digital marketing

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

من میرا هستم و با مقاله “انقلاب دیجیتالی” در خصوص تبدیل شدن راه فروش، از روش سنتی به روش اینترنتی و دیجیتالی خواهیم پرداخت. اگر می خواهید با دیجیتال مارکتینگ، آشنا شوید با ما همراه باشید.

اول از همه شما باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ چیست؟

موفقیت پول نیست، بلکه تبدیل شدن به شخصی است که این ثروت را بتواند بدست آورد.

“برایان تریسی”

بخش اول: درک معنی دیجیتال مارکتینگ

معنی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ لغت انگلیسی ( Digital Marketing ) اگر به فارسی برگردانده شود یعنی: بازاریاب اینترنتی، با همین توضیح ساده کافیست تا متوجه ی معنی کلمه بشوید. اما درک درستی از آن بحث جدایی است.

یک شرکت بزرگی را در نظر بگیرید، آن شرکت برای پیش برد اهداف خود نیازمند است تا از نفرات متخصصی بهره ببرد.

حسابدار، تحصیلدار، بازاریاب، منشی، از جمله نفرات تشکیل دهنده ی آن شرکت می باشند. اگر شرکت تخصصی باشد متخصصین آن نخصص هم به جمع اضافه خواهند شد.

با ذکر این مثال، پی ببریم که دیجیتال مارکتیگ چیست!

دیجیتال مارکتینگ چیست، به مفهوم عملکرد چند متخصص در اجرای پلن فروش اینترنتی میباشد و رهبری آن توسط شخصی است به نام دیجیتال مارکتر.

برای اجرای پلن فروش اینترنتی محصول و یا خدمات، شرکت ها دو راه پیش رو دارند. یکی اینکه از شخصی به عنوان دیجیتال مارکتر بهره ببرند، یا از شرکتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالبت مینماید، استفاده کنند.

دیجیتال مارکتر چیست؟

در قبل گفته شد که مدیریت و رهبری فعالیت مارکتینگ در صورتی که به نحوه اینترنتی باشد، توسط شخصی است با عنوان دیجیتال مارکتر.

اما اشتباهی که عموم دارند این است که فکر می کنند، یک وب نویس میتواند دیجیتال مارکتر باشد. یا هر کسی که در یک زمینه اینترنتی فعالیت دارد حتما میتواند دیجیتال مارکتر باشد. این اشتباه بزرگی است!

یک دیجیتال مارکتر، کسی است که میتواند با دانش بازاریابی اینترنتی خود چه به صورت انفرادی، چه به صورت گروهی به آن دست یابد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (نویسنده میرا)

کوچ از آنالوگ به دیجیتال!

اگر همچنان به روش های سنتی فروش پایبند هستید، انگار از یک کبوتر نامه رسان، برای ارسال نامه استفاده میکنید.

روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تا به اینجا مشخص شد که مفهوم کلی دیجیتال مارکتینگ چیست. اما بدانید یک دیجیتال مارکتر موفق باید ذهن ایده پرداز و خلاقی داشته باشد. چرا که مسئله اصلی رقابت است و باید راهکار های مناسبی جهت پیشی گرفتن از رقبا ارائه دهد.

شاید با دانستن واژه ها و عبارت های دیجیتال مارکتینگ تصمیم به راه اندازی این بخش در مجموعه خود داشته باشید. اما بدانید که حتی یک دیجیتال مارکتر با اینکه محوریت کارش همین موضوع است به تنهایی موفق نخواهد بود، مگر در پروژه های خیلی کوچک.

فروش در بستر اینترنت، نیازمند یک پلن و برنامه ریزی دقیق است. اینکه امروز به کارمند خود بگوییم، یک بانک ایمیل تهیه نماید، تا چند ایمیل بزنیم دقیقا پایان ماجراست. برای شروع، باید بر اساس هدف خود، یک برنامه دقیق و حساب شده ای در نظر گرفته شود و بر طبق آن عمل کنیم.

دیجیتال مارکتینگ: بر اساس ارزیابی روزانه از رقبا و راه کار سبقت گرفتن از آنان میباشد.

پس برنامه ریزی روز اول با روز دوم متفاوت خواهد بود.

در ادامه با تخصص های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهید شد.

 

نسخه اصلی

 

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *