طراحی سایت

 

طراحی سایت

طراحی وب سایت یک ابزار ضروری برای همه شرکت ها در سال 2022 است، همه بخش ها با هم یک وب سایت حرفه ای در کسب و کار و به صورت تخصصی در زمینه خود را به نمایش می گذارند. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که از طریق فرم تماس، بین خود و مشتری ارتباط برقرار کنید. اکنون بیاموزید که چگونه یک وب سایت ایجاد کنید!

طراحی سایت چیست؟

طراحی یک وب سایت یا به طور کلی هر سیستم وب (سکوی اتصال، پلت فرم مشارکتی، سایت تجارت الکترونیک و غیره) شامل ایجاد یک تجربه کاربری است که پاسخگویی به نیازهای انواع مختلف کاربران (بزرگ) را ممکن می سازد. عمومی، حرفه ای ها و غیره، ضمن دستیابی به اهداف تجاری حامی سایت (جمع آوری مخاطبین، دانلود بروشورها، ثبت نام برای یک سرویس، خبرنامه، خرید محصول و غیره).

طراحی وب امکان تعریف معماری اطلاعات، مسیرهای کاربران از طریق صفحات و تعیین KPIهای سایت را فراهم می کند. این شامل طراحی رابط ها (UI) است.­

طراحی سایت به طور مشخص چگونه کار می کند؟

مرحله طراحی مرحله ای از تعامل قوی با مشتری و کاربران از طریق مصاحبه، کارگاه و تجزیه و تحلیل آماری (آمار سایت، ممیزی، نظرسنجی و غیره) است. این در مورد درک کاربران و مدل سازی رفتار آنها برای ساخت سایتی پاسخگو، کارآمد و بدون اصطکاک است. سپس هنگامی که این خطوط کلی ترسیم شد، طراحی از طریق طراحی رابط ها انجام می شود.

حرفه های مختلف شامل طراح UX، وب AMOA، طراح UX، تحلیلگر و استراتژی سئو، مشارکت کننده و البته مشتری است.

 

تاریخچه طراحی وب سایت چیست؟

مخترع وب، تیم برنرزلی، اولین سازنده وب در تاریخ شد که اولین وب سایت را در سال 1991 راه اندازی کرد. در اولین وب سایت از ابرمتن و ارتباطات برای ارسال ایمیل استفاده می‌کرد. این سایت متنی ساده فاقد گرافیک، تصویر یا حتی رنگ بود و همچنان در دسترس است.

 

طراحی سایت

طراحی وب سایت: اهمیت و مزایای آن چیست؟

طراحی می تواند توسط شرکت ها یا مشاغل مورد استفاده قرار گیرد. این موثرترین شکل تبلیغات برای تبلیغ موسسات، برند‌ها، محصولات یا خدمات آن است. از طریق طراحی وب، کسب و کارها می توانند به طور شبانه روزی به مخاطبان هدف خود در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنند. برخی از برنامه ها باید شناخته شوند تا بتوانند وب سایت طراحی کنند. برای کسب و کارها بسیار مهم است که وب سایتی داشته باشند که در دنیای امروزی که فناوری اینترنت به طور مداوم در حال توسعه است، ظاهر و منعکس شود. آماده سازی حرفه ای این وب سایت با استفاده از برنامه های خاص «طراحی وب» نام دارد. شرکت ما متخصص در طراحی وب، زیباترین و با کیفیت ترین طراحی های وب را آماده می کند تا برند شما را به موثرترین شکل معرفی کند. خدمات وب سایت ارائه شده توسط شرکت ما دارای مزایای بسیاری در جهت تبلیغ برند شما می باشد.

این مزایا را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

تبلیغ موثربرند

شرکت ما طراحی های حرفه ای وب را برای شما آماده کرده است، شما این فرصت را پیدا خواهید کرد که برند خود را به موثرترین شکل تبلیغ کنید. تصاویر وب سایت شما با دقت تهیه و ایجاد می شوند تا مخاطبان هدف را به سایت شما جذب کنند. به این ترتیب می توانید به راحتی به مخاطبان مشتری خود در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید

با طراحی های موثر وب ارائه شده توسط شرکت ما، می توانید به راحتی به کاربران خود در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنید. و لازم نیست نگران آن باشید. شما می توانید 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته با کاربران خود ملاقات کنید.

دوستدار موتورهای جستجو باشید.

