سئو Off page

0
سئو Off page

سئو Off page

دو روش کلی برای سئو کردن وجود دارند که معروفند به سئو خاموش و سئو روشن که در ادامه سعی داریم سئو خاموش سئو Off page را توضیح دهیم.

همین طورکاربرد آن را در صفحات وب و بکارگیری آن بیان کنیم.

SEO یا Search Engine Optimization به زبان ساده، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر میباشد.

راهکار مناسبی است که باعث می گردد عملکرد ترافیک ارگانیک به طور عمده، به سمت سایت میکشاند.

یکی از بخش های مهم سئو، سئو خارجی یا سئو(Off Page) است.

که در ادامه کار آن وکاربرد های سئو off page را به طور کامل توضیح خواهیم داد به

 بررسی و تشریح آن می پردازیم.

اقدامات مهم در بهبود سئو خارجی سئو (Off page)

بهبود سئو آف پیج با ساخت بک‌لینک کاربری
ساخت وبلاگ های مختلف
بهبود off page سئو با رپورتاژ خبری بارگذاری محتوای آن
فعالیت در فروم‌ها و تاثیر آن بر سئو خارجی سایت
شبکه های اجتماعی و تبلیغاتی برای سئو خارجی سایت
بارگذاری ویدیوی تبلیغاتی
عضویت در موتورهای جستجو و دایرکتوری محتوا
تاثیر Off Page سئو بر رتبه بندی وب سایتها

off page سئو چیست؟

از نظرحرفه‌ای دو راه مجزا که متخصصین سئو جهت بالا رتبه بندی وب سایت ها صورت میگیرد.

سئو داخلی “On-Page” و سئو خارجی سایت “Off Page” سئو است.

این دو روش کاربردی و معمول هستند.

بر‌خلاف سئوی داخلی که بر روی صفحات داخلی html، طراحی و عملکرد درون آن انجام می‌شود.

سئو پیج شامل عملکرد و تغییراتی است که خارج ازسایت، شکل میگیرد.
تمامی موردهایی که خارج یک سایت مورد بررسی قرار میگیرند و بر روی جایگاه آن در موتورهای جستجو مانند Bing، Google، Yahoo و ذره بین و….. اثر میگذارند، سئو خارجی سایت است.
هر‌گونه عملکردی بر روی کیفیت سرعت وب سایت، بررسی میزبانی و کیفیت آن اثر میگذارد.

کلمات مهم مرتبط با محتوا، و ایجاد نظردهی مناسب، بهینه‌ سازی شکل دهی آن و… که در درون وب سایت انجام می‌شود را، “On-Page SEO” پیج روشن می نامند که نسبت به off page کمتر مورد استفاده قرارمی گیرد.

۱- بهبود سئو Off page بازگشت از لینک:
هر لینک داده که از سایت های دیگر به سایت شما داده شود بازگشت لینک است. این لینک‌ها، معتبر و پرکاربردند هستند وادمین ها را به‌ سمت سایت می‌کشانند.

به جرات می‌توان گفت دریافت بازگشت لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت میباشد.
قابل گفتن است که اگر محتوای وب سایت و میزبان دارای کیفیت بالایی نباشد، دریافت لینک برگشتی تاثیری نمی گذارد.

به همین خاطرهنگام خرید سرویس دهنده به کیفیت آن توجه کنید.

راهکارها و استفاده off page سئو چگونه است؟

۱-ساخت صفحه در بلاگ ها

پیج بلاگ‌‌ها، بهترین راه برای معرفی کسب ‌و‌کار به مخاطبان هستند.

ایجاد محتوای مناسب با مقاله مفید، که این توانایی را دارد علاوه بر افزایش اطلاعات شخص، شما را معرفی و محصولات شما نیز آشنا به عموم مردم در قالب صفحه پیج آشنا کند.

صفحه پیج عامل مفیدی برای ترویجِ وبسایت است که با ایجاد بازگشت های مفید درآن، می‌توان ترافیک سایت را به‌ طرز باورنکردنی افزایش داد.

استراتژی دقیق و کاربردی:

یک یا چند وبلاگ بسازید، آن ها را عبارتی را در عبارتی که این دو ویژگی را دارند سئو کنید

  1. مرتبط با سایت شما باشد
  2. سئو شدن آن راحت باشد(مثلاً کلمه کلیدی 3 کلمه ای یا بیشتر باشد)

بعد از اینکه در کلمات کلیدی ساده رتبه گرفتید، اندکی برای وبلاگ خود، خرج کنید و بک لینک های ارزان یا کلیک فیک(در حد خیلی کم) بخرید، سپس به سایت خود لینک دهید.

سپس هفته ای یک مقاله در سایت خود انتشار دهید و به مقاله ای که به خودتان لینک داده اید، لینک دهید.

سایت ویرگول یا بلاگفا یا مدیوم برای اینکار مناسب است و اگر این کار را انجام دهید، هر وبلاگ به اندازه یک بک لینک 5 الی 10 ملیونی ارزش دارد.(بک لینک های این سایت ها نو فالو هستند)

۲-بهبود off page سئو با رپورتاژ

رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی به‌عنوان یک report یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت های خبری پربازدید بارگذاری می‌شود.

این رپورتاژ آگهی به ‌صورت یک آگهی تبلیغاتی منتشر میکنند.

با توجه به آمار چشمگیر بازدید سایت های خبرگزاری، احتمال کلیک کردن بر روی خبر و وارد شدن به سایت شما خیلی بالا خواهد رفت.

مدیران recovery و تبلیغاتِ کسب ‌و‌کارهای انلاین، از این توان برای انتقال traffic بالا به سایت‌ استفاده می کنند که این مسئله به بهبود سئوی سایت کمک قابل توجهی خواهد کرد.

راهکار عملی برای خرید رپورتاژ:

  1. به سایت tesmino مراجعه کنید و از آن ها لینک بخرید
  2. به سایت های مشابه خود مراجعه کنید و از قسمت تماس با ما، برای گرفتن رپورتاژ مذاکره کنید(این کار هم سخت است هم به شدت موثر ! )

۳-فعالیت در form ها و تاثیر آن بر سئو خارجی

سایت formهای مرتبط با فعالیت صفحه پیج سایت که شامل گروه و ادمین با تعداد بالا هستند را جستجو کنید. با عضویت در این form ها،و پاسخ به سوالات ادمین ها و البته ایجاد لینک بازگشتی مناسب به وبسایت، به‌ بهبود کیفیت سئو سایت کمک کنید. با این کار سایت شما در معرض دید افراد متخصصی که در حیطه کسب ‌و‌کار شما فعال هستند قرارمی گیرید.

به اینکار که لینک دستی نیز می گویند، نوعی لینک سازی رایگان است و تاثیر اندکی دارد اما جلو تر راهکاری را میگوییم که تاثیر اینکار را چند ده برابر می کند.

4- Networking اجتماعی و seo خارجی سایت:

همه روزه شبکه های اجتماعی معتبر و پربازدید (Social Networking) مقصد روزانه کاربران بسیاری در دنیای بزرگ اینترنت هستند.

افراد در طول روز با گوشی موبایل یا کامپیوتر، بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند.

ایجاد پیج های کاربری networking های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام، فیس بوک و … باعث دریافت sosheal signal می شود.
قرار دادن post شامل انجام خدمات، تخفیفات ، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… باعث دیده شدن وبسایت خواهد شد.

در کنار لینک داخلی همچنین درج لینک مستقیم از پروفایل شبکه اجتماعی به صفحات متفاوت سایت به اعتبار کسب ‎و‌کار می‌افزاید.

راهکار عملی با حداقل خرج و انرژی

یک حساب تویتر، یک حساب فیس بوک و یک اکانت ایسنتاگرام بسازید، محتوایی که در سایت خود  قرار می دهید را در این سایت ها نشر دهید، می توانید از زاپیر استفاده کنید.

زاپیر Zapier چیست و چگونه کار می کند و قیمت آن چقدر است؟

5- منش بدون لینک

گوگل سایت شما را بعد از مدتی می شناسد و می داند که برخی از عبارت ها مثل اسم برند شما، متعلق به شخص شماست.

حال می توانید، در کامنت سایت های دیگر یا شبکه های اجتماعی اسم برند خود را قرار دهید.

راهکار عملی

مثل در یک پیج اینستاگرام که در مورد فرش است، کامنت می گذارید که نمیدانم بین شما و شهرفرش کدام را انتخاب کنم؟ این کامنت عملاً سیگنالی به گوگل در مورد برند شهر فرش می دهد و کامنت های بعدی که روی این کامنت می آید همچنان روی سئو خارجی سایت شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

همین کار را می توانید در فورم ها، وبلاگ ها، سایت های پرسش و پاسخ مثل نی نی سایت و … هم انجام دهید، در نظر داشته باشید که اینکار را زیاد انجام دهید تا تاثیر گذار باشد.

6- سرچ برند

قوی ترین سیگنال سئو آف پیج سرچ برند است، اما چگونه؟ به گونه تبلیغات میکنید که مخاطب تصمیم بگیرد در گوگل نام برند شما را سرچ کند، این تبلیغ می تواند یک تیزر تبلیغاتی باشد یا یک کامنت خواندی، مثلاً در همان پیج کامنت می گذارید که “میتونم تفاوت خدمات شما رو به شهر فرش بدونم؟ چون شهر فرش یه تخفیف 30 درصدی گذاشته و قسطی فرش میده ولی …”

یادگرفتید؟ بریم سراغ مورد بعدی

7- گوگل مپ

تاثیر کمی روی سئو خارجی دارد اما در آینده تاثیرش بیشتر خواهد شد، از دوستان و اطرافیان خود کمک بگیرید تا سیگنال موثری از گوگل مپ به شما داده شود.

سیگنال های مثبت گوگل مپ:

  • کامنت هایی که مردم می گذارند.
  • امتیاز هایی که مردم می دهند
  • عکس هایی که از کسب و کار خود دارید
  • تعداد دفعاتی که دیگران با مسیر گوگل مپ شما را پیدا می کنند.

8- استفاده از شبکه PBN

این تکنیک هزینه و انرژی زیادی می برد و برای پروژه های سخت به کار می رود. اگر علاقه دارید در مورد آن بدانید این مقاله را بخوانید:

آموزش شبکه سازی امن PBN به همراه بررسی مزایا و معایب

9- سایت واید

بک لینک سایت واید، تبلیغاتی است که سایت های دیگر سایت ها در منو های کناری خود می گذارند، اگر یک سایت که 2000 صفحه دارد برای شما سایت واید برود، شما 2000 تا لینک دریافت می کنید و بهتر است سایت واید را به صورت گره 2 استفاده کنید و زمانی که تایم سایت واید شما تمام شما از سایت seoclerk برای خود لینک تهیه کنید. از سایت uuploder.ir می توانید سایت واید بخرید.

10- بک لینک گره 2

گره 2 یعنی برای رپورتاژ ها یا وبلاگ ها یا صفحاتی که از آن ها لینک دریافت می کنید، لینک بسازید ! زمانی این تکنیک به کار می رود که رقبای شما از لینک های خیلی زیادی استفاده می کنند و شما می خواهید لینک های کمتر با کیفیت بیشتری تولید کنید.

