آموزش سئو تصاویر برای موتورهای جستجو

سئو تصاویر برای موتورهای جستجو

چگونه تصاویر را برای جستجوی بصری موتورهای جستجو بهینه سازی و سئو کنیم؟

جستجوی تصاویر ابزار بسیار قدیمی است که در موتورهای جستجوی معروف و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند پینترست، بینگ، اسنپ چت، آمازون و البته مشارکت‌کننده اصلی گوگل برای ارائه تجربه کاربری بهتر تعبیه شده است.

تحقیقات انجام شده توسط MIT ثابت می کند که 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل می شود بصری است.

بنابراین، تاثیر چند رسانه ای در بازاریابی دیجیتال مورد نیاز بود و بنابراین در طول چند سال گذشته نیز انجام شده است.

بازاریابان مانند برندها، خرده فروشان و مغازه داران محتوایی را برای ایجاد تأثیر بر روی کاربران خود ارائه می دهند و در عین حال آنها را نیز درگیر می کنند. این اثربخشی با جستجوی تصویری بسیار بهتر به دست می آید.

این کار برای به دست آوردن محبوبیت بالا در بین انواع نسل ها انجام می شود و بنابراین، هر کسب و کار و بازاریاب وب سایت و محتوای آن را بر اساس آن بهینه می کند که شامل تصاویری از محتوا نیز می شود.

آیا می‌دانید که 62 درصد از هزاره‌ها و اعضای ژنرال Z می‌خواهند از جستجوی تصاویر نسبت به سایر انواع جستجو بر اساس یک گزارش استفاده کنند؟

بنابراین، شما باید به دنبال تصاویری باشید که به تنهایی برای برند شما صحبت کنند و به روشی شخصی‌شده با کاربران مرتبط باشند.

از آنجایی که فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و مارک‌های بازاریابی تجربه کاربری را در صدر فهرست اولویت‌های خود نگه می‌دارند، این امر باعث می‌شود ابزارهای جستجوی ویژوال به یک دارایی برای آنها تبدیل شود.

بیایید یاد بگیریم که سئو تصاویر چیست.

آموزش ساده سئو تصاویر

حتماً محصول را بر اساس تصویر جستجو کرده اید یا آن را در یک بررسی ویدیویی دیده اید یا توسط یکی از دوستانتان به شما نشان داده شده است که کنجکاوی شما را افزایش داده است.

جستجوی تصویر یک ابزار هوش مصنوعی است که از تصاویر واقعی مانند عکس‌ها، اسکرین شات‌ها و سایر تصاویر برای شناسایی اشیاء در تصویر استفاده می‌کند و اطلاعات مرتبط را در اختیار جستجوگر قرار می‌دهد.

حتی بن سیلبرمن، مدیر عامل Pinterest می‌گوید که:

«آینده جستجو به جای کلمات کلیدی، مربوط به تصاویر خواهد بود».

این به این دلیل است که جستجوی تصویری یک فناوری صرفه‌جویی در زمان و راحتی است که فرصت‌های جالب زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از آنها در بازاریابی، به‌ویژه برای تجارت الکترونیک و خرده‌فروشان است.

از آنجایی که بسیاری از کاربران به دنبال لباس، جواهرات و سایر اشیاء تجارت الکترونیکی هستند که جستجوی نمایشی محصول می تواند آنها را بیابد و کاربر می تواند آن را از تجارت آنلاینی که می تواند آنها را تهیه کند خریداری کند.

بیایید به مورد انتظارترین بخش جستجوی بصری، بهینه سازی و سئو تصاویربرسیم.

سئو تصاویر

متن جایگزین تصاویر را اضافه کنید

alt image

تگ یا ویژگی تصویر Alt یک عنصر HTML است که برای توصیف آنچه روی تصویر و عملکرد تصویر وجود دارد. در یک صفحه وب نشان داده خواهد شد.

این برچسب‌ها یا توضیحات به خزنده Google و همچنین زمانی که اتصال اینترنت در حالت توقف است، کمک می‌کند.

برای خزنده‌های گوگل، تگ‌های alt به ارائه زمینه تصاویر کمک می‌کنند و در هنگام قطع شدن اتصال به اینترنت، متن جایگزینی برای تصویر ایجاد می‌شود. امروزه بسیاری از موتورهای جستجو هنوز به شدت به متن جایگزین وابسته هستند.

نام ها و عناوین فایل های توصیفی

امروزه تقریباً هر پلتفرم تبلیغاتی به شما امکان ارائه توضیحات تصویری مانند اینستاگرام، فیس بوک را می دهد و اکنون حتی یوتیوب و آپارات نیز ویژگی استفاده از نام و عنوان برای سئو را ارائه میدهند.

اغلب ممکن است نمونه‌های جستجوی تصویری تصویری مانند IMG_512634 را دیده باشید که اعداد تصادفی و کلماتی هستند که موتور جستجوی شما قادر به درک آنها نیست.

وردپرس از یک سیستم مدیریت محتوا پیروی می کند که به شما امکان می دهد توضیحات محصولات را که در زیر تصویر نمایش داده شده است را تکمیل کنید. این ویژگی دید کسب و کار شما را ارتقا می دهد و می تواند رتبه شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای توضیحات متا که ترافیک SEO و CTR شما را افزایش می دهد

تنظیم داده های تصویر و نقشه های سایت

داده های ساختاریافته کدی در وب سایت شما است که هر محتوایی را که در صفحات آن دیده می شود، به ویژه برخی از محبوب ترین جستجوهای تصویری انجام شده توسط کاربران را خلاصه می کند.

توجه را به عناصر کلیدی محتوای وب سایت شما جلب می کند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا آن را بهتر درک کنند و می توانید در هنگام جستجوی تصاویر در صفحات وب رتبه بندی کنید.

اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره به عکس‌ها و محصولات همچنین نقشه سایت را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

نقشه‌های سایت کار موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کنند که در عوض رتبه‌بندی محصولات جستجو شده بر اساس تصویر آنلاین را بهبود می‌بخشد و آنها را به یکی از بهترین نمونه‌های جستجوی تصویری برای بسئو تبدیل می‌کند.

اندازه و فرمت مناسب را حفظ کنید

امروزه تصاویر با کیفیت بالا یک الزام مطلق هستند، بنابراین باید این کیفیت را با اندازه فایل متعادل کرد.

به این معنی که اگر اندازه فایل شما خیلی بزرگ باشد، صفحه وب یا صفحه محصول شما را کند می کند، این امر به احتمال زیاد باعث می شود کاربر شما به سایت دیگری منتقل شود.

“از آنجایی که کاربران سرعت بارگذاری صفحه 1-3 ثانیه را ترجیح می دهند.”

راه حل برای فایل های سنگین این است که آنها را برای وب سایت خود با فشرده سازی تصویر بهینه کنید، که کیفیت کار شما را با بارگذاری سریع تر که به عنوان معیار رتبه بندی توسط موتورهای جستجو به حساب می آید، تحسین می کند.

در کنار تصاویر با کیفیت بالا، تجربه کاربری عالی را نیز ارائه می‌دهید که تأثیر مثبتی بر سئو می‌گذارد.

مورد دیگر نوع فایل است: BMP، GIF JPEG و PNG. از این نوع فایل ها در وب جستجوی تصویر بصری خود استفاده کنید دائماً از آن استفاده می کنید و لنز Google از آن پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: 7 قانون طلایی برای سئو و بهینه سازی

توصیف های مبتنی بر کلمه کلیدی را تنظیم کنید

زمانی که می‌خواهید به مجموعه‌ای از کاربران دسترسی پیدا کنید، کلمات کلیدی موجود در محتوایتان به شما کمک می‌کند به آنها دسترسی پیدا کنید. مهم کردن آن برای سئو و همچنین سئو تصاویر.

موضوع این است که کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا توضیحات بهتری از محصول، محتوا و خدمات خود بنویسید و در عین حال به موتور جستجوی شما کمک می کند تا این تصاویر را در نتایج مناسب نشان دهد.

قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات عکس، خزنده گوگل شما را از ارتباط تصویر محصول خود راضی می کند و در نتیجه به شما کمک می کند تا نسبت به رقبای خود رتبه بندی کنید.

اگرچه این درست است که تحقیقات کلمات کلیدی با افزایش محصول جستجو بر اساس تصاویر چندان مهم نخواهد بود. اما تا زمانی که تولید محتوا زنده بماند، باید بهینه سازی را برای آن ادامه دهیم و توضیحات تصاویر نیز محتوایی هستند.

مزایای استفاده از جستجوی تصویری

جستجوها در حال گسترش قابلیت استفاده خود در بین موتورهای جستجو هستند و اکثر مشاغل در حال آماده شدن یا در آستانه استفاده از ابزارهای جستجوی ویژوال برای جذب مشتریان خود در نسل ها و دوره های مختلف هستند.

مزایای سئو تصاویر برای گوگل عبارتند از

مزایای سئو تصاویر

1 شما توجه نسل Z را به خود جلب می کنید که امروزه بیشتر در حال کاوش و درگیر شدن با بازار آنلاین هستند.

2 می توانید با برخی از مشتریان جدید که ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشند و در مورد آنها پرس و جو می کنند، رابطه برقرار کنید.

3 مشتریان شما اکنون آنلاین هستند و کشف سریع محصول را می توان از طریق جستجوی تصاویر انجام داد که برخی از نمونه های جستجوی بصری است که قبلا ارائه کرده ام.

4 محصولات شما برای فروش به مشتریانی که تصمیم گیری شان بر حسب دیدن تصاویر می‌باشد، آماده است.

5 می توانید با ارائه روشی سیستماتیک برای برخورد با آنها و اثبات آنها با ابزار جستجوی ویژوال، درآمد خود را با تبدیل آنان افزایش دهید.

6 فهرست وب، که مجموعه ای از تصاویر برتر جستجو شده برای محصولات و خدمات شما است که منجر به برندسازی وب سایت کسب و کار شما می شود.

نتیجه سئو تصویرهای سایت

در این مقاله به تعریف جستجوی بتصاویر به همراه نکات سئو و بهینه سازی پرداختیم. نکاتی که در بالا توضیح دادم، اگر آنها را با دقت به کار ببرید، مطمئناً به شما کمک خواهد کرد. حضور در SERP  یک عنصر بسیار مهم برای سئو بوده است، به خصوص اگر یک تجارت الکترونیک یا وب سایت مبتنی بر محصول دارید. بنابراین، شما باید تمام این تکنیک های بهینه سازی را بدانید.

اگر شک یا سوالی دارید، فقط می توانید در زیر نظر دهید و من مطمئناً پاسخ خواهم داد.

همچنین برای سئو سایت و یا آموزش سئو می‌توانید با نسخه اصلی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1. چگونه می توانم تصاویر فروشگاه اینترنتی خودم را سئو کنم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی سایت تجارت الکترونیک، انتخاب اندازه تصویر با توجه به عرض محتوای وب‌سایتتان است. در کنار آن، از داده های ساخت یافته استفاده کنید و نقشه سایت تصویر را به گوگل ارسال کنید.

2. موتورهای جستجوی تصاویر چگونه کار می کنند؟

نوع موتور جستجو از پرس و جوی تصویر مانند محتوا، شکل، بافت و رنگ تصویر استفاده می کند و این موارد را با اطلاعاتی که در پایگاه داده خود دارد مقایسه می کند و نتایج تقریبی را ارائه می دهد.

3. بهترین موتورهای جستجوی تصویر کدامند؟

موتورهای جستجوی تصویر بسیاری مانند:
جستجوی تصویری بینگ
ابزار جستجوی بصری Pinterest
Picsearch
google

4. مزایای قرار گرفتن در Serp تصاویر چیست؟

کشف محصول را بهبود می بخشد و نتایجی را ارائه می دهد که متن نمی تواند. همچنین نرخ تبدیل را افزایش می دهد و رها شدن سبد خرید را کاهش می دهد.

5. سئوی تصاویر چیست؟

اگر بخواهیم سئو و بهینه سازی جستجوی تصاویر را تعریف کنیم، می توان آن را هم تراز کردن محتوای بصری با محتوای متنی نامید و هدف آن ارائه دقیق ترین نتایج از پایگاه داده است.

 

بیشتر مطالعه کنید:

مولتی سرچ چیست؟

16 چک لیست سئو فنی سایت

25 ابزار سئو سایت در سال 2021

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here