تارگت فروش چیست؟

تارگت فروش چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم مستقیم وارد بحث این شویم که تارگت فروش چیست؟ بهتر است ابتدا معنی تارگت را برای خودمان مشخص  کنیم!

تارگت (target) در واقع یک کلمه انگلیسی و به معنای فارسی هدف است. اما در زبان محاوره ای به معنای به هدف زدن کاربرد دارد.

به نظر من، به هدف زدن در سیبل مورد نظر، جدایی از بدست آوردن امتیاز، لذت بخش نیز هست. اینکه با دقت و تلاش بتوانید نقطه هدف را نشانه روید، موضوع مقاله پیش روی شماست. من “میرا” هستم و می خواهم در این مقاله برای شما از تارگت فروش بنویسم.

هدف از طرح تارگت فروش چیست ؟

تارگت فروش چیست ؟

بعد از اینکه دریافتیم معنی تارگت چیست! حالا سراغ این برویم تارگت فروش یا در واقع sales target چیست؟ بازاریابان سنتی و قدیمی، از این واژه و البته به شکل فارسی آن زیاد استفاده کردند و آگاهی کاملی از آن دارند. ما هم بهتر است در اینجا بگوییم هدف فروش!

از زمان غافل نشویم! تارگت فروش یعنی مقدار از پیش مشخص شده فروش، در یک بازه زمانی!

فرض بر این بگیریم که یک شرکت کوچکی تاسیس نمودیم. حال برای اینکه شرکت را به سمت پیشرفت و بزرگتر شدن سوق دهیم چه باید بکنیم!؟

از قبل نیز یک بیزینس پلن طراحی نمودیم! اما برای محقق شدن نتایج پیش بینی شده نیاز به ابزار های خاص داریم. یکی از آن، داشتن هدفی مشخص از فروش است. همه چیز مهیا است و فقط می ماند یک برنامه ریزی دقیق برای بیشترین فروش و البته بیشتر شدن روز افزون آن.

فروش قلب تپنده ی هر بیزینس است!

همانطور که برای همه آگاه است، راز تپیدن اقتصادی هر بیزینسی، کسب در آمد از آن است! و این راه در آمد، فروش “کافی” است. یادمان نرود که مورد مثال ما، تاسیس یک شرکت کوچک بود و قرار است که به بزرگ تر شدن آن فکر کنیم!

تارگت فروش

یادآور شوم که تمامی کمپانی های بزرگ، از همین نقطه شروع کردند و برندی که این موضوع را جدی نگرفت هیچ وقت بزرگ نشد.

از کجا شروع کنیم!؟

حالا که تصمیم خود را گرفتید، اول فروش ماه قبلی خود را مشخص نمایید. شاید در اینجا خواندن مقاله ی “نمودار سینوسی” برایتان مفید باشد!

مثلا در ماه گذشته 10 مورد فروش داشته اید، و میانگین فروش سه ماه گذشته نیز 8 مورد بوده است. تارگت زدن دقیقا از همین جا آغاز می شود. اینکه شما تصمیم بگیرید در ماه فعلی این مقدار فروش را بیشتر کنید. همچنین در ماه آینده نسبت به ماه فعلی فروش بیشتری داشته باشید.

با ترسیم تارگت ماهیانه، فروش خود را بیشتر کنید!

شما باید بدانید که اهداف بازاریابی و تبلیغات شما، چقدر به نتیجه نزدیک است!؟ فرض بر این باشد که با فروش 10 محصول در ماه گذشته ما به نقطه ی سر به سر (اصطلاح بازاریان قدیم ایران) رسیدیم. یا به عبارتی تازه دخل و خرج ما یکی شده است. اگر استراتژی فروش همین باشد، همیشه در یک نقطه خواهیم ماند. اگر هم تورم را در نظر بگیرید، قاعدتا سقوط خواهید کرد.

اما تصمیم بزرگ شدن آن شرکت تازه تاسیس است!

 

دسته بندی تارگت فروش

  1. تارگت فروش بر مبنای سود فروش
  2. تارگت فروش بر مبنای مقدار فروش

وقتی شروع به نوشتن یک برنامه هدفمند می نمایید، دو راه کلی پیش رو دارید. شما می دانید با فروش 10 محصول، آ تومن درآمد خواهید داشت و تا اینجا یعنی سر به سر شدن.

حالا بهتر است راه خودتان را مشخص نمایید که به صورت تعدادی تارگت بزنید ، یا به صورت رقم سود! مثال اینکه مشخص کنید در ماه آینده فروش خود را به 12 عدد برسانید، یا سود حاصل از فروش شما به مقدار آ + ب تومن برسد.

بهترین راه تارگت فروش چیست ؟

در تحقیقات به عمل آمده در بین بازاریابان مطرح دنیا، تقریبا به یک نسبت مساوی هر یک را انتخاب نمودند.

ادامه مقاله در تاریخ 12 دی ماه منتشر خواهد شد…

 

دیدگاهتان را بنویسید:

الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به

مطالعه بیشتر »
جملات انگیزشی
کسب در آمد
ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل
کار اینترنتی در منزل با حقوق بالا
استارت آپ