زبان بازاریابی مثبت

چرا باید در بازاریابی محتوایی روی زبان مثبت تمرکز کنید؟

قبلاً به شما گفتیم که چگونه می توانید از طریق بازاریابی آگاهانه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. نوبت ماست که توضیح دهیم چرا نوشتن مثبت بهترین کاری است که می توانید انجام دهید تا خوانندگان خود را به عمل دعوت کنید. و این است که زبان منفی که روزانه در ارتباطات خود استفاده می کنید باعث می شود مشتریان خود را از دست بدهید، آیا به این نکته توجه کرده بودید؟

انرژی مثبت در زبان بازاریابی

به خواندن ادامه دهید و خواهید فهمید که چگونه با یک تغییر ساده در نحوه نوشتن، آن را برطرف کنید.

بیشتر متن هایی که در دیجیتال مارکتینگ ایجاد می کنیم به دنبال ارتباط با مخاطب، رسیدن به قلب و ایجاد انگیزه در جهت درست هستند. بنابراین همیشه بهتر است به جای پیام های منفی از زبان مثبت استفاده کنید.

زبان مثبت در مقابل منفی

اگرچه ناخودآگاه، مهم نیست که چقدر منطقی فکر می کنیم، اما بر اساس احساسات خود تصمیم می گیریم. اگر شما هم بسته به اینکه این احساسات خوب یا بد باشند، ما تمایل یا بی میلی بیشتری برای پذیرش آنچه به ما پیشنهاد می شود احساس می کنیم: خرید محصول، اشتراک در لیست پستی، اشتراک گذاری نشریه، اهدای کمک مالی و غیره.

این اتفاق البته برای مشتریان شما نیز می افتد. به همین دلیل است که باید مفاهیم استفاده از نوع زبان را در متون خود بدانید.

زبان مثبت

وقتی چیزی به شما احساس خوبی می دهد، تمایل شما را برای اقدام افزایش می دهد. و خواندن متون نوشته شده با زبان مثبت، از جمله چیزهای دیگر، مغز شما را به ترشح اندورفین می‌رساند، بنابراین احتمال بیشتری برای اقدام خواهید داشت.

بیایید آن را با یک مثال ببینیم:

اگر یک متن تبلیغاتی از یک آژانس مسافرتی پر از زبان مثبت، جذاب برای امید و حالات خوب می خوانید، می خواهید به محض پایان خواندن پست، تعطیلات خود را رزرو کنید.

زبان منفی

برعکس، زبان منفی آمیگدال مغزی را فعال می‌کند و یک سری مکانیسم‌های زنده ماندن مانند ترس یا عصبانیت را در شما تحریک می‌کند، و بعید می‌سازد که در آن شرایط تمایل به اقدام داشته باشید.

در ادامه با مثال قبلی، اگر همان متن تبلیغاتی باعث عدم اطمینان یا احساس گناه در مورد ایده سفر شود، آیا فکر می‌کنید دوست دارید آن تعطیلات را در آن مکان سپری کنید؟

بیشتر بخوانید: 15 باور اشتباه در استراتژی تولید محتوا

فرمول هایی که باید از آنها اجتناب کنید

عبارات تجاری زیادی وجود دارد که شما شنیده و خوانده اید تهوع تبلیغات در اسپات های تلویزیونی، صفحات وب و ایمیل ها که دقیقاً تأثیری برعکس آنچه را که قصد دستیابی به آن دارند، زیاد است.

در اینجا فقط چند نمونه از فراخوان‌هایی که در اقدام متداول استفاده می‌شود که حاوی زبان منفی هستند:

  • دیگر به آن فکر نکنید و به ما بپیوندید.
  • 5 کلید موفقیت در تجارت را از دست ندهید.
  • اگر قادر به جذب موفقیت نیستید، احساس بدی نداشته باشید.
  • با برنامه ما هرگز دوباره تولد فرزندان خود را فراموش نخواهید کرد.

اگر آنها را برگردانید و همان کلمات اجتنابی مانند نه، باخت، هرگز، بد یا هرگز را بگویید، چه فکر می کنید؟

ما این جایگزین ها را پیشنهاد می کنیم:

  • به ما بپیوندید، ما منتظر شما هستیم!
  • با این 5 کلید در تجارت موفق خواهید شد.
  • نگران جذب موفقیت نباشید.
  • با یک کلیک تولد فرزندان خود را به خاطر بسپارید.

چه تفاوتی، درست است؟ با یک تغییر ساده در نحوه بیان آن، پیام کاملاً چیز دیگری تلقی می شود.

مزایای زبان مثبت

همانطور که یک فیلسوف مشهور می گوید: “کلماتی هستند که مسیر و نگرش ما را نسبت به زندگی تعیین می کنند.” علاوه بر دانستن اینکه می خواهید چه پیامی را منتقل کنید، مهم است که بدانید چگونه آن را منتقل کنید. نه تنها پس زمینه، بلکه فرم نیز مهم است.

مزایای زبان مثبت در متن هایی که برای خدمات بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنیم بسیار است. بیایید مهمترین آنها را مرور کنیم.

خواننده را جذب می کند

مشخص است که بسیاری از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد توجه بیشتر به آنها یا عبور از آنها، متن هایی را که با آنها روبرو می شوند، به صورت مورب می خوانند. اگر در اولین اسکن کلمات منفی را تشخیص دهند، به همان جایی که از آن آمده اند می روند.

خواننده را به وجد می آورد

با دستیابی به قلب خواننده، بسیار نزدیک خواهید بود که آنها را به انجام عمل مورد نظر خود سوق دهید. فقط باید احساسات مثبت را برای او برانگیخت و مغز او با ترشح اندورفین از بقیه مراقبت خواهد کرد.

مزایا را برجسته کنید

اگر از زبان مثبت استفاده کنید، به طور خودکار بر مزایایی تمرکز خواهید کرد که خواننده با انجام آن عملی که برای آن فراخوانی شده است به دست می آورد. این تاثیر زیادی روی استعداد شما خواهد داشت و شما پذیراتر خواهید شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تولید محتوا برای فروش محصول

موقعیت خود را بهبود بخشید

ما در مورد موقعیت در ذهن خواننده صحبت می کنیم. اگر مثبت بنویسید، تصویری که شرکت شما خواهد داشت، اعتماد و حس خوب خواهد بود، چیزی که به ویژه در مواقع بحران مهم است.

اکنون که معایب استفاده از زبان منفی در ارتباطات تجاری خود را می دانید، در مورد اینکه چگونه خوانندگان خود را با لمس قلب آنها تحریک کنید، بیشتر بیاموزید.

 

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *