15 باور اشتباه در استراتژی محتوا

15 باور اشتباه در استراتژی تولید محتوا

در این مقاله میخواهیم در خصوص 15 باور اشتباه که در استراتژی تولید محتوا تاثیر منفی دارد بپردازیم!

ممکن است محتوا همچنان پادشاه باشد، اما شما به رویکرد، استراتژی و استعداد مناسب نیاز دارید. بیایید برخی از باور های رایج که در مورد استراتژی محتوا شایع است را شفاف سازی کنیم.

برخی از مردم فکر می کنند که همه چیز در مورد ارائه ایده های جدید برای محتوا است. برخی دیگر معتقدند که این یک کار یکباره است.

اما تفاوت زیادی بین ایجاد محتوا به منظور ایجاد آن و توسعه یک استراتژی محتوایی که به شما در دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تجاری خود کمک می کند وجود دارد.

15 باور اشتباه در استراتژی تولید محتوا

با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که اهمیت داشتن یک استراتژی محتوا برای اهداف بازاریابی شما چقدر مهم و با ارزش خواهد بود.

همچنین بدانید که این 15 باور اشتباه در استراتژی های تولید محتوا چقدر تاثیر منفی خواهد داشت:

1. استراتژی محتوا یعنی بازاریابی محتوا

استراتژی محتوا یعنی بازاریابی محتوا

بسیاری از مردم بر این باورند که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا یکسان هستند. اصطلاح “استراتژی محتوا” اغلب به جای بازاریابی محتوا استفاده می شود.

استراتژی محتوا در مورد ایجاد برنامه ای برای نحوه تولید و توزیع محتوا در وب سایت و کانال های دیگر است.

اما در حالی که این دو زمینه در برخی اهداف و تاکتیک های مشترک، مشترک هستند، تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد. در حالی که بازاریابی محتوا ضروری است، اما تنها بخشی از یک استراتژی محتوای موفق است.

به طور خلاصه، استراتژی محتوا یک برنامه است، در حالی که بازاریابی محتواّ بخشی از آن برنامه است.

 

 

2. استراتژی محتوا درباره موضوعات و کلمات کلیدی است

این یکی دیگر از بزرگترین باورهای غلط در دیجیتال مارکتینگ است.

یک مشتری خدمات استراتژی محتوا ما را زیر سوال برد. چرا؟ آنها معتقدند استراتژی محتوا فقط لیستی از موضوعات و کلمات کلیدی است و به هیچ ارائه دهنده خدماتی نیاز ندارند.

تهیه فهرستی از موضوعات و کلمات کلیدی تنها بخش کوچکی از ایجاد یک استراتژی محتوای موفق است.

یک استراتژی محتوا شامل (بسته به اهداف و پلتفرم مورد نظر):

  • اهداف هوشمند (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، به موقع).
  • اهداف بازاریابی تفکیک شده برای دستیابی به اهداف تجاری
  • استراتژی کلی بازاریابی چگونه به نظر می رسد
  • چه کسانی را به عنوان مشتریان خود هدف قرار می دهید
  • انواع محتوا و تعداد محتوایی که باید برای کانال بازاریابی مربوطه ایجاد کنید
  • جستجوی کلمات کلیدی برای هر محتوایی که سئو و مراحل سفر مشتری را هدف قرار می دهد.
  • خلاصه برای سازندگان و تولید کننده محتوا
  • فرآیند بازاریابی محتوا برای توزیع محتوا
  • KPIهای عملکرد محتوا

بنابراین اگر با کسی برخورد کردید که می‌گوید استراتژی محتوا درباره موضوعات و کلمات کلیدی است، این فهرست را به او نشان دهید و به او کمک کنید تا تفکر خود را در مورد استراتژی محتوا عوض کند.

3. شما به استراتژی محتوا فقط برای وبلاگ ها نیاز دارید

این یکی دیگر از تصورات اشتباه بزرگ در مورد استراتژی محتوا است که اکثر سئوکاران دارند، و من نیز آن را داشتم که پس از چند سال از بین رفت.

من یک تقویم محتوایی برای پشتیبانی از سئو ایجاد می کردم که برای کارفرما و مشتریان من خوب کار می کرد. بنابراین شروع کردم به این باور که استراتژی محتوا به معنای تقویم وبلاگ است.

این روشی است که اکثر سئوکاران یا بازاریابان، از جمله من (بدیهی است در گذشته) تقویم های وبلاگ را مدیریت می کنند.

در نهایت، زمانی که من شروع به کار بر روی آهنرباهای سرب برای هدایت MQL (سرنخ های واجد شرایط بازاریابی) و SQL (سرنخ های واجد شرایط فروش) کردم، مجبور شدم همه چیز را از انواع مختلف محتوا گرفته تا مقدار محتوای مورد نیاز را ایجاد و تولید کنم.

برنامه‌ریزی محتوا

زمانی که به ترکیب تلاش‌های بازاریابی محتوا با برنامه‌ریزی محتوا و استفاده از آن‌ها در تمامی کانال‌های بازاریابی رسیدم، متوجه شدم که استراتژی محتوا برای وبلاگ‌ها و هر نوع محتوایی است که می‌خواهیم برای اهداف بازاریابی به کار ببریم.

استراتژی محتوای شما باید شامل برنامه ریزی برای هر نوع محتوا باشد – خواه وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا هر نوع و یا هر قالب دیگری باشد.

4. استراتژی محتوا فقط می تواند در سئو کمک کند

بیشتر اوقات، افرادی استراتژی محتوا فقط برای سئو فکر میکنند، چرا؟ زیرا هیچ استراتژی محتوایی بدون فهرستی از کلمات کلیدی کامل نمی شود.

هر محتوایی که ما برنامه ریزی می کنیم حداقل تعدادی مخاطب دارد که آنها را در موتورهای جستجو یافت می کنند، کلمات کلیدی مارک دار یا بدون مارک.

برای مثال، من یک موضوع توییتری نوشتم که به جای «نتیجه‌گیری» یا «پایان دادن» و غیره در یک وبلاگ چه چیزی باید بنویسید.

آیا هنوز در حین نوشتن پایان وبلاگ خود «نتیجه گیری»، «پایان دادن»، «افکار نهایی» و موارد دیگر را می نویسید؟ و این موضوع چون ویروسی شد، در حال نوشتن یک وبلاگ در آن هستم. چرا؟ زیرا شخصی در توییتر پرسید که پس چگونه مقاله را پایان دهیم؟

اگرچه امروزه، مردم به دنبال این نوع موضوع نیستند. اما فردا ممکن است حجم جستجوی عالی داشته باشد.

با این حال که موضوع فوق دقیقا عبارات سئو نسخه اصلی نمیباشد، اما میتواند در بازاریابی محتوایی ما کمک کند و به همین منظور میتوان گفت که استراتژی محتوای شما نباید بر اساس صرفا سئو سایت باشد.

 

5. استراتژی محتوا = استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی

خیر. استراتژی محتوا با استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی برابری نمی کند.

ما دیده ایم که برخی از بازاریابان و صاحبان مشاغل این تصور غلط را دارند، به خصوص در حوزه تجارت الکترونیک، زیرا آنها تا حد زیادی برای فروشگاه آنلاین خود به رسانه های اجتماعی وابسته هستند.

وقتی در مورد استراتژی محتوا صحبت می کنید، این یک برنامه کلی است که شامل حسابرسی، تحقیق، برنامه ریزی، توسعه، اجرا، مدیریت، توزیع محتوا و اندازه گیری عملکرد آن برای دستیابی به اهداف تجاری و بازاریابی است.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی بخشی از استراتژی محتوا است. هنگامی که بدانید چه چیزی باید در رسانه های اجتماعی تبلیغ شود، چرا و چگونه، می توانید یک استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی برای دستیابی به آنچه برای رسانه های اجتماعی تعیین کرده اید آماده کنید.

استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی

برای یکی از مشتریانمان، تقویمی ایجاد کردیم که مخاطبان مختلف را برای پلتفرم های مختلف هدف قرار می دهد، زیرا آنها اهدافی را برای هر دو مخاطب دارند.

هنگام ایجاد استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی، پیام‌ها، زمان‌بندی، طرح‌ها و اهداف را با در نظر گرفتن مخاطبان فعال در پلتفرم‌های مربوطه از هم جدا کردیم.

بخشی از تقویم مخاطبان استعدادهای درخشان در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر را هدف قرار می دهد که در پلتفرم خود برای جستجوی مشاغل راه دور ثبت نام می کنند.

بخش دیگری از تقویم رسانه های اجتماعی، شرکت ها را به عنوان مخاطبان لینکدین هدف قرار می دهد که در پلتفرم خود برای جستجوی استعدادهای از راه دور ثبت نام می کنند.

برای ایجاد چنین استراتژی دقیق محتوای رسانه های اجتماعی، به استراتژیست ها یا بازاریاب های رسانه اجتماعی نیاز دارید که از این موضوع مراقبت کنند. اما، نمی‌توانید از استراتژیست‌های رسانه‌های اجتماعی بخواهید که استراتژی محتوای کلی را با هدف اهداف بازاریابی جامع ایجاد کنند.

اگر هنوز این باور را در مورد استراتژی محتوا دارید، استعدادهای اشتباهی را استخدام خواهید کرد که در نهایت بر بازگشت سرمایه شما تأثیر می گذارد.

6. استراتژی محتوا بر خلقت تاکید دارد

استراتژی محتوا بازاریابی محتوا نیست. مطمئناً تولید محتوا هم نیست.

در حین کار به عنوان مشاور تبلیغات، هر زمان که از تیم‌ بازاریابی می‌خواستم یک استراتژی محتوا ایجاد کنند، آنها فهرستی از موضوعاتی که باید نوشته شود و تمام اطلاعات پیرامون آن را با من به اشتراک می‌گذاشتند.

صادقانه بگویم، این در مورد توزیع محتوا نیز هست.

بخش بازاریابی یا توزیع محتوای استراتژی محتوای شما باید چگونه باشد؟

تولید محتوا صرفا بخشی از یک استراتژی محتوا است.

تولید محتوا صرفا بخشی از یک استراتژی محتوا است

7. استراتژی محتوا برای کسب و کار من نیست

من این اسطوره استراتژی محتوا را هنگام گفتگو با بنیانگذاران تجارت الکترونیک و SaaS کشف کردم.

در طول تماس‌های اکتشافی با مشتریان احتمالی SaaS، درک دقیقی از مخاطبان، محصول و مدل کسب‌وکار آن‌ها انجام می‌دهیم. آنها نمی دانند محصولشان در بیشتر مواقع باید چه نامیده شود. اجازه بدهید به شما بگویم چرا.

آنها می توانند استارتاپ هایی باشند که سعی در حل یک مشکل دارند. اگر آنها یک مشکل منحصر به فرد را حل کنند، محصول آنها نیز منحصر به فرد و حتی چالش برانگیز خواهد بود که به یک کلمه کلیدی موجود با حجم جستجوی مناسب متصل شود.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: اتوماسیون فروش چیست؟

 

بنابراین آنها نیازی به استراتژی محتوا نیاز ندارند، زیرا می خواهند محتوا را فقط برای قیف پایین سفر مشتری ایجاد کنند. خوب، حتی اگر تبدیل ها را هدف قرار دهید، به یک استراتژی محتوا نیاز دارید.

اگر محتوای متمرکز بر تبدیل را بدون فرآیند توزیع مناسب ایجاد کنید، ایجاد آن محتوا یک تلاش بیهوده است.

برخی از کسب و کارهای تخصصی تجارت الکترونیک به اشتباه فکر می کنند سرمایه گذاری در استراتژی محتوا هدر دادن پول است. اما اگر محتوایی را بدون جهت تولید می کنید، پول خود را هدر می دهید.

با استراتژی محتوا به آنچه می خواهید دست یابید!

هر چه بیشتر به سمت بازار بروید، بیشتر به یک استراتژی محتوا نیاز دارید زیرا به تحقیق دقیق در مورد اینکه چگونه می‌خواهید مخاطبان خود را به سفر مشتری ببرید و تبدیل کنید، نیاز دارید. همین حالا از قسمت فروشگاه نسخه اصلی میتوانید استراتژی محتوای خود را سفارش دهید. با مشاوران نسخه اصلی در ارتباط باشید. مشاوره ما رایگان است.

8. استراتژی محتوا یک و یک است

هر وب سایت موفقی نتیجه یک استراتژی محتوا است.

این امر مخصوصاً برای سایت‌هایی که به دنبال رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو هستند یا از طریق هر کانال بازاریابی، سرنخ و فروش ایجاد می‌کنند، صدق میکند.

سایت شما احتمالاً برای جذب بازدیدکنندگان و دستیابی به اهداف خود بدون برنامه ریزی برای ایجاد چه نوع محتوایی و نحوه تبلیغ آن تلاش خواهد کرد.

متأسفانه، بسیاری از کسب و کارها استراتژی محتوا را به عنوان یک کار یکبار مصرف می دانند. آنها برنامه ای را تدوین می کنند، آن را اجرا می کنند و سپس سراغ چیزهای دیگر می روند. من آن را باور اشتباه در خصوص استراتژی محتوا نام میگذارم.

اگر می خواهید سایت شما به عملکرد خوب خود ادامه دهد، باید استراتژی محتوای خود را به طور نامحدود ادامه دهید. اگر مسیر خود را گم کنید، ممکن است مجبور شوید برای دستیابی به اهداف بازاریابی بیشتر سرمایه گذاری کنید و در نتیجه سود کم خواهید داشت.

9. استراتژی محتوا فقط در مورد کوتاه مدت است

بله، یک استراتژی محتوا شامل تفکر در مورد کوتاه مدت است. اما این تمام ماجرا نیست.

یک استراتژی محتوای خوب همچنین درک نیازهای مخاطبان است، با در نظر گرفتن کل سفر مشتری، از اولین تماس تا پیگیری پس از خرید و سپس ارائه آن به روشی جذاب و آسان برای مصرف.

با فکر کردن به محتوای خود به این روش، می توانید رویکرد جامع تر و عملی تری ایجاد کنید که در کوتاه مدت و بلندمدت به سود کسب و کار شما خواهد بود.

واضح است که چرا بسیاری از مردم در مورد استراتژی محتوا سردرگم هستند.

10. استراتژی محتوا را سئو کاران می تواند مدیریت کند

سئوکارها افراد کاملی هستند زیرا می دانند موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و کاربران به دنبال چه چیزی هستند.

سئوکاران واجد شرایط منحصربفردی برای انجام هر دو کار به طور همزمان هستند. اما سئوکارها چیزهای پیچیده تری نیز برای بررسی دارند، مانند:

راستش را بخواهید، ایجاد یک استراتژی محتوا کار بزرگی است زیرا کسی که آن را ایجاد می کند باید اهداف تجاری و اهداف بازاریابی بخش بندی شده را در نظر بگیرد تا از طریق قدرت محتوا در زمان مناسب، مکان مناسب با پیام بازاریابی مناسب به دست آید.

11. استراتژیست های محتوا فقط تقویم ایجاد می کنند

این تصور اشتباه بزرگی است که صاحبان مشاغل برای استراتژیست های محتوا دارند.

آنها اغلب به عنوان برنامه ریزان تقویم در نظر گرفته می شوند. در حالی که این بخش مهمی از کار آنان است، اما کارهایی که استراتژیست های محتوا انجام می دهند بسیار بیشتر است.

در واقع، نقش آنان بسیار فراتر از قرار دادن تاریخ ها در تقویم و اطمینان از انتشار به موقع مطالب است.

استراتژیست‌های محتوا به یک برند کمک می‌کنند تا برنامه‌ای برای محتوای خود ایجاد کنند که با اهداف کلی کسب‌وکار آنها همسو باشد و استراتژی برای دستیابی به آنها ایجاد کند. آنها به مخاطبانی که سعی در دستیابی به آنها دارند فکر می کنند و قالب ها و موضوعاتی را توسعه می دهند که با آنها طنین انداز شود.

آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که تمام محتوای آنها با استراتژی بازاریابی کلی هماهنگ است و به افزایش ترافیک، سرنخ ها و فروش کمک می کند.

این ممکن است شامل ممیزی محتوای موجود، ایجاد یا منبع‌یابی محتوا، اطمینان از طراحی آن بر اساس انتظارات، بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی، ردیابی میزان عملکرد آن، و یادداشت‌برداری برای دور برنامه‌ریزی بعدی باشد.

بازاریابی محتوا

12. استراتژیست محتوا باید درون سازمانی باشد

برخی از کسب و کارها این را به من گفته اند و زمانی که آژانس خود را راه اندازی کردم به من مراجعه کردند.

استراتژیست های محتوا می توانند در داخل شرکت فعالیت داشته باشند، اما لزوماً مجبور نیستند. چه برای داشتن آنها در خانه یا برون سپاری آنها، باید به موارد زیر فکر کنید:

  • شما در چه نوع کسب و کاری هستید؟
  • آیا اهداف و بودجه تبلیغات بزرگی دارید؟
  • آیا به دنبال راه اندازی کل تیم بازاریابی در داخل هستید؟
  • تیم بازاریابی داخلی شما چقدر بزرگ است؟
  • آیا می توانید استعداد مناسب را پیدا کنید؟
  • آیا برای انجام آزمون و خطا با یک استراتژیست محتوا وقت دارید؟

پاسخ به سوالات بالا به شما کمک می کند تا بفهمید چه زمانی یک استراتژیست محتوا را در داخل استخدام کنید یا آن را برون سپاری کنید.

13. نویسندگان محتوا باید استراتژی های محتوا بسازند

“آیا می توانید موضوعات محتوایی را نیز مطرح کنید؟” من مطمئن هستم که اکثر نویسندگان محتوای آزاد اغلب چنین نیازهایی را دریافت می کنند، زیرا من نیز قبلاً آن را قبل از آژانس تبلیغاتی خود دریافت می کردم.

تصور اینکه یک نویسنده محتوا یک استراتژی محتوا ارائه می دهد ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما اینطور نیست.

  • یک نویسنده محتوا مقالات، پست های وبلاگ، کپی وب و غیره می نویسد. یک استراتژیست محتوا مسئول برنامه ریزی، ایجاد و مدیریت انواع محتوا (متن، بصری، صوتی و غیره) است تا نیازهای خاص شرکت یا مشتری خود را برآورده کند. .
  • نویسندگان محتوا در خلق قطعات جالب و آموزنده ای عالی هستند که به کسب و کارها کمک می کند تا به اهداف خود دست یابند، اما معمولاً در اینجاست که مجموعه مهارت های آنها به پایان می رسد مگر اینکه قبلاً استراتژیست محتوا باشند.
  • یک استراتژیست محتوای واقعی درک عمیقی از تصویر بزرگتر بازاریابی و نحوه قرار گرفتن هر قسمت از محتوا در پازل دارد.

بنابراین، از این باور که نویسندگان محتوا می‌توانند استراتژی‌های محتوا ایجاد کنند، دست بردارید و از آنها درخواست نکنید. بر کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت.

