تولید محتوادیجیتال مارکتینگ

پادکست چیست؟

پادکست چیست؟ ممکن است سؤال بسیاری از کاربران باشد که امروزه با اصطلاح پادکست رو به رو می شوند و

ما سعی داریم در این مقاله شما را با مفهوم اصلی این عبارت به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم.

پادکست در اصل یک فایل صوتی است.

به هر حال در بسیاری از شرایط این امکان وجود دارد که مایل به مطالعه در مورد موضوعی نباشیم،

در این هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی می تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

صدای ضبط شده با لحن گیرای خود و اطلاع رسانی به سبکی نوین در برخی از شرایط می

تواند به شکلی غیر منتظره بازاریابی عمیقی را به ثمر برساند.

به همین دلیل است که امروزه شمار زیادی از شرکت های تبلیغاتی از پادکست در روش

بازاریابی خود استفاده می کنند.

خلاقیت افراد برای تولید پادکست از جمله نکات کلیدی و مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت.

چرا از پادکست استفاده می کنند؟

پادکست چیست؟ را از دو واژه ( Pod) و برودکست (broadcast) باید در نظر گرفت.

پاد به دستگاه های آی پد اشاره می کند و برودکست نیز یک اصطلاح و ویژگی رادیویی است.

با توجه به ترکیب این 2 واژه احتمالا باید با مفهوم اصلی پادکست چیست؟ آشنا شده باشید.

پادکست می تواند به گفتگوی انفرادی و یا جمعی افراد مرتبط شود که متناسب با نوع

موضوع، حوزه خاصی را شامل می شود و مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

ناگفته نماند هیچ گونه محدودیتی برای تولید پادکست وجود ندارد و شاید این نکته یکی از

مزایای ارزنده انواع پادکست به شمار آید.

حوزه های مختلف آموزشی، بازاریابی و یا هر حوزه ای که شما مدنظر دارید را با تولید

پادکست می توانید به خوبی معرفی کنید و به عنوان کسب درآمد به این تولید خود نگاه کنید.

تنها کافیست بدانید برای چه کاری و چه حوزه قرار است پادکست تهیه کنید، تا متناسب با

آن از روش های اصولی تولید پادکست استفاده کنید.

مزایای تولید انواع پادکست

حال که با مفهوم پادکست چیست؟ آشنا شده اید، باید بدانید که این شگرد بسیار ساده

چه مزایایی دارد که تا این حد مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

به هر حال هر فعالیتی را متناسب با ویژگی و مزایای آن می شناسند و مورد استفاده قرار می دهند.

در مورد پادکست ما قصد داریم شما کاربران عزیز را با مزایای ویژه و وسوسه انگیز آن آشنا

کنیم تا بتوانید در دنیای کسب و کار امروزه، به کسب درآمدی بالا از این طریق نیز بیندیشید.

عدم محدودیت در تولید پادکست

ممکن است بسیاری از فرایند های بازاریابی دارای محدودیت باشند، این محدودیت شامل

محدودیت زمان نیز می شود که در زمان صحبت در مورد پادکست چیست؟

محدودیت زمان وجود ندارد. شما این اختیار را دارید که بدون در نظر گرفتن محدودیت زمان به

تولید انواع پادکست اقدام کنید.

هم چنین تعداد مشخصی برای تولید پادکست در نظر گرفته نمی شود و هر چقدر و هر

تعداد که بخواهید می توانید تولید محتوا کنید و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید.

پادکست را در هر شرایط زمانی می توان گوش داد

بسیاری از افراد در هنگام انجام کارهای شخصی خود و یا در زمان رانندگی علاقه دارند که موضوع مورد علاقه خود را دنبال کنند.

در این شرایط عمدتا مطالعه کردن راهکار درستی نیست و شنیدن بهترین گزینه پیش رو است.

به همین خاطر شما این اطمینان را دارید که مخاطب شما با صبر و حوصله و از روی اشتیاق به هر آن چه که شما می گویید گوش می دهد.

تقویت مهارت شنیداری

بسیاری از افراد برای تقویت مهارت شنیداری خود همیشه به دنبال فایل های متفاوت پادکست هستند.

مفهوم اصلی پادکست چیست؟

در حال حاضر به شما این نکته را یادآوری می کند که همیشه برای پیشبرد کارهای خود سعی کنید به سبک زندگی مردم نیز توجه داشته باشید.

امروزه در بسیاری از سایت های تبلیغاتی از انواع پادکست برای معرفی حوزه های گوناگون و مدنظر خود استفاده می کنند.

به این دلیل که می دانند شمار زیادی از کاربران با شنیدن بیشتر ترغیب می شوند.

نحوه ساخت پادکست

گمان نمی کنم حال این سؤال که پادکست چیست؟ برای شما همانند ابتدای مقاله یک سؤال گنگ و نامفهوم باشد.

شاید علاقه پیدا کرده اید که حتی یک پادکست بسازید. برای ساخت و تولید هر چیزی ابتدا سوژه و ایده مهم است.

در مورد ساخت پادکست به عنوان یک فایل صوتی نیز این موضوع به همین شکل مورد توجه قرار می گیرد.

شما باید ایده ای که قرار است در مورد آن صحبت کنید را مشخص کنید.

این چنین مخاطب خود را می شناسید و از راهکارهای خلاقانه و لحن های متفاوت برای گیرایی هرچه بهتر پادکست خود استفاده می کنید.

شما باید به شکلی صحبت کنید که به موضوع پادکست خود هویت ببخشید.

شاید مخاطب شما را نمی بیند اما هرآن چه را می گویید در ذهن خود تصویر سازی می کند.

اما ماجرا تنها به مشخص کردن سوژه ختم نمی شود به این دلیل که باید از تجهیزات متناسب دیگری نیز استفاده کنید.

تجهیزات تولید پادکست

زمانی که با تجهیزات مخصوص ساخت پادکست آشنا شوید صددرصد دیگر سؤالی مانند پادکست چیست؟

در ذهن شما با علامت سؤال بزرگی جا خوش نخواهد کرد.

در ابتدا با گوشی موبایل خود هم می توانید پادکست بسازید و احتیاج به تجهیزات آن چنان گران قیمتی نیست.

اما زمانی که قصد دارید حرفه ای وارد این کار شوید موضوع فرق می کند و شما باید به فکر خرید انواع میکروفن با کیفیت باشید.

با وجود فروشگاه های اینترنتی تهیه تجهیزات پادکست چندان زمان بر و پرهزینه نیست.

علاوه بر تهیه انواع میکروفن باید نحوه کار با نرم افزارهای ویرایش صدا را نیز تا حدودی به خوبی بشناسید.

با کمی تمرین و تکرار کار با نرم افزار های ویرایش صدا برای شما سخت و پیچیده نیست.

البته برای بارگذاری پادکست خود باید به فکر تهیه فید باشید که در اپلیکیشن‌های های گوناگون پادکست قابلیت پخش داشته باشد.

سخن پایانی

هرآن چه در مورد پادکست چیست؟ لازم بود را برای شما بیان کردیم.

در دنیای پیشرفته امروزه هر نوع روشی برای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که پادکست جزء بهترین روش ها به حساب می آید.

تنها باید با انتخاب یک سوژه ناب و استفاده از تجهیزات با کیفیت مخاطب خود را در دنیای کسب و کار پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا