اعتبار وب سایت

اعتبار یک وب سایت: چیست و چگونه بر موقعیت سئو تأثیر می گذارد

اعتبار یک وب سایت بسیار مهم است زیرا بر جستجوی ارگانیک (سئو) تأثیر می گذارد. اگر وب سایتی برای گوگل قابل اعتماد نباشد، به سختی آن را در رتبه های اول قرار می دهد و می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند. با این حال، این همان مرجع دامنه نیست و ما در این پست قصد داریم به این تفاوت ها بپردازیم.

آنچه در وب سایت به آن اقتدار و اعتبار گفته می شود

اعتبار صفحه تأثیر مستقیمی بر تعداد مشتریان بالقوه ای دارد که یک سایت می تواند به آن دسترسی پیدا کند. به همین دلیل، شما باید یک استراتژی سئو موفق را برای رسیدن به موقعیت های صعود پیاده سازی کنید.

چه نوع عواملی بر موتورهای جستجو تأثیر می گذارد؟ گوگل می‌داند که یک سایت بر اساس عواملی که در این لیست فهرست می‌کنیم قابل اعتماد است:

  • لینک های خارجی یا بک لینک. اگر صفحه وب دارای تعداد زیادی لینک معتبر باشد، موتورهای جستجو به آن امتیاز بهتری می دهند.
  • عصر وب. ناگفته نماند که هر چه مدت زمان طولانی تری یک وب سایت داشته باشید، اعتبار آن بیشتر می شود.
  • اعتماد. یک کاربر اعتماد خود را بر اساس میزان تعامل و بازخورد در پست ها نشان می دهد.

این معیارهای مرجع نقش بسیار مهمی دارند، زیرا گوگل تنها می‌خواهد بهترین پاسخ‌ها را به پرسش‌های کاربرانش ارائه دهد. با اینحال، ما بین دامنه و صفحه اتوریتی تفاوت قائل می شویم، زیرا گاهی اوقات اشتباه می شود یا تصور می شود که یک چیز هستند.

مرجع دامنه (Domain Authority) مسئول اندازه گیری اعتبار، کیفیت و درجه اطمینان یک صفحه وب است. بنابراین، هر چه ارزش دامنه بالاتر باشد، گزینه های بیشتری برای نمایان شدن وب سایت و افزایش موقعیت آن وجود خواهد داشت.

مرجع صفحه (Page Authority) مسئول سنجش ارتباط هر وب سایت است. برای این کار از الگوریتم هایی استفاده می شود که امکان طبقه بندی آنها را فراهم می کند. به دست آوردن نمره پایین آسان تر از امتیازی است که صلاحیت آن 60 یا 70 است. در این صورت، روند بسیار کندتر و گران تر خواهد بود.

بنابراین، دانستن اینکه چه کسی اعتبار دامنه و صفحه را تعیین می کند و چگونه این رتبه بندی ها تجزیه و تحلیل می شوند، مرتبط است. این امکان درک موقعیت یک سایت برای اجرای یک استراتژی موفق را فراهم می کند.

چگونه بدانم اعتبار سایت من چیست؟

یکی از مهم ترین عوامل برای موقعیت یابی وب مربوط به این مفاهیم است که در بالا توضیح داده شد. با این حال، راحت است بدانید که یک سری ابزار رایگان سئو وجود دارد که به شناخت اعتبار یک صفحه وب کمک می کند.

AhRefs

این شاخص به شما این امکان را می دهد که جزئیات خاصی را در رابطه با SEO Offpage (سئو خارجی) بدانید. این یک ابزار بسیار جالب است که به شما امکان می دهد مشخصات پیوندهای یک وب سایت را بدانید. از جمله شاخص های اصلی آن می توان به رتبه بندی دامنه (DR) و رتبه بندی URL (UR) اشاره کرد.

Moz

این ابزار برای اندازه گیری اعتبار یک صفحه وب استفاده می شود و برای نصب نوار ابزار Moz به سادگی باید آن را در گوگل کروم دانلود کنید. بعداً دامنه و اعتبار صفحه را نشان می دهد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید پیوندهای dofollow و nofollow را تأیید کنید.

Majestic SEO

این گزینه دیگری برای دانستن اعتبار سئو دامنه است. این شاخص تعداد لینک هایی که وب سایت شما دریافت می کند و کیفیت آنها را تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین، نتایج آن بسیار قابل اعتماد است. شاخص Citation Flow (CF) تعداد لینک‌های ورودی را در نظر می‌گیرد و Trust Flow (TF) کیفیت آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

نحوه بهبود اعتبار وب سایت

گوگل دائما الگوریتم خود را تغییر می دهد و این امر موقعیت صفحات وب را شرط می کند. این موتور جستجو از ربات های گوگل برای دسته بندی صفحات و اطلاع از رتبه صفحه استفاده می کند. هر چه بالاتر باشد، ایندکس شدن آن در گوگل بهتر است و این بر سئو تاثیر مثبت می گذارد.

بیشتر بخوانید: گوگل چگونه کار میکند؟

بسیار مهم است که نسبت به این نتایج وسواس نداشته باشید، اگرچه در نظر گرفتن شاخص ها به بهبود موقعیت وب کمک بزرگی می کند.

اینها عواملی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • ارزش محتوا. شما باید محتوایی تولید کنید که ارزش افزوده داشته باشد و مورد علاقه کاربران باشد.
  • نظرات در انجمن ها و پست ها این یک جایگزین عالی برای دریافت بک لینک های بیشتر است. بنابراین، به اشتراک گذاشتن نظر خود در صفحات خاص کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
  • خرید لینک: امکان خرید لینک های معتبر در موضوعات عمومی یا خاص وجود دارد.
  • استراتژی برد-برد: اجرای این نوع استراتژی امکان تبادل لینک ها را فراهم می کند تا دو صفحه مورد پسند قرار گیرند.
  • شبکه های اجتماعی. ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است، زیرا به ما کمک می کند تا کاربران بیشتری را ملاقات کنیم.
  • شبکه سازی بازاریابی رابطه مند در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. تعامل با متخصصان این بخش همیشه بسیار مفید است.

به طور خلاصه، اعتبار دامنه یک عامل تعیین کننده است که بر موقعیت سئو تأثیر می گذارد. مهم است که بدانید گوگل چگونه کار می کند و یک شرکت حرفه ای را استخدام کنید که به شما امکان می دهد یک وب سایت را برای دید بیشتر و جذب ترافیک واجد شرایط قرار دهید.

ما در نسخه اصلی به شما کمک می‌کنیم محتوای با کیفیت، به‌روز و مدیریت‌شده ایجاد کنید و از تکنیک های جدید سئو آگاه شوید.

بخوانید: 7 نکته طلایی برای سئو و بهینه سازی سایت

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *