چک لیست طراحی سایت صفر تا صد آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی
چک لیست طراحی وب سایت، چگونه یک سایت با کارایی بالا از طریق یک فرآیند طراحی سازمان یافته راه اندازی کنیم؟ حدود 90 درصد از کسب و کارهای آنلاین در چند ماه اول شروع به کار تعطیل می شوند. از جمله دلایل شکست آنها، نداشتن طرح تجاری و ناتوانی در درک اصول اولیه موفقیت آنلاین است. داشتن یک استراتژی طراحی و توسعه وب به وضوح تعریف شده زمانی که نقش اساسی در تبدیل وب سایت شما به یک پلتفرم تولید کننده کسب و کار دارد.
چک لیست طراحی وب سایت، فرآیند طراحی وب را در مسیر خود نگه می دارد و آن را به سمت موفقیت هدایت می کند. ما بررسی خواهیم کرد که چگونه این چک لیست ها به کسب و کارها کمک می کند تا وب سایت هایی با تبدیل بالا را بدست آورند و بهره وری و کارایی تیم های طراحی وب را افزایش دهند.
هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت برای کسب و کار کوچک خود، یادآوری همه چیزهایی که برای ساخت، طراحی، بهینه سازی، راه اندازی و نگهداری وب سایت خود باید انجام دهید، ممکن است دشوار باشد. با شروع از اصول اولیه و پوشش همه چیز از امنیت گرفته تا سئو و دسترسی، سپس نگاهی به طراحی وب، این چک لیست طراحی وب سایت می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که وب سایت شما دارای تمام ویژگی های لازم برای موفقیت است.
چک لیست طراحی سایت چیست؟
چک لیست طراحی وب سایت سندی است که به طراحان وب و شرکت طراحی سایت سایت کمک می کند تا روند طراحی وب سایت را در هر مرحله پیگیری کنند. به طور خاص، این چک لیست ها به آنها کمک می کند تا از مواردی مانند کدنویسی، برنامه نویسی، آزمایش، طراحی نمونه های اولیه و رسیدگی به نیازهای مشتری مطلع باشند.
چک لیست طراحی وب بخش های حیاتی فرآیند مانند قابلیت استفاده، پایبندی به استانداردها، محتوا، دسترسی و موارد دیگر را پوشش می دهد.
چرا بهتر است از چک لیست طراحی وب استفاده کنیم؟
استفاده از چک لیست طراحی وب برای اطمینان از اینکه تیم شما هیچ مهلتی را از دست نمی دهد و هر بخش از پروژه به طور موثر و بدون نادیده گرفتن هیچ جنبه ای انجام می شود، مهم است. در طول فرآیند طراحی وب، موارد زیادی برای پیگیری وجود دارد و چک لیست طراحی وب سایت به ساده سازی مرحله طراحی و توسعه کمک می کند.
بدون استفاده از چک لیست طراحی وب، تیم ممکن است برخی از جزئیات را فراموش کند، به خصوص زمانی که مهلت کوتاه است و فرآیند طراحی وب با عجله کامل می شود.
استفاده از چک لیست طراحی وب به اطمینان از روان بودن فرآیند کمک می کند و مزایای اضافی را به همراه دارد:
- استفاده از وب سایت بسیار آسان است زیرا طراحان از بهترین شیوه های UX و UI پیروی می کنند.
- پیام رسانی واضح و دقیق است زیرا قالب بندی مجددا بررسی شده و تصحیح انجام شده است.
- طراحان با رعایت استانداردهای انطباق، قراردادهای طراحی وب سایت را اعمال می کنند.
- وب سایت اعتماد مخاطب را از طریق برند و همسویی صدا که طراحان وب از طریق تحقیق و توسعه به دست آورده اند، به دست می آورد.
- وب سایت امن است زیرا تمام اقدامات احتیاطی پشتیبان و امنیتی وجود دارد.
- مشاهده آنلاین با پیروی از بهترین شیوه های SEO افزایش می یابد.
- نتایج به لطف تجزیه و تحلیل های گنجانده شده قابل اندازه گیری هستند.
قالب چک لیست طراحی وب سایت شما باید این اصول را پوشش دهد.
قبل از گردآوری مفید ترین نسخه چک لیستی که با نوع وب سایتی که ایجاد می کنید مطابقت دارد، اصولی را بررسی کنید که به شما کمک می کند نوع وب سایت مورد نیاز خود را تعریف کنید. این مراحل به شما یک نمای کلی از نحوه عملکرد وب سایت شما، اهدافی که باید روی آنها تمرکز کنید و چه مواردی را باید به چک لیست طراحی وب خود اضافه کنید، ارائه می دهد.
قبل از ساخت چک لیست و وب سایت، نقشه را ترسیم کنید: قبل از شروع فرآیند چک لیست طراحی وب و طراحی وب، یک Wireframe یا یک مدل سایت و همچنین یک نقشه سایت ایجاد کنید. این یک نمای کلی از روند ارائه می دهد.
- وب سایت قبلی را تجزیه و تحلیل کنید. در صورت وجود اگر وب سایت فعلی دارید، توضیح دهید که چه تغییراتی باید انجام شود و چرا. برای تعیین اهداف وب سایت جدید، این سوالات را از خود بپرسید:
- هدف از طراحی و بازنگری جدید چیست؟
- وب سایت موجود نتوانسته است چه کاری انجام دهد؟
- طراحی جدید چگونه به کسب و کار خدمت خواهد کرد؟
- اهداف طراحی جدید را شناسایی کنید: چه وب سایت شما نیاز به کاربر پسندتر باشد یا از نظر بصری جذاب تر باشد، با درک اهداف خود، می توانید استراتژی وب سایت و چک لیست را برای تحقق آنها ایجاد کنید.
- یک استراتژی فنی سئو ارائه دهید: با کنترل سلسله مراتب محتوا و معماری سایت، به وب سایت جدید خود مبنایی برای موفقیت در سئو قرار دهید
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی: برای تصمیم گیری در مورد اینکه وب سایت شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود موارد زیر را بررسی کنید:
– استراتژی محتوایی که از کلمات کلیدی بالا پیروی می کند
– نقشه ای از جایی که صفحات اضافی به کجا هدایت می شوند
- مسیرهای تبدیل خود را تعیین کنید: در این مرحله، باید اقداماتی را که می خواهید بازدید کنندگان برای تبدیل انجام دهند، مشخص کنید. شما همچنین می خواهید اطلاعات آنها را به عنوان یک نقطه تماس بگیرید. این بخش مهمی از چک لیست طراحی وب سایت شما خواهد بود. برای این کار از خود بپرسید:
- چه محتوایی باید در هر سه مرحله قیف فروش داشته باشید: بالا، وسط و پایین؟
- چه CTA و فرم هایی باید در وب سایت خود داشته باشید؟
- چگونه تبدیل ها را ردیابی خواهید کرد؟
- وقتی بازدید کننده اطلاعات خود را تبدیل یا ارسال کرد چه اقدامی انجام خواهد شد؟
- تصمیم بگیرید که چگونه نتایج را اندازه گیری کنید: در این مرحله، باید تصمیم بگیرید که از کدام پلتفرم های تحلیلی استفاده کنید، تصمیم بگیرید که آیا از اسکریپت های ردیابی قبلی استفاده می شود یا خیر و در صورت نیاز، حساب های جدیدی راه اندازی کنید.
نوشتههای مرتبط
اهمیت طراحی سایت چیست؟
رتبه سایت در آلکسا | 5 راه بهبود سریع رتبه
طراحی ui سایت