شرکت ما به لطف کیفیت، طراحی سایت را برای شما آماده کرده است که می توانید خود را در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار دهید. زیرا محتوای سایت شما روان و از نظر بصری غنی است. این طراحی شده است که حواس کاربران را پرت نکند و توجه آنها را جلب کند. علاوه بر این، اطلاعات موجود در وب سایت شما به طور مداوم به روز می شود. همه این خدمات برای سایت شما به شما این امکان را می دهد که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید

داشتن یک طراحی وب خوب به شما این امکان را می دهد که خریدهای انجام شده در سایت خود را افزایش دهید، مانند طراحی ماشین آلات فینیشینگ. از این طریق می توانید سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید. اگر می خواهید یک کسب و کار باشید و تبلیغات خود را به موثرترین شکل ممکن تبلیغ کنید، باید در دنیای مجازی شرکت کنید. برای این کار به کیفیت خوب و طراحی وب خوب نیاز دارید.

 

اهمیت داشتن سایت برای کسب و کار

کسب ‌و کارها بر مسافت‌ها تأثیر نمی ‌گذارند و توانایی دسترسی به مشتریان حتی از قاره‌های مختلف را خواهند داشت.

  • طراحی وب یک تصور مثبت برای کسب و کار ایجاد می کند و کسب و کار شما را بسیار معتبرتر می کند.
  • به شما این امکان را می دهد که با یک ابزار واحد تبلیغات مؤثرتری داشته باشید و در هزینه ای که برای تبلیغ کسب و کار خود صرف کرده اید صرفه جویی کنید.
  • سایت شما 24/7 باز است و هر دقیقه فرصت های خرید را ارائه می دهد، به کسب درآمد دائمی ادامه می دهید.
  • این به شما این امکان را می دهد که با اشغال موقعیت های برتر در موتورهای جستجو، مشتریان بیشتری را به دست آورید.
  • طراحی وب با کیفیت باعث می شود مشتریان شما، به شما اعتماد کنند.
  • با استفاده از خدمات طراحی وب سایت حرفه ای، می توانید درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید و راحت تر به مخاطبان هدف خود برسید.

چند نمونه از بهترین روش ها در طراحی وب سایت

  • چیزها را تکرار کنید اما متفاوت

درست مانند معلم ریاضی شما که سعی کرد قضیه فیثاغورث را 20 بار برای همه درک کند، یک قانون مهم در طراحی وب این است که از گفتن دوباره چیزها نترسید، فقط به شکلی متفاوت. به عنوان مثال، دکمه ای برای اتصال به یک فضای خصوصی می تواند در نوار پیمایش بالا باشد اما در صفحه اصلی با عبارت دیگری تکرار شود ( “اتصال”، “فضای شخصی من”)

  • به عادات کاربر احترام بگذارید

قوانین ناگفته زیادی در وبگردی وجود دارد. به عنوان مثال، دکمه اتصال به یک فضای خصوصی اغلب در بالا سمت راست قرار دارد. دکمه “Donate” در یک سایت خیریه نیز اغلب در این منطقه قرار دارد. رعایت این عادات مهم است تا کاربران را از دست ندهید، حتی اگر برای جذب کاربران آگاه تر، زیر سوال بردن آنها نیز ضروری باشد.

  • اهداف وب سایت را بر اساس نوع کاربر مشخص کنید

برای بهینه سازی نرخ تبدیل، لازم است اهداف را با هر نوع کاربر تطبیق دهید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید کاربری که از اینستاگرام به یکی از صفحات خبری شما می آید، پرونده 300 صفحه ای بسیار فنی شما را بخواند. تعریف سطوح تعامل و اهداف بر اساس نوع کاربر به شما این امکان را می دهد که پیشرفتی از تعامل کاربر خود ایجاد کنید.

 

داینامیک

انواع مختلف مدل های وب سایت کدامند؟

ما هر روز از سایت ها استفاده می کنیم، برای مشورت با یک دستور غذا، برای ایجاد یک برنامه سفر یا سفارش یک محصول. وب سایت ها در اکثر کارهای روزانه به ما کمک می کنند، اما آیا ما واقعا آنها را می شناسیم؟ بیایید یک گشت کوتاه از صاحب انواع مختلف وب سایت هایی که در وب یافت می شوند داشته باشیم که به شرح زیر می باشد:

سایت های «ویترین» شماره 1

سایت های «ویترین» همانطور که از نامشان پیداست به عنوان ویترین یک سازمان در اینترنت در نظر گرفته شده است. آنها صرفا اطلاعاتی هستند و اصولا فعالیت ها، ارزش ها، آخرین اخبار و همچنین دستاوردهای یک سازمان خاص را ارائه می دهند .این نوع سایت می ‌تواند حاوی عناصر تعاملی مانند لغزنده یا فرم تماس باشد، اما این موارد بسیار ابتدایی است و امکان تعامل کمی با کاربر را فراهم می‌ کنند.

سایت های تجارت الکترونیک شماره 2

شما احتمالا بخشی از 66 درصد ایرانی هایی هستید که کالاها و خدمات را به صورت آنلاین خریداری می ‌کنند. سایت تجارت الکترونیکی (فروشگاه اینترنتی) به سادگی سایتی است که به شما امکان خرید کالا یا خدمات را به صورت آنلاین می دهد. این نوع وب سایت همیشه به همین صورت ارائه می شود، می توانید محصولات را مرور کنید، آنها را به سبد خود اضافه کنید، سپس سبد خود را اعتبارسنجی کنید و در نهایت اطلاعات شخصی خود را قبل از پرداخت وارد کنید.

آمازون، EBay یا حتی Fnac وزنه های سنگین در این بخش هستند. از طرف دیگر شما تعداد بسیار زیادی سایت های تجارت الکترونیکی کوچکتر دارید که بر بازارهای محلی یا خاص مانند سایت های تجارت الکترونیکی خاص گوادلوپ، مارتینیک، گویان یا حتی جلسه تمرکز دارند.

سایت‌های کاربردی یا برنامه‌های وب شماره 3

سایت های کاربردی آنهایی هستند که بیشترین سطح تعامل را با کاربر فراهم می کنند. در اینجا، سایت عملکرد خاصی را انجام خواهد داد. مانند فیس بوک که شما را با شبکه ای از دوستان متصل می کند و به شما امکان می دهد محتوا را به اشتراک بگذارید. یا Google Maps  که به شما امکان می دهد یک برنامه سفر ایجاد کنید، Airbnb که به شما امکان رزرو محل اقامت را می دهد،  Kayak که به شما امکان می دهد پروازها را مقایسه کنید…

بنابراین، این سایت‌ها دارای بیشترین ارزش افزوده هستند زیرا خدمات ملموسی را به کاربر ارائه می ‌دهند. آنها همچنین سخت ترین (و جالب ترین) توسعه هستند، اما همچنین گران ترین!

وبلاگ شماره 4

یک وبلاگ را می توان به یک مجله آنلاین تشبیه کرد. این سایتی است که در آن یک یا چند نویسنده نقطه نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص بیان می کند. ما اغلب تمایل داریم به اشتباه فکر کنیم که این قالب منسوخ شده است. اینطور نیست، زیرا یک وبلاگ راهی عالی برای ارائه تخصص شما در مورد یک موضوع خاص در حین اجرای استراتژی محتوا است.

اینترانت شماره 5

اینترانت نوع خاصی از وب سایت است که به کاربران خود امکان تبادل، یادگیری یا کار با یکدیگر را می دهد. این سایت که اغلب در شرکت ها راه اندازی می شود، یک سایت با دسترسی محدود است که به این معنی است که حداقل باید شناسه هایی برای اتصال به آن داشته باشید.

ویکی ها شماره 6

ویکی نوعی وب سایت باز، و مشارکتی است. این عمدتا امکان تجمیع دانش را فراهم می کند. مدیران اصولا عملکرد صحیح ویکی را تضمین می کنند. معروف ترین ویکی البته ویکی پدیا معروف است. به طور خلاصه، وب سایت ها می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند، یادگیری در مورد یک موضوع، سازمان، خرید، انجام یک اقدام خاص یا حتی همکاری و به اشتراک گذاری دانش.

سایت سفارشی شماره 7

سایت های سفارشی پیشرفته ترین انواع وب سایت ها هستند، آنها کاملا در تصویر شما هستند و همه عناصر را انتخاب می کنند و کاملا شخصی سازی می شوند. از ایجاد تا انتشار آنلاین.

وب سایت کاتالوگ شماره 8

اگر می خواهید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین و بدون فروش مستقیم از طریق اینترنت نمایش دهید، سایت کاتالوگ دیجیتال برای شما مناسب است. این امکان را به شما می دهد تا با نشان دادن آنچه می توانید از راه دور به آنها ارائه دهید، مشتریان خود را به فروشگاه خود جذب کنید. آن شامل :

  • یک صفحه اصلی مهم است، این “اولین برداشت آنلاین” از تجارت شما است
  • صفحه ارائه شرکت شما
  • یک صفحه کاتالوگ که محصولات شما را ارائه می دهد
  • یک صفحه تماس که به مشتریان (آینده) شما اجازه می دهد مستقیما با شما تماس بگیرند!

سایت موبایل شماره 9

اتصالات بیشتری به وب از طریق تلفن همراه یا تلفن هوشمند انجام می شود. اگر بخش بزرگی از هدف شما را کاربران اینترنت موبایل تشکیل می دهند، داشتن یک وب سایت مناسب با صفحه نمایش های کوچک این دستگاه های تلفن همراه مهم است.

برنامه وب شماره 10

برنامه وب برنامه ای است که از مرورگر وب شما اجرا می شود. بدون نیاز به نصب نرم افزار در ایستگاه کاری خود، برای اطمینان از نگهداری و به روز رسانی آن، همه چیز از مرورگر شما انجام می شود. علاوه بر این، برنامه از هر رایانه متصل به وب قابل دسترسی است.

 

هزینه طراحی سایت

 

آموزش ساخت طراحی وب سایت

اکنون که ابزارهایی را که ما در زمینه ایجاد یک وب سایت مورد استفاده قرار می دهیم را می دانید، ما قصد داریم آموزش خود را ارائه دهیم که به شما امکان می دهد یک وب سایت در سال 2022 ایجاد کنید.

  1. انتخاب نام دامنه

اولین قدم قبل از ایجاد یک وب سایت، انتخاب نام دامنه است. نام دامنه نام وب سایت شما و آدرس آن است. به عنوان مثال، نام دامنه www.originalversion.ir است. این شما هستید که باید موردی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید و بیش از همه برای بازدید کنندگان آینده پلتفرم آنلاین شما معنادار باشد.

نکته مهم: (اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید، نام دامنه شما باید تا حد امکان با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد). در مورد انتخاب پسوند، این بستگی به بازار و مخاطبی دارد که شما هدف آن هستید. در حالی که اگر می خواهید بازدید کنند گان خارجی را جذب کنید، انتخاب دات کام یا نت سنجیده تر خواهد بود و برای بازدید کنندگان ایرانی .ir بهترین انتخاب است.

برای اطمینان از موجود بودن نام دامنه ای که می خواهید به عنوان بخشی از ایجاد یک وب سایت ثبت کنید، از ابزارهای بررسی دامنه ارائه شده توسط برخی هاست ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام دامنه مورد نظر را وارد کرده و روی «جستجو» کلیک کنید. اگر نام دامنه قبلا در حال استفاده است، ابزار جایگزین های دیگری را به شما ارائه می دهد.

  1. خرید نام دامنه

در مرحله شماره 1 ما در مورد خرید نام دامنه به شما چیزی نگفتیم. چرا؟ خوب چون برای انتخاب یک پلن هاست بهتر است صبر کنید. در واقع، بسیاری از هاست ها با پیشنهادات میزبانی خود یک نام دامنه رایگان ارائه می دهند. برای ایجاد یک وب سایت، لزوما باید در یک میزبان وب مشترک شوید. بدون این، سایت شما هرگز در دسترس عموم نخواهد بود.

  1. نصب و راه اندازی

برای اینکه وب سایت خود را زنده کنید، باید بتوانید CMS مورد نظر مانند وردپرس را نصب و راه اندازی کنید. برای ایجاد راه اندازی، به سادگی به داشبورد هاست خود بروید.

  1. شخصی سازی طراحی و هویت سایت

ساخت سایت به خوبی در حال پیشرفت است. اکنون که سی ام اس روی هاست شما نصب شده است، برای اولین بار می توانید به پنل مدیریت هاست دسترسی پیدا کنید. از طریق این رابط است که می توانید سایت خود را به طور کامل مدیریت کنید (خواه یک سایت ویترین باشد، یک تجارت الکترونیک یا یک وبلاگ).

