محتوای یونیک

محتوای یونیک

محتوای یونیک

حتما شما هم درباره تاثیر بسیار مهم تولید محتوای یونیک در سئو سایت شنیده اید. لازم است بدانید هر محتوایی نمی تواند سایت شما را سئو کند، بلکه اگر محتوای بارگذاری شده اگر استاندارد های لازم را نداشته باشد می تواند رتبه سایت شما در در گوگل پایین آورد. برای اینکه محتوای شما در سئو سایت نقش داشته باشد و رتبه سات شما در گوگل بالاتر برود باید از محتوای یونیک در سایت خود استفاده نمایید.

محتوای یونیک به چه معناست؟

قبل ار اینکه شروع به تولید محتواContent production” کنید، بهتر است بدانید که تولید محتوا چیست؟

برای واژه “محتوا” تعاریف متنوعی وجود دارد، ولی اگر بخواهیم بیان کنیم باید گفت که: داده ها یی که درباره یک موضوع خاص و منحصر به فرد، اطلاعاتی را به شما بدهد. تولید یک مطلب که اطلاعاتی را درباره یک موضوع خاص بتواند به خوانند برساند “تولید محتوا” نامیده می شود.

محتوای یونیک

انواع تولید محتوا

حال که با معنی و تعریف محتوا و تولید محتوا آشنا شده اید. لازم است بدانید که محتوا ها به چند دسته تقسیم می شوند. محتواها به به سه دسته اصلی: محتوا کپی، محتوا بازنویسی شده و محتوای یونیک تقسیم می شود. در ادامه هر یک را به طور کامل توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

  • محتوا کپی

محتوا کپی، عینا از سایت های دیگر کپی شده اند و تنها بعضی از کلمات تفاوت های محدودی با مقاله اصلی دارند. بدانید که این دسته از محتواها برای گول هیچ ارزشی ندارند و حتی باعث می شوند که رتبه سایت پایین بیاید. شاید برایتان سوال شود که چرا این دسته از محتواها برای سایت ارزشی ندارد؟، در جواب باید پایخ داد که گوگل، یک موتور جستجوی بسیار هوشمند می باشد و قادر به توانایی تشخیص تکرار بودن محتواها می باشد و همین امر سبب پایین آمدن رتبه سایت می شود.

پیشنهاد مطالعه: آیا استفاده از محتوا کپی باعث جریمه شدن سایت میشود؟

  • محتوا بازنویسی شده

در محتوا بازنویسی شده، نویسنده ای که تولید محتوا انجام می دهند  مطالب سایت های دیگر را بازنویسی می کنند. تفاوت این دسته از محتوا ها با محتوا کپی این است که نویسنده لحن و نوع نوشتار خود را در مقاله ای که تولید می کند تغییر می دهد. توجه داشته باشید که این متن از نظر گوگل کپی نیست، اما امکان این وجود دارد که گوگل یکی بودن مفاهیم دو مطلب را با یکدیگر بفهمد.

همین امر سبب می شود که این دسته از مقالات برای سایت شما امتیاز منفی داشته باشد. نکته قابل توجه این است که اگر حتی گوگل متوجه یکی بودن مقاله ها نشود، مخاطب شما وقتی ببیند اطلاعات تکراری دریافت می کند، خیلی سریع از سایت خارج می شود. شما می‌‌ توانید از قوانین کپی رایتیگ استفاده کنید و مطالب سایت ‌های معتبر را بازنشر کنید، ولی توجه داشته باشید که بهترین گزینه برای نوشتن مقاله ای که هم از نظر گوگل و هم از نظر مخاطبان کیفیت بالایی داشته باشد، محتوا یونیک است.

  • محتوای یونیک

این دسته از مقالات برای گوگل بسیار با ارزش می باشد و باعث می شود که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. محتوا یونیک، محتوایی می باشد که خودتان آن را نوشته باشید و هیچ جمله ای از آن کپی نباشد. این دسته از محتوا ها به طور اختصاصی تنها برای سایت شما نوشته می شود. باید بدانید که در این دسته از این مقالات تمامی مفاهیم، بیان، نوع نوشتار، تیتر ها و دیگر موارد… کاملا برای شما می باشد و کپی و یا بازنویسی شده از سایت های دیگر نمی باشد.سوالی که اکنون ایجاد می شود این است که “چگونه محتوای یونیک تولید کنیم؟”، برای دریافت جواب این سوال با ما همراه باشید.

چگونه محتوا یونیک تولید کنیم؟

راه ها و روش های زیادی برای تولید محتوای یونیک وجود دارد که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  •  مطالعه

اولین قدم و راه حل برای نوشتن محتوا یونیک و ارزشمند برای خواننده و گوگل، مطالعه می باشد. شما باید از طریق سایت ها داخلی و خارجی، کتاب ها، مقالات و دیگر موارد… درباره موضوعی که قصد تولید محتوا راجع به آن را دارید اطلاعات کافی بدست آورید.

  • خلاقیت و دانش

باید بدانید که فقط داشتن اطلاعات زیاد، کافی نمی باشد. برای نوشتن یک مقاله خوب و ارزشمند، باید خلاقیت داشته باشید. باید مطالبی که قصد نوشتن آن را دارید طوری کنار هم بگذارید که هم واضح و ساده باشد، و هم مخاطب را درگیر خود کند.

  • از خودتان سوال کنید

باید بدانید بند ابتدایی مقاله یکی از مهم ترین بخش ها می باشد. بند اول مقاله را باید طوری بنویسید که مخاطب متوجه شود محتوای سایت شما ارزش خوانده شدن دارد. سعی کنید بند اول مقاله خود را با سوالی مطرح کنید که می دانید سوال مخاطب هم می باشد.

اهمیت تیتر یونیک در مقاله

تیتر های برای مخاطب و گوگل بسیار مهم می باشد و چه عالی که تیتر ها یونیک باشد. توجه داشته باشید که اگر محتوا شما کاملا یونیک باشد اما تیترهای محتوا کپی باشند، باز هم کل محتوا از نظر گوگل کپی می باشد.

بدانید که اولین چیزی هم که مخاطب شما می‌بیند، تیتر مقاله است. حتی گاهی مخاطب فقط تیترها را می‌خواند.

 نکاتی در زمینه نوشتن تیتر مناسب:

  1. عنوان شما زیر 8 کلمه داشته باشد.
  2. از کلمات پیچیده و سخت استفاده نکنید.
  3. سعی کنید تا حدامکان از کلمات صریح استفاده نمایید و از استفاده ی کلمات سخت و پیچیده خودداری کنید.
  4. تیترهایی که استفاده می کنید باید توضیحی درباره کل مطلب باشد.
  5. از واژه هایی مثل: “بهترین”، “چگونه” در ابتدای تیتر های خود استفاده نمایید.

موضوع مقاله اصلی ترین یک محتوا است

چیزی که باعث شده است مخاطب مقاله شما را مطالعه کند، موضوع مقاله اصلی مقاله می باشد. توجه داشته باشید که اگر حاشیه ها و توضیحات اضافی مقاله شما زیاد باشد برای مخاطب خسته کننده می شود. همیشه بیشترین بخش مقاله خود را روی موضوع اصلی بگذارید و از مطالب مرتبط تنها برای توضیح بیشتر استفاده کنید. با رعایت این نکات می توانید یک مقاله جامع و کاملی داشته باشید و برای مخاطب خسته کننده نیز نباشد.

رعایت خوانایی در مقاله یونیک

باید بدانید که حتی اکر بهترین محتوا را داشته باشید اما لحن و متن شما از لحاظ نگارشی استاندارد نباشد تاثیر لازم را نخواهد داشت. برای محتوای یونیک باید حتما نکات دستور زبان را رعایت کنید و از علائم نگارشی، درست و به جا استفاده کنید. شایان ذکر است که اگر مطلب شما علمی‌‌ و تخصصی می باشد، لحن شما هم باید کاملا علمی‌‌ باشد.

مقاله مفید:

محتوای همیشه سبز چیست؟

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here