خرید آنلاین یا خرید اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

خرید آنلاین یا خرید اینترنتی

خرید آنلاین شکلی از تجارت الکترونیک است که به مصرف‌ کنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک مرورگر وب یا یک برنامه تلفن همراه، کالا یا خدمات را مستقیما از طریق اینترنت از فروشنده خریداری کنند. مصرف ‌کنندگان با مراجعه مستقیم به وب ‌سایت خرده‌ فروش یا با جستجو در میان فروشندگان جایگزین، با استفاده از موتور جستجوی خرید محصول مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند، که در دسترس بودن و قیمت همان محصول را در خرده ‌فروشان مختلف الکترونیکی نشان می‌ دهد. از سال 2020، مشتریان می توانند با استفاده از طیف وسیعی از رایانه ها و دستگاه های مختلف، از جمله رایانه های رومیزی ، لپ تاپ ها ، به صورت آنلاین خرید کنند.

خرید آنلاین و اینترنتی، فعالیت یا اقدام خرید محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. این به معنای آنلاین شدن، فرود در وب سایت فروشنده، انتخاب چیزی و ترتیب دادن برای تحویل آن است. خریدار هزینه کالا یا خدمات را به صورت آنلاین با کارت اعتباری یا نقدی یا هنگام تحویل پرداخت می کند.

در این مقاله، اصطلاح «آنلاین» به معنای « در اینترنت » است.

این اصطلاح نه تنها شامل خرید چیزهای آنلاین، بلکه جستجوی آنلاین آنها نیز می شود. به عبارت دیگر ممکن است مشغول خرید اینترنتی بوده باشم اما چیزی نخریده باشم. خرید آنلاین حدود بیست و پنج سال است که وجود دارد. محبوبیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه تقریبا هر چیزی را می‌توانیم به صورت آنلاین خریداری کنیم. در واقع، کارشناسان خرده فروشی می گویند که خرید اینترنتی به زودی از نظر پولی از خرید سنتی پیشی خواهد گرفت.

خرید آنلاین بخشی از تجارت الکترونیک است که مخفف تجارت الکترونیک است.

خرید اینترنتی زمانی اتفاق می افتد که مشتری از طریق یک پلت فرم دیجیتال خرید کند. نمونه ای از چنین پلتفرمی Bikerringshop.com، فروشگاه آنلاین حلقه دوچرخه سواری از تایلند است. برای تهیه یکی از محصولاتی که این فروشگاه می فروشد، لازم نیست در این کشور زندگی کنید. پوشش جهانی یکی از مزایای عمده خرید اینترنتی است.

online shopping چگونه کار می کند؟

مهمتر از همه، به اتصال به اینترنت، کارت نقدی یا اعتباری و رمز عبور ایمن نیاز دارید. همچنین ممکن است لازم باشد آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه داشته باشید. اکثر خرده فروشان به شما اجازه می دهند رمز عبور خود را ایجاد کنید. مطمئن شوید که رمز عبوری است که هیچ کس نمی تواند حدس بزند. از تاریخ تولد خود و اقوام خودداری کنید. در حالت ایده آل، باید ترکیبی از حروف، اعداد و حروف بزرگ و کوچک را در نظر بگیرید. سپس در میان اقلامی که خرده‌ فروش ارائه می‌ کند پیمایش کنید. گاهی اوقات آنها یک لیست دسته بندی دارند، مانند مبلمان، تجهیزات ورزشی، باغبانی و غیره.

اکثر خرده فروشان نیز دارای امکانات جستجو هستند. این بدان معناست که شما می توانید نام موردی را که به دنبال آن هستید بنویسید تا مشخص شود که آیا آنها آن را دارند یا خیر.

رشد خریداران آنلاین

همانطور که درآمد حاصل از فروش آنلاین به رشد قابل توجهی ادامه داد و همچنان در حال پیشرفت است، محققان انواع مختلفی از خریداران آنلاین را شناسایی کردند، و آنها را “خریداران راحت، جویندگان تنوع، خریداران متعادل، و خریداران فروشگاه محور” نامیدند. آن‌ها بر انگیزه‌های خرید تمرکز کردند و دریافتند که تنوع محصولات موجود و راحتی درک شده از تجربه خرید آنلاین، عوامل انگیزشی مهم هستند. این برای خریداران آفلاین متفاوت بودند، که بیشتر با صرفه جویی در زمان و انگیزه های تفریحی انگیزه داشتند.

روش پرداخت آنلاین چگونه است؟

وقتی زمان پرداخت فرا می رسد، خرده فروش مشخصات کارت شما را می خواهد. آنها به نام روی کارت، شماره 16 رقمی طولانی، تاریخ انقضا و یک عدد 3 رقمی در پشت نیاز دارند. همچنین ممکن است لازم باشد جزئیات آدرس صورتحساب کارت را ارائه دهید.

روش پرداخت آنلاین
روش پرداخت آنلاین چگونه است؟

هنگام ارائه جزئیات کارت خود، مطمئن شوید که آدرس وب آنها با “HTTPS” شروع می شود و نه “HTTP”.  آدرس وب که با HTTPS شروع می شود به این معنی است که صفحه ای امن و مناسب برای رسیدگی به پرداخت ها است.

خرید اینترنتی برای خرید چیزهایی که یکسان هستند عالی است. به عنوان مثال، تونر چاپگر، کاغذ توالت یا مایع شیشه جلو اتومبیل شما، مواردی هستند که تفاوتی ندارند. با این حال، میوه ها و سبزیجات متفاوت هستند. اکثر خرده فروشان به شما اجازه می دهند کالاها را پس بگیرید. در واقع، در برخی از کشورها، شما یک دوره مهلت دریافت می کنید. این بدان معنی است که قانون به شما اجازه می دهد کالا را در مدت معینی پس بگیرید.

بنابراین، خرید آنلاین برای مواردی که باید امتحان کنید، مانند کفش یا لباس نیز خوب است. زیرا می توانید آنها را پس بفرستید.

نظرسنجی نشان داد که خرده فروشان فیزیکی با یک چالش بزرگ روبرو هستند . چالش آنها این است که چگونه مشتریان مرتبط را راضی کنند. مصرف کنندگان متصل، انتظار دارند که بتوانند بین فروشگاه فیزیکی و آنلاین منعطف شوند.

وقتی ما برای یک کتاب، آنلاین پرداخت می کنیم یا برای یک دوره آموزش الکترونیکی ثبت نام می کنیم، برای دانش هزینه می کنیم. در واقع، تجارت دانش یا K-commerce یک صنعت عظیم جهانی است.

چه کسی خرید آنلاین را ارائه می دهد؟

امروزه، اکثر فروشگاه‌های خرده ‌فروشی یک وب‌ سایت دارند که مشتریان می‌ توانند از آن به صورت آنلاین خرید کنند و یا محصولات و خدمات را به خانه ‌شان ارسال کنند یا از محل فروشگاه نزدیک تحویل بگیرند.

برخی از شرکت ها فقط محصولات را از طریق وب سایت خود به فروش می رسانند و ویترین خرده فروشی ندارند. به عنوان مثال، آمازون ، TigerDirect، و NewEgg تجارت خود را منحصراًبه صورت آنلاین انجام می دهند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

اصطلاح فروشگاه اینترنتی، به زبان ساده، فروشگاه خدمات یا محصولات در شبکه جهانی است. طبق تعریف رسمی، فروشگاه اینترنتی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندی است که به عنوان خرید آنلاین شناخته می شود. این خرید شامل فرآیندی است که در آن بازدید کنندگان می توانند محصولات یا خدمات خاصی را که در یک فروشگاه آنلاین ارائه می شود خریداری کنند.

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه خدمات یا محصولات در شبکه جهانی است

در سیستم فروشگاه آنلاین، سه روش رایج برای انجام تجارت وجود دارد:

B2C به اختصار از کسب و کار به مصرف کننده که به این معنی است که فرآیند فروشگاه آنلاین بین خریدار و کارآفرین، یعنی تولید کننده یا تولید کننده انجام می شود.

B2Bبه اختصار از کسب و کار به کسب و کار، که در آن فرآیند تجارت آنلاین بین دو کارآفرین انجام می شود

B2B2C به عنوان نوعی ترکیب این دو روش تجارت آنلاین توسعه یافته است، که از اصطلاحات انگلیسی Business به کوتاه شده است. تجارت به مشتری، به این معنی که تجارت آنلاین یا بین دو کارآفرین یا بین یک خریدار و یک کارآفرین صورت می‌ گیرد، مشروط بر اینکه در این شیوه تجارت، یک واسطه نیز بین آنها وجود داشته باشد.

 

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here