سئو

تعریف خلاصه و کابردی کانسپت کلمه کلیدی

ابتدای کار سئو محتوا همانطور که میدانید پروسه ای به نام تحقیق کلمه کلیدی است، بعد از انجام اینکار نوبت به این میرسد که تارگت کلمات کلیدی خود را مشخص کنید، یعنی مشخص کنید که هر کلمه کلیدی قرار است، روی چه صفحاتی سئو شود. سپس پروسه سئو کردن را آغاز کنید. اما برای تارگت کردن صفحه خود نیاز دارید که کانسپت کلمه کلیدی خود را تشخیص دهید.

کانسپت کلمه کلیدی یا indent content چیست؟

ابتدا خود کلمه کلیدی را تعریف می کنیم: شیوه متفاوت سوال پرسیدن مردم از گوگل کانسپت کلمه کلیدی یعنی علت یا دردی که پشت سرچ های کاربر وجود دارد.

زمانی که کانسپت کلمات کلیدی خود را به درستی تشخیص دهید، می دانید که کلمات کلیدی خود را روی چه صفحاتی باید سئو کنید. میدانم که کانسپت کلمه کلیدی برایتان مبهم است با این مثال می توانید این قضیه را درک کنید:

مثالی از تارگت دهی صفحات با کانسپت کلمات کلیدی

آموزش استفاده از کانسپت کلمات کلیدی را به شما در این مثال می توانید مشاهده کنید:

فرض کنید یکی از کلمات کلیدی شما “ایمپلنت دندان” است، شاید به نظر برسد که اگر صفحه ای که خدمات ایمپلنت دادن می دهید را روی این کلمه سئو کنید، منطقی به نظر برسد. اما زمانی که کابر سرچ می کند “ایمپلنت دندان” هدفش این است که با ایمپلنت دندان آشنا شود، قیمت آن را بررسی کند و ببینید که آیا واقعاً اینکار برای او مناسب است یا خیر پس اگر شما اینکار به ظاهر منطقی را انجام داده بودید کاربرد بر صفحه شما کلیک می کرد و بعد از مدت کوتاهی از صفحه بیرون می آمد و وارد صفحات دیگر میشد. که اصطلاحاً به این اتفاق بانس ریت شدن می گویند.

چگونگی تشخیص کانسپت کلمات کلیدی:

دو راه برای تشخیص وجود دارد:

  1. سرچ کلمه مورد نظر در گوگل و بررسی سایت های مختلف:
    فقط از روی عنوان سایت قضاوت نکنید، سایت ها را باز کنید و کانسپت آن را مشخص کنید، جلو تر شرح داده ایم که کلاً چند نوع کانسپت وجود دارد و چگونه این تقسیم بندی را انجام دهید.
  2. مشورت گرفتن از کارفرما یا داشتن تخصص در آن حوزه
    احتمال دارد زمانی که بخواهید کانسپت یک کلمه را با سرچ کردن بفهمید، به خاطر کامبود محتوا در گوگل یا برند بودن برخی از سایت شما دچار اشتباه بشوید، در نهایت که کانسپت کلمات را پیدا کردید، آن ها را با کارفرمای خود بررسی کنید(اگر تعداد زیاد بود یا حوصله کارفرما کم فقط آن هایی را بررسی کنید که قرار است به خرید کاربر منجر شود)

انواع کانسپت کلمه کلیدی چیست؟

برای تقسیم بندی کانسپت کلمه کلیدی بدانید که این کانسپت ها وجود دارد:

  • مقاله
  • مقاله کوچک
  • دسته بندی
  • محصول
  • ویدئو
  • صفحه اصلی(وقتی یک کلمه کلیدی روی صفحه اصلی میاد یعنی اون سایت تخصصی در مورد اون مورد هست و کار شما اینجا سخت میشه)
  • گالری

پس با بررسی صفحات مختلف در کلمه کلیدی مورد نظر، به یک یا چند تا از این موارد تقسیم بندی می کنید و مشخص می کنید که صفحه شما با اون کلمه کلیدی چطوری باید باشه.

هم کانسپت چیست؟

ممکنه برخی از کلمات کلیدی شما هم کانسپت باشند، مثلاً دو کلمه دارید، یکی “خرید کیف” دیگری “کیف” کانسپت هر دو کلمه اکثراً محصول است، پس نباید این دو کلمه را بر دو صفحه متفاوت سئو کنید.

در تقسیم بندی تارگت کلمات کلیدی هم کانسپت ها را در یک صفحه قرار دهید.

چگونه صفحه یک گوگل را به دست آوریم بدون بک لینک !

کانسپت کلمه کلیدی خود در کل صفحاتی که در 20 سرچ اول گوگل وجود دارد لیست کنید مثلاً کانسپت یک کلمه هم محصول است هم مقاله در مورد آن، هم مشاوره هایی برای خرید آن محصول هم ویدئو های در مورد محصول و موارد دیگر.

شما تمام آن موارد را در یک صفحه قرار دهید. به این نوع محتوا، محتوای لندینگ گفته می شود که کار زمان بر و دشواری است اما نتیجه فوق العاده ای به شما می دهد.

البته برای برخی از سرچ ها انجام اینکار بدون بک لینک باعث رتبه گرفتن شما نمی شود مثلاً سرج کنید “طراحی سایت” اکثر نتایج یا روی صفحه اصلی سایت ها است یا محتوای لندینگ قدرتمندی را می توانید مشاهده کنید. در چنین شرایطی شما باید از بک لینک هم استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

تارگت فروش چیست؟

بهینه سازی کلمات کلیدی مختلف

25 ابزار سئو سایت رایگان در سال 2022

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا