت شما را کشف کنند، باید مسیرها و علائم بزرگ و چشمک زن بسازید که آنها را به آنجا هدایت کند. در اصطلاح بازاریابی دیجیتال، این بدان معناست که شما به لینک‌ها، لینک‌ها و لینک‌های بیشتری نیاز دارید. در این مقاله میخواهیم به شما از اهمیت و انواع لینک سازی خارجی بگویم.

در این راهنما، من مختصری در مورد تمام استراتژی های اصلی لینک سازی برای مبتدیان به شما ارائه خواهم داد. اگر فراتر از خواندن بروید و این تاکتیک ها را در وب سایت خود پیاده کنید، قطعا در رتبه بندی به شما کمک خواهند کرد.

برای هر کمپین موفق سئو، لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی توسط گوگل هستند. بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد که گوگل قبل از رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرد، اما سه فاکتور برتر رتبه بندی لینک ها، محتوا و رنک برین هستند.

اگر می خواهید به صورت آنلاین رقابت کنید و رشد کنید، پیوندها ضروری هستند، و این در آینده نزدیک نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت. این بدان معناست که برای رتبه بندی ارگانیک بالاتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل، باید پیوندهایی ایجاد کنید یا می توانم بگویم باید آنها را به دست آورید.

استراتژی‌های لینک‌سازی زیادی وجود دارد، اما دانستن اینکه کدام یک برای شما بهترین است و چگونه آنها را بسازید، چیزی است که اکثر مردم نمی‌دانند.

در اینجا در این پست، برخی از جنبه های مهم لینک سازی را به اشتراک می گذارم. همچنین، من قصد دارم چند استراتژی لینک سازی را به شما نشان دهم که می توانید برای افزایش چشمگیر ترافیک وب سایت خود از آنها پیروی کنید.

برای درک بهتر مفهوم وب سایت های موفق و استراتژی های آنها در رابطه با تمرین لینک سازی و نحوه افزایش ترافیک در وب سایت های خود، راهنمای ساخت لینک دارید.

قبل از اینکه به استراتژی ساخت لینک بپردازیم، باید بدانید که لینک ها دقیقا چی هستند و چگونه کار می کنند. بنابراین، بدون هیچ بحث دیگری، بیایید شروع کنیم.

لینک سازی چیست؟

لینک بیلدینگ فرآیندی است که از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما پیوند می دهد. پیوندها در یک صفحه وب به دو صورت استفاده می شوند، اول اینکه توسط کاربران برای پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر و از یک وب سایت به وب سایت دیگر استفاده می شود.

لینک سازی
لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی

دوم، برای موتورهای جستجو، اهمیت کاملاً متفاوتی دارد زیرا از آن برای خزیدن صفحات وب در وب سایت و از یک وب سایت به وب سایت دیگر برای یافتن محتوای جدید برای نمایه سازی استفاده می کنند. آنها همچنین از آن برای تعیین رتبه صفحه وب استفاده می کنند.

پیوند، متن لنگر، و دامنه ارجاع

پیوند یک کلمه، عبارت یا تصویری است که وقتی روی آن کلیک می کنید، از یک صفحه وب به صفحه دیگر هدایت می شود. یک پیوند معمولاً به رنگ آبی به نظر می رسد. به عنوان مثال، این یک لینک است.

کلمه یا متنی که هایپرلینک با رنگ آبی نمایش می دهد، انکر تکست نامیده می شود. وقتی روی آن کلیک می کنید، به یک وب سایت یا مکان وب جدید هدایت می شوید.

تگ لنگر Html

فرض کنید، وب سایت A دارای پیوند به وب سایت B است، زمانی که شخصی روی پیوند کلیک می کند، به وب سایت B هدایت می شود. در اینجا، وب سایت A به عنوان یک دامنه ارجاع دهنده کار می کند. از این رو، یک دامنه ارجاع دهنده وب سایتی است که خوانندگان خود را به یک سند وب یا صفحه وب دیگر هدایت می کند.

اهمیت لینک چیست؟

ارتباط دادن
برای درک مفهوم و اهمیت لینک سازی باید به گذشته برگردید. قبل از گوگل، موتورهای جستجو مانند یاهو! و آلتا ویستا بازیکنان غالب بودند. و آنها قبلاً نتایج جستجو را کاملاً بر اساس محتوای یک صفحه وب نشان می دادند.

سپس گوگل با الگوریتم PageRank خود وارد بازار شد. الگوریتم پیج رنک گوگل به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه برای رتبه بندی، تعداد افرادی که به آن صفحه وب لینک داده اند را ارزیابی می کند.

با این حال، پس از گذشت سال ها، لینک ها بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستند.

به زبان عامیانه اگر مردم در وب سایت خود در مورد شما صحبت می کنند (با پیوند دادن به وب سایت شما) گوگل آن را نشانه اعتماد و اقتدار می داند و رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر می برد.

یک لینک خوانندگان را به وب سایت دیگری هدایت می کند که حاوی اطلاعات مرتبطی است که صفحه وب سایت شما دارد. در صورتی که شخصی از لینک صفحه وب سایت شما در صفحه وب سایت خود استفاده می کند.

به این ترتیب، یک لینک در رتبه بندی ارگانیک وب سایت شما اهمیت دارد. اگر شخصی از لینک صفحه وب سایت شما در صفحه وب سایت خود استفاده کند، گوگل با در نظر گرفتن آن لینک به عنوان رأی اعتماد برای وب سایت شما، اولویت را به سایت شما می دهد.

هر چه وب سایت های بیشتری به شما لینک دهند، اعتبار بیشتری کسب می کنید. یک لینک فوق العاده برای ارتقای وب سایت ها و ایجاد قدرت در صنعت شما کار می کند.

عواملی که می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد؟

گوگل آن دسته از وب‌سایت‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که دارای لینک‌های باکیفیت هستند

دامنه های ارجاع دهنده (تعداد دامنه های منحصر به فرد مربوط به وب سایت شما).

رتبه بندی وب سایت ها به سه عامل زیر بستگی دارد.

داده های تحقیقاتی Ahrefs در زیر نشان می دهد که چگونه این عوامل می توانند بر رتبه گوگل تأثیر بگذارند.

فاکتور بک لینک صفحه

فاکتورهای بک لینک صفحه به معنای عوامل ارجاع صفحات (لینک دادن به صفحه وب خارجی به صفحه وب شما) است که می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. این عوامل عبارتند از:

1. رتبه بندی URL – قدرت صفحه ارجاع دهنده است.

2. دامنه های ارجاع دهنده – تعداد دامنه های منحصر به فردی است که به صفحه ارجاع دهنده مراجعه می کنند.

3. صفحات ارجاع – تعداد صفحات ارجاع به صفحه ارجاع دهنده

4. بک لینک ها – تعداد کل بک لینک هایی که صفحه ارجاع دهنده دارد

فاکتور بک لینک دامنه

فاکتورهای بک لینک دامنه به معنای فاکتورهای ارجاع دامنه است که می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. اینها هستند :

1. دامنه ارجاع – تعداد دامنه منحصر به فرد

2. رتبه بندی دامنه – قدرت آن دامنه

3. صفحات ارجاع دهنده – صفحاتی که به آن دامنه اشاره می کنند

4. بک لینک ها – تعداد کل بک لینک هایی که به آن دامنه اشاره می کنند

فرض کنید وب سایت شما دامنه های ارجاع دهنده زیادی دارد اما رتبه بندی به عواملی مانند ارتباط دامنه های ارجاع دهنده با سایت شما بستگی دارد. گوگل دامنه های پر ترافیک را ترجیح می دهد و همچنین گوگل کیفیت محتوای یک دامنه ارجاع دهنده را بررسی می کند.

می توانید دامنه ارجاعی را که از لینک وب سایت شما استفاده می کند، از طریق اکسپلورر سایت Ahrefs پیدا کنید. می توانید پیوند خود را حذف کنید یا طبق کیفیت و رتبه دامنه های ارجاع دهنده ادامه دهید.

فاکتور داخل صفحه

رتبه بندی وب سایت بعدی به عوامل درون صفحه مانند کلمه کلیدی در عنوان مقاله یا وبلاگ، استفاده از کلمه کلیدی در عنوان اگر از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنید و کلمه کلیدی هدف در توضیحات متا بستگی دارد. در تحقیقی که توسط Ahrefs بر روی بیش از 2 میلیون کلمه کلیدی برای اندازه‌گیری فاکتورهای بک لینک انجام شد، آنها ارتباطی بین عوامل رتبه‌بندی صفحه، دامنه و داخل صفحه پیدا کردند.

تطبیق محتوا

محتوای دامنه ارجاع دهنده باید با محتوای وب سایت شما مطابقت داشته باشد.

فرض کنید وب سایت A محتوای مرتبط با بازار سهام ایجاد می کند، وب سایت B محتوای مرتبط با آموزش ایجاد می کند و وب سایت C محتوای مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری مشترک ایجاد می کند.

در این حالت، اگر وب سایت A دامنه ارجاع وب سایت B و وب سایت C باشد. به این معنی است که وب سایت A دامنه ارجاع دهنده هر دو وب سایت است، در این صورت گوگل بک لینک از وب سایت A به C را بیشتر از وب سایت A به B مرتبط می داند. تطبیق محتوا کار می کند.

کیفیت محتوا و تعداد کلمات

طبق تحقیقات انجام شده توسط Backlinko محتوای طولانی تر امکان بیشتری برای کسب بک لینک های با کیفیت دارد که به طور قابل توجهی به بهبود رتبه بندی جستجو کمک می کند.

بسیار واضح است که محتوای طولانی نسبت به مقالات کوتاه پیوندهای بیشتری دریافت می کند. بنابراین، به نظر می رسد محتوای طولانی برای کسب بک لینک ایده آل است.

جدا از اهمیت بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی وب سایت شما است.

بدون تحقیق کلمات کلیدی، وب سایت شما نمی تواند در سئو گوگل رتبه بندی کند. شما می توانید تحقیق مناسبی برای کلمات کلیدی انجام دهید، و تنها پس از آن می توانید یک مقاله سئو دوستانه بنویسید.

تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک رقیب

وقتی تحلیل بک لینک رقیب را انجام می دهید، رقیب شما کسی است که مخاطبان مشابه شما را به اشتراک می گذارد. در طول این تحقیق، تعداد بک لینک های رقیب خود و قدرت کلی آنلاین را ارزیابی می کنید.

پس از آن، استراتژی‌های لینک‌سازی خود را بر اساس آن داده‌ها می‌سازید، زیرا دریافت لینک از وب‌سایت‌هایی که رقیب شما قبلاً از آن‌ها لینک دریافت می‌کند آسان‌تر است.

Ahrefs بهترین ابزاری است که می توانید برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید. در تصویر زیر می توانید قدرت URL (UR) صفحه رقیب خود و رتبه دامنه (DR) رقیب خود را مشاهده کنید.

بررسی لینک خارجی
بررسی بک لینک با کمک ahref

با کمک ابزار Ahrefs، می توانید بررسی کنید که چند وب سایت به وب سایت رقیب شما پیوند داده شده اند، در آنجا می توانید رتبه URL صفحه ارجاع دهنده (UR) و رتبه دامنه آن (DR) را بررسی کنید.

برای بررسی بک لینک ها و دامنه ارجاع، به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید و نام دامنه رقیب خود را در کادر جستجو وارد کنید.

در اینجا می توانید تجزیه و تحلیل دقیق مشخصات دامنه ارجاع دهنده رقیب خود را مشاهده کنید.

ahrefs داده های دامنه را ارجاع می دهد

دامنه های مرجع از نظر سئو بسیار مهم هستند. اگر دامنه های ارجاع دهنده به موضوع تخصصی شما مرتبط نباشند، گوگل وب سایت شما را رتبه بندی نمی کند. این بدان معناست که برای رتبه بالاتر در گوگل به بک لینک های قابل اعتماد، با کیفیت و معتبر نیاز دارید.

بهترین راهنمای لینک سازی برای شما
محتوایی ایجاد کنید که به طور طبیعی لینک ها را جذب کند

طعمه پیوند به معنای ایجاد محتوایی است که به دلیل کیفیت بالا و ارزشی که به خواننده می‌افزاید، لینک‌ها را به طور طبیعی به وب‌سایت شما جذب می‌کند. برای ایجاد چیزی منحصر به فرد نیاز به تحقیق عمیق و خلاقیت دارد.

ساختمان لینک شکسته

لینک سازی شکسته تاکتیکی است که برای پیدا کردن لینک شکسته در لینک وب سایت دیگر (یعنی مرده) استفاده می شود، پس باید محتوای بهتری نسبت به قبلی ایجاد کنید. پس از آن، می‌توانید با مالک وب‌سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که به جای پیوند دادن به منبع مرده، او می‌تواند به نسخه جدید و به‌روز شده منبع پیوند دهد.

در بیشتر موارد بسیار خوب کار می کند زیرا هیچ کس نمی خواهد به پیوندهای مرده در وب سایت خود پیوند دهد، آنها به تجربه کاربری ضعیفی اضافه می کنند.

وبلاگ نویسی مهمان

این استراتژی برای لینک سازی بسیار موثر است. معنای پست مهمان نوشتن و انتشار مقاله در وب سایت شخص دیگری است. برای آن، باید به وب‌سایت‌های خاص صنعت خود نزدیک شوید، سپس باید ایمیلی برای آنها ارسال کنید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک مجموعه‌ای از تصاویر، داده‌ها، نمودارها با حداقل متن است که نمای کلی یک موضوع را به راحتی قابل درک می‌کند.

اینفوگرافیک ها امروزه محبوب هستند و یک استراتژی لینک سازی بسیار موثر نیز بوده است. مردم عاشق مصرف محتوای بصری هستند، به اشتراک گذاری آنها آسان و قابل پیوند است.

رپورتاژ آگهی

تکنیک ساخت لینک انتشار مطبوعاتی معمولاً یک راه عالی برای جذب لینک از طریق وب سایت های انتشار مطبوعاتی است. آنها دارای اعتبار دامنه بالایی هستند که به شما در رتبه بندی ارگانیک کمک می کند.

باز هم نکته مهم محتوای خوب است که خبرساز است. معمولاً این محتوا باید در صنعت شما تازه و جدید باشد تا توجه ناشران را جلب کند.

شرکت در انجمن های طاقچه

انجمن ها مکانی هستند که مردم سوالات مرتبط با صنعت خود را می پرسند و کارشناسان می توانند به آنها پاسخ دهند.

این یک شروع خوب برای کسانی است که کمپین لینک بیلدینگ خود را شروع می کنند. انجمن ها بیشتر در مورد کمک به دیگران یا ارزش افزودن از طریق پاسخ شما هستند تا خود تبلیغی.

با پیدا کردن انجمن های مرتبط با جایگاه خود شروع کنید. به یاد داشته باشید که هر انجمن قوانین خاص خود را دارد. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید سپس مراحل بعدی را دنبال کنید.

اگر این کار را به طور طبیعی انجام دهید و در صورت لزوم به منابع مربوطه پیوند اضافه کنید، آنگاه آنها می توانند به واسطه ترافیک ارجاع با کیفیت به سایت شما تبدیل شوند.

نظر دادن در وبلاگ

نظر دادن وبلاگ به معنای شرکت در بخش نظرات وب سایت با ارسال نظرات ارزشمند در مورد پست ها یا وبلاگ های مرتبط با صنعت شما است.

این می تواند یک تاکتیک بسیار مؤثر باشد که به شما در ایجاد رابطه با مدیر وب سایت و همچنین با بازدیدکنندگان آن صفحه کمک می کند.

شما می توانید نظرات خود را به روش های مختلف ارسال کنید، این می تواند یک قدردانی، یک سوال، یک موضوع بحث باشد.

نظرات با کیفیت، که ارزش افزوده و تخصص را نشان می دهد، می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و به رشد مخاطبان شما کمک کند.

 

امیدوارم این مقاله در مورد لینک بیلدینگ به شما در درک اهمیت بک لینک و چگونگی کسب بک لینک برای وب سایت خود کمک کند.

در واقعیت، هیچ میانبری برای لینک بیلدینگ وجود ندارد. شما باید از طریق محتوای خود ارزشی برای کاربران وب سایت خود ایجاد کنید. محتوای با کیفیت نتیجه تحقیق، خلاقیت و روش منحصر به فرد شما برای توضیح چیزهاست.

این یک روند تدریجی است، اگر در تلاش خود ثابت قدم باشید مطمئناً در تلاش خود موفق خواهید بود.

مقاله مرتبط: سئو

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا