تبلیغات نیتیو

تبلیغات نیتیو

تبلیغات نیتیو
تبلیغات نیتیو یا همسان، همانطور که از نام آن پیداست، انواعی از تبلیغات هستند که محتوا، قالب و ظاهر آن با ساختار و عملکرد محتوای رسانه‌ای که آگهی در آن منتشر می‌شود، مطابقت دارد.

گفتیم که تبلیغات نیتیو باید شبیه محتوای اطرافشان باشد، به خصوص اگر هدف تبلیغ آگاهی از  برند باشد،

اگر حاوی کلمات رایجی باشد که در آگهی ظاهر می‌شود (خرید، اشتراک، ثبت نام و …) ما به ندیدن عادت کرده‌ایم.

بیشتر مخاطبان دیگر به شکل‌های سنتی تبلیغات اعتماد ندارند، بنابراین برندها و استارت‌آپ‌ها بیشتر برای بازاریابی محتوا و قالب‌های تبلیغاتی مزاحم مانند تبلیغات بومی هزینه می‌کنند.

آخرین آمار مربوط به تبلیغات نیتیو نیز تأیید می‌کند که این نوع تبلیغات برای مخاطبان شما جذاب و قابل اعتماد است و اغلب می‌تواند کلیک و فروش بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات داشته باشد.

تبلیغات نیتیو یا همسان چطور عمل می کند؟

تبلیغات نیتیو نوعی تبلیغات آنلاین است که بخشی از بازاریابی عملکردی است و دو جنبه دارد. سمت عرضه و سمت تقاضا.

در سمت عرضه، ناشران (محتوا، وب سایت‌های خبری، صفحات اینستاگرام و …) هستند که مخاطبان زیادی دارند و هدفشان کسب درآمد از رسانه است.

در سمت تقاضا، تبلیغ‌کنندگانی وجود دارند که سعی می‌کنند به اهداف مخاطبان و برند خود برای آگاهی، فروش یا تولید سرنخ دست یابند.

انواع تبلیغات نیتیو یا همسان

تبلیغات نیتیو یا همسان را می‌توان در زمینه‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. بیایید این انواع تبلیغات را با هم بررسی کنیم:

محتوای پیشنهادی

تبلیغات همسان از این نوع در وب سایت‌ها ظاهر می‌شود. این‌ها معمولاً تحت عناوینی مانند «پیشنهاد امروز»، «کل وب» و «محتوای پیشنهادی» ظاهر می‌شوند.

کاربران بر این باورند که تبلیغات پیشنهادی برای محتوایی است که توسط مدیر سایت انتخاب شده است و احتمالاً روی آن محتوا کلیک می‌کند.

تبلیغات درون محتوایی (داخل فید)

تبلیغات نیتیو ممکن است بین محتوای خبری، پست‌ها و استوری‌ها، صفحات اینستاگرام و غیره در سایت شما قرار گیرد.

این تبلیغات دارای محتوا یا قالب‌هایی مشابه محتوای رسانه‌ای است که در آن منتشر می‌شود و کاربران را به سایت، برنامه یا صفحه تبلیغ‌کننده هدایت می‌کند.

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات موتورهای جستجو (محبوب‌ترین تبلیغات گوگل) نوعی تبلیغات همسان هستند.

تبلیغات در کنار محتوای دیگری که بر اساس جستجوی ارگانیک نمایش داده می‌شود، قرار می‌گیرد و یک تبلیغ آن را از محتوای دیگر جدا می‌کند.

دلیل استفاده از تبلیغات نیتیو چیست؟

کاربران اینترنت هر روز تبلیغات زیادی را در قالب‌ها و پلتفرم‌های مختلف مشاهده می‌کنند.

به همین دلیل است که نسبت به تبلیغات بی‌تفاوت هستند یا آگاهانه آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

تبلیغات نیتیو یا همسان در تولید محتوا و قالب آن از نظر ساختار و عملکرد مشابه محتوای رسانه‌ای ناشر است که می‌تواند بینندگان بیشتری را جذب کند.

محل قرارگیری تبلیغات نیتیو یا همسان

همانطور که در بالا ذکر شد، یک تبلیغ همسان می‌تواند در رسانه‌های مختلف نمایش داده شود و بسته به نوع آن ممکن است در محتوای خبری سایت شما، در پایین وبلاگ، در پست‌های صفحه اینستاگرام و حتی در آگهی بعدی ظاهر شود.

از چه طریق تبلیغات نیتیو یا همسان را انجام دهیم؟

بسته به نوع تبلیغ همسانی که استفاده می‌کنید، می‌توانید روی پلتفرم‌های مختلفی کار کنید، اما در بیشتر موارد، تبلیغات همسان، تبلیغات نیتیو به عنوان محتوای توصیه‌شده برای وب‌سایت شما هستند،

بنابراین می‌توانید از آن پلتفرم برای ارائه تبلیغات خود استفاده کنید. به این ترتیب، ابتدا یک تبلیغ همسان را بودجه بندی می‌کنید و پانل شبکه تبلیغاتی را بر اساس آن شارژ می‌کنید.

این بودجه برای نمایش محتوای تبلیغاتی در وب سایت‌های ناشران پیمانکار Adneturks استفاده می‌شود.

برچسب و علامت گذاری تبلیغات همسان

اکثر مخاطبان نمی‌خواهند تبلیغ شما را ببینند، بنابراین شرکت‌ها از تبلیغات همسان یا نیتیو استفاده می‌کنند تا از درک ماهیت تبلیغ در یک نگاه جلوگیری کنند

و در نتیجه مخاطبان بیشتری را جذب کنند و نرخ تبدیل تبلیغات را افزایش دهند.

تا اینجا همه چیز برای تبلیغ کنندگان خوب است، اما آیا بینندگان نیز حق دارند بدانند که محتوا یک تبلیغ است؟

کاملا همینطوره بینندگان نیز حقوقی دارند و باید بدانند که آیا محتوایی که مشاهده می‌کنند یک تبلیغ است یا خیر.

بنابراین، برای حفظ تعادل، باید تبلیغات نیتیو را علامت گذاری کنید تا حقوق بینندگان شما را تضییع نکنند یا محتوای شما را کاملاً واضح و شفاف نشان دهند.

چه مواقعی باید از تبلیغات همسان استفاده کنیم؟

شما می‌توانید در تمام مراحل قیف فروش خود از تبلیغات نیتیو یا همسان استفاده کنید (آگاهی از برند، ایجاد علاقه، ایجاد تمایل، اجرای اقدام)، اما بسته به اهدافتان، کدام نوع تبلیغات همسان بیشتر مفید است؟

خودتان می‌توانید قضاوت کنید. به عنوان مثال، آگاهی منظم از برند، موضوعات موضوعی برای جلب علاقه، جهت‌گیری رفتاری برای ایجاد خواسته‌ها و هدف گذاری مجدد برای اقدام توصیه می‌شود.

تبلیغات همسان

چه افرادی از تبلیغات نیتیو یا همسان سود بیشتری می برند؟

1. تبلیغ کنندگان

بسیاری از استارت آپ‌ها از تبلیغات نیتیو برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده می‌کنند. اگر مردم از محتوا استفاده می‌کنند و آماده کشف چیزهای جدید هستند، کمپین‌های تبلیغاتی همسان می‌توانند به اهدافی مانند آگاهی از برند و فروش دست پیدا کنند.

2. ناشران

تبلیغات نیتیو ابزاری موثر برای کسب درآمد ناشران است. ناشران می‌توانند بینندگان خود را با تبلیغات تعبیه شده بدون به خطر انداختن تجربه کاربر به سمت محتوای مفید هدایت کنند.

3. کاربران

تبلیغاتی مانند پاپ آپ و پیش نمایش (تبلیغاتی که قبل از شروع ویدیو ظاهر می‌شوند، مانند تبلیغات قبل از ویدیوهای YouTube) اغلب کاربران را آزار می‌دهند. اما تبلیغات همسان کاربران را آزار نمی‌دهد.

مزایای تبلیغات نیتیو یا همسان چیست؟

1. با تبلیغات نیتیو، تبلیغ شما در جایی ظاهر می‌شود که خوانندگان شما به دنبال آن هستند.

از سوی دیگر، بسیاری از کاربران اینترنت در حال ایجاد الگوهایی برای جلوگیری از حملات تبلیغاتی هستند و تبلیغات محلی با دور زدن این روش‌های کاربری توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

2. تبلیغات نیتیو، سه برابر زمان و توجه تبلیغات سنتی را می‌گیرد و ده برابر بهتر عمل می‌کند.

3. تبلیغات همسان بیش از هر تبلیغ دیگری به جذابیت و آگاهی برند شما کمک می‌کند.

آن‌ها فقط باید بر اساس قوانین تبلیغاتی همسان و با کیفیت انجام شوند تا بتوانند تأثیر مثبتی بر ذهن خواننده بگذارند.

4. وقتی این نوع تبلیغات به درستی انجام شود، احتمال آلوده شدن آن‌ها بیشتر است. مردم تمایل دارند محتوای مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند.

در این صورت، مخاطبان شما کمک زیادی به کمپین بازاریابی شما خواهند کرد. (تبلیغات نیتیو نمایش داده شده در صفحات اینستاگرام نمونه خوبی از مزایای این تبلیغ همسان است).

5. این ارزان‌تر از تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی است.

سخن پایانی

با توجه به موارد فوق، پاسخ این سوال را خواهید یافت که چگونه یک تبلیغ با کیفیت نیتیو ایجاد کنیم؟

لازم نیست برای هر موقعیت و هر کسب و کاری اعمال شود. با این حال، نقطه ثابت در ایجاد یک تبلیغ مناسب، ایجاد محتوای با کیفیت است.

اگر مطالبی که مخاطب می‌خواند واقعاً جالب و آموزنده باشد، می‌پذیرد که تبلیغ شما برای آن‌ها خوب است.

شما مخاطبان خود را بهتر می‌شناسید و آن‌ها بیشتر در مورد آنچه به دنبال آن هستند، مطالعه می‌کنند، شما می‌توانید محتوای بهتری ایجاد کنید.

در یک مطالعه، کاربران می‌گویند که هر چه کیفیت تبلیغات نیتیو بالاتر باشد، اعتماد بیشتری به برند خود دارند.

از طرفی مراقب باشید که با هدف فریب مخاطبان خود تبلیغ نکنید. کسانی که بعد از دیدن یک تبلیغ احساس فریب خوردگی می‌کنند، دید منفی نسبت به برند خواهند داشت و این احساس در آن‌ها باقی می‌ماند.

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here