فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه آنلاین و اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست و چگونه می توانیم راه اندازی کنیم؟

فروشگاه اینترنتی شکلی از تجارت الکترونیک است که به مصرف‌ کنندگان اجازه می‌ دهد تا با استفاده از یک مرورگر وب یا یک برنامه تلفن همراه، کالا یا خدمات را مستقیما از طریق اینترنت و از فروشنده خریداری کنند.

مصرف ‌کنندگان با مراجعه مستقیم به وب‌ سایت خرده‌ فروش یا با جستجو در میان فروشندگان جایگزین با استفاده از موتور جستجوی خرید، محصول مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند، که در دسترس بودن و قیمت همان محصول را در خرده‌ فروشان مختلف الکترونیکی نشان می‌دهد.

“مشتریان می توانند با استفاده از طیف وسیعی از رایانه ها و دستگاه های مختلف، از جمله رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، به صورت آنلاین خرید کنند.”

یک فروشگاه آنلاین تشابه فیزیکی خرید محصولات یا خدمات را در یک خرده‌ فروش یا مرکز خرید معمولی تداعی می‌کند. به این فرآیند خرید آنلاین تجارت به مصرف کننده (B2C) گفته می شود. هنگامی که یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی می ‌شود تا کسب‌ و کارها بتوانند از کسب ‌و کارهای دیگر خرید کنند، به این فرآیند خرید آنلاین تجارت به کسب ‌و کار (B2B) می‌گویند.

یک فروشگاه آنلاین معمولی مشتری را قادر می سازد تا طیف وسیعی از محصولات و خدمات شرکت را مرور کند، عکس ها یا تصاویر محصولات را به همراه اطلاعاتی در مورد مشخصات محصول، ویژگی ها و قیمت ها مشاهده کند.

مقاله : سئو سایت فروشگاهی را مطالعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی آنلاین یک وب سایت یا اپلیکیشن تجارت الکترونیک است که در آن خریداران می توانند کاتالوگ محصولات یا خدمات را ببینند و آنها را به صورت الکترونیکی خریداری کنند.

مشتریان می توانند کالاها را مرور کنند و گزینه هایی مانند رنگ و اندازه را هم در مکان فیزیکی و هم به صورت آنلاین ببینند. با این حال، برخی از فروشگاه های آنلاین بدون فروشگاه فیزیکی کار می کنند. فروشگاه آنلاین وب سایتی است که خریداران کالا یا خدمات را از آن خریداری می کنند.

فروشگاه ‌های آنلاین معمولا خریداران را قادر می ‌سازد تا از ویژگی‌های «جستجو» برای یافتن مدل‌ها، مارک‌ها یا اقلام خاص استفاده کنند.

مشتریان آنلاین برای تکمیل تراکنش باید به اینترنت و یک روش پرداخت معتبر دسترسی داشته باشند، مانند کارت اعتباری، کارت نقدی با قابلیت اینتراک یا سرویسی مانند PayPal برای محصولات فیزیکی (به عنوان مثال، کتاب یا لباس)، خرده فروش الکترونیکی محصولات را برای مشتری ارسال می کند.

آیا تفاوتی بین فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک وجود دارد؟

در حالی که بسیاری ممکن است یک فروشگاه آنلاین را با تجارت الکترونیک یکی بدانند، اما یک تفاوت وجود دارد. یک فروشگاه آنلاین یک کاتالوگ دیجیتال دارد که خریداران می توانند آن را مشاهده کنند. معمولا یک سبد خرید یا لیستی برای سفارش وجود دارد. یک فرآیند پرداخت وجود دارد که شامل یک روش پرداخت الکترونیکی مانند پرداخت با کارت اعتباری است. در حالی که روش پرداخت الکترونیکی یک بخشی ضروری از تجارت الکترونیک است، داشتن کاتالوگ دیجیتال و فرآیند پرداخت در تجارت الکترونیک واجب نیست.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی به چه مواردی نیاز دارید؟

یک ایده: دوست دارید چه چیزی بفروشید؟ آیا در ایجاد آیتم های خاصی مهارت دارید؟ محصول می تواند ملموس باشد مانند کفش یا لباس، یا دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی و عکس ها.

یک طرح: مخاطب هدف چیست؟ از نظر جغرافیایی چقدر می فروشید؟ بودجه شما چقدر است؟ هدف کسب و کار، هدف و عملیات روزانه آن را مشخص کنید.

مواد و ابزار: در صورت ایجاد یک محصول فیزیکی، باید لوازم خریداری کنید، مکانی برای کار پیدا کنید و شاید کارمندانی را استخدام کنید. بهای خدماتی مانند برق و اینترنت را در نظر بگیرید.

پلت فرم تجارت الکترونیک کاربر پسند: آیا فروشگاه خود را در یک بازار آنلاین همه کاره، مانند amazon یا digikala راه اندازی خواهید کرد؟ یا یک دامنه سفارشی برای کسب و کار خود ایجاد می کنید؟ شرکت های میزبانی وب سطوح مختلف (و قیمت گذاری) خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند. آنها اغلب ثبت نام دامنه را با میزبانی بسته بندی می کنند.

روش پرداخت الکترونیکی: با میزبانی وب، با دریافت و نصب گواهی SSL از ایمن بودن سایت اطمینان حاصل کنید. سپس، یک روش پرداخت الکترونیکی را تنظیم کنید. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس با ارائه افزونه‌هایی که می‌ توانید بدون تجربه کدنویسی نصب کنید، این فرآیند را تسهیل می‌ کنند.

یک استراتژی بازاریابی: چگونه محصول خود را تبلیغ خواهید کرد؟ برخی از بهترین کانال های بازاریابی برای تجارت الکترونیک عبارتند از:

مدیریت روزانه: موفقیت یک فروشگاه آنلاین به رضایت مشتری بستگی دارد. برای پاسخگویی به تقاضای خریدار و توجه به جزئیات، داشتن موجودی در دسترس ضروری است. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به طور مصلحت ‌آمیز و دقیق به محموله‌ها و نگرانی‌های مشتریان رسیدگی می‌ کند.

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را موفق کنیم؟

بسیاری از شرکت ها با ارائه دهندگان راه حل های تجارت الکترونیک مانند “ترب” برای به دست آوردن و حفظ مشتریان بیشتر شریک می شوند. مجموعه محصولات ترب شامل استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد یک تجربه مشتری شخصی، مانند توصیه های محصول و رتبه بندی نتایج جستجو است.

رشد خریداران آنلاین به چند دسته تقسیم می شود؟

همانطور که درآمد حاصل از فروش آنلاین به رشد قابل توجهی ادامه داد، محققان انواع مختلفی از خریداران آنلاین را شناسایی کردند، و آنها را ” خریداران راحت، جویندگان تنوع، خریداران متعادل، و خریداران فروشگاه محور ” نامیدند. آن‌ها بر انگیزه‌های خرید تمرکز کردند و دریافتند که تنوع محصولات موجود و راحتی درک شده از تجربه خرید آنلاین، عوامل انگیزشی مهم هستند. این برای خریداران آفلاین متفاوت بود، که بیشتر با صرفه جویی در زمان و انگیزه های تفریحی انگیزه داشتند.

مزایای فروش آنلاین چیست؟

اکثر وب سایت های تجارت الکترونیک به خریداران اجازه می دهند در هر زمان، روز یا شب، محصولات را مطالعه کرده و تصمیم گیری کنند. این امر خرید را برای مشتریان آسان‌تر می ‌کند و این دسترسی یک مزیت رقابتی بزرگ است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، این به شما امکان می دهد تا زمانی که مشغول انجام کار دیگری هستید، فروش خود را افزایش دهید.

با مشتریان در جایی که هستند ملاقات کنید:  یک فروشگاه آنلاین کانال های بیشتری را برای تعامل با مشتریان در اختیار شما قرار می دهد. با رسانه‌ های اجتماعی ادغام شوید تا به مردم اجازه دهید از فیدهایشان خرید کنند، به مشتریان کمک کنید شما را در جستجوهای گوگل بیابند.(گوگل چگونه کار میکند؟) و در صورت آمادگی خرید انجام دهند، و برای ارسال خبرنامه‌ هایی با محصولاتی که مشتریان بر اساس سابقه خریدشان به آن‌ها نیاز دارند.

وضوح قیف فروش:  تقریبا غیرممکن است که ردیابی کنید یک مشتری پیش از تصمیم گیری برای خرید چند بار برای مرور به فروشگاه فیزیکی مراجعه می کند. یک فروشگاه آنلاین می‌ تواند هر کلیک مشتری را ردیابی کند، بینش‌های ارزشمندی را در مورد فرآیند خرید ارائه می‌کند و راه را برای فرصت‌های بازاریابی هموار می‌کند تا مشتریانی را که ممکن است در حصار خرید هستند، تشویق کند.

“کسب و کار خود را با یک فروشگاه اینترنتی آنلاین به صورت تخصصی به آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی بسپارید.”

 

 

 

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here