سئو اینستاگرام | بازاریابی اینستاگرام چیست؟

روش سئو اینستاگرام چیست

سئوی اینستاگرام یک استراتژی قوی (بهینه سازی موتور جستجو) و یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی شما در پلتفرم است. تقویت مهارت های سئو باعث می شود که نام تجاری یا کسب و کار شما برای جستجو دوستانه تر باشد و همچنین می تواند به ایجاد ارتباط و ایجاد جامعه کمک کند. از هشتگ‌ها گرفته تا متن جایگزین، در حال توضیح دادن نحوه اتخاذ یک طرز فکر سئو در استراتژی اینستاگرام خود هستیم، بنابراین می‌ توانید به مخاطبان مرتبط در برنامه ضربه بزنید.

سئو در اینستاگرام چیست؟

سئو در اینستاگرام به معنای تنظیم محتوای شما به گونه‌ ای است که تا حد امکان در مکان‌های مختلف نمایش داده شود، از نتایج جستجو گرفته تا فیدهای محتوای پیشنهادی. این یک تاکتیک ضروری برای بهبود قابلیت کشف شما است. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را کشف کنند، شانس بیشتری برای افزایش فالوور و ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام خواهید داشت.

اما سئوی اینستاگرام واقعا چگونه کار می کند؟

الگوریتم اینستاگرام تمام محتوای برنامه را پردازش می ‌کند و اطلاعاتی را جمع ‌آوری می ‌کند که می ‌تواند برای تعیین اینکه پست درباره چیست، و توسط پروکسی، که ممکن است آن را جالب بداند، جمع‌ آوری می ‌کند. در حالی که الگوریتم همه این کارها را به صورت خودکار انجام می دهد، چند راه وجود دارد که می توانید به هدایت آن در جهت بهینه تر کمک کنید.

PSA: Later یک ابزار زمان ‌بندی رسانه‌ های اجتماعی است که بیش از ۴ میلیون کسب ‌و کار، سازندگان و مدیران رسانه‌های اجتماعی به آن اعتماد دارند. پست های اینستاگرام، توییتر، تیک تاک، پینترست، لینکدین و فیس بوک خود را  با Later برنامه ریزی و به طور خودکار منتشر کنید.

 

سئو اینستاگرام
بهترین روش سئو کردن اینستاگرام

عواملی که seo اینستاگرام را از سایر پلتفرم های اجتماعی متفاوت می کند.

همانطور که اینستاگرام با سایر سایت های اجتماعی متفاوت است، سئو در اینستاگرام نیز باید متفاوت از سایر پلت فرم های رسانه های اجتماعی شما عمل کند. بزرگترین تفاوت بین اینستاگرام و سایر سایت های اجتماعی در مورد سئو، عملکرد جستجو است. تا زمانی که جستجوی اجتماعی یک گزینه بوده است، هشتگ ها منبع اصلی جستجو و اشتراک گذاری هستند.

 

هشتگ‌ها مشابه پیوندهاعمل می‌کنند: با کلیک بر روی یک هشتگ، به محتوای مشابهی می ‌روید که از آن برچسب مانند یک کلمه کلیدی برای شناسایی محتوای ایجاد شده استفاده می‌کنید.  در حالی که اینستاگرام در بیشتر طول عمر خود با یک سیستم هشتگ کار می کرد، در پایان سال 2020، اینستاگرام جدید ترین عملکرد خود را باز کرد: جستجو بر اساس علاقه.

این به طور کامل بازی را تغییر داد، زیرا کاربران دیگر نیازی به جستجوی عبارت کلیدی هشتگ خاصی برای یافتن آنچه به دنبال آن بودند نداشتد. همانطور که مردم شروع به تغییر روش جستجوی خود کردند، شرکت ها نیاز داشتند که سئوی اینستاگرام خود را برای یافتن نه تنها برای کلمات کلیدی خاص، بلکه برای علایق و صنایع نیز تطبیق دهند.

اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد، اما اگر بتوانید SEO خود را به درستی تطبیق دهید، مزایای زیادی برای این ویژگی جدید وجود دارد :

  • مخاطبان بیشتری می توانند محتوای شما را بدون نیاز به دانستن هشتگ های خاصی که شرکت شما استفاده می کند پیدا کنند.
  • محصولات و خدماتی که تبلیغ می کنید سریعتر پیدا می شوند.
  • پست های شما را بیشتر از دنبال کنندگان شما می توانند پیدا کنند.
  • می توانید زمان بیشتری را برای محتوایی که ایجاد می کنید و زمان کمتری را برای تحقیق درباره هشتگ های عالی برای تبلیغ محتوای خود اختصاص دهید.
  • تحقیقات رقابتی شما می تواند بسیار گسترده تر باشد.
  • شما می توانید شروع به ایجاد یک جامعه پیرامون صنعت و نام تجاری خود کنید.

مزایای بهینه سازی موتورهای جست و جو در اینستاگرام برای مشاغلین

اگر از اینستاگرام برای اطلاع رسانی برندینگ خود استفاده می کنید، این یک خبر عالی برای تجارت شما است. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که باید از این ویژگی خوشحال باشید:

  1. مخاطبان وسیع ‌تر و بزرگ ‌تری می ‌توانند محتوای شما را به سادگی با جستجو پیدا کنند.
  2. مشتریان بالقوه، که فعالانه به دنبال چیزی هستند که شما تبلیغ می کنید، می توانند شما را سریعتر پیدا کنند.
  3. نیازی نیست که با یافتن هشتگ های مناسب هر بار یا کپی کردن کارهایی که رقبا انجام می دهند، احساس محدودیت کنید و به شما این امکان را می دهد که در محتوای خود خلاق تر و نام تجاری تر باشید.
  4. می ‌توانید تحقیقات رقابتی را کار آمدتر انجام دهید، درباره کارهایی که دیگران در فضای شما در اینستاگرام انجام می ‌دهند بیشتر بدانید و خودتان را متمایز کنید.
  5. شما می توانید با یافتن و ارتباط با سایر برندها و سایر مخاطبانی که علایق و دیدگاه های شما را به اشتراک می گذارند، با کسانی که در فضای خود هستند، جامعه بسازید.

چگونه بازاریابان می توانند از جستجو بر اساس علاقه استفاده کنند؟

با در نظر گرفتن این سوراخ خرگوش، اجازه دهید در مورد اینکه چگونه می توانید از این ویژگی برای نیازهای بازاریابی خود استفاده کنید، صحبت کنیم. اهداف شما در اینستاگرام احتمالا شامل موارد زیر است:

  • جذب مشتریان جدید، از طریق عکس و کپی.
  • مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا محتوای شما را دنبال کنند.
  • آموزش دهید و الهام بخشید
  • آنها را به وب سایت یا فروشگاه خود هدایت کنید تا مشتری شوند
  • مشتریان را درگیر نگه دارید تا آنها مراجعه کنند یا برگردند.

سئوی اینستاگرام به همه این موارد کمک می کند زیرا افرادی که در حال جستجو برای آنچه شما ایجاد می کنید و می فروشید می توانند راحت تر شما را پیدا کنند. اما چگونه می توان از آن بهترین استفاده را کرد؟ همه چیز در مورد اطمینان از نوشتن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که مشتریان شما به دنبال آن هستند.

بنابراین، اکنون فقط این نیست که مطمئن شوید همه هشتگ‌های احتمالی را که ممکن است جستجو یا روی آن کلیک کنند را وارد کرده‌اید، بلکه باید محتوایی را در پست خود ایجاد کنید که شامل آن کلمات کلیدی باشد.

درباره بازاریابی اینستاگرام بیشتر بدانید

کمپین بازاریابی اینستاگرام می تواند راهی موثر برای تبلیغ برند، ماموریت یا خودتان باشد. شما می توانید یک جامعه را بر اساس هر موضوع متمرکزی از طریق استراتژی رسانه های اجتماعی پرورش دهید. با هر کسی که می‌ خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، می‌ توانید از اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش تقاضا برای محصول خود استفاده کنید.

بازاریابی اینستاگرام چیست و چه انواعی دارد؟

بازاریابی اینستاگرام به افراد و برندها این امکان را می دهد تا با استفاده از برنامه اینستاگرام، دامنه دسترسی خود را افزایش دهند و با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. بازاریابان از طریق تصاویر، ویدیوها، استوری‌ اینستاگرام، IGTV و Reels محتوای جذابی را ایجاد می‌کنند و به اشتراک می ‌گذارند که باعث آموزش، سرگرمی و جذب مخاطب می ‌شود.

بازاریاب ‌های اینستاگرام معمولا با افزودن فالوور، پرورش لید با محتوای جالب یا مفید، و فروش محصولات درون برنامه ‌ای یا هدایت کردن دنبال‌ کنندگان به وب‌ سایت برند، بر افزایش دسترسی تمرکز می ‌کنند. بازاریابان اینستاگرام با ارائه ارزش برای فالوورهای خود، می توانند یک پایگاه طرفداران متعهد ایجاد کنند که احتمال خرید محصولات یا خدمات آنها بیشتر است. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نیز محبوب است و به برندها اجازه می‌ دهد به مخاطبان جدیدی دست یابند که به توصیه‌های اینفلوئنسر بسیار اعتماد دارند.

مطالعه بیشتر:

برندسازی دیجیتال چیست؟

 

 

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here