تولید محتوافروشگاه اینترنتی

نحوه ایجاد محتوا برای تجارت الکترونیک در سال 2022

امروزه راه اندازی یک تجارت الکترونیک یک کار نسبتاً ساده است. هر کسی که حداقل مهارت های کامپیوتری را داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. با این حال، زمانی که صحبت از بهینه سازی محتوای وب برای تجارت الکترونیکی می شود، لازم است دانش به روز در مورد سئو و موقعیت یابی در موتور جستجوی اصلی یعنی گوگل داشته باشید.

اگر می خواهیم فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهیم، ضروری است که متن ها برای اغوای مشتری و تشویق او به خرید نوشته شوند. اما آنها همچنین باید متون بهینه سازی شده باشند تا گوگل محتوای با کیفیت ما را در نظر بگیرد و آنها را در اولین مکان های جستجو نشان دهد. آیا می دانید چگونه برای فروش بنویسید؟ این توصیه ها برای شما بسیار مفید خواهد بود.

همچنین میتوانید نگاهی به فهرست 50 فروشگاه برتر اینترنتی ایران بیاندازید.

گوگل از محتوای وب یک فروشگاه آنلاین چه انتظاری دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی خود، داشتن تولید محتوا بهینه برای ایندکس شدن توسط گوگل بسیار مهم است. اما این به چه معنی است؟ که هدف متون بهبود موقعیت وب سایت ما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص خواهد بود.

به عبارت دیگر، هنگامی که کاربر با استفاده از کلمات کلیدی مانند نام فروشگاه یا محصول ما، جستجوی خاصی را در گوگل انجام می دهد، تجارت الکترونیک در 10 نتیجه اول گوگل قرار می گیرد، به این معنی که در صفحه اول ظاهر می شود. هرچه وب سایت ما بالاتر ظاهر شود، بازدیدکنندگان بیشتری دریافت می کند و به همراه آن، فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

علاوه بر این، همچنین باید توجه داشت که می‌توانیم محتوا را برای ایجاد متن‌های فروش که می‌توانیم برای تبلیغات گوگل استفاده کنیم، بهینه کنیم، که موقعیت‌یابی پولی موتور جستجو را تشکیل می‌دهد. این یک جایگزین عالی برای افزایش ترافیک وب ما است.

بیشتر بخوانید: 5 نوع تبلیغات گوگل برای افزایش فروش

نکات کپی‌نویسی برای فروشگاه‌های آنلاین 2022

قوانین اساسی وجود دارد که می توانیم هنگام نوشتن محتوا برای فروشگاه آنلاین خود به آنها اعتماد کنیم.

به سوالات پاسخ دهید

به یاد داشته باشید که وقتی یک کاربر در وب سایت شما خریدی انجام می دهد، به این دلیل است که به شما و محصول شما اعتماد دارد. فروشگاه اینترنتی به مشتری اجازه نمی دهد قبل از تصمیم گیری برای خرید، محصول را امتحان کند یا شخصاً آن را ببیند. بنابراین، تمام اطلاعاتی که می توانید ارائه دهید برای ایجاد این اعتماد و متقاعد کردن آنها که از خرید از تجارت الکترونیک شما پشیمان نخواهند شد، ضروری است.

استفاده از توضیحات محصول به گونه ای مهم است که بتواند به نگرانی ها و سوالات کاربران پاسخ دهد، بنابراین هنگام نوشتن این توضیحات، توصیه می کنیم در نظر داشته باشید که مشتری شما چه سوالاتی در مورد محصول دارد و سعی کنید به آنها پاسخ دهید.

جزئیات را شرح دهید

اگرچه درست است که بلوک‌های متنی بزرگ برای فروشگاه‌های آنلاین توصیه نمی‌شوند، اما توصیه می‌شود که بخشی در توضیحات وجود داشته باشد که ویژگی‌های محصول را به روشی کاملاً مشخص شرح دهد. این یک راه خوب برای ایجاد اعتماد است و برای اینکه مشتری کاملاً واضح باشد که محصول پس از در دست داشتن آن، وزن آن، نوع مواد، پوشش، رنگ و هر ویژگی دیگر چگونه به نظر می رسد.

زمانی که خریدار تمامی این جزئیات را در توضیحات در اختیار داشته باشد، با آگاهی بیشتر از ظاهر واقعی محصول، قادر به خرید محصول خواهد بود. این امر علاوه بر تضمین رضایت مشتری و اینکه محصول شما محصولی است که نیازهای آنها را برآورده می کند، از بازگشت محصول شما جلوگیری می کند.

داستان سرایی

نه تنها قیمت یا تحویل سریع مشتری را تشویق به خرید می کند. خیلی وقت ها انگیزه های آنها فراتر از این جنبه هاست. هر چه محصول منحصربفردتر باشد، برای خریدار جذاب تر خواهد بود.

بنابراین استفاده از تکنیک هایی مانند داستان سرایی ایده بسیار خوبی برای بیان داستان محصول است. این داستان ها همان هایی هستند که می توانند معنای دیگری به خرید بدهند. آنها این احساس را در مشتری ایجاد می کنند که در حال خرید چیزی منحصر به فرد و خاص هستند، کالایی که در هیچ جای دیگری نمی توانند به دست آورند.

آسان برای خواندن

کاربران به متون مفیدی نیاز دارند که به راحتی قابل خواندن و درک باشند. یک متن سبک و دلنشین بدون شک می تواند کاربر را بیشتر به محصول علاقه مند کند.

بهتر است به استفاده از زبان روشن و ساده که از دستورالعمل های منطقی پیروی می کند و طبیعی به نظر می رسد، ادامه دهید. اجتناب از اصطلاحات تحمیلی و طبیعی جلوه دادن کلمات کلیدی بسیار توصیه می شود.

نمایش نظرات سایر کاربران

نشان دادن نظرات سایر کاربرانی که قبلاً محصول را خریداری کرده اند، برای به دست آوردن مدرک اجتماعی که خرید را تشویق می کند، ایده بسیار خوبی است. این اثبات اجتماعی همچنین می تواند بر اساس بررسی های مثبت سایر وب سایت ها یا برخی پیوندها به روزنامه ها و وبلاگ ها باشد.

محتوای وب برای تجارت الکترونیک یکی از مهمترین عناصر برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت است، زیرا آنها دو وظیفه اساسی را انجام می دهند: قرار دادن فروشگاه در موتورهای جستجوی اصلی و متقاعد کردن مشتری که محصول شما بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا سایت

خرید آنلاین یا خرید اینترنتی چیست

فرآیند کمپین بازاریابی محصول چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا