طراحی کاتالوگ

۵ نکته برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ

آیا میخواهید یک کاتالوگ حرفه ای داشته باشید؟

۵ نکته برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ

اول : قبل از شروع هر کاری باید روی کاغذ نام محصولات خودتان را یادداشت کنید.
زمان مدرسه را به خاطر دارید ؟ جلوی هر اسم محصول میبایست خوبی ها و بدی ها را قید کنید،
بی تعارف. امتیاز بدهید تا محصولاتی که خوبی های بیشتری دارند در صدر توجه قرار گیرند.
نیاز جامعه بیشتر معطوف به کدام محصول شماست؟ خودتان از نحوه عملکرد بازاریابی و فروش محصولات متوجه آن خواهید شد.
آن محصول باید بولد باشد، مردم شاید تنها همان محصول را از برند شما میشناسند
و وقتی محصول پر طرفدار خود را بولد میکنید متوجه خواهند شد که این کاتالوگ مربوط به شماست.

به این ترتیب راغب به خواندن و دیدن کاتالوگ خواهند شد و با محصولات دیگر شما آشنا میشوند.
بعد از اینکه نام محصولات خود را بر اساس اولویت فروش ، محبوب بودن و نیاز جامعه مشخص نمودید میبایست اینبار شروع به نوشتن شجره نامه نمایید. کی هستید ؟ ازچه سالی و از کجا شروع کردید ؟
محل تولید محصول کجاست ؟ چه استاندارد هایی دارد ؟ صادرات هم دارید ؟
این تنها نمونه ای از سوال هایی است که عموم در ذهن خود نسبت به برند شما دارند .

اینجا دروغ ننویسید، درست است کسی شاید متوجه نشود و شما به هیچ مرجعی پاسخگو نخواهید شد،
اما بدانید هیچ وقت دروغ و بزرگنمایی جایی دراعتماد سازی عموم به شما نخواهد داشت .
بر فرض اگر یک سال از تاسیس برند شما میگذرد، در کاتالوگ خود ننویسید پنج سال!
تا به اینجا شما با داشتن اطلاعات مورد نیاز میتوانید به دنبال شخص و یا شرکتی برای طراحی کاتالوگ خود باشید.

دوم : چه کسی بهترین گزینه برای طراحی کاتالوگ است ؟

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

در مرحله ی طراحی کاتالوگ قانون سلیقه حاکم خواهد بود، پس در انتخاب طراح خود دقت کنید، نمونه کارهایش را ببینید و آن را مورد آنالیز و مقایسه قرار دهید. حال وقتی که از انتخاب طراح مطمئن شدید شروع به طراحی کاتالوگ کنید.
نکنه حائز اهمیت اینجاست، دو نوع طراح کاتالوگ وجود دارد. اول طراح اکونومی و یا به اصطلاح بازاری، دوم طراح پروفشنال و شرکتی. شما نوع آن را مشخص مینمایید.

تفاوت طراحی کاتالوگ توسط طراح اکونومی و طراح پروفشنال چیست؟

اصولا طراحی پروفشنال بر این مبنا است که وقت و هزینه ی بیشتری صرف اینکار خواهد شد. کارخانه ها و شرکت های برند ویا مدیرانی که به برندینگ محصول خود فکر میکنند مشتری این نوع از طراحی هستند.

عکسبرداری صنعتی از محصولات، کارخانه و خط تولید، شرکت و حتی پرسنل، یکی از نیازهای طراحی کاتالوگ حرفه ای میباشد، در صورتی که در طراحی اکونومی یا همان طراحی اقتصادی این مورد فیلتر شده و عکس های مورد نیاز یا از طریق منابع بی کیفیت و یا از طریق جستجو در محیط وب تهیه میگردد.

طراح کاتالوگ حرفه ای معمولا زمان زیادی را صرف طراحی خود بر مبنای ایده و نوآوری مینماید. عدم کپی داری جز قوانین آن است.
طراحان اکونومی حتی برای طراحی لوگو که نمایش دهنده ی نام برند است
وقت کمی صرف مینمایند و با مراجعه به جستجوگر های تحت وب،

طراحی لوگو را با شبیه سازی به لوگو های موجود تحویل مشتری مینمایند.

سوم : یک قانون برای طراحی لوگو

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

سخت ترین طراحی گرافیکی طراحی لوگو است. برند های بزرگ جهان که روزی هنوز برند نشده بودند، برای طراحی لوگو خود وقت زیادی صرف کردند.
حتی بعضی از آنان اعلان نیاز همگانی کردند. بعضی ها هم خواب لوگوی خود را دیدند و فردا طرحش را پیاده کردند. بعضی ها هم لوگوی خود را به عنوان هدیه دریافت کردند. اما یک قانون برای طراحی لوگو همچنان حکمفرما است و آن این است

 

لوگو باید گویا باشد حال این گویا بودن به چه معناست؟
قانون گویا بودن لوگو صرفا این نیست که اگر شما تولید کننده محصولات الکتریکی هستید لوگوی شما حتما باید شکلی از لامپ یا سیم و یا هر چیز مرتبطی با محصول شما باشد. هم میتواند باشد هم لازم نیست. اما باید لوگو حرفی برای ارائه داشته باشد. در صورت تمایل به آشنایی به نحوه ساخت لوگو میتوانید به مقاله طراحی لوگو مراجعه نمایید.

 

چهارم : رنگ سازمانی چیست و یک نکته مهم در تعیین رنگ سازمانی

یکی از مراحل اصلی و حیاتی برند سازی تعیین رنگ سازمانی است. قانونی که اکثریت یا غافل از آن هستند و یا به آن بها ندادند.
امروز تم مشکی دارند فردا به یک باره سفید میشوند. امروز رنگ آبی را انتخاب مینمایند، فردا طراح دیگری رنگ را به قرمز تغییر میدهد. چرا؟!
یک نکته مهم در تعیین رنگ سازمانی فراخور بودن آن با روحیات برند است. همانطور که میدانیم رنگ ها برای خود قوانینی دارند.

مثلا شرکتی که در حیطه ی محصولات آب رسانی فعالیت دارد میتواند رنگ خود را با محوریت آبی بودن انتخاب نماید،
یا شرکتی که در محصولات کشاورزی فعالیت مینماید میتواند رنگ خود را با تم سبز بودن انتخاب نماید.
اما این قانون نیست و میتواند دلیلی برای انتخاب رنگ دیگری داشته باشد. اما مهم این است که این رنگ به نوعی با برند مرتبط باشد،
حال به هر طریقی. پس برای انتخاب رنگ صرفا از باب دوست داشتن رنگ خاصی آن را انتخاب نمایید.

همچنین میتوانید برای آشنایی با قوانین رنگ ها مقاله ی من چه رنگی هستم را در همین سایت ملاحظه بفرمایید.

پنجم : در آخر چند نکته کلیدی برای طراحی اصلی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

بعد از اینکه تنوع محصولات با رتبه بندی، تاریخچه برند، انتخاب و طراحی لوگو، انتخاب رنگ سازمانی مناسب را انتخاب نمودید و عکس صنعتی از کالا و محصول خود گرفتید حال نوبت شروع یک طراحی موفقیت آمیز است.

اما یادمان باشد که طراحی میبایست از اصول و قوانین خاصی در کنار سلیقه تبعیت نماید. این مهم یکی از تاثیر گذارترین در قوانین طراحی کاتالوگ است.

بر فرض مثال رنگ سازمانی میتواند غالب بر کل طراحی کاتالوگ باشد، اما نباید تنوع رنگی بر رنگ سازمانی غلبه یابد. در طراحی کاتالوگ اولیه فکر طراحی کاتالوگ های بعدی نیز باشید، نکاتی را رعایت کنید که در آینده و چاپ کاتالوگ های بعدی مشتری با دیدن آن در نگاه اول متوجه مالکیت برند شما بشود.

شلوغی بیش از حد ، بازی با رنگ ها و طرح ها ، استفاده بی مورد از خطوط اضافی ، نوشته های بی مورد ، مواردی هستند که در شکل گیری یک طراحی موفقیت آمیز کاتالوگ نقش اساسی دارند.
موفق بسازید – نسخه اصلی
نویسنده: میرا (بخشی از کتاب منو بشناس)
استفاده از مطالب فوق با ذکر منبع آن ، مجاز میباشد

برای سفارش کاتالوگ خود اینجا کلیک نمایید ( فرم سفارش)

 

writer: Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به

Read More »

نمودار سینوسی میرا

مهم است که شما بدانید در هر یک از روزهای سال، چقدر پتانسیل فروش دارید. لذا با ترسیم نمودار و گزارش آمار فروش خود در

Read More »

کلید موفقیت

با هر کسی که صحبت می کنیم، یک نظر خاصی برای رسیدن به موفقیت دارند و از آن به عنوان کلید موفقیت نام می برند.

Read More »

تبلیغات روانی

تبلیغات روانی یا بهتره بگیم تبلیغات با بعد روانشناسی، گیرا ترین نوع تبلیغات است. تبلیغات روانی یکی از بزرگترین راه کار های تبلیغاتی این است

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: