اینفوگرافیک و داده های گرافیکی چیست و چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارند؟
اینفوگرافیک چیست؟
معنی اینفوگرافیک یک نمایش بصری و گرافیکی اطلاعات و داده ها میباشد. اینفوگرافیک با ترکیب عناصری مانند متن، تصاویر، نمودارها و اخیراً ویدیوها، ابزاری مؤثر برای ارائه دادهها و توضیح مسائل پیچیده بهگونهای است که به سرعت به درک و شناخت بهتر منجر میشود.
کاربرد اینفوگرافیک عبارت است از:
- تجسم یک داستان غنی از داده اطلاعات
- ابزاری برای آموزش و اطلاع رسانی.
- راهی برای شناخت برند و برندینگ.
- اینفوگرافیک تصویرسازی غنی از داده از یک داستان است
شروع به ایجاد یک اینفوگرافیک کنید
علیرغم محبوبیت اخیر، اینفوگرافیک ها سال هاست که تحت عنوان طراحی تحریریه در اتاق های جلسات در سراسر جهان استفاده می شود.
در سالهای اخیر، صنعت رسانه همچنین شاهد ظهور روزنامهنگاری داده و داستانسرایی مبتنی بر داده بوده است، زیرا اینترنت ثابت کرده است که بستر مناسبی برای داستانگویی و تجسمهای پیچیده است.
به گفته جیمی سرا، یکی از تاثیرگذارترین طراحان اینفوگرافیک جهان در دو دهه گذشته، اینفوگرافیک نوعی ارتباط است که از زبان و متن بصری استفاده می کند. این دو زبان مکمل یکدیگرند، یک کل را تشکیل می دهند و بنابراین پس از جدا شدن قابل درک نیستند.
اصطلاح “اینفوگرافیک” در دهه گذشته در بسیاری از صنایع گسترش یافته و به یک ابزار ارتباطی قدرتمند برای مشاغل، دولت ها و موسسات آموزشی تبدیل شده است. مخاطبان کاملاً جدیدی از متخصصان علاقه مند به ارائه داده ها به روش های متقاعدکننده تر، مرتبط تر و جذاب تر پدید آمده اند.
چه چیزی یک اینفوگرافیک خوب را ایجاد می کند؟
اینفوگرافیک ها توانایی ارائه داده های پیچیده را به صورت مختصر و بسیار بصری دارند. اگر درست انجام شود، اینفوگرافیک ها به طور مؤثر داستان داده را با آسان کردن، آموزشی و جذاب کردن اطلاعات بیان می کنند.
اینفوگرافیک خوب باید با نوع مخاطب هدف و پیامی که باید منتقل شود هماهنگ باشد. با یک تیتر قدرتمند شروع کنید. محققان MIT یک مطالعه ردیابی نگاه را برای تعیین نحوه دریافت اطلاعات از یک اینفوگرافیک انجام دادند. آنها دریافتند که یک تیتر خوب کلید حفظ مخاطب است. توجه بیننده را به خود جلب می کند، به محتوا طعم می دهد و حس کنجکاوی را برمی انگیزد.
برخلاف نمودارها و نمودارها، اینفوگرافیک ها بر جریان عناصر بصری متعدد تمرکز دارند.
یک اینفوگرافیک خوب مانند یک داستان خوب است.
این توانایی را دارد که با ارائه حقایق و تصاویر جذاب شما را در مراحل مختلف پیشرفت دهد. شما می توانید جریان اینفوگرافیک خود را با استفاده از اعداد، عنوان ها، رنگ ها، فضاهای خنثی، تصاویر و البته نمودارها کنترل کنید.
هدف اصلی شما نمایش داده ها است. به همین دلیل است که باید تعادل مناسب بین گرافیک و تصاویر را پیدا کنید. در حالی که داده های شما را می توان در انواع نمودارهای مختلف تجسم کرد، وظیفه شما این است که نموداری را انتخاب کنید که بهترین وضوح و دقت را در ارائه پیام شما ارائه دهد. همیشه بهترین شیوه های ترسیم نمودار را دنبال کنید.
سادگی کلید طراحی موثر اینفوگرافیک است.
اگر نمی دانید چگونه تجسم داده های پیچیده ایجاد کنید، توصیه می کنیم آن را ساده نگه دارید. شما نمی خواهید خواننده شما برای درک کار شما بیش از آنچه لازم است تلاش کند. یک بصری بارگذاری شده زیاد خوشایند نیست و اغلب حواس را از پیام اصلی منحرف می کند.
نمونه اینفوگرافیک
تاریخچه اینفوگرافیک
آیا تا به حال در مورد تاریخچه اینفوگرافیک فکر کرده اید؟
تاریخچه اینفوگرافیک ها سرشار از داستان های باورنکردنی است که با رویدادهای مهم نقطه گذاری شده و توسط چند بازیگر کلیدی مشخص شده است.
نقشه زیر از Info We Trust شما را در تاریخچه نمایش تصویری اطلاعات راهنمایی می کند.
می خواهیم شما را با افراد شگفت انگیزی آشنا کنیم که با ترکیب هنر، علم و آمار راه را هموار کرده اند.
گرافیک قدیمی – نقاشی های غار
بحث کمی وجود دارد که غارنشینان اولین طراحان اینفوگرافیک بودند. آنها صحنه های زندگی روزمره را به تصاویری تبدیل کردند که نشان دهنده تولدها، دعواها، حیات وحش، مرگ و جشن ها بود. یکی از معروف ترین مکان های نقاشی دیواری در فرانسه کشف شد.
قدمت نقاشی های لاسکو 17300 سال تخمین زده می شود.
هیروگلیف های مصری
هیروگلیف مصری یک سیستم نوشتاری رسمی بود که توسط مصریان باستان استفاده می شد و شامل نمادهایی بود که کلمات، حروف و مفاهیم را نشان می داد. آنها یک نوع ارتباط پرکاربرد بودند که قدمت آنها به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این هیروگلیف ها عمدتاً نمایانگر زندگی، کار و مذهب بودند.
ویلیام پلیفیر
ویلیام پلیفیر پدر نمایش گرافیکی داده های آماری، مخترع هیستوگرام و نمودار خطی است که هنوز هم استفاده می شود. او همچنین با ایجاد نمودار ناحیه و دایره ای اعتبار دارد. پلیفیر یک مهندس و اقتصاددان اسکاتلندی بود که اطلس تجاری و سیاسی را در سال 1786 منتشر کرد.
ادموند هالی
ادموند هالی ستاره شناس، ژئوفیزیکدان، ریاضیدان و فیزیکدانی بود که بیشتر برای تعیین تناوب دنباله دار هالی شهرت داشت. هالی استفاده از خطوط کانتور بر روی نقشه ها را برای اتصال و توصیف مناطقی که تفاوت در شرایط جوی را از مکانی به مکان دیگر نشان می دهد، توسعه داد.
فلورانس نایتینگل
فلورانس نایتینگل به دلیل کارش به عنوان پرستار در طول جنگ کریمه شناخته می شود، اما او همچنین یک روزنامه نگار داده بود. او متوجه شد که شرایط اسفناک بهداشتی و سوء تغذیه باعث مرگ سربازان شده است. او یک رکورد دقیق از میزان مرگ و میر بیمارستانی نگه داشت و تصویری از داده ها ایجاد کرد. نمودارهای «شانه گاو» یا «رز» او به مبارزه او برای شرایط بهتر در بیمارستان ها و در نهایت برای نجات جان انسان ها کمک کرد.
آلفرد لیت
آلفرد لیت یک گرافیست بریتانیایی بود که در آثارش از بسیاری از عناصر بصری و دادهای که در اینفوگرافیکهای امروزی یافت میشوند، استفاده شده بود. او به عنوان یک هنرمند تجاری، پوسترها و تبلیغات بسیاری از جمله تبلیغات معروف زمان جنگ برای لندن Opinion را طراحی کرد.
Otl Aicher یک طراح گرافیک و توپوگرافی آلمانی بود که به خاطر خلق پیکتوگرامهایش برای بازیهای المپیک تابستانی مونیخ در سال 1972 شهرت داشت. پیکتوگرامهای سادهشده او به شکلی جهانی تبدیل شدند که در بسیاری از علائم راهنمایی و رانندگی ظاهر میشوند.
پیتر سالیوان یک طراح گرافیک بریتانیایی بود که به خاطر اینفوگرافیکهایش که برای ساندی تایمز در دهههای 1970، 80 و 90 خلق کرد، شهرت داشت. کتاب گرافیک روزنامه او هنوز یکی از معدود کتابهایی است که بر اطلاعات گرافیکی در روزنامهها تمرکز دارد.
نوشتههای مرتبط
تبلیغات موفق | کجا تبلیغ کنیم؟
چه نوع تبلیغی برای کسب و کار مناسب است؟
بیزینس پلن شرکت پخش مواد غذایی-چگونه کسب و کار خود را اغاز کنیم؟!