تولید محتوا

با استفاده از تولید محتوا و با کمک از سلول های خاکستری مغز، می‌توانید سرنوشت دیجیتال مارکتینگ خود را رقم بزنید.

در واقع این محتواها هستند که روزانه به هرطریقی با آنان در ارتباط هستیم، تصمیم میگیریم و سرنوشت خود را با آن تغییر میدهیم. نه تنها در مارکتینگ، بلکه تولید محتوا در هر نقطه‌ای از زندگی ما نقش دارند.

محتوا در دیجیتال مارکتینگ، به تمام راه‌های ارتباطی اطلاق می‌شود و صرفا منظور محتوای نوشتاری نیست. بنابراین به ابزارهایی که بتواند پیامی را به مخاطب خود برساند محتوا میگویند. اما برای مارکتینگ و سئو سایت، باید بدانید که تولید محتوا چیست و چگونه میتوان از آن برای ارتباط با مخاطب بهره برد؟

اگر میخواهید بهترین تولید محتوا را داشته باشید تا انتهای این مقاله همراه “نسخه اصلی” باشید.

 

content production
آموزش گام به گام تولید محتوا

تعریف تولید محتوا

تولید محتوا یک روش برای ارتباط با مخاطب است، نه یک هدف! بنابراین نباید صرفا بخاطر اهمیت دارا بودن محتوا، نسبت به تولید محتوا اقدام نمود. بایست با علم اینکه مخاطب شما چه نیازی دارد، نسبت به تدوین محتوای مناسب اقدام کرد.

آگاهی از پرسونا دقیق کاربران، میتواند بهترین راهنمای شما برای تولید کردن بهترین نوع محتوا باشد.

شما باید بدانید که کاربران شما کیستند و چه خصوصیاتی دارند! آنان به دنبال چه هستند و چه محتوایی می‌تواند پاسخگوی مناسب برای کاربران شما باشد.

استراتژی محتوا شما با آگاهی از نیاز‌های مخاطب نقش میگیرد. بنابراین خواهید دانست که از چه طریقی سر‌نخی برای بازاریابی و فروش خود ایجاد نمایید.

عناصر تولید محتوا عبارتند از:

  • متون نگارشی که موارد کاربرد آن میتواند برای تولید محتوای سایت و حتی کپش برای سوشال مدیا مانند اینستاگرام و توییتر باشد.
  • تولید محتوا میتواند به صورت طرح های گرافیکی باشد. مثل پوستر و بنرهای تبلیغاتی.
  • محتوای بصری مانند فیلم و تیزر. امروزه موارد کاربرد تیزر گسترش یافته و حتی برای شبکه های اجتماعی زیاد استفاده می‌شود.
  • پادکست و تولید محتوای صوتی از آنچه که میخواهید به راحتی به گوش مخاطب برسانید.
  • طرح های اینفوگرافیک نیز میتواند به نوعی تولید محتوا باشد.
  • البته که هر راهی برای برقراری ارتباط با مخاطب را میتوان به گونه‌ای تولید محتوا نامید. حتی ارائه یک کاغذی سفید به مخاطب

 

تولید محتوا چیست | آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی

هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف از بازاریابی محتوا، کسب مخاطبین بیشتر و تبدیل شدن آن به مشتری خدمات و یا کالا است.

اما هدف از تولید کردن محتوا، ایجاد ارتباط با مخاطبین آن موضوع است. در اصل به جواب رساندن مخاطب از سوالی که در ذهن برای آنان ایجاد شده است. اما این بزرگترین دغدغه محتوا نویسی است که باید تعداد زیادی پاسخ به سوالات بی نهایت کاربران داشته باشد.

همانطور که کمی قبل خواندید، یافتن پرسونا دقیق از مخاطب، میتواند سبب موفقیت در تولید کردن محتوایی باشد که بیشترین سطح پاسخ را به کاربر ارائه می‌دهد.

نقش محتوا در تعیین رتبه بندی سایت نیز بر همین موضوع محوریت دارد. در واقع بهترین محتوا، آن است که کاربر پاسخ خود را دریافت نماید. به همین سبب تیم تولید محتوا که برای سئو سایت فعالیت می‌نماید، به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

محتوا نقش تعیین کننده‌ای در استراتژی مارکتینگ دارد. ابتدا سبب جذب مخاطب می‌شود و در نهایت میتواند مخاطب را وارد قیف فروش کند.

 

هدف از تولید محتوا چیست؟

انواع دسته‌بندی تولید محتوا چیست!؟

محتوایی که به واسطه آن میخواهید با کاربرتان ارتباط بگیرید، نوع ایجاد آن را مشخص خواهد کرد. بهترین حالت این است که از قبل، نتیجه عملکرد رفتار مخاطب را پیش‌بینی نمایید.

3 نوع کلی محتوا را میتوان اینگونه تعریف نمود:

  • 1- محتوای سنگ بنا یا محتوای شاخص

در توضیح محتوا‌های سنگ بنا باید گفت منظور محتوایی است که با محوریت اصلی از موضوع خاصی می‌باشد که هدف ایجاد اقتدار در ذهن کاربر است. در واقع هدف از تولید محتوای سنگ بنا، ارائه تاکتیک های منحصر و یا رهبری فکری در آن موضوع خاص است.

  • 2- محتوای ارتباطی

هدف از ایجاد این نوع محتوا، برقرار نمودن ارتباط است. مانند قرار دادن اطلاعات تماس.

  • 3- محتوایی که نیاز به تکامل است

اینگونه محتوا‌ها برای آگاهی از یک هدف، به صورت مستمر منتشر می‌شود. مانند محتواهایی که در بخش وبلاگ نسخه اصلی و در جهت ایجاد آگاهی از کاربران سایت در خصوص دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، تبلیغات، سئو، ابزارهای وب مستر و مواردی که به توانایی‌های یک آژانس دیجتال مارکتینگ مرتبط است، به صورت منظم و ادامه دار منتشر می‌گردد.

 

دسته بندی محتوا

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا در واقع مجموعه‌ای از نفرات است که با علم و دانش خود بتوانند محتوایی را تولید کنند که بیشترین نرخ جذب را داشته باشد. حال این محتوا می‌تواند برای سایت باشد یا برای شبکه‌های اجتماعی. در نهایت هدف جذب مخاطب و برندینگ سازمان مورد نظر است.

نقش اصلی تیم محتوا، در هریک از مراحل تولید، تعیین شده است.

در قدم اول، باید استراتژی برند مد نظر قرار بگیرد. اینکه هدف از ایجاد کاربر برای چه موضوعی است. سپس باید نیازهای مخاطب شناخته شود. این یعنی درک درستی از پرسونا داشته باشد و بداند که مخاطب چه سوالاتی در ذهن دارد. پاسخ دقیق به سوالات کاربر، سبب ایجاد حس اطمینان خواهد شد. این اطمینان هم برای کاربر است هم برای نمایش دهنده ‌ها در SERP.

یکی از خصوصیات مهم در تیم تولید محتوا، دارا بودن ذهنی خلاق و ایده پرداز است. جدایی از اینکه تیم باید بیابد که در خصوص چه عناوینی محتوا بسازد، باید این فرآیند ساخت محتوا به گونه‌ای باشد که برای کاربر جذاب باشد. این جذابیت باید از قوه ایده پردازی و خلاقیت ذهنی تیم نشات بگیرد.

سه وظیفه مهم در تولید محتوا عبارت است از: نوشتن و نگارش طرح اولیه، طراحی و اجرای محتوا، ویرایش.

 

نوشتن در تولید محتوا

نقش نوشتن در تولید محتوا

فرآیند نوشتن، آغاز کننده هر نوع از تولید محتوا است. اگر قصد ساختن یک کلیپ ویدئویی دارید و یا میخواهید برای سئو سایت خود محتوا بنویسید، نوشتن اولین قدم است.

اهداف استراتژی محتوا، تاکتیکی برای جذب مخاطب است

با این وجود که نوشتن مهم‌ترین اصل برای ایجاد یک محتوای تاثیرگذار است، اما همچنان برخی افراد از نوشتن اجتناب می‌کنند. علت اجتناب را سخت بودن آن تصور می‌کنند.

افرادی که از نوشتن اجتناب میکنند، معمولا زمان نوشتن بیش از حد وارد جزئیات میشوند. برخی دیگر نوشته خود را تمام نکرده سعی دارند که مجدد بازنویسی کنند و آنقدر زمان را از دست خواهند داد که نوشتن را برای خود سخت و دشوار میکنند. بزرگترین دغدغه این افراد هم این است که زمان زیادی را صرف چگونگی نوشتن جمله‌ای می‌کنند که میخواهند بیانگر کاملی از افکارشان باشد.

یک نویسنده حرفه‌ای به راحتی کلمات را روی کاغذ می‌آورند و سپس در زمان پایان، شروع به بازنویسی و ویرایش می‌کنند. حتی در برخی مواقع تعدد ویرایش ممکن است بیش از 1 بار باشد. اما در زمان نوشتن بر روی جمله تازه نوشته شده توقف نخواهند کرد.

اشتباه دیگری که افراد در زمان نوشتن محتوا میکنند، این است که خود را با بزرگترین نویسندگان قیاس می‌کنند. در این لحظه به نوشته فعلی خود نگه میکنند و نا‌امید از نوشتن دست می‌کشند. اما در فرآیند تولید محتوا و نویسندگی نباید انتظار داشته باشیدکه محتوای شما تمام و کمال باشد.

حتی نوشته‌های نویسندگان بزرگ نیز نیاز به ویرایش و بازنویسی دارد. حتی برخی از نوشته ها توسط کارشناسان تولید محتوا و ویراستار بررسی می‌شود تا نتیجه آن محتوای منحصر به فرد باشد.

 

طراحی و اجرا محتوا

طراحی و تولید

همه محتواها، چه متن ساده‌ای در وبلاگ چه یک فیلم و تیزر و حتی عکس ها و بنرهای گرافیکی، همه و همه در چهارچوبی به نام تولید محتوا قرار می‌گیرند. محتوا‌های آنلاین توسط متخصص سئو منتشر میشود که به (UI , UX) مسلط است.

محتوا اگر برای چاپ باشد توسط طراح گرافیک آماده می‌شود. اگر هم فایل ویدئویی مانند تیزر باشد، توسط تدوین کار آماده خواهد شد.

طراحی خوب، طرحی است که برای همه مخاطبین گیرا باشد. در واقع کاری که وظیفه یک طراح ux است بر محوریت جذب بصری یک سایت است. بهترین محتوا نیز برای ماندگاری نمایش نیاز به طرحی زیبا دارد تا جذاب و گیراتر شود.

طراحی و تولید یک محتوای عالی، با ایده اولیه یک نویسنده آغاز میشود. پس از آن طراحان هستند که به آن هویت بصری میدهند. هرچه ظاهر بصری محتوا قوی‌تر باشد، ارتباطات بیشتری را رقم خواهد زد.

ویرایش محتوا

ویرایش محتوا توسط یک ویراستار حرفه‌ای و مسلط، نقش مهمی در تولید دارد. ویراستار باید بداند که ویرایش محتوا برای نمایش در چه نوع رسانه ای است. مثال محتوایی که برای نشر کتاب است، سبک متفاوتی برای انتشار در یک سایت را دارد.

مثال: شما یک استاد متخصص هستید که تمام شاگردان شما، به خوبی آموزش می‌بینند و نمره قبولی میگیرند. اما سخنان آموزشی شما در کلاس درس، ارزش سئو ندارد.

محتوای سئو شده همان سخنان استاد است که تاکتیک های سئو نیز در آن اعمال شده است. برای تولید محتوای یونیک و سئو شده، ویرایش توسط یک متخصص سئو انجام می‌شود.

تولید محتوای ویدئویی نیز توسط یک فیلم بردار و بر اساس نوشته‌ای ضبط می‌شود، اما در نهایت این تدوین کار است که آن را ادیت و تدوین می‌کند. در واقع این تدوین کار است که به فیلم و کلیپ تهیه شده، جلوه‌های ارتباطی به کاربر میدهد.

ابزارهای زیادی برای ویرایش تولید محتوا وجود دارد. اما این ابزار‌ها صرفا کمک کننده هستند و از ذهن ایده‌پرداز شما خبر ندارند. بهترین ابزار برای ویرایش نهایی فایل شما، متخصص ویراستار است. حال اگر فیلم باشد به تدوین کار حرفه ای نیاز دارید و اگر محتوای متنی دارید به یک متخصص سئو.

 

محتوا پادشاه سئو است

تولید محتوا یونیک و سئو شده

نوشتن محتوا باید با رعایت اصول اولیه نگارشی و دستور زبان همراه باشد. اما این نوشته برای چه منظوری تولید می‌شود؟

اگر محتوای نوشته شده برای یک وب سایت آماده شده است، باید نکاتی بیشتر از دستور زبان ادبیات در آن رعابت شود. سالها پیش برای تولید محتوای سئو شده فقط یک اصل مهم بود:

پر کردن محتوا از کلمه کلیدی!

مقاله چگالی کلمه کلیدی را مطالعه نمایید!

اما چند سالی است که اگر به دفعات زیاد و بیش از حد استاندارد از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، قطعا توسط الگوریتم گوگل جریمه خواهید شد و سایت شما پنالتی می‌شود.

خزنده‌ها نقش تعیین کننده‌ای برای سنجش یک محتوا و تعیین کلمه کلیدی  محتوا در SERP دارند. اما نهایتا بار محتوایی است که هر چه بیشتر پاسخگو نیاز مخاطبین باشد سبب کسب رتبه های بالاتر خواهد شد.

با این علم و آگاهی از کسب رتبه در نتایج جستجو، باید ابتدا شرایط را برای ورود به نمایش آماده نمایید.

 

3 نکته برای محتوای سئو شده

3 نکته برای تولید محتوای سئو شده

استفاده از کلمات کلیدی تنها پاسخگو نیست. برای تولید محتوا متنی، 3 نکته را رعایت نمایید:

  1. استفاده اندازه از کلمات کلیدی
  2. کلمات مترادف و هم خانواده با کلمات اصلی
  3. بهره بردن از LSI در تولید محتوا

ابزار های سئو مانند رنک مث و یواست میتوانند در زمینه ایجاد یک محتوا با رعایت اصول نگارش و سئو شدن محتوا، باری دهنده باشند. اما این ابزارها آنقدر هوشمند نیستند که بتوانند بهترین نتیجه را برای محتوا رقم بزنند.

استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا:

جایگذاری کلید واژه ها در هر نقطه‌ای از متن باید طبق اصول و قوانین سئو باشد. در عین حال نیز باید به دفعات استاندارد از کلمه کلیدی بهره برد.

نکته دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی تعدد واژه است. یعنی در محتوای سنگ بنا میتوانید از یک عبارت 2 کلمه‌ای استفاده کنید ولی برای مقاله های دیگر از عبارات 4 یا 5 کلمه‌ای بهره ببرید.

 

کلمات کلیدی در تولید محتوا

مثال:

این برگه منتشر شده از آژانس تبلیغاتی نسخه اصلی یکی از سنگ بناهای سایت ORIGINAL VERSION است. کلمه کلیدی متن (تولید محتوا) است. اما در قسمت وبلاگ سایت نسخه اصلی، مقالات دیگری منتشر شده است که کلمات کلیدی آن به این صورت است:

تولید محتوای همیشه سبز چیست؟

۵ نکته برای نوشتن محتوا

تولید محتوای یونیک چگونه است؟

استراتژی های تولید محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

در واقع مقالات منتشر شده در وبلاگ به این گونه است که با محوریت کلید واژه سنگ بنا و مشتمل بر آن منتشر شده است.

 

کلمات مترادف در محتوا چیست؟

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، برای مخاطب خسته کننده خواهد بود. با این حال برای درک بهتر و شیوایی کلام باید از مترادف ها نیز بهره برد. اما استفاده از کلمات مترادف هم حد و اندازه خواهد داشت.

 

مثال:

من میخواهم برای شما مقاله تولید محتوا بنویسم. تا اینجا کلمه کلیدی مشخص است. اما برای گیرایی کلام از کلماتی همچون محتوا نویس، محتوا گذار و ساخت محتوا استفاده میکنم. (کلمه اصلی صورتی و کلمات هم خانواده زرد میباشد).

نکته مهم و خیلی خیلی هم مهم، استفاده از LSI است.

 

کلمه LSI چیست

LSI چیست و چرا باید از LSI استفاده کرد؟

در این مقاله با محوریت “تولید محتوا” برای شما مقاله ای را ایجاد کردیم. از کلمات مترادف نیز بهره بردیم. اما جای کلمات دیگری خالی است.

مثال بالا را دوباره ببینید!

در ادامه مثال بالا وقتی کلمه تولید محتوا واژه‌ اصلی میباشد، خواه نا خواه شما با شنیدن این عبارت یاد عبارت دیگری خواهید افتاد که به آن LSI میگویند.

  • مقاله برای سایت
  • بنر تبلیغاتی
  • فیلم سازی برای اینستاگرام
  • ساخت تیزر

این عبارات به تولید محتوا مربوط هستند. برای اینکه موتورهای جستجو بیشترین آگاهی و درک را از متون شما داشته باشند، باید از lsi نیز استفاده نمایید.

در واقع عبارات هایی که با شنیدن کلمه اصلی می‌تواند در ذهن شما نقش ببندد، LSI نام دارد.

تولید محتوای ویدئویی و پادکست

تولید محتوا ویدئویی و پادکست

بهترین حسن و برتری تولید محتواهای ویدئو‌یی این است که برخی از کاربران تمایل بیشتری به دیدن و شنیدن دارند تا خواندن محتوا! همین سبب میشود که بتوانید کاربران بیشتری را جذب نمایید.

کلیپ و تصاویر ویدئویی میتواند به واسطه افکت ها و جلوه های ویژه جذابیت بیشتری ایجاد نماید. اما نمیتوان به قاطعیت برای تولید محتوا، فقط از کلیپ ها و ویدئو ها استفاده نمود. چون تاثیری که محتوا برای سئو دارد فراتر از اینگونه تولید محتواهای بصری است.

پادکست نیز میتواند نقش موثری در جذابیت محتوا داشته باشد. برخی از افراد میتوانند در زمان رانندگی و آشپزی، محتوا ضبط شده را گوش دهند. بنابراین استفاده از فایل صوتی هم مزیت بزرگی خواهد بود.

اما تولید اینگونه محتواهای ویدئویی و یا فایل‌های صوتی دردسر خاص خود را دارد. دارا بودن دوربین برای تصویربرداری، میکروفن و همچنین کار کردن با نرم افزارهایی برای تدوین میتواند برای همه میسر نباشد.

اشخاصی هم هستند که برای رکورد فایل های تصویری از تلفن همراه خود بهره میبرند. اما بدانید صدای رکورد شده در تصاویر و توسط میکروفن اصلی گوشی با کیفیت مطلوب نخواهد بود. در نتیجه عدم توجه به این نکته میتواند سبب هدر رفتن بودجه و زمان شود.

استفاده از اینفلوئنسرها هم میتواند مفید باشد. انتخاب درست یک اینفلوئنسر سبب جذاب‌تر شدن محتوای شما می‌شود و بیننده بیشتری را جذب خواهد کرد.

اگر بیزینس شما پتانسیل پرداخت هزینه‌های تولید محتوای ویدئویی و پادکست را دارد، پیشنهاد می‌شود که برای تمایز در بین رقبا از این آیتم استفاده نمایید.

 

انتشار محتوا چاپ

تولید کردن محتوا برای چاپ و اپلیکیشن

همچنان که با ظهور دیجیتال مارکتینگ اکثریت عموم خواهان خواندن و دیدن محتوا در شبکه های دیجیتالی هستند، اما هنوز افرادی هم هستند که به نشریات چاپی علاقه دارند و همین دلیل، سبب چاپ نشریات است.

برخی از اپلیکیشن های تلفن همراه نیز برای جذب کاربر نیازمند ایجاد محتوا هستند. به نوعی نشریات و این نوع از اپ ها نیازمند این هستند که روزانه مقداری محتوا تولید کنند تا هم بتوانند در رقابت باقی بمانند و هم بتوانند سبب جذب کاربر بیشتر بشوند.

محتوا تولید کردن برای مجلات نیازمند مهارت و دانش در موضوع مد نظر است. 

تفاوت مهم بین محتوا برای سایت و نشریه های چاپی، نکات سئو سایت است که محتوا را تحت تاثیر قرار میدهد. ولی برای محتواهای چاپی مخاطب به تنهایی هدف قرار داده میشود.

 

برنامه تولید محتوا

برای برخورداری از یک استراتژی درست، می‌بایست برنامه برای تولید محتوا داشته باشید. این برنامه‌ریزی سبب می‌شود تا اهداف مدنظر به راحتی در دسترس شما باشد.

برنامه ای که طرح ریزی میکنید، باید بر اساس 3 سفر کاربر (خریدار) باشد:

  1. آگاهی
  2. توجه
  3. تبدیل

آگاهی میتواند در خصوص ارائه و معرفی برند شما باشد. یا میتواند اطلاعات مفیدی را به کاربر برسانید. توجه کاربر را به نکته خاصی جلب کنید. یا تخفیف ویژه‌ای را در نظر بگیرید و آن را عنوان نمایید. یک امتیاز خاص برای مشتری در نظر بگیرید و در نهایت مخاطب خود را به قیف فروش منتقل نمایید.

برنامه تولید محتواهای نوشتاری و بصری باید در مسیر رسیدن به فروش (منفعت شما) و البته حمایت از خریدار (مشتری مداری) پایه ریزی شود. در طول این برنامه باید بدانید به چه امکاناتی و اشخاصی نیاز دارید و هر محتوا در چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

 

نقش پرسونای مشتری در ایجاد کردن محتوا

پرسونای مشتری در ایجاد کردن محتوا

برنامه بازاریابی بر اساس شخصیت عمومی کاربران پایه ریزی می‌شود. شخصیت مشترک کاربران به خصوصیت های مشترکی اشاره دارد که در اکثر مخاطبین بارز است. مثال نوع جنسیت، محل سکونت، وضعیت اقتصادی، شرایط سنی و موارد دیگری که در واقع به پرسونا شهرت دارد.

پرسونا مخاطب در واقع قصد دارد که بازاریابی شما را هدفمند‌تر و هزینه های اضافی و بیهوده را کاهش دهد.

بهره بردن از یک پرسونای دقیق، میتواند سبب تولید محتوا با کیفیت و پربازده شود. اینکه بدانید محتوای شما برای چه اشخاصی تولید خواهد شد، یک امتیاز مثبت است. زیرا دقیقا میتوانید خواستگاه آنان را هدف قرار داد و بهترین نتیجه را کسب نمود.

برای برنامه ریزی نیاز است که پرسونای مشتری را به خوبی بشناسید.

مثال:

برای اینکه بتوانیم محتواهایی بر اساس فعالیت شرکت تولید محتوای نسخه اصلی بسازیم، باید بدانیم مخاطبین ما چه افرادی هستند و چه خصوصیاتی دارند.

آنان به دنبال محتوا هستند که خب این اولین خط از شروع پرسونا مخاطبین است.

کاربران عبارات زیادی را جستجو میکنند، مانند:

بهترین تولید کننده محتوا- شرکت تولید محتواتیم محتوا نویسمحتوای یونیک و سفارشیتولید محتوای تخصصی برای سایتقیمت تولید محتوامقاله نویسمقاله سئو شده

حتی ممکن است برخی به دنبال عبارات: بهترین شرکت تولید محتوا، بهترین نوع محتوا، بهترین آموزش و یا آموزش محتوا نویسی باشند.

بنابراین بایست بدانیم کاربران ما چه عباراتی را جستجو میکنند و تیم محتوا نویس نسخه اصلی سعی به ساخت محتوایی بر این گونه عناوین باشد.

مرحله بعدی شناخت توانایی مالی کاربران است. البته فاکتور دیگری هم در این میان تاثیر دارد، رقابت! قیمت تعیین شده برای نوشتن یک مقاله سئو شده و یونیک از جانب رقبا چقدر است؟ با این آگاهی توانایی مالی مخاطبین خود را نیز باید ارزیابی نماییم تا بتوانیم قیمت تولید محتوا را هم به بهترین مقدار ممکن مشخص نماییم.

 

پلن برنامه ریزی برای تولید محتوا

برنامه ریزی زمانی برای تولید و انتشار محتوا

برنامه زمانی، هم برای تولید و هم برای انتشار محتوا لازم و ضروری است.

در این نوع از برنامه ریزی به وضوح مشخص است که شما به چه محتوایی در چه زمانی نیاز خواهید داشت و حتی باید مشخص کنید که محتوای شما در چه بازه زمانی منتشر شود.

بازاریابی محتوا زمانی بیشترین بازدهی را خواهد داشت که در فواصل زمانی مقرر منتشر شود. انتشار روزانه یکی از تاکتیک های موثر برای بهبود رتبه در آلکسا و گوگل است. همچنین این استراتژی سبب خواهد شد که کاربران بیشتری جذب شود و البته کاربر نیز متوجه نظم شما در فرآیند تولید محتوا بشوند. این قانون در صنعت روزنامه های خبری و حتی برنامه های تلویزیونی از قدیم مرسوم بوده است.