نکاتی که قبل از شروع سئو خارجی باید بدانید

  1. طبیعی باشید! سئو خارجی که شما انجام می دهید از نظر گوگل یک فعالیت غیر قانونی به حساب می آید !! چون گوگل می خواهید که دیگران بر اساس کیفیت به شما لینک بدهند. پس زمانی که در حال نقض قانون گوگل هستید باید طبیعی به نظر برسید، یک انسان طبیعی، انسانی که مانند انسان های دیگر اطراف خودش باشد حال با این تعریف، زمانی سئو خارجی شما طبیعی است که تا حدودی شبیه به سایت های رقیب باشد.
    پس با استفاده از ابزار پولی ahref که از سایت انجام میدم میتونید تهیه کنید، سایت های رقیب را به دقت آنالیز کنید تا بدانید در حیطه کاری شما طبیعی بودن یعنی چه !
  2. جایگاه طرف مقابل که به شما لینک می دهد تاثیر زیادی دارد. دو نفر به شما توصیه می کنند که ماشین خود را به کدام باطری ساز ببرید، نفر اول یک شخص مکانیک است، نفر دوم شخصی است که نه گواهی نامه دارد نه ماشین؛ حرف کدام برای شما اعتبار بیشتری دارد؟ فکر می کنم کل منظور را گرفتید و نیازی نیست بیشتر توضیح دهم.
  3. ترجیحاً از جای معتبر لینک بگیرید.
    یا کل سایت مرتبط باشد یا کل متن یا آن پاراگرافی که قرار است به شما لینک داده شود.
  4. زمانی که برنامه آف پیج را طراحی می کنید، نگاهی به تاریخچه خود داشته باشید تا بدانید آیا اقدامتان طبیعی است یا خیر،
  5. به هیچ عنوان به سایت هایی که مزرعه لینک هستند لینک ندهید!
  6. دامین آتوریتی چیز مهمی نیست! چون توسط گوگل تایین نمی شود !
  7. دامنه های خاص مثل gov/edu/ac.ir که دامنه های حکومتی و دانشگاهی هستند، ارزش بالایی دارند و می توانید از سایت seoclerk تهیه کنید(اما طبیعی باشید)
  8. قسمتی که لینک هایی به دیگران داده می شود و شما بین آن لینک ها قرار می گیرید، سیگنال بسیار مهمی به گوگل می دهد. به عنوان مثال این افراد را در نظر بگیرید: مهران مدیری، نوید محمد زاده، پویش نیکخو، شهاب حسینی و رضا عطاران. الان پویش نیکخو به نظر میاد که یک بازیگر ایرانی خیلی معروف باشه چون بین این اسما قرار گرفته پس این نکته رو در لینک دهی به خصوص در رپورتاژ ها در نظر داشته باشید
  9. در رپورتاژ ها معمولاً تا 3 لینک می توانید بدهید بهتر است یکی از این دو حالت لینک بدهید:
    یک لینک به صفحه اصلی، 2 لینک به صفحات فرعی مهم
    یک لینک به صفحه اصلی، یک لینک به صفحه فرعی مهم، یک لینک به سایت معتبر رقیب

انواع انکرتکست در لینک دهی

انکرتکست یعنی متنی که با آن لینک می دهید.

  • عیناً خود کلمه کلیدی (از قانون طبیعی باش پیروی کنید! )
  • ترکیبات کلمه کلیدی مثلاً برای افزایش بازدید سایت خود اینجا کلیک کنید
  • جنرال: مثلاً “اینجا کلیک کنید” یا “منبع”
  • نام برند
  • تصویر(متن جایگزین یا همان alt تصویر، حکم انکر تکست را دارد)

تاثیر Off-Page سئو بر رتبه وب سایت

هر دو مورد “سئو خاموش یا off page” و پیج های روشن در بهبود عملکرد سایت موثر

هستند و متخصصین SEO به ‌صورت دقیق و حرفه‌ای بررسی آن ها را انجام خواهند داد.

این دو، مانند دو تکمیل کننده سئو هستند که در کنار یکدیگر رتبه سایت را به صفحه اول

نتایج جستجوی گوگل، یاهو، بینگ، آمازون و…. انتقال می‌دهند.

برای بهبود رتبه گذاری سایت می توان از ابزار Page Speed نیز بهره گرفت واطلاعات به درد

بخوری درراستای بالا بردن امتیاز سئو سایت خود بدست آورید.

از همین جهت در مقاله ای با عنوان آموزش بهبود رتبه سایت در PageSpeed Insights

Google این ابزار و روش استفاده از آن بصورت کامل توضیح داده شده است.

کلام آخر

سئو Off page این کاربردهای بسیار فراوانی در راستای یا شبکه های جستجو و شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.

به ‌طوری ‌که نمی‌تواند وجود آن را نادیده گرفت و یا اگر سئو Off page نیز وجود نداشته باشد

با معضلی بسیار بزرگ در این شبکه‌ها روبرو می‌شویم.

یکی دیگر از اصلی‌ترین عملکردهای سئو Off page این است که باعث بالا بردن رتبه سایت

های جستجوگر نظیر گوگل یاهو و… و باعث عمل کرد بک خوردن سایت های برگشتی میشود.

این کار باعث دوچندان شدن مشاهده ‌کننده های پیچی باشد که آن را در اینترنت به اشتراک گذاشته اید.

همچنین بخوانید:

آموزش تکنیک های سئو کلاه خاکستری در 2023

امتیاز خود را ثبت کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید