هنگام نوشتن یک پست برای وبلاگ، ما معمولا این کار را برای قرار دادن یک کلمه کلیدی انجام می دهیم، اما آیا می دانستید که کلمات کلیدی بیشتری را می توان در یک پست قرار داد؟
بله، گوگل چندین کلمه کلیدی را در یک مقاله رتبه بندی می کند و در پست امروز به شما می گویم چگونه پست هایی را که قبلا در سایت خود منتشر کرده اید بهینه کنید تا کلمات کلیدی بیشتری در موتورهای جستجو شناسایی شوند و چگونه این کلمات کلیدی را تشخیص دهید. که گوگل رتبه بندی کرده است.
قبل از پرداختن به موضوع و توضیح نحوه دستیابی به این بهینه سازی کلمات کلیدی مختلف، قصد دارم یک مثال واضح را برای شما بیان کنم. تصور کنید که قبلاً پستی در وبلاگ خود نوشته اید و می خواهید آن را با کلمه کلیدی “میز” قرار دهید و پس از انتشار، گوگل متوجه می شود که این پست می تواند با کلمات کلیدی مانند “مبلمان” یا “میز ناهارخوری” نیز قرار گیرد. و این است که، هنگام نوشتن یک پست، اگر به آن فکر کنید، در بسیاری از مواقع کلمات خاصی را نیز تکرار میکنیم که میتوان آنها را در موقعیتیابی قرار داد، اما به روش سنتی، در موتورهای جستجو رتبهبندی درستی ندارند.
بیشتر بخوانید: 11 نکته برای نوشتن پست وبلاگ
با این حال، انجام این عمل به چند دلیل مهم است:
- بدیهی است که اولین مورد با قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر است، چیزی که به شما کمک می کند بازدیدهای ارگانیک بیشتری را به پست خود و در نتیجه به وب سایت خود جذب کنید.
- به نوبه خود به این معنی است که با دریافت بازدیدهای بیشتر، کلیدواژه اصلی اهمیت بیشتری پیدا می کند و همچنان در رتبه بندی موتورهای جستجو به صعود خود ادامه می دهد.
- بنابراین، با انجام این کار، دید بیشتر، بازدیدهای بیشتر و کلمات کلیدی بیشتری در موقعیت قرار می گیریم. من در ادامه توضیح خواهم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.
بیشتر بخوانید: دلایل پایین بودن نرخ کلیک سایت شما در کنسول جستجو گوگل
مرحله 1. انتخاب پست برای بهینه سازی
به نظر می رسد که پس از آنچه قبلاً به شما گفتم، همه مزیت ها وجود دارد و باید این استراتژی را در تمام محتوای منتشر شده اعمال کنید تا از موقعیت سئوی خوبی برخوردار شوید. اما نه، این یک اشتباه است.
به طور معمول، برای من، انجام این نوع بهینه سازی حدود 30 دقیقه طول می کشد، بنابراین ضروری است که یک پست خاص را انتخاب کنم و سعی نکنم همه پست های منتشر شده را بهینه کنیم، زیرا بسیار غیرمولد خواهد بود، بنابراین تمرکز بر روی موارد خاص مهم است. چگونه می دانید که کدام پست ها را دوباره بهینه کنید؟
متغیری که برای انتخاب پست برای بهینه سازی باید در نظر گرفته شود، تعداد بازدیدهایی است که ورودی وبلاگ از قبل داشته است. یکی را انتخاب کنید که در حال حاضر دارای رنک و تعداد زیادی بازدید در ماه است. مواردی که قبلاً منتشر شده اند و تقریباً مورد توجه قرار نگرفته اند برای این استراتژی مناسب نیستند، زیرا تأثیر مشابهی بر آنها نخواهد داشت.
در مورد خاص من، هنگام اجرای این استراتژی، بهترین نتایج را در یک پست با بیش از 1000 بازدید و با رتبه بندی کلیدواژه اصلی در جایگاه پنجم دیده ام. بر این اساس، به عنوان توصیه، آن پست هایی را انتخاب کنید که:
- ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید.
- حجم جستجوی بیشتر
- و در صورت امکان، آنها با رتبه بندی کلمه کلیدی در رتبه اول قرار دارند.
مرحله 2. جستجو برای کلمات کلیدی
هنگامی که پستی را که قرار است دوباره بهینه سازی کنید مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کلمات کلیدی که قرار است برای آن ها قرار دهید، بگردید.
برای اینکه ببینید گوگل چه کلمات کلیدی را شناسایی کرده است که میتوانند برای بهینهسازی استفاده شوند، میتوانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMRush استفاده کنید، دو ابزار بسیار کامل که به شما کمک میکنند تا استراتژی سئوی خود را هم در این مورد خاص و هم در سئو به طور کلی بهبود بخشید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی را ببینید که بدون کار خاصی روی آنها قرار گرفتهاند، زیرا در زمان نوشتن پست، روی کار بر روی یک کلمه کلیدی متمرکز شدهایم، و آنهایی که این ابزارها شناسایی میکنند ارتباط نزدیکی با هم دارند اما با هم مرتبط نیستند. به عنوان کلیدواژه اصلی وارد کار شوید.
هنگام انجام این جستجوی کلمات کلیدی، خواهید دید که چگونه کلمات کلیدی که ابزارها به شما اشاره می کنند بسیار شبیه به کلیدی است که در پست قرار داده اید و موضوع یکسانی دارند. پس از شناسایی، می توانید با بهینه سازی پست شروع کنید تا به گوگل بفهمانید که ما می خواهیم آن کلمات کلیدی بتوانند رتبه بندی شوند.
مرحله 3. انتخاب کلمات کلیدی
پس از نکته قبلی، فهرستی از کلمات کلیدی جدید را پیدا خواهید کرد که گوگل معتقد است می توانید مقاله خود را برای آن ها قرار دهید. با این لیست چه باید کرد؟
اولین کار این است که دو تا از بهترین کلیدواژه را در لیست فیلتر کنید.
دلیل انتخاب دو مورد این است که نمیتوانید پست را برای همه کلمات کلیدی که لیست گوگل به شما ارائه میدهد قرار دهید، در غیر این صورت وارد چیزی میشوید که به عنوان «پر کردن کلمات کلیدی» شناخته میشود و ممکن است برای آن جریمه شوید.
در مواجهه با این سوال که چگونه این دو کلمه کلیدی را انتخاب کنیم، پاسخ بر اساس دو متغیر است:
- آنهایی که بیشترین حجم جستجو را دارند.
- آنهایی که بیشتر به پست مرتبط هستند.
باید به دنبال ترکیبی بین هر دو متغیر باشید تا تاثیر مثبت بیشتری داشته باشید.
اگر از ابتدا به مثال برگردیم، بهتر است قبل از مبلمان، «میز آشپزخانه» و «میز باغ» را انتخاب کنید، زیرا با وجود اینکه «مبلمان» بازدید بیشتری دارد، ارتباط مستقیم کمتری با کلیدواژه اصلی دارد. جداول».
مرحله 4. بهینه سازی سئو در صفحه
به آخرین نکته می رسیم: بهینه سازی پست در صفحه برای گنجاندن کلمات کلیدی که قبلا انتخاب شده اند.
برای انجام بهینه سازی باید دو عمل انجام دهید و با این کار به گوگل خواهید گفت که درست بوده و اکنون می تواند پست شما را با آن کلمات کلیدی قرار دهد.
- اولین اقدامی که باید انجام شود، وارد کردن کلمه کلیدی است. شما باید کلید(های) انتخابی را در نقاط مختلف متن وارد کنید و علاوه بر این، برای ارتباط بیشتر باید آنها را در یک H2 وارد کنید.
- اقدام دوم اجرای یک استراتژی پیوند داخلی است. در این مرحله باید پیوندهای داخلی پست را از سایر مطالب وب سایت و وبلاگ وارد کنید، بله، همیشه از کلمه کلیدی به عنوان متن لنگر استفاده کنید. برای اینکه بدانید به کدام پست ها پیوند دهید، بسیار توصیه می شود که این پست ها تا حد امکان به پستی که در حال بهینه سازی هستید نزدیک باشند. چگونه می توان این را دریافت کرد؟ درج عبارت زیر در گوگل: “سایت: دامنه وبلاگ + کلیدواژه اصلی پست مانند: “site:originalversion.ir + seo” با این کار، گوگل مشابه ترین نتایج را با پست به شما نشان می دهد و به لطف ابزار MOZ، می توانید مواردی را انتخاب کنید که دارای PA بالاتری هستند. پس از همه اینها، پست هایی که انتخاب کرده اید، پست هایی هستند که به پستی که در حال بهینه سازی آن هستید لینک می دهید.
با انجام همه این کارها، به گوگل تأیید می کنید که می خواهید پست شما با این کلمات کلیدی قرار گیرد و به سرعت شروع به رتبه بندی آنها می کند و باعث می شود آنها در موقعیت خود قرار بگیرند و بازدیدها را افزایش دهند و در نتیجه، کلیدواژه اصلی را ایجاد کنند. پست همچنین موقعیت خود را بهبود بخشد.
در پایان، می خواهم یک مثال عددی از این استراتژی و نحوه عملکرد آن را برای شما بیان کنم.
من اخیراً یک پست قبلاً منتشر شده را برای گنجاندن کلمات کلیدی جدید بهینه کردم و نتیجه آن بیش از 2000 بازدید در دو ماه، افزایش کلمه کلیدی اصلی از رتبه پنجم به رتبه دوم و در نهایت افزایش موقعیت کلمات کلیدی اضافی بود. در صفحه دوم یا سوم قرار گرفتن در صفحه اول بود. خوب نیست؟
اگر تجربه ای در رابطه با موضوع این پست دارید و می خواهید آن را با ما به اشتراک بگذارید، در قسمت نظرات منتظر پیام های شما خواهم بود.
بیشتر بخوانید: محتوای وبلاگ خود را بروزرسانی کنید
نوشتههای مرتبط
رتبه سایت در آلکسا | 5 راه بهبود سریع رتبه
طراحی ui سایت
خطای سرچ کنسول گوگل Minor issue announcement