14. می توانید ایجاد استراتژی محتوا را خودکار کنید

چی؟ چگونه؟

منظورم این است که امروزه همه در بازاریابی به اتوماسیون فکر می کنند. اما استراتژی محتوا؟ قطعا در قالب اتوماسیون نخواهد جا گرفت.

برخی از ابزارها و تکنیک‌ها بسیاری از فعالیت‌های استراتژی محتوا را برای ساده‌سازی تلاش‌های شما خودکار می‌کنند، مانند:

  • ایده پردازی محتوا از طریق موتورهای جستجو، رقابت کنید
  • itors، People Also Ask، BuzzSumo، Quora و غیره.
  • تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی با استفاده از Jasper، Copy.ai، Rytr و غیره.
  • خوشه بندی کلمات کلیدی با ابزار Keyword Insights و برخی از اسکریپت های پایتون.
  • توزیع محتوا مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات برنامه ای و غیره.
  • فرمول Google Sheets برای خودکار کردن بسیاری از کارهای روزمره در حین مستندسازی استراتژی.

اما، شما هنوز نمی توانید برخی از وظایف را هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا خودکار کنید، و آنها عبارتند از:

  • درک مخاطب
  • تعریف دستورالعمل های برند
  • شناسایی پیام های بازاریابی برای هر محتوا
  • انتخاب نوع محتوا و بستر توزیع با در نظر گرفتن مخاطب، مرحله سفر مشتری آنها
  • ایجاد خلاصه محتوا
  • بررسی محتوا و اطمینان از مطابقت با انتظارات
  • ممیزی محتوای موجود برای شکاف ها
  • و بیشتر

تولید محتوا در قلب هر کمپین بازاریابی موثر قرار دارد و برای ایجاد و بهینه سازی موثر نیاز به لمس انسانی دارد. بنابراین، شما نمی توانید ایجاد استراتژی محتوا را خودکار کنید. از چنین افسانه ای دوری کنید.

15. اندازه گیری عملکرد استراتژی محتوا غیر ممکن است

«ردیابی عملکرد محتوا آسان است، اما نه استراتژی آن. چگونه می‌توانیم بفهمیم که استراتژیست محتوای مناسب را بدون ردیابی عملکرد استخدام کرده‌ایم؟»

صاحبان مشاغلی که برای اولین بار به دنبال استخدام استراتژیست های محتوا هستند، همیشه فکر می کنند که نمی توانند عملکرد استراتژی محتوا را ردیابی کنند و از این رو، نمی دانند که آیا استراتژیست های محتوای آنها کار خوبی انجام می دهند یا خیر. و این یکی دیگر از اسطوره های بزرگ استراتژی محتوا است.

اگر محتوای شما منجر به نتایج می شود، استراتژی محتوای شما کار می کند.

به هر حال، استراتژی محتوا دارای موضوعات محتوا، اهداف، پیام بازاریابی، پلتفرم‌ها، زمان‌بندی و فرآیند توزیع بود که باعث می‌شد نتایج را به دنبال داشته باشد.

بنابراین، اگر می‌خواهید عملکرد استراتژی محتوا را اندازه‌گیری کنید، به مقایسه نتایج محتوای خود با دوره قبل فکر کنید و ببینید چگونه پیشرفت می‌کنید.

اجازه ندهید باورهای اشتباه در مورد استراتژی محتوا بر ROI بازاریابی شما تأثیر بگذارد

هدف از برجسته کردن این باورهای اشتباه ایجاد آگاهی در مورد استراتژی محتوا است که فاقد آن است.

همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است، اما برای اینکه محتوای خود را پادشاه کنید، به رویکرد، استراتژی و استعداد مناسب نیاز دارید.

و این 15 باور اشتباه موانعی برای تاج گذاری محتوا هستند. امیدواریم اکنون که این باور های اشتباه در استراتژی محتوا از بین رفته باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *