معنی SERP در سئو چیست؟
[SEARCH ENGINE RESULT PAGE] و مخفف شده آن= SERP به معنی صفحه نتایج موتور جستجو در بخش بازاریابی وب میباشد. همان صفحهای که با جستجوی عبارت کلیدی، در موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ شاهد آن خواهیم بود.
SERP در سئو چیست؟
SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو)، صفحه وب ایجاد شده توسط یک موتور جستجو را برای پاسخ به درخواستی که توسط کاربر اینترنت تایپ شده است را مشخص می کند.
SERP مجموعه ای از پیوندها را ارائه می دهد که مرتبط ترین پیوندها با هدف جستجو هستند: اطلاعات، خرید، تصمیم گیری و غیره.
ساده تر، این صفحه وب است که هنگام جستجوی کاربر در موتور جستجویی مانند گوگل یا بینگ نمایش داده می شود.
بر اساس موتورهای جستجو، SERP چندین بخش از اطلاعات را در مورد نتایج ارگانیک نمایش می دهد، مانند آدرس URL، توضیح مختصری از محتوا، پیش نمایش، تاریخ آخرین نمایه سازی منبع و غیره.
با این حال، میتوانید تبلیغات پولی و قالبهای محتوای مختلف را نیز در صفحات نتایج بیابید: تصاویر، ویدیوها، نظرات مشتریان، نمودارهای دانش، جعبههای جستجوی جهانی، پاسخهای طبیعی در موقعیت صفر مانند قطعههای برجسته و غیره.
چالش های SERP برای سئو چیست؟
به طور کلی، تعداد محدودی از نتایج در هر SERP وجود دارد. موتور جستجو ابتدا مواردی را انتخاب می کند که به نظر می رسد بیشترین احتمال را دارند که درخواست کاربر اینترنت را برآورده کنند.
اغلب، ده پیوند طبیعی، بین یک تا سه آگهی وجود دارد و تعداد نتایج غنی بسیار متفاوت است. گاهی اوقات باید کمی اسکرول کنید تا همه نتایج را ببینید. SERP 1 صفحه اول را مشخص می کند، SERP 2 صفحه دوم و غیره را مشخص می کند.
بسیاری از مطالعات نشان می دهد که کاربران اینترنت عمدتاً روی سه نتیجه اول SERP 1 کلیک می کنند. فراتر از SERP 3، یعنی سی امین نتیجه ارائه شده، شانس به دست آوردن یک کلیک بسیار کم است.
بنابراین، برای بسیاری از سایتها، هدف حضور در صفحه اول برای درخواستهایی است که مستقیماً با فعالیت آنها مرتبط است.
به عنوان مثال، برای یک فروشنده مبلمان، کلمات کلیدی “میز پذیرایی”، “میز آبنوس”، “میز جلو مبلی” با جستجوهای جالبی مطابقت دارد که می تواند منجر به فروش شود.
ظاهر شدن در بالای صفحه اول نتایج زمانی که کاربر یکی از این عبارات را تایپ می کند بسیار مهم است.
این اصطلاح عمدتاً در دنیای سئو توسط مدیران یک وب سایت استفاده می شود که تکنیک ها را برای بهبود ارجاع طبیعی خود و به دست آوردن موقعیت بهتر در SERP ها چند برابر می کنند.
معنی: صفحه نتایج موتور جستجو پس از انجام جستجوی اینترنتی توسط کاربر که نمایش داده می شود را اصطلاحا SERP میگویند.
پیشنهاد برای مطالعه مقاله: