مشاور فروش

 مشاور فروش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور فروش، یک متخصص ماهر و با تجربه در خصوص مدیریت و رهبری فروش است.

مشاورین فروش با مهارت و تخصص خود، سازمان ها را هدایت و راهنمایی می کنند تا استراتژی فروش، فرآیند فروش،ابزار فروش و سیستم های فروش را به منظور رشد اقتصادی و کسب درآمد بیشتر یاری رسانند.

مشاور فروش کسی است که در زمان مناسب می تواند، راه حل مناسبی را به وی ارائه دهد و تا توضیحات مفید ، موثر و کوتاهی از قیمت و جنس را به مشتری عرضه کند و فروش را به نتیجه مطلوبی برساند .

چنانچه فروشنده در هر کدام از این مراحل ضعیف عمل کند، به راحتی مشتری را از دست خواهد داد و در نتیجه ضرر بسیار زیادی به کل مجموعه و کسب و کار وارد می کند.

با توجه به همین چند نکته ، به راحتی می توان اهمیت  فروش و کارشناس فروش را درک کرد.

برای داشتن یک کسب و کار موفق هیچ چیز به اندازه داشتن یک نیروی متخصص نمی تواند موثر باشد.

یک مشاور حرفه ای و مجرب ، برای دستیابی به اهداف خود باید خصوصیات بسیاری داشته باشد؛از جمله:

  • مدیر
  • مربی
  • تحلیلگر
  • استراتژیست
  • مبتکر
  • خالق تاکتیک
  • رهبر

ویژگی های مشاورین فروش

فروش ،بخش مهمی از راه اندازی کسب و کار است که بودجه را تامین می کند.

شرکت ها و سازمان ها، برای کمک به بهبود فروش و افزایش درآمد های خود،مشاورین فروش را استخدام می کنند تا راهکار های خود را ارائه دهند و نتایج فوق العاده ای به دست آورند.

یک مشاور فروش ، باید با انگیزه،شهودی ومتقاعد کننده باشد؛همچنین وی باید علاقه مند به آموزش و یادگیری تمامی جنبه های منحصر به فرد و تاثیر گذار، برای فروش بهتر باشد.

یک مشاور ارشد فروش باید با مهارت های خاص خود روی کسب و کار،تاثیر گذار باشد. یک مشاور فروش باید:نگرشی مثبت،متقاعد کننده،تمایل بسیار به پیگیری و رهبری فروش را داشته باشد.

برخی از این ویژگی ها به طور طبیعی به وجود می آیند، وبرخی دیگر از آن ها با تمرین توسعه پیدا می کنند؛توانایی فروش و نیروی فروش کسب و کار،هر دو می تواند شرکت را تثبیت کند و آن را به سطح بالا تری هدایت نماید.

مشاور فروش وظیفه دارد محصولات را به مشتریان بالقوه معرفی کند و در امر تسهیل فروش و افزایش میزان فروش فعالیت داشته باشد؛ این کار از طریق بازاریابی و فروش حضوری یا تلفنی انجام می گردد.برخی وظایف دیگر مشاور فروش به شرح زیر است:

  • شناسایی مشتریان بالقوه
  • مشخص کردن اهداف فروش
  • پاسخگویی و مشاوره به مشتریان
  • برنامه ریزی
  • پیگیری
  • عقد قرارداد
  • ارائه گزارش

مشاورین تبلیغات، همراه با چشم انداز های نو و تازه ای که ارائه می دهد، سازمان را قادر می سازد تا در نقاط قوت خود تمرکز و بر نقاط ضعف خود غلبه کند. مشاور فروش باید از فرصت های خود استفاده کند و موانعی که در مسیر رسیدن به اهداف مهم سازمان قرار دارد را ، بردارد.

writer:ov team

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: