بنر تبلیغاتی چیست؟
بنر تبلیغاتی چیست؟
بنر تبلیغاتی
طراحی بنر های تبلیغاتی جزو اولین مراحل تبلیغات اینترنتی و حتی اجتماعی میباشد. مهم ترین بخش برای انتشار آگهی، انتخاب و طراحی یک بنر مناسب برای نشان دادن محتویات دلخواه شما است.
بنر تبلیغاتی Banner advertising در یک تعریف ساده برای به تصویر کشیدن خدمات اطلاعیه ها و آگهی های تبلیغاتی استفاده میشود. این بنرها میتواند در ابعاد مختلف و به صورت دلخواه تعیین شوند.
شما با توجه به کادری که در اختیار دارید میتوانید از فضای بنر استفاده کنیدد بنرهای تبلیغاتی به دو صورت قابل نمایش هستند. تبلیغات آنلاین و اینترنتی و نوع دوم تبلیغات محیطی. از بنرها به عنوان نوعی پیام بازرگانی برای اکثر شرکت ها، وب سایت ها و کسب و کارها استفاده میکنند. غالبا در بنرها محتویات برجسته و شاخص را برای شناساندن خدمات خود به تصویر می کشند.
بنر های تبلیغاتی آنلاین
امروزه با توجه به پیشرفت در فضای مجازی و آنلاین شدن اکثر کسب و کارها، تبلیغات آنلاین از تبلیغات محیطی پیشی گرفته اند. با توجه به این که تعداد کاربران اینترنتی رو به افزایش است، اکثر مدیران کسب و کارها، شرکت ها و کمپانی ها باید از تبلیغات آنلاین در فضای مجازی استفاده کنند. شما میتوانید با بودجه ای مشخص و تنوع بسیار زیاد آگهی خود را به صورت یک بنر تصویری در فضای مجازی قرار دهید.
در فضای مجازی و سایت های اینترنتی آگهی ها غالبا با ساختار پست ثابت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات متنی، ایمیل مارکتینگ و غیره مورد استفاده کاربران هدف قرار میگیرند.
تبلیغات محیطی
آگهی هایی که به عنوان تبلیغات یا بنرهای تبلیغاتی محیطی مورد استفاده قرار میگیرند، همان آگهی هایی هستند که، روزانه تعداد زیادی از این گونه تبلیغ ها را در سطح شهر مشاهده کردهایم. بیلبورد تبلیغاتی، طرح های گرافیکی که روی بدنه اتوبوس های شهر هستند، استند های ایستگاهی و غیره جزو تبلیغات بنرهای محیطی هستند. این تبلیغات در فرم های مختلفی نمایش داده میشوند و جزو قدیمی ترین نوع تبلیغات به حساب میآیند.
با پیشرفت صنعت چاپ و تبلیغات تغییرات زیادی را در این بنرها از گذشته تا به امروز مشاهده کردهایم.
بنرهای تبلیغاتی در سایزهای مختلف
سایز بنرهای تبلیغاتی میتواند به صورت دلخواه توسط شما تعیین می شود و به ندرت دارای محدودیت است. اگر قصد تبلیغات اینترنتی دارید و میخواهید از فضای مجازی استفاده کنید طبیعتاً محدودیت های بیشتری دارید. به طوری که بنر شما نباید فراتر از نمایشگرهای کامپیوتری باشد. اغلب بنر هایی که برای پست های ثابت استفاده می شوند سایز 500 در 500 پیکسل است. در برخی از وب سایت ها به صورت تک سایز و با توجه به فضای موجود در سایت، بنرهای تبلیغاتی شما قابل نمایش هستند.
بنابراین اگر بخواهیم بگوییم که کدام نوع مفید تر است. مجازی یا محیطی؟ باید نگاه دقیق تری به نوع کسب و کار شما داشته باشیم. با توجه به نوع کسب و کار و تجارت شما برنامه ریزی و استراتژی های تبلیغاتی تعیین می شود و تصمیم گیری برای استفاده از بنر های تبلیغاتی و یا محیطی انجام میشود.
بهعنوان مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید باید اولویت خود را بر روی تبلیغات بنری در فضای مجازی قرار دهید، اما در کنار آن استفاده از تبلیغات محیطی هم میتواند تاثیر داشته باشد. اما اگر شما صاحب یک نمایشگاه مبلمان باشید منطقی به نظر میرسد که از تبلیغات محیطی استفاده کنید و در کنار تبلیغات محیطی از تبلیغات آنلاین نیز بهره مند شوید.
نکات زیادی برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با بازخورد بالا وجود دارد. در ادامه آن ها را به صورت تیتر بیان می کنیم.
برای طراحی یک بنر تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
- استفاده از اندازه های استاندارد
- لوگوی شرکت، ارزش های پیشنهادی، دکمه فراخوان، سادگی،
- ایجاد چهارچوب مشخص
- خوانایی متن تبلیغ در یک نگاه
- از تصاویر متحرک مناسب استفاده کنید
- برجسته بودن بنر و سازگاری آن با محیط سایت
- لینک کردن به صفحه مورد نظر
- از تصاویر صحیح و مرتبط استفاده کنید
- ایجاد حس فوریت برای کاربر
- رنگ های مناسب می تواند کاربران بیشتری را جلب کند
- فرمت مناسبی را انتخاب کنید
- حجم فایل تبلیغاتی شما باید کم باشد
سخن آخر
نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برای طراحی یک بنر ابزار های زیادی وجود دارد. بهتر است برای داشتن یک بنر مفید از متخصص این کار استفاده کنید. طراحی خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید. با این کار می توانید بازخورد تبلیغات خود را در افزایش بازدید و فروش کسب و کار خود مشاهده کنید.