بنابراین برای کسب بهترین نتیجه در عملکرد مارکتینگ، باید تعیین کنید که محتوای شما در چه زمانی تولید و منتشر شود. این برنامه ریزی زمانی سبب خواهد شد که به صورت هدفمند کاربر جدید را جذب نمایید و در نهایت آن را وارد مرحله خرید کنید.

حتی اگر برنامه ریزی در روز اول خیلی دقیق و حساب شده باشد، اما نیازمند مدیریت حساب شده در طول اجرا کمپین تولید محتوا می‌باشد. شاید نیاز باشد در روند برنامه ریزی تجدید نظر کرد. مکان و زمان انتشار محتوا باید مورد آنالیز قرار بگیرد و در شرایط متفاوت دستخوش تغییرات قرار بگیرد.

چه زمانی محتوا برای آگاهی منتشر شود و چه زمانی برای جذب و تبدیل. این یعنی برنامه ریزی زمانی برای کسب نتیجه.

 

برای دریافت لیست قیمت تولید محتوا با نسخه اصلی در تماس باشید

 

مشکلات در تولید محتوا

بروز مشکلات در هر بازه زمانی می‌تواند پروژه تولید محتوا را تحت تاثیر قرار دهد. مشکلات سبب خارج شدن کنترل این فرآیند خواهد شد.

عدم شناخت کافی از تغییر رویه و یا استراتژی های محتوایی رقبا بزرگترین عامل بروز مشکلات در ساخت محتوا است. در این زمان بایست هم عملکرد خود و هم عملکرد دیگران را مورد آنالیز و بررسی قرار داد.

زمانی که مشکلات بروز میکند ممکن است که به تنهایی و یا حتی با تیم فعلی نتوانید با بحران مبارزه نمایید. بنابراین استفاده از نیروهای متخصص و ایده پرداز کمکی، می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

ممکن است محتواهای شما بدون برنامه ریزی و یا عدم دقت در برنامه ریزی تولید و اجرا شده باشد. تیم تولید محتوا نسخه اصلی می‌تواند در برنامه ریزی برای مقابله با مشکلات کمک باشد.

نداشتن یک نویسنده ایده‌پرداز که بتواند بهترین نوع محتوا را تولید کند قطعا اولین دلیل بروز مشکلات در ساخت محتوا خواهد بود. ما در نسخه اصلی بهترین نویسندگان و تولید کنندگان محتوا را در اختیار داریم.

در ادامه بخوانید که محتوا‌ها در چند دسته بندی تقسیم می‌گردد:

 

تولید محتوا آموزشی

محتوا آموزشی چیست؟

تولید محتوای آموزشی می‌تواند برای افرادی باشد که جوبای آموزش هستند. این جمله کمی قابل تامل است!

افرادی که دنبال آموزش دیدن هستند، دقیقا به دنبال محتوایی هم هستند که نیاز آنان را برآورده کند. نکته دقیقا همین است!

بنابراین اگر به دنبال آموزش دادن مخاطب هستید باید در درجه اول، ادعایی درست در این مهم داشته باشید وگرنه دیر یا زود پروژه آموزشی شما به گل خواهد نشست.

اگر میخواهید از تجربیات خود مطالب آموزشی تولید کنید پس بهتر است این نکته برای کاربران شما شفاف باشد. در غیر اینصورت نمیتواند مخاطب ویژه‌ای را جذب کنید.

محتوای آموزنده چه فرقی با آموزشی دارد؟

اگر بنا به هر دلیلی نمیخواهید که محتوای آموزشی تولید کنید، باید گفت که بهترین نوع تولید محتوا که بیشترین جذب کاربر را دارد را از دست داده اید. با این وجود بهتر است سراغ محتوای آموزنده رفت. اما محتوای آموزنده چه فرقی با محتوای آموزشی دارد؟

اخبار و اعلام تازه های هر دسته شغلی می‌تواند برای کاربرانی که علاقه مند به آموزش در آن شاخه هستند جذاب باشد.

اگر نمیتوانید آموزش عکاسی بدهید، از آخرین تکنولوژی دوربین های عکاسی محتوا بسازید.

 

ایجاد محتوای سرگرمی

محتوای سرگرم کننده چیست؟

نوعی دیگر از نمونه های تولید محتوا، میتواند ایجاد محتوای سرگرم کننده باشد. البته این نوع از تولید محتوا بیشتر بر پایه جذب مخاطب است و شاید مناسب افرادی باشد که به دنبال شغل بلاگری و یا اینفلوئنسری هستند.

اینفلوئنسر ها سعی دارند که از این طریق مخاطبان بیشتری رو برای خود جذب کنند و تا به هدف نهایی خود که پرسنال برندینگ است برسند. درآمد اینفلوئنسر ها از روی جذب تبلیغات برای دیگران است. البته زمانی که حداقل هایی از برندینگ را بدست آورده باشند.

بهترین نوع تولید محتوای سرگرمی، موضوعاتی است که بر پایه هدف خاصی صورت گیرد. افرادی هستند که صرفا در یک شاخه خاص شروع با ساخت محتوا نموده اند و زودتر از دیگران برند سازی نمودند.

 

Generate content for SEO

تولید محتوا برای سئو سایت

فارغ از هر نوع تولید محتوایی، یک نوع تولید محتوا است که برای کسب رتبه در موتورهای جستجوگر ارزشمند است!

تولید محتوا برای سئو سایت.

محتوای سئو شده محتوایی است که متن اولیه از شخص نویسنده دریافت میگردد و سپس بر روی آن تاکتیک های سئو اعمال میشود. اما موضوع ما تشریح و آموزش نوع محتوا نیست!

اگر برای سایت خاصی نیاز به تولید محتوا است باید ابتدا استراتژی محتوایی آن را تنظیم  نمایید. محتوای سایت میتواند در هر نوع از دسته‌ی از پیش عنوان شده باشد. اما اگر توانایی نوشتن متون آموزشی باشد بهتر است.

محتوایی که برای سئو و کسب رتبه اول گوگل در سایت ها ارائه میگردد، معمولا از نوع محتوای آموزشی است و ابن نوع از آموزش برای عموم ارجحیت دارد. آموزشی مقدماتی بهترین راه برای جذب کاربرهای عمومی است. البته این مورد صرفا به برخی از سایتهایی اشاره دارد که خدمات خاصی را ارائه مینمایند.

مثال: اگر سایت مد نظر مربوط به خدمات دندانپزشکی باشد، نیاز است که محتوای درج شده در وبلاگ، آموزش مقدماتی و عمومی باشد. مخاطب بیشتر علاقه مند است تا بداند که معایب و مزایای کامپوزیت دندان چیست تا اینکه بخواهد در خصوص فرمول تشکیل دهنده مواد بخواند.

محتوای تولید شده در سایت نسخه اصلی هم از نوع محتوای آموزشی و هم آموزنده میباشد.

در نهایت بهترین تولید کننده محتوا، سعی دارد که محتوایی تولید نماید که سبب بیشترین جذب مخاطب شود و ارزش محتوایی آن هرگز تحت تاثیر زمان قرار نگیرد. شاید بهتر است به نوع دیگری از تقسیم بندی های تولید محتوا اشاره نماییم!

 

Evergreen content
تولید محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست؟

در نوعی دیگر از تقسیم بندی محتوایی میتوان 2 دسته برای آن در نظر گرفت:

محتوایی که تاریخ انقضا دارد و محتوایی که تاریخ انقضا ندارد.

موضوعاتی در جهان رخ میدهد که همان لحظه و یا در یک بازه زمانی خاص مورد توجه قرار میگیرد. مثال اینکه در زمان انتخابات نخست وزیری به دنبال خبرهایی از این دسته هستید تا از نتایج نامزدها مطلع شوید. اما در زمانی دیگر این نوع از محتوا‌ها طرفدار ندارد. این یعنی محتوای زمان دار.

اما محتوای همیشه سبز در طول زمان تحت تاثیر قرار نمیگیرد و ممکن است مدت زمان زیادی در آن خصوص صدق نماید. معمولا اینگونه محتواها هر چند وقت یکبار نیاز به بازبینی و بازنویسی دارد.

همین مقاله پیش رو شما که از ابتدا در حال مطالعه آن میباشید، به نوعی مقاله همیشه سبز است.

 

The best content producer

بهترین تولید کننده محتوا

افراد زیادی امروزه به سوی شغل تولید کننده محتوا روی آورده اند. البته که تعداد این افراد بسیار چشم گیر است و اکثریت از قبل علاقه زیادی به نوشتن دارند. اما سوال این است که بهترین تولید کننده محتوا چه خصوصیاتی دارد؟

جواب: تولید کنندگان محتوا ابتدا باید ایده پرداز باشند. انضباط کاری داشته باشند و برای خود چهارچوب محتوایی تعیین نمایند. سومین خصوصیات بارز شخصی که بتواند بهترین تولید کننده محتوا باشد این است که دست به قلم باشد و با ادبیات نگارشی آشنا باشد.

بهترین تولید کننده محتوا ابتدا باید بداند که کدام واژه، کلمه اصلی برای سایت مد نظر است و با تعیین استراتژی و آنالیز رقبا، برنامه ریزی تولید محتوایی را صورت دهد. در صورتی که این برنامه ریزی به درستی انجام نشود، قطعا میتواند به ضرر سایت مد نظر تمام شود.

نسخه اصلی با داشتن نویسندگانی خبره، بهترین تیم تولید کننده محتوا را در اختیار دارد.

 

آموزش رایگان تولید محتوا

باید خدمتتان عرض شود که تا به این لحظه محتوای همین مقاله، به نوعی مقاله آموزش – آموزنده بوده است. یعنی هم سعی شد که از نحوه اجرا کار برای شما گفته شود و هم نکاتی آموزنده که برای شخصی که میخواهد تولید کننده محتوا باشد، مفید باشد. تا به این لحظه شاید در حدود 10% از آموزش های اصلی ارائه گردیده است.

نسخه اصلی برای کارآموزانی که به دنبال آموزش رایگان تولید محتوا هستند، برنامه خاصی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با تلفن همراه پشتیبان سایت تماس بگیرید و یا از طریق واتس اپ کسب اطلاعات نمایید.

همچنین میتوانید یک نسخه کوتاه از  PDF آموزش تولید محتوا را از لینک زیر دریافت نمایید.

شرکت تولید محتوا

بهترین شرکت تولید محتوا

ابزار خاصی برای شناسایی بهترین شرکت تولید محتوا وجود ندارد و همین امر کار را برای انتخاب بهترین تولید کننده محتوا سخت میکند. اما با کمی دقت میتوانید متوجه عملکرد شرکت مد نظر بشوید. برخی از مسائلی که باید به آن دقت نمود عبارتند از:

نمونه مقاله های تولید شده از قبل را بررسی نمایید

جایگاه کسب کرده را با توجه به قدرت پیج و همچنین تعداد دریافتی بک لینک‌ها قیاس کند. (ممکن است یک سایت با توجه به معیارهای دیگری توسط گوگل و سایر جستجوگر ها رتبه دریافت کرده باشد.

 

 

 

قیمت تولید محتوا در سال 1401

تعرفه تولید محتوا در بین اکثر شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ تقریبا یک مبلغی ثابت و معین است و اختلاف قیمت بین آنان زیاد نیست.ولی تمایز در خروجی کارها به وضوح معلوم است.

قیمت مقاله یونیک با یک کلید واژه تا سقف 700 کلمه

تعرفه مقاله یونیک با 2 کلید واژه تا سقف 1000 کلمه

نرخ مقاله یونیک با 2 کلید واژه تا سقف 1500 کلمه

مبلغ مقاله یونیک با 3 کلید واژه تا سقف 2500 کلمه

قیمت مقاله سنگ بنا با 3 کلید واژه تا سقف 3500 کلمه

 

keyword planner
بهترین ابزار یافتن کلمه کلیدی برای محتوا

ابزار یافتن کلید واژه برای مقاله

اگر به دنبال تولید محتوا برای سئو سایت هستید، باید قبل از شروع کلمات اصلی خود را مشخص نمایید. سپس از شرکت مربوطه لیست واژه‌های مرتبط را دریافت نمایید و طبق برنامه ریزی نسبت به دریافت محتوا اقدام نمایید.

ابزارهایی که میتواند به دریافت کلمات کلیدی و کلیدواژه برای مقاله ها کمک کند:

منابع برای تولید محتوا

از کدام منابع برای تولید محتوا در تیم نسخه اصلی استفاده می‌شود؟

پاسخ به این سوال برای افرادی که جویای آموزش محتوا نویسی هستند نیز میتواند مفید باشد. ما در آژانس تولید محتوا نسخه اصلی از منابع معتبر علمی و تایید شده برای تولید محتوا استفاده میکنیم. این منابع توسط سایت هایی که آنالیز گر هستند تایید میشوند.

اکثر مقاله ها به زبان های غیر فارسی بوده و تماما توسط گروه ترجمه، به فارسی بازگردانده میشود. در این مرحله تیم نگارش دست به کار میشود. ابتدا ترجمه مقاله توسط ابزارهایی تست یونیک بودن کنترل میشود. سپس در صورت تایید و کپی نبودن آن، از لحاظ نگارشی بازنویسی و ویرایش میشود.

ابزار آنالیز یونیک بودن محتوا

برخی عبارات ممکن است در زبان فارسی معادل معنا داری نداشته باشد. 

 

 

نمونه کار تولید محتوا متنی برای سئو

نسخه اصلی در تمامی زمینه های کاری توانایی تولید محتوای با کیفیت و یونیک را دارا میباشد. تولید محتوای یونیک و سئو شده مربوط به مشاغل:

  • تولید محتوای پزشکی در تمامی تخصص‌ها
  • محتوا برای سایت های خبری، آموزشی، اطلاع رسانی
  • نوشتن محتوا برای شرکت‌ها و ادارات خصوصی و دولتی
  • تولید محتوا برای هر نوع سئو سایت
  • تولید محتوا برای اینستاگرام و شبکه های مجازی

در زیر برخی از محتواهای نوشته شده در نسخه اصلی را مشاهده نمایید.

 

استخدام کارمند تولید محتوا

محتوا نویس حرفه ای هستید! یا به دنبال آموزش تولید محتوا، میتوانید با نسخه اصلی در تماس باشید. شرایط کار برای افرادی که استعداد در نوشتن و نویسندگی دارند و یا میخواهند از صفر تا صد تولید محتوا را فرا بگیرند، فراهم است.

شغل تولید محتوا یک نوع بیزنس بدون محدودیت در در‌آمد است. شرایط کار برای افرادی که میخواهند در خانه کار کنند نیز مهیا است. بدین صورت که ابتدا یک آموزش مقدماتی خواهید دید و بعد از آن به صورت عملی شروع به نوشتن محتوا خواهید داشت. زمانی که مقاله‌های تولید شده به تایید تیم نظارت برسد، شما به عنوان یک محتوانویس حرفه‌ای میتوانید در آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی استخدام شوید.

در زمینه تولید محتوای بصری هم میتوانید به رایگان آموزش ببینید و پس از کسب نمره قبولی شروع به فعالیت نمایید.