  1. نصب پلاگین

هنگامی که وب سایت شخصی یا حرفه ای شما ایجاد شد، نصب تعدادی افزونه از پنل مدیریت سی ام اس، مهم خواهد بود. در واقع، پلاگین ها زندگی شما را در بسیاری از جنبه ها آسان تر می کنند. این در مورد ارجاع سایت شما، طراحی آن، امنیت، مدیریت کش و غیره صدق می کند.

  1. افزودن و نوشتن صفحات و مقالات مهم

ما به زودی شاهد پایان این آموزش طراحی سایت خواهیم بود که نحوه ایجاد سریع و ساده یک وب سایت چطور است. اگر تا به حال همه چیز را دنبال کرده اید، اکنون لازم است ایجاد و همچنین نوشتن صفحات و مقالات را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید ایجاد صفحاتی است که هر وب سایتی به آن نیاز دارد. آنها چه هستند؟

  • صفحه نخست
  • درباره – برای ارائه سایت یا خودتان
  • صفحه تماس – برای اینکه به بازدید کنندگان اجازه دهید با شما تماس بگیرند.
  • اطلاع قانونی
  • صفحه وبلاگ، تا همه بتوانند به راحتی به پست های سایت شما دسترسی داشته باشند.

 

  1. تنظیم منوی ناوبری

ایجاد یک وب سایت خوب است، اما سازماندهی آن با منوهایی که منطقی هستند حتی بهتر است! به عنوان یادآوری، منو چیزی است که بازدید کنندگان شما از صفحه ای به صفحه دیگر در وب سایت شما استفاده می کنند. شما فقط باید صفحات و همچنین آیتم هایی را به منوی خود اضافه کنید.

به دنبال بهبود سئوی سایت خود باشید.

همانطور که در بالا پیشنهاد کردیم، ایجاد یک وب سایت خوب است، اما اگر کسی نتواند آن را پیدا کند چه فایده ای دارد؟ به همین دلیل است که اولویت شماره یک شما باید بهبود رتبه در گوگل باشد.

سئو و بهینه سازی موتور جستجو. اگر نمی خواهید یا نمی توانید برای بهبود سئوی وب سایت خود به یک متخصص پول پرداخت کنید، سعی کنید به این نکات توجه کنید:

از یک میزبان وب با کارایی بالا استفاده کنید

مطمئن شوید که به طور منظم از کلمات کلیدی مورد نظر خود در مقالات خود استفاده کنید. در حالی که واضح است که خواندن کل تا حد امکان طبیعی و دلپذیر است. در عنوان مقاله ای که انتخاب می کنید مراقب باشید (حتما از عبارت اصلی که می خواهید هدف قرار دهید استفاده کنید). همچنین کلمات کلیدی اصلی را در URLهای پست صفحه خود بگنجانید، متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید، و توضیحات متا را ایجاد کنید که باعث می شود موتورهای جستجو بخواهند به سایت شما کلیک کنند.

سوالات متداول

ماهیت یک سایت چیست؟

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب و منابع است که توسط پیوندهای فرامتن به هم مرتبط شده اند، که کاربر می تواند از طریق آدرس اینترنتی به نام Url به آنها دسترسی داشته باشد که همگی تحت یک نام دامنه ثبت شده اند.

چگونه یک وب سایت را مدیریت کنیم؟

شما می توانید وب سایت خود و جنبه های اداری آن را مستقیما از CMS خود مدیریت کنید. حقوق دسترسی، آپلود صفحات خود و امنیت سایت خود را به سادگی از ابزار ایجاد سایتی که انتخاب کرده اید پیکربندی کنید.

چگونه چندین وب سایت ایجاد کنیم؟

ابتدا باید چندین نام دامنه داشته باشید. سپس به سادگی به منطقه مشتری خود بروید و به مدیریت چند دامنه بروید.

چگونه وب سایت خود را بهینه کنیم؟

برای بهبود اثربخشی وب سایت خود، باید به آمار بازدیدها توجه کنید. این به شما امکان می دهد تا مرجع طبیعی خود را در موتورهای جستجو SEO بهینه کنید.

چگونه بفهمیم یک سایت سازمانی است؟

ما معمولا زمانی یک وب‌ سایت را سازمانی می‌ دانیم که هدف اصلی آن ارتقای تصویر یک شرکت، برند یا سازمان برای عموم مردم، رسانه‌ها، مشتریان بالقوه، تأمین ‌کنندگان، سهامداران یا هر شریک بالقوه دیگری باشد.