لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج/صفحه فرود

لندینگ پیج چیست؟ آشنای کامل با کاربرد صفحات فرود

لندینگ پیچ یا صفحه فرود در بازاریابی دیجیتال، یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا برنامه ریزی تبلیغات ایجاد شده است. جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در یک ایمیل، یا تبلیغات گوگل، بینگ، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در وب، «فرود می‌آید.»

برخلاف صفحات وب که معمولا اهداف زیادی دارند و کاوش کردن را تشویق می کنند، صفحات فرود با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی می شوند که به عنوان فراخوان برای اقدام یا به اختصار “CTA” شناخته می شود. همین تمرکز است که صفحات فرود را به بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی شما و کاهش هزینه کسب سرنخ یا فروش تبدیل می کند.

همانطور که می بینید، صفحه فرود پس از کلیک بر روی پیوندی در یک آگهی، ایمیل یا هر جای دیگری در وب توسط مشتریان احتمالی در بالای قیف فروش وجود دارد. این جایی است که تبدیل (مانند خرید یا ثبت نام) انجام می شود.

 

لندینگ پیج/صفحه فرود
(صفحات فرود بسازید که بازدیدکنندگان را به صورت رایگان تبدیل کند.)

لندینگ پیچ  یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود/ لندینگ پیج چیست؟ به تمام سوالات شما در این مقاله پاسخ داده شده است.

اگر امروز بتوانید یک کار را برای بهبود چشمگیر بازگشت سرمایه بازاریابی خود انجام دهید، آن کار چیست؟ اگر پاسخ شما «استفاده از صفحات فرود برای تبدیل سرنخ‌های جدید» بود، باید با شما موافق باشم – دلیل این امر این است:

از هر 10 نفری که وارد لندینگ پیج می شوند، 1 نفر به مشتریان بالقوه یا سرنخ تبدیل می شود. اگر در دنیای تبدیل ترافیک سایت تازه کار هستید، این عدد ممکن است چشمگیر به نظر نرسد، اما وقتی حساب کنید، دلیلی وجود دارد که باور کنید در صورتی که 10000 نفر از صفحه فرود (لندینگ پیج) شما بازدید کنند، 1000 نفر می توانند به عنوان سرنخ در صفحه فرود شما تبدیل شوند.

لندینگ پیج صفحه خاصی در وب سایت شما است که در آن اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را در ازای منبعی مانند کتاب الکترونیکی جمع آوری می کنید. این اطلاعات تماس با استفاده از فرمی جمع آوری می شود که بازدیدکنندگان جزئیاتی مانند نام، آدرس ایمیل و عنوان شغلی خود را وارد می کنند.

ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما بخشی ضروری از کمپین بازاریابی شما در لندینگ پیج است و راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد:

از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات بنری … این لیست ادامه دارد.

با هر کمپین دیجیتالی که اجرا می کنید مهم نیست از چه کانالی استفاده می کنید افرادی که مورد نظر شما هستند، خود را به مشتریان بالقوه تبدیل نمی کنند. برای انجام این کار، به یک لندینگ با کیفیت بالا نیاز دارید که به طور خاص برای تبدیل آن بازدیدکنندگان ساخته شده باشد. اگر حداقل چند صفحه فرود در وب سایت خود ندارید، فرصت هایی را برای تبدیل این افراد به مشتریان پولی از دست می دهید.

“امروزه، مزایای بی‌شمار صفحات فرود/لندینگ پیج را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه می‌توانید از یکی برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کنید.”

تفاوت کلیدی بین صفحه اصلی و لندینگ پیج در چیست؟

یا چرا لندینگ پیج در تبدیل بسیار خوب هستند؟ صفحه اصلی سایت نسخه اصلی را ببینید! چندین لینک برای کلیک کردن وجود دارد، اما در لندینگ اینگونه است که مخاطب فقط در یک کلیک حق انتخاب دارد.

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است، شما اساسا می توانید آنها را به جای پیوند “نشت” نامید.

لندینگ پیج بسیار متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا کلیک‌های وسوسه ‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد. این نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را کشف کنند، و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش های آن ارائه می دهد. از اینجا، یک بازدید کننده می‌تواند به هر جایی برود برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره.

لندینگ پیج برای چه مواردی استفاده می شود؟

  1. کتاب های الکترونیکی و کاغذهای سفید

اگر یک پست وبلاگی نوشته ‌اید که موضوعی را معرفی می‌ کند که مخاطبان شما می‌ خواهند درباره آن بیاموزند، می‌توانید با توضیح بیشتر در مورد موضوع در کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید، علاقه آنها را به آن موضوع برآورده کنید. با استفاده از یک لندینگ پیج، می‌توانید این منبع را در پشت فرم ثبت اطلاعات «دروازه» قرار دهید. هنگامی که بازدید کنندگان شما فرم را تکمیل کردند، می توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.

  1. اشتراک خبرنامه ایمیل

فرض کنید مطالب وبلاگ زیادی در مورد موضوعی مشابه می نویسید. مطمئنا، می‌توانید کتاب الکترونیکی یا وایت پیپری تهیه کنید که جزئیات خاصی را توضیح دهد، اما همچنین می‌توانید به خوانندگان خود یک خبرنامه ایمیلی ارائه دهید که بتوانند برای آخرین مطالب در مورد آن موضوع مشترک شوند. در پست های مختلف وبلاگ، از یک فراخوان برای اقدام CTA  برای دعوت از خوانندگان برای اشتراک در وبلاگ خود استفاده کنید. این CTA می تواند به یک صفحه فرود جداگانه پیوند دهد که در آنها می توانند برای لیست ایمیل شما ثبت نام کنند.

  1. ثبت نام دوره آنلاین

چه در صنعت آموزش باشید و چه گواهینامه های مبتنی بر مهارت های مختلف را به مخاطبان خود ارائه دهید، دوره های آنلاین نیز باید صفحات فرود خاص خود را داشته باشند. با استفاده از این صفحات، می توانید از دانش آموزان جدید دعوت کنید تا در کلاسی که ارائه می دهید ثبت نام کنند.

این نوع محتوا به تجربه مشتری ارزش می‌افزاید، آنها از طریق یک کانال خصوصی مانند ایمیل به شما دسترسی بیشتری خواهند داشت تا در مورد محتوای دوره صحبت کنند و در مورد پیشرفت خود بازخورد دریافت کنند.

  1. ثبت رویداد

مانند دوره‌های آنلاین، رویدادها از شما می‌خواهند که اطلاعاتی را درباره مخاطبان خود جمع‌آوری کنید تا بتوانند به ‌روزرسانی‌های مربوط به آن مناسبت را دریافت کنند. یک رویداد، و همچنین جلسات مختلف و سخنرانی‌های اصلی آن، می‌تواند صفحات فرود جداگانه خود را داشته باشد تا بالقوه‌های علاقه‌مند را به شرکت‌ کنندگان و رهبران رویداد تبدیل کند.

  1. آزمایشی رایگان

آیا یک نسخه نمایشی رایگان از محصول خود ارائه می دهید؟ پیشنهاد آزمایشی شما می تواند از لندینگ پیج خود استفاده کند. کاربران را به صفحه‌ای بیاورید تا بتوانند با استفاده از نام، آدرس ایمیل، عنوان شغلی و هر اطلاعات دیگری که برای ارائه بهترین تجربه مشتری به آنها ضروری می‌دانید، برای آزمایش رایگان نرم‌افزار شما ثبت‌نام کنند.

  1. عضویت در جامعه

اگر کسب و کار شما در جامعه بین مشتریان پیشرفت می کند، شاید باید یک وب سایت اختصاص داده شده برای گفتگو بین کاربران داشته باشید. شما می توانید این کار را با ایجاد یک صفحه فرود انجام دهید که به بازدیدکنندگان وب سایت اجازه می دهد ثبت نام کنند تا بخشی بزرگتر از کسب و کار شما شوند. ساختن آن فقط به صورت دعوت نامه ضرری ندارد  در واقع، این یک راه عالی برای تلاش در بازاریابی رابطه مند است تا این موارد را ببندید.

نتیجه گیری:

این سرنخ های گفته شده برای اکثر مشاغل کوچک تا متوسط است. بیایید ببینیم که لندینگ پیج دقیقا چیست و چگونه داشتن یک لندینگ (یا بیشتر) می تواند به شما در دیدن نتایجی مانند فروش و تبلیغات بالا کمک کند.

برای طراحی لندینگ پیج خود میتوانید با نسخه اصلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here