راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه

کسب و کار تولید محتوا و بازاریابی

کسب و کار اینترنتی

چند سالی است که با واژه ی کسب و کار اینترنتی ، فروش اینترنی ، کسب و کار خانگی آشنا تر از قبل شدیم .

روزگاری بود که بعضی کار آفرینان کوچک برای ایجاد اشتغال خانگی و البته نیروی کار ارزان قیمت و شاید
برای قیمت تمام شده ی ارزان تر کالا ، آگهی هایی با عناوین مختلف از جمله در خانه کار کنید و پول در بیاورید ،
یا کسب در آمد در خانه و غیره منتشر می‌کردند. کارهایی همچون صنایع دستی ، شمع سازی و خیاطی ،
عروسک سازی ، تایپ و چند کار دیگر محوریت این آگهی ها بود. البته ناگفته نماند که همچنان این مشاغل وجود دارند
ولی اوج آن مربوط به دهه ی گذشته و قبل از ظهور و استفاده همگانی از فضا های مجازی بود .


در چند سال گذشته علی الخصوص با ظهور فروشگاه های اینترنتی و جای گیری خرید اینترنتی در فرهنگ مردم ،
اشخاصی که شخصا خود توانایی تولید کالا و یا انجام خدماتی رو دارند
به سمت خود اشتغالی روی آوردند و البته آنها که از پشت کار و همت بالایی برخوردار بودند
در کسب و کار خانگی و فروش اینترنی محصولات خود موفق عمل کردند.

روزی گرفتن تاکسی ، خرید سوپر مارکت ، پرداخت های قبوض و خیلی موارد دیگر بخش زیادی از وقت ما را در طول روز کسر  میکرد ،
ولی آن زمان برایمان شاید قابل درک نبود که روزی خواهد رسید که در خانه ،
کارهای بیرون از خانه رو با کلیک و اجرای چند برنامه روی گوشی همراه خود بتوانیم انجام دهیم .

امروز هم به این باور رسیده ایم که می‌توانیم هنر و تولیدات کوچک و خانگی
خود را با داشتن یک پیج در اینستاگرام به فروش برسانیم .

از کجا شروع کنیم !؟

برای شروع کسب و کار خانگی چند نکته حائز اهمیت میباشد.

قدم اول

بدانیم چه کاری قرار است که انجام دهیم ! توضیح اینکه محصول مورد نظر را مشخص نماییم، می‌توانید روی کاغذ فهرستی از آن داشته باشیم.

برای آشنایی با مراحل رویش یک ایده میتوانید مقاله تولد ایده را مطالعه بفرمایید.

قدم دوم

مشتری آن محصول چه دسته از افرادی هستند ! توضیح اینکه کالای ما مورد استفاده چه قشر و چه شرایط سنی هستند ، مناسب بانوان یا آقایان ؟ جوان ها یا مسن تر ها ، کارمند یا کاسب ، محصل یا شاغل و از این قبیل.

قدم سوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اختصاص دادن فضایی در شبکه های سوشال ، مثل اینستاگرام ، فیسبوک و از این قبیل.
دقت کنید شاید شما شخصی محبوب برای اطرافیان خود هستید ، اما پیج کاری باید متفاوت از پیج شخصی خود باشد.

قدم چهارم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

انتخاب پست و منشن های متفاوت از دیگران برای جلب مشتریان بیشتر و جدید.
یادمان باشد چون تازه کار هستیم برای کسب موفقیت ، می بایست کمی به تنوع و قیمت و نوع تبلیغ محصولات خود بازنگری کنیم.

قدم پنجم

مرحله و شاید از همه مهم تر این است که پس از کسب مشتری به آن بها دهیم ، بدانیم بزرگترین سرمایه برای رسیدن به موفقیت بازگشت مجدد مشتری و یا معرفی از بابت اعتماد و رضایت از کیفیت است ، هم در خصوص کالا ، هم ارسال ، هم برخورد با شما.

قدم ششم از راه اندازی کسب و کار اینترنتی اسم آن را بگذاریم یادگاری!

بدانیم که مشتری ممکن است زود اعتماد کرده و اولین خرید خود را از مجموعه ای
ناشناخته به راحتی انجام دهد ، اما بعد از خرید اول تازه شروع به کسب اعتماد نماید ،
چون دوست دارد ابتدا کیفیت ، نحوه خدمات پس از فروش ، نحوه ارتباطات و پیگیری ها و
چنین مواردی رو پس از رد و بدل شدن کالا و پول بسنجد.

موارد های زیادی در این خصوص وجود دارد که با یک نگاه کلی عرض کنم ،
مثلا اگر کالایی فروخته اید که گارانتی دارد ، نصب دارد و یا غیره پس از فروش کامل کالا می‌بایست
ارتباط مستمری تا به نتیجه رسیدن نهایی حاصل نمایید.
جدایی از این قبیل مسائل یک نکته ی کلیدی وجود دارد و آن نیز فراموش کاری انسان هاست.
فراموش نکنند!

فراموشی چه کوتاه مدت چه دراز مدت یکی از معضلات درگیری های ذهن همگان است .
وقتی با این علم به آن نگاه می‌کنیم پس باید یادمان باشد در این آشفته بازار جایی برای من فروشنده در افکار دیگران وجود ندارد
و این هم طیبعی است چون شرایط زندگی ها در زمان حال کمی پیچیده و فشرده شده است.
پس دقت کنید ، فراموشمان نکنند ، چگونه ؟
یادآوری!
هر از گاهی با متنی تبلیغیاتی و یا پیامی به مناسبت خاص ، نظر سنجی ،
تبریک تولد و از همین قبیل موارد ، خود رو دوباره معرفی نماییم ، یا بهتر است که بگوییم
به آنان که فراموشکار هستند یادآوری کنیم که ما هستیم و با قدرت ادامه خواهیم داد.

در دنیای کسب و کار اینترنتی  صرف اینکه اشخاص حقیقی برای فعالیت های خود متد جدیدی بر پایه وب سر لوحه مشتری یابی نموده اند
برند های قدیمی و اشخاص حقوقی نیز در همین راستا در حال ارتقاء هستند .

برند هایی که در زمان ظهور خود حتی از نعمت رسانه های تصویری همچون تلویزیون نیز برخوردار نبوده اند .

علم تبلیغات هم مانند تمامی علم ها رو به پیشرفت و توسعه است ،
به همین دلیل باید از نگاه سنتی برای استراتژی فروش و جذب مشتری پرهیز نمود .

تولد روزانه برند ، مقاله ای در خصوص پیشرفت همزمان با راهکار های تبلیغاتی میباشد که می‌توانید آن را نیز مطالعه نمایید.

….
Writer MiRA

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *