دیجیتال مارکتینگسئوفروشگاه اینترنتی

دلایل پایین بودن نرخ کلیک سایت شما در کنسول جستجو

دلایل پایین بودن نرخ کلیک سایت شما در کنسول جستجو گوگل چیست؟
کنسول جستجوی گوگل یکی از مهم ترین ابزارهایی است که یک وب مستر می تواند در اختیار داشته باشد. در داخل ابزارها و گزارش‌های زیادی که در اختیار شما قرار می‌دهد، نمودار نرخ کلیک را پیدا خواهید کرد، که تجزیه و تحلیل فوق‌العاده‌ای از میزان جذب ترافیک سایت شما از نتایج جستجوی ارگانیک است.

برای مشاهده این گزارش، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید. در نوار کناری سمت چپ، عنوان Search Traffic را پیدا کنید و روی Search Analytics کلیک کنید. این صفحه اصلی را به نموداری از مقادیر متوسط ​​CTR تغییر می دهد. مطمئن شوید که گزینه های کلیک و CTR علامت زده شده اند، سپس داده ها را بررسی کنید. می‌توانید ببینید برای چه پرسش‌هایی نمایش داده می‌شوید و CTR شما برای آن پرسش‌ها چیست. این همه داده های عالی است. اگرچه، احتمالاً اینجا هستید زیرا قبلاً این نمودار را پیدا کرده اید.

بنابراین، وقتی به آن داده ها نگاه می کنید و همه اعداد … کم به نظر می رسند چه اتفاقی می افتد؟ به طور طبیعی، شما می خواهید آنها را بهبود بخشید. نرخ کلیک بهتر به معنای ترافیک بهتر، بینندگان درگیر بیشتر و شانس بالاتر در تبدیل است، درست است؟ شما باید بررسی کنید که چه چیزی ممکن است اشتباه رخ داده باشد. اینجاست که من وارد می شوم.

چرا نرخ کلیک سایت شما پایین است؟

وقتی کاربر چیزی را در گوگل جستجو می کند، هدفی پشت آن دارد. ممکن است این واقعیتی باشد که آنها می خواهند پیدا کنند. ممکن است موضوعی باشد که آنها می خواهند درباره آن بخوانند. ممکن است یک مقاله خبری باشد که به دنبال آن هستند، محصولی که می خواهند بخرند یا رستورانی که می خواهند پیدا کنند. بیشتر پرس و جوهای جستجو دارای هدف و هدفی در پس آن هستند. آیا هر یک از مقالات شما به خوبی با عنوان صفحات شما مطابقت دارد؟

گوگل بهترین کاری را که می تواند انجام می دهد تا نتایج جستجو را با هدف پرس و جو مطابقت دهد. در برخی موارد، این آسان است. درخواستی مانند «برگرهای نزدیک من» به Google اجازه می‌دهد همه مکان‌های برگر محلی را پیدا کند و آنها را سریع و مرتبط نمایش دهد. سوالات دیگر سخت تر هستند. اگر کسی «بوئنا ویستا» را جستجو کند، آیا به دنبال شهر کلرادو، کافه در سانفرانسیسکو، دانشگاه، استودیوی فیلم منقرض شده یا چیز دیگری است؟ گوگل تمام تلاش خود را می کند، اما باید از زمینه هایی مانند موقعیت جغرافیایی کاربر و سایر جستجوهای اخیر برای کمک استفاده کند.

محتوای شما باید حول یک موضوع و کلمه کلیدی محدود متمرکز شود تا برای جستجوهای مرتبط با محتوای خود ظاهر شوید. اما این کافی نیست. احتمالاً صدها یا نه هزاران قطعه محتوا در مورد آن موضوع نوشته شده است. اگر می خواهید متمایز شوید، باید توجه افرادی را که نتایج جستجو را می خوانند به خود جلب کنید. آن مردم چه می خوانند؟ مقاله، که از سه چیز تشکیل شده است: عنوان، توضیحات، و URL شما. عنوان اولین چیزی است که کاربر می بیند و بزرگترین فونت در نتایج جستجو است و بنابراین مهمترین بخش برای بهینه سازی است.

شرح URL عنوان

افراد زیادی فقط در مورد بهینه سازی عناوین راهنماهای طولانی نوشته اند، و به نظر می رسد هرکسی برنامه متفاوتی برای بهترین کارایی دارد. من طرفدار سوال پرسیدن، ارائه اطلاعات و گرفتن برعکس عنوان رایج هستم. توصیه های دیگری که دیده ام عبارتند از:

  • یک سوال در عنوان خود بپرسید.
  • تا حد امکان عنوان خود را کمتر از 20 تا 30 کاراکتر نگه دارید.
  • یک جهت احساسی به عنوان خود تزریق کنید.
  • از “کلمات قدرت” اجتناب کنید.
  • و، البته، همیشه می‌توانید مقالات دیگر شرکت‌ها را در مورد نحوه ساخت عناوین خود نیز بخوانید.

توضیحات متای شما جذاب نیست

توضیحات متا چیزی شبیه به یک موضوع بحث برانگیز است. از یک طرف، برخی از افراد سئو به آن سوگند یاد می کنند. توضیحات متا مهم است، در این شکی نیست. به هر حال، این یکی از سه جزء یک نتیجه جستجو است. بهینه سازی آن باید مهم باشد.

بهبود CTR و توضیحات

مدتی قبل کمی مطالعه کردم و چیز جالبی پیدا کردم. از میان چند پرسش آزمایشی، متوجه شدم که در 83 درصد از قطعات جستجو، گوگل توضیحات متا را نادیده گرفته و توضیحات خود را انتخاب کرده است.

من این واقعیت را رد نمی‌کنم که توضیحات متا مهم است، و مشخص کردن آن عالی است… البته وقتی کار می‌کند.

گوگل به ندرت از توضیحات شما همانطور که شما آنها را نوشته اید استفاده می کند. صادقانه بگویم، من تعجب نمی‌کنم که ببینم فیلد توضیحات در نیم دهه آینده مسیری را که در زمینه کلیدواژه‌های متا انجام می‌دهد و منسوخ می‌شود، طی کند. با این حال، تا آن زمان، روی بهینه سازی توضیحات متا خود کار کنید، فقط در صورتی که تصمیم به استفاده از آنها گرفتند.

متا تگ های شما در حال کوتاه شدن هستند

Google برای عنوان و توضیحاتی که در قطعه‌ها نمایش می‌دهد، محدودیت‌های کاراکتری دارد. مشکل است زیرا Google اغلب یک قطعه طولانی‌تر را برای توضیحات انتخاب می‌کند و علی‌رغم تلاش شما، آن را کوتاه می‌کند. با این حال، عنوان چیزی است که همیشه می توانید کنترل کنید.

در هر صورت، ارزش این را دارد که مطمئن شوید اطلاعات شما کوتاه نشده است. اگرچه ابرداده‌های کوتاه شده رایج هستند، اما وقتی آن بیضی مزاحم را در انتهای آن‌ها نداشته باشید، بهتر به نظر می‌رسند. اگر نتیجه جستجوی شما تنها نتیجه بدون آن باشد، حتی ممکن است به شما کمک کند بیشتر متمایز شوید.

برای مرجع، از اواسط سال 2020، طول گوگل تا حدودی پویا است. توضیحات متا قبل از کوتاه شدن حدود 120-160 کاراکتر است. فیلد عنوان معمولاً تا 60 کاراکتر است، اگرچه همانطور که در توصیه‌های عنوان خود در بالا ذکر کردم، معمولاً بهتر است آن را در سمت کوتاه‌تر نگه دارید.

چگونه صفحه وب در SERP به نظر می رسد

طول کاراکتر متغیر است. به عنوان مثال، کدام طولانی تر است، پنج W (WWWWW)، یا پنج من (IIIII)؟ همانطور که می بینید، هر دو 5 کاراکتر هستند، اما یکی از این کاراکترها بیشتر روی صفحه نمایش شما اشغال می کند، بنابراین دیگر طول کاراکتر مشخصی وجود ندارد که بتوانید به آن پایبند باشید. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا و افزونه‌های سئو به‌روزرسانی شده‌اند تا بتوانید عنوان خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید تا از تناسب مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

شما از URL توصیفی استفاده نمی کنید

در این مرحله، من تقریباً مطمئن هستم که روش پیش‌فرض وردپرس برای مدیریت URL‌ها قابل خواندن توسط انسان است، اما هرازگاهی هنوز سایتی را پیدا می‌کنید که از URLهای پویا یا عددی استفاده می‌کند. به یاد داشته باشید، URL یک سوم چیزی است که افراد در نتایج جستجو می بینند.

کاری که من اغلب انجام می‌دهم این است که از URL برای کمک به توضیح اینکه یک صفحه درباره چیست، استفاده می‌کنم، اگر عنوان و توضیحات کمکی نمی‌کنند. مطمئنم بقیه هم همینطور. گوگل حتی URL ها را با فاصله قالب بندی می کند و زیرپوشه ها و دسته ها را شناسایی می کند تا خواندن آنها را آسان تر کند.

چگونه گوگل URL را قالب بندی می کند

از یک URL توصیفی (معمولاً یک نسخه کمی کوتاه از عنوان) برای بهترین جلوه استفاده کنید.

آیا وبلاگ شما باعث کسب درآمد شما می شود؟ اگر نه، بیایید آن را درست کنیم.

ما محتوای وبلاگی را ایجاد می کنیم که تبدیل می شود – نه فقط برای خودمان، بلکه برای مشتریانمان نیز.

ما موضوعات وبلاگ مانند انتخاب سهام صندوق های تامینی را انتخاب می کنیم. سپس، مقالاتی را ایجاد می کنیم که 10 برابر بهتر هستند تا رتبه برتر را کسب کنیم.

بازاریابی محتوا دو عنصر دارد – محتوا و بازاریابی. ما کمربند مشکی خود را در هر دو به دست آورده ایم.

شما به جستجوهای طولانی مدت نمی رسید

کلید نرخ کلیک بالا در جستجوی ارگانیک این است که یکی از سه گزینه مرتبط با بالاترین کیفیت در کل نتایج جستجو باشد.

آیا این مانند یک دستور بلند به نظر می رسد؟ حتما همینطوره! سخت است، به همین دلیل است که سئو یک مسیر شغلی کامل است. من می توانم یک چیز را با اطمینان به شما بگویم. اگر به جای کلمات کلیدی سطح بالا، کلمات کلیدی بلند را انتخاب کنید، بسیار ساده تر است.

CTR و موقعیت در گوگل

اگر بخواهید برای «SEO» به عنوان کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، فکر می کنید چقدر رقابت دارید؟ در مورد “بهترین شرکت سئو در تهران” چطور؟ یک کلمه کلیدی دم بلند رقابت را کاهش می دهد و در نتیجه شانس شما را برای رتبه بندی در چند موقعیت برتر افزایش می دهد.

من می گویم که شما باید در سه رتبه برتر قرار بگیرید، اتفاقاً فقط به دلیل نحوه توزیع کلیک ها. گوگل تلاش زیادی می کند تا ده نتیجه جستجوی مرتبط را برای هر پرس و جو در صفحه اول به شما ارائه دهد، اما طبیعت انسان این است که ترجیحاً از اولی بازدید کند، سپس اگر مورد اول جذاب نیست، از دومی بازدید کند و غیره.

مهم است که به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو چیزهای زیادی دارند که می توانند کلیک ها را از صفحه شما دور کنند.

مواردی مانند تبلیغات جستجو، نمودار دانش، قطعه برجسته، درج تصویر و ویدیو، و هر چیز دیگری که یک نتیجه جستجوی استاندارد نیست. شما در برابر فشارهای مختلف زیادی رقابت می کنید تا یکی از آن نتایج برتر باشید، و همه اینها فقط برای به دست آوردن کسری از کلیک ها. همانطور که قبلاً گفتم، رقابت شدید است، و تمرکز بر کیفیت صفحات وب به جای کمیت، مهم تر از همیشه شده است.

محتوای شما برای جستجوهای نامربوط ظاهر می شود

برای جذب بازدیدکنندگان به طوری که هنگام جستجوی اطلاعات روی صفحه شما کلیک کنند، محتوای شما باید مرتبط باشد. متأسفانه، گاهی اوقات شما فقط برای پرس و جوهایی ظاهر می شوید که واقعاً به آنها مربوط نیستید. چه این مشکل در گوگل باشد، چه آنها فرض کنند که برخی از عبارت‌های تصادفی در پست شما مهم‌تر از آن چیزی است که هست، به این معنی است که در نهایت برای جستارهایی که برای آنها بی‌ربط هستید رتبه‌بندی می‌شوید. این تقصیر شما نیست و چیزی نیست که بتوانید محتوای و متا خود را کنترل کنید

با این حال، اگر می‌خواهید برای بهبود نتایج و ارتباط خود تلاش کنید، در اینجا دو گزینه دارید. هر دو با دانش شروع می شوند. به دنبال جستارهایی باشید که برای آنها رتبه بندی می کنید اما کلیک های بسیار کمی برای شما ارسال می کنند. بررسی کنید که آیا واقعاً مرتبط هستید و توسط محتوای دیگر مورد ضرب و شتم قرار می گیرید یا اینکه پست شما کمتر مرتبط است. اگر این یک پست نامربوط است، به پست خود نگاه کنید تا ببینید چه عبارت یا کلمه کلیدی باعث رتبه بندی شما برای آن جستجو شده است.

گزینه 1 این است که آن عبارت را حذف کنید و آن بخش از محتوای خود را دوباره کلمه کنید. این کار محتوای شما را ساده می‌کند و به شما این کلمه کلیدی را می‌دهد تا برای پست دیگری استفاده کنید، ترجیحاً یک پست متمرکز بر موضوع. اگر چیزی مربوط به جایگاه شما باشد، اساساً یک ایده محتوای رایگان است.

گزینه 2 این است که آن موضوع را شناسایی کنید و آن را در مقاله خود تقویت کنید تا پست شما با موضوع مرتبط باشد. این ارتباط و CTR شما را برای آن پرس و جو افزایش می دهد. با این حال، این را فقط در صورتی توصیه می کنم که قصد ندارید محتوای دیگری در این زمینه بنویسید.

مهم است که موضوع و عنوان مقاله شما با خود محتوا مطابقت داشته باشد. اگر سوالی در موضوع مطرح می کنید، مطالب خود را بخوانید و ببینید آیا همانطور که کاربر انتظار دارد به آن پاسخ داده اید یا خیر. اگر در حال نوشتن راهنما هستید، راهنما را بخوانید و مطمئن شوید که به طور قانونی مفید است و تمام نکاتی را که باید پوشش دهد، پوشش می دهد.

اگر محتوای شما کیفیت پایینی دارد و بدون سرنشین فعال است، بهتر است مقاله را دوباره بنویسید یا حداقل محتوای ارزشمندتری را به آن صفحات اضافه کنید تا عملکرد آنها بهبود یابد.

رقابت شما بهتر است

بیشتر کلیک‌ها برای یک پرس و جو به محتوای با رتبه برتر می‌رود. شما می خواهید که این شما باشید، اما می دانید چیست؟ خیلی وقت ها این اتفاق نمی افتد. رقابت برای محتوا شدید است. سایت های دیگر یک مزیت دارند؛ آنها ممکن است تشخیص نام داشته باشند، ممکن است صدها یا هزاران بک لینک دیگر داشته باشند، یا ممکن است برای یک رپورتاژ هزینه کنند. آنها ممکن است فقط محتوای بهتری از شما داشته باشند.

وقتی محتوای شما قدیمی است و شخصی آمده است و آن را انجام داده است، خوب، این یک فرصت است. شما می توانید محتوای قدیمی خود را ویرایش کنید و آن را تا سطح یا بالاتر از آنچه رقبا انجام می دهد تقویت کنید. بسیاری از بازاریابان این روش را روش 10x می نامند: محتوای خود را 10 برابر بهتر از رقیب کنید، بنابراین آن را از آب خارج می کنید.

کاهش CTR در طول زمان

البته، این نوع رشد نمی تواند برای همیشه پایدار بماند. اگر همه در حال 10 بار زدن با یکدیگر به چپ و راست باشند، در نهایت هر پست وبلاگ به مرجع نهایی در این موضوع برای همیشه تبدیل می شود، و ایجاد آن پایدار نیست.

اگر محتوای شما جدید است و از رقبا پیشی نمی‌گیرید، باید از خود بپرسید که چرا نه. آیا رقابت قدرتی است که نمی‌توانید به آن امیدوار باشید، مانند تلاش برای شکست دادن Moz در راهنماهای اولیه SEO یا Ahrefs در تجزیه و تحلیل پیوند؟ شاید شما باید به دنبال یک موضوع جایگزین برای پوشش دادن به جای آن باشید. اگر باید بتوانید از محتوای موجود پیشی بگیرید اما این کار را نکرده اید، شاید لازم باشد با نویسندگان خود گپ بزنید.

سایت شما خیلی کند است

google در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر بر سایت‌های سریع و واکنش‌گرا تاکید کرده است، از PageSpeed ​​Insights گرفته تا Core Web Vitals. سریع ساختن سایت شما بازده بسیار خوبی دارد. من می توانم آن را تضمین کنم. من زمان و تلاش زیادی را صرف سرعت سایت خود کرده ام و با افتخار می گویم که برای دسکتاپ 98/100 و برای موبایل 97/100 می گیرم.

PageSpeed ​​Insights

وقتی سایت شما سریع است، در موتورهای جستجو بهتر عمل می کند و رتبه بالاتر به این معنی است که شما سهم بیشتری از بازدیدکنندگان را برای آن عبارات جذب خواهید کرد.

همه روی سرعت سرمایه گذاری کنید! یک وب سرور سریع اولین قدم عالی است و اگر از وردپرس استفاده می کنید، یک افزونه کش بهترین مرحله بعد از آن است. 90 درصد نبرد همین جاست.

شما از نشانه گذاری طرحواره استفاده نمی کنید

یکی دیگر از جزئیاتی که گوگل در طول سال ها تبلیغ کرده است، نشانه گذاری داده های غنی است. آن فهرست چیزهایی را که توجه را از نتایج ارگانیک بالا جلب می کند، به خاطر دارید؟ چیزهایی مانند درج های ویدئویی، داده های نمودار دانش، بررسی ها و داده های نقشه؟ همه اینها چیزهایی هستند که می توانید به سایت خود اضافه کنید و با نشانه گذاری Schema پرچم گذاری کنید.

طرحواره و داده های ساخت یافته

نشانه‌گذاری طرحواره به گوگل کمک می‌کند تا عناصر داده‌های سایت شما را تجزیه و درک کند، و سپس می‌تواند از آنها برای تغذیه الگوریتم‌های تخصصی خود استفاده کند. به این صورت است که شما تمام آن بیت های اضافی از داده های غنی را در نتایج جستجو به دست می آورید. اگر نشانه گذاری طرحواره برای پست های وبلاگ شما اعمال می شود، مطمئن شوید که از آن استفاده می کنید!

شما در حال تماشای آنچه کار می کند نیستید

برخی از محتوای شما عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. آن پست ها به درستی چه کار می کنند؟ آنها را در کنسول جستجو پیدا کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. آنها چه سؤالاتی را هدف قرار می دهند و به چه سؤالاتی می رسند؟ عنوان چگونه به نظر می رسد؟ توضیحات چطوره؟ اکنون همه این داده ها را با پست هایی که کار نمی کنند مقایسه کنید. چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

توجه به اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست، بخش مهمی از بهینه سازی محتوای شما در حرکت رو به جلو است. هنگامی که بدانید چه چیزی کار می کند، می توانید آن موفقیت را تکرار کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا