تیزر

تیزر چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر به معنای ادیت کننده است و به رفتار و عملی گفته می شود که با نگفتن چیزی در فرد احساس کنجکاوی ایجاد می کند.

تیزرتبلیغاتی چیست؟

امروزه تیزرها تبدیل به عاملی موثر در جذب مشتری و تأثیر گذاری بر مردم شده اند.
به خصوص اگر صاحب یک برند یا محصول نو پا هستید تیزر تبلیغات مانند یک سکوی پرتاب وزمینه ی یک پیشرفت بزرگ در میان رقبای شما خواهد شد
باید بدانید که در بازار های امروزه رقابت بسیار شدیدی وجود دارد و محصول یا برندی
از رقبای خود برتر خواهد بود که بتواند بهترپیام خود را از طریق تبلیغات به مخاطبین خود
انتقال داده وبهتربرند خودرا به آن ها ارائه دهد.

هدف ازساختن تیزر انتقال پیام تبلیغاتی وارتباط برقرار کردن با مخاطب است.
گاهی تیزرهای تبلیغاتی یک یا چندین پیام را به مخاطب می رسانند
تیزر هایی که دارای یک پیام هستند، هدفشان رساندن یک جواب قطعی ودرست به مخاطب است.
که این پروسه را پیام تبلیغ می نامند
اما برخی تیزرها چندین پیام را به مخاطب ارائه میکنند مانند تیزرهایی که هدفشان فقط به نمایش گذاشتن یک محصول نیست
بلکه بالا بردن جایگاه دربازار کسب وکارو بازاریابی محصول یا برند خود هستند.

پوستر تیزر

ویژگی های تیزر تبلیغاتی چیست؟

1.استفاده ازتیزرهایی که بر اساس نیاز مخاطب باشد(مخاطب محور):
هر تیزر تبلیغاتی باید مخاطب خود را بشناسد یعنی شما باید بدانید که برای کدام قشر ازجامعه تبلیغ میکنید
برای مثال اگر بخواهید برای نوجوانان تبلیغ کنید باید قالب تیزر با افکاروعلایق آنان هم خوانی داشته باشد

2.زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری:
در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند،
مورد دیگری که باعث جلب توجه بیننده می‌شود، داشتن جذابیت ظاهری تیزرها است.
هر چقدر هم که سناریو قوی باشد، جذابیت‌های بصری نقش مهمی در ترغیب افراد در تماشای تیزر دارند.

3.سرعت: سرمایه گذاری مناسب:
شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند
تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

انواع تیزر های تبلیغاتی:

پوستر تیزر2

تیزر های تبلیغاتی انواع متفاوت ومختلفی دارد
و هرکدام برای اقشار مختلفی از جامعه ساخته می شوند:
مثلا:هدف شما ساخت تبلیغ یا ارائه محصول یا برندی برای قشر کودک جامعه است
مانند تبلیغ یک برند شیر خشک،این نوع تیزر های تبلیغاتی را مخاطب محور می گویند.
پس مخاطب محور بودن یک تیزر یک مساله بسیار مهم است

1.تيزرهاي که انيميشن هستند
2.تيزرهاي که رئال(واقعی)هستند
3.تيزرهاي که ترکیبی ازرئال و انيميشن هستند

تیزر های انیمیشن :
این نوع تیزرها بشترین کاربرد وبازدهی راعصر امروز دارد

قالب و بدنه تیزرهای انیمیشنی کاملا از کارتون وتخیل ساخته می شوند،
یعنی در فضایی کارتونی وتخیلی وبا استفاده از شخصیت های خیال و کارتونی توسط نرم افزار های کامپیوتری برای
گروه سنی کودک و نوجوان ساخته می شوند.
این تیزر ها این امکان را به شما می دهد که هر محصولی را که قصد تبلیغ آن را دارید از هر زاویه ای نشان دهید.
این تیزرها در چند نوع مختلف:انیمیشن کوتاه، انیمیشن معرفی محصول یا محصولات،
وانیمیشن شخصیت محور، وانواع مختلف دیگر ساخته می شوند.

تیزر های رئال:

پوستر تیزر3

این نوع تیزرها كه به صورت يك تبليغ تلويزيوني یا یک فیلم کوتاه واقعي میباشند
زیرا در یک فضای طبیعی فیلمبرداری شده ویک کارکتر(بازیگر) به معرفی محصولی به صورت واقعی میپردازند.
تاثیرگذاری تیزرهای رئال نسبتا بالاست. زیرا یک حس همذات پنداری را در مخاطب ایجاد می کند.
مخاطب تیزرهای تبلیغاتی رئال معمولاً تمامی گروه‌های سنی و نیز اقشار مختلف جامعه می‌باشند.
هدف این تیزرها انتقال پیامی خاص به بیننده است.
برای مثال تبلیغ روغن اویلا یامواد غذایی از تلوزیون یکی از نمونه های تیزر رئال هستند.

 

 

تیزرهای رئال انیمیشن:

این تیزرها تلفیقی از واقعیت و انیمیشن میباشند یعنی هم از انیمیشن استفاده شده
هم از یک موضوع واقعی ساخته شده اند،این نوع تیزرها یک داستان دارند
ودریک فصای رئال وحقیقی فیلمبرداری شده و به صورت یک فیلم ارائه میشوند.
که حاصل آن یک برند یا محصول حقیقی که به گروه سنی عام مربوط میباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار میدهد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چیست ؟

ساختن تیزر تبلیغاتی مانند ساختن یک فیلم سینمایی اصلا کار آسانی نیست.
ساخت تیزر های تبلیغاتی نیازمند داشتن علم و حرفه در این زمینه است. بهتراست
ساخت تیزر تبلیغاتی را به عهده متخصصان در این زمینه بسپاریم
در ادامه به مراحل وپروسه های ساخت تیزرهای تبلیغاتی اشاره می کنیم.

قبل از انجام هر اقدامی اول باید تحقیق کنید
و درزمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی اطلاعات کافی به دست بیاورید،
که بتوانید برنامه ریزی دقیقی داشته وپروسه را برروی اصول انجام دهید،زیرا درهر زمینه ای برنامه ریزی دقیق واصولی داشته باشید
بدون شک موفق خواهید بود.

تهیه سناریو یا فیلم نامه مناسب

همان گونه که اشاره کردیم،تیزرتبلیغاتی یک داستان است که با هدفی مشخص تهیه میشود.
پس اولین ومهم ترین مرحله ای که باید در ساخت تیزر به آن پرداخته شود،
تهیه ی که فیلم نامه یا سناریوی مرتبط باهدف شما که بتواند یک حس اشتیاق یا کنجکاوی
در مخاطبین نسبت به برند یا محصولی که ارائه می دهید ایجاد کند. برای نوشتن این سناریو نیاز است
تا به نیازمخاطب خود،وهدف ساخت تیزر خود بپردازید.

تعیین نوع تیزر تبلیغاتی

با توجه به هدفی که از ساخت این سناریودارید، باید یکی از انواع تیزرها را که مناسب کسب وکار
یا هر هدفی که مد نظر دارید است انتخاب کرده و کار را با مشورت یک مشاور حرفه ای آغاز کنید.

پخش و انتشار تیزر در بسترهای درست

در حال حاضر بسترهای فراوانی برای انتشار تیزرهای تبلیغاتی وجود دارند.
به عنوان مثال شما می‌توانید تیزر خود را در شبکه‌های تلویزیونی، آپارات، شبکه اجتماعی از جمله اینستاگرام و … پخش کنید.
امروزه اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انتشار تیزرهای تبلیغاتی وتبلیغ شناخته می‌شود.
چراکه هم مثل تلویزیون رایگان وکم هزینه است
و هم اینکه افراد زیادی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند که امکان دیدن تیزر
به طور مستقیم از طریق مخاطب و برقراری ارتباط یا آن ها را افزایش می دهد

writer: ov team

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: