بازاریابی و فروشدیجیتال مارکتینگ

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی که با نام شبکه های اجتماعی خوانده می شوند، سال های زیادی است که در دنیای دیجیتالی وارد شده اند.

وجود این شبکه ها به سرعت سبب شد تا روند بهره گیری بشر از اینترنت تا حد زیادی تغییر پیدا کند.

این رسانه ها تا حد قابل توجهی برای بسیاری از افراد جایگزین استفاده از سایت های مختلف و وب گردی شد و به تدریج جای خود را بیشتر از پیش، باز کرد.

در اوایل پیدایش ظهر این شبکه های اجتماعی، ظرفیت و پتاسیل زیاد این شبکه ها

سبب شد تا به غیر از کاربران اینترنت، بسیاری از مشاغل نیز به سمت آن روی بیاورند.

بیزنس های فراوانی با یک تجارت کوچک وارد این عرصه شدند و توانستند در مدت زمان بسیار کمی، تبدیل به قدرت های اقتصادی شوند و جایگاه خود را استحکام ببخشند.

حال با گذشت بیشتر از یک دهه از بروز این شبکه ها در دنیای امروز، آن ها دیگر بخش بزرگی از سهم اینترنت به شمار می آیند.

نه تنها امروزه شبکه های اجتماعی زیادی ساخته شده اند، بلکه بهره گیری از موبایل های

هوشمند نیز به طرز چشمگیری راه را برای افزایش مخاطبان از شبکه های اجتماعی هموار

کرده است و همه این موارد دست به دست هم داده اند تا شبکه های اجتماعی باز خوردهای میلیاردری پیدا کنند.

این جذب فوق العاده رسانه های اجتماعی سبب شده است تا آن ها به مکانی جذاب برای

رشد و کانالی تاثیر گذار برای مشاغل متفاوتی بدل شوند.

بنابراین چنانچه شما دارای یک شغل اینترنتی هستید می توانید از این ظرفیت فراوان به

سود خودتان بهره مند شوید و درست مانند یک ماهیگیر وارد دریای پر از ماهی شوید و

مخاطبان خود را صید نمایید.

اثر این شبکه ها در کشور ایران بسیار زیاد شده است و تحریم ها و محدودیت ها نتوانسته جلوی کاربران را برای استفاده های تجاری از شبکه های اجتماعی بگیرد.

در حال حاضر، بسیاری از تجارت ها و مشاغل ایرانی هستند که از شبکه های اجتماعی به

عنوان یک سکوی پرتاب کننده به نفع مشاغل خود بهره می برند و با کمترین بودجه بیزنس

خود را به مرحله سوددهی بالا می رسانند.

در بعضی موارد نیز به صرف هزینه هم نیازی ندارند.

بنابراین شما می توانید با یک استرانژی درست و با شناخت دقیق از خصوصیات شبکه

های اجتماعی و مخاطبان آن بهترین نتیجه را عاید خود نمایید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چه معنایی دارد؟

هر گونه فعالیت های مربوط به تجارت و اقتصاد در شبکه های اجتماعی که با هدف

بازاریابی انجام شود، بازاریابی با شبکه های اجتماعی می گویند.

این هدف ها می توانند حاوی مواردی مانند بالا بردن شهرت نام برند، بالا بردن بازدید

کنندگان سایت، جذب مشتریان و در آخر بالا بردن دامنه فروش سرویس ها و محصولات شوند.
فعالیت های تجاری بر روی این رسانه ها در خصوص تولید محتواهای متنی و تصویری شکل می گیرد.

ولی راه راحت تر برای دیده شدن در این رسانه ها تبلیغات است.

تبلیغات سبب می شود تا برند شما بسیار ساده تر دیده شود. قلب شبکه های اجتماعی با مشارکت کاربران و به اشتراک گذاری محتواها کار می کند.

در حقیقت باید گفت که این رسانه ها بدون اشتراک گذاری محتواها به وسیله کاربران کاربرد دیگری ندارند.

باید بدانید که این رسانه ها بدون اشتراک گذاری توسط کاربران، عملا استفاده آن چنانی ندارند.

این جاست که بایستی از قابلیت این شبکه ها بهره ببرید و از کاربران به عنوان یک کانال

ارتباطی استفاده کنید تا محتوای شما به اشتراک گداشته شود و در مسیر درست قدم بردارید.
نکته مهمی که بایستی در نظر داشته باشید این است که محتواهای شما باید بسیار با کیفیت و مجذوب کننده باشد تا بتواند کاربران اصلی را جذب نماید و به سمت برند شما بکشاند.

مزیت های استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهدافی که این نوع بازاریابی دنبال می کند متفاوت است. شما می توانید اهداف خود را از پیش تعیین نمایید و سپس وارد این حوزه شوید.

امکان دارد برای یک کسب و کار تنها نیاز باشد که بازدید و ترافیک سایت زیاد شود و برای بیزنس دیگر، مشهور ساختن نام برند مهم باشد.
ولی به طور کلی می توان گفت که بازاریابی شبکه های اجتماعی مزیت های فراوانی دارد که برای هر تجارت و بیزنسی مفید است.

هدف‌گذاری به شکل پیشرفته

شبکه های اجتماعی این امکان را مهیا می کنند که همان مخاطبین هدف شما را نشانه بروند. در حقیقت در این گونه بازاریابی نیاز دارید تا با پایداری بیشتری به بازر هدف برسید.

همچنین از این راه می توانید مشتریان هدفمند را بهتر بشناسید و با بهره گیری از ابزارهای شناسایی، بتوانید دغدغه های مشتریان را بهتر بشناسید.

بالا بردن شهرت و شناساندن بهتر نام برند

دریای عظیمی از مخاطبان در رسانه های اجتماعی وجود دارد. چه جایی بهتر از این

فضای مناسب برای شناسایی برند شما می تواند وجود داشته باشد.

استفاده از بستر اینترنت هیچ محدودیتی برای شما از لحاظ جغرافیا، سن و جمعیت قائل

نیست و شما می توانید به صورت نامحدود بازاریابی و جذب مشتری را به صورت نامحدود انجام دهید.

به غیر از موارد گفته شده می توانید با بهره گیری از این سیستم ها به بالا بردن اعتبار و

شهرت خود بیفزایید و برند خود را روز به روز ارتقاء دهید و مشتریان خود را بالا ببرید.

داشتن فعالیت تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا یک برندینگ مهم و

عملی برای شما به وجود آید که پس از اندک زمانی برند شما را بسیار معروف کند.

امکان برگزاری یک کمپین کامل مجانی

راه اندازی یک صفحه تجاری در شبکه های اجتماعی وقت شما را نمی گیرد و شاید نیاز باشد تا تنها یک دقیق وقت خود را برای ساخت یک صفحه به کار ببرید.

راه اندازی شبکه ها نیازی به پرداخت عضویت در این زمینه ندارند. شما بدون نیاز به پرداخت چیزی می توانید درسریع ترین زمان ممکن و به صورت مجانی، یک صفحه مجازی بسازید.

بر خلاف راه اندازی سایت، شبکه های اجتماعی احتیاجی به هیچ تخصص خاصی ندارند.

بنابراین بسیار منطقی به نظر می رسد که بهترین راه تبلیغ برند، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا