کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، عباراتی هستند که تعیین می کنند محتوای شما شامل چیست. از نظر سئو و بهینه سازی سایت، آنها کلمات و عباراتی هستند که کاربر جستجو‌کننده در موتورهای جستجو (مثل گوگل، بینگ) وارد می کنند که به آنها “پرس و جوهای جستجو” نیز می گویند.

اگر همه تولید محتوا را در صفحه خود (شامل: همه تصاویر، ویدئو، کپی و غیره) به کلمات و عبارات ساده بخواهید بیان کنید، در واقع اینها کلمات کلیدی اصلی سایت و محتوای شما هستند.

کلمه کلیدی چیست

به عنوان صاحب یک وب سایت و تولید کننده محتوا، شما می خواهید کلمات کلیدی صفحه شما با آنچه که مردم در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در میان نتایج داشته باشند.

چرا استفاده از کلمات کلیدی مهم است؟

کلمات کلیدی خیلی مهم هستند، زیرا آنها نقطه ارتباطی بین آنچه مردم در جستجوی آن هستند و محتوایی هستند که شما برای رفع این نیاز ارائه می کنید.

هدف شما از نتایج رتبه بندی در موتورهای جستجو (SERP)، هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما از صفحات موتورهای جستجو است، و کلمات کلیدی که برای هدف گذاری انتخاب می کنید، تعیین می‌کند که چه نوع ترافیکی دریافت می کنید.

به عنوان مثال:

اگر صاحب یک سایت دندانپزشکی هستید، مهم است که ترافیک سایت شما بر اساس محتوایی باشد که به عبارتی به دندانپزشکی ربط داشته باشد. اما کاربری که به دنبال بیماری‌های پوستی است برای شما فایده‌ای ندارد.

کلمه کلیدی به همان اندازه که در مورد محتوای شما هستند، به مخاطبان شما نیز مربوط می شوند. زیرا ممکن است آنچه را که ارائه می دهید به روشی متفاوت با آنچه برخی افراد درخواست می کنند، توصیف کنید.

برای ایجاد محتوایی که از لحاظ ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق دهد، باید نیازهای آن بازدیدکنندگان را درک کنید. زبانی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند. شما می توانید این کار را با صحبت با مشتریان خود، مراجعه مکرر به انجمن ها و گروه های اجتماعی و انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود با ابزاری مانند Keyword Explorer انجام دهید.

کلمات کلیدی بلند برای سئو بهتر

کلمات کلیدی بلند چیست؟

کلمه های کلیدی باید بلند و مشخص باشند. شاید استفاده از کلمات تک وسوسه کننده باشد، اما رقابت در کلمات کوتاه بسیار سخت است و نیازمند یک برنامه دراز مدت دارد. بهتر است در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید و از کلمات هدفمند تر استفاده کنید.

مثال برای کلمه کلیدی بلند چیست؟

فرض کنید من به دنبال سئو سایت خود در عبارت “کلمه کلیدی” هستم! بنابراین باید با سایت های زیادی رقابت کنم که حجم انبوهی از کاربران را به خود اختصاص داده اند! همچنین من نیازمند ایجاد ترافیک هستم. بنابراین از عباراتی استفاده میکنم که مستقیم کاربر را هدف قرار دهم:

  • بهترین کلمه کلیدی چیست؟
  • ویژگی‌های کلمه کلیدی چیست؟
  • ابزار کلمات کلیدی کدامند؟
  • واژه کلیدی مناسب برای تولید محتوا
  • نمونه کلمات کلیدی
  • کلید واژه برای سایت

 

استفاده زیاد از کلمات کلیدی در مقاله

استفاده زیاد از کلمات کلیدی در مقاله خوب نیست. ایجاد محتوای متقاعد کننده به معنای ارائه ارزش واقعی برای افراد واقعی است، نه فقط ارسال پالس به روبات های گوگل!

برخی از قوانین اساسی استفاده از کلمه کلیدی وجود دارد که برای شروع باید از آنها پیروی کنید. کلمات کلیدی منحصربه‌فرد باید در هر صفحه از سایت شما در مناطقی که ربات‌ها و انسان‌ها معمولاً به آن نگاه می‌کنند استفاده شود تا به آن‌ها اطمینان دهند که شما به دنبال چه چیزی هستید.

این شامل برچسب عنوان و بدنه محتوای شما می شود، که به یک نکته مهم منجر می شود: دام های کلیک طعمه.

ممکن است فکر کنید که با ارائه عناوین مبهم وسوسه‌انگیز برای محتوای خود، کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کنید، اما با پنهان کردن آنچه که صفحه در واقع درباره آن است، از برخی از قدرت کلمه‌های کلیدی خودداری می‌کنید.

همچنین می توانید به کار کردن کلیدواژه اصلی خود در URL، تگ H1 در صفحه، توضیحات متا و ویژگی های alt تصاویر در صفحه نگاه کنید. همه این مکان ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند محتوای شما واقعاً در مورد چیست.

استفاده از کلمات کلیدی خود در این زمینه ها اساسی ترین راه برای هدف قرار دادن محتوای شما برای جستجو است. قرار نیست فوراً شما را به بالای نتایج سوق دهد، اما برای سئو ضروری است.

شکست در انجام این مراحل اولیه می تواند شما را از رتبه بندی به روش های دیگر باز دارد.

استراتژی کلمه کلیدی در محتوا

استفاده از کلمه کلیدی برای تدوین محتوا

در حالی که شما اغلب می توانید با یک کلمه کلیدی شروع کنید و یک قطعه محتوا در اطراف آن عبارت ایجاد کنید، گاهی اوقات محتوای شما از قبل وجود دارد، و شما باید نحوه تطبیق آن را با کلمات کلیدی بیابید.

برای انجام این کار، چیزی را ایجاد کنید که به عنوان “نقشه محتوا به کلمه کلیدی” شناخته می شود. ایجاد این نقشه می تواند به شما در درک تأثیر محتوای موجود و شناسایی پیوندهای ضعیف یا شکاف هایی که نیاز به پر کردن دارند کمک کند.

همانطور که کلمات کلیدی هر صفحه از سایت شما را تعریف می کنند، می توانید از آنها برای سازماندهی محتوای خود و تدوین استراتژی محتوا استفاده کنید. ابتدایی ترین راه برای انجام این کار این است که یک صفحه گسترده (“نقشه محتوا به کلمه کلیدی” خود را شروع کنید و کلمه کلیدی اصلی خود را برای هر مقاله شناسایی کنید. سپس می توانید برگه خود را مطابق با نیازهای خود بسازید، حجم جستجوی کلمه کلیدی، ترافیک ارگانیک، اعتبار صفحه و هر چیز دیگری را اضافه کنید.

معیارهایی که برای کسب و کار شما مهم هستند.

در حالت ایده آل، شما می خواهید هر صفحه در سایت شما یک کلمه کلیدی اصلی منحصر به فرد را هدف قرار دهد. به طور کلی، صفحه اصلی شما یک اصطلاح صنعتی بسیار گسترده را هدف قرار می دهد و همانطور که صفحات دسته بندی، صفحات محصول و مقالات را ایجاد می کنید، آنها در جایگاه شما قرار می گیرند و نیازهای خاص تری را هدف قرار می دهند.

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here