سئو صفحه اصلی سایت

سئو صفحه اصلی

سئو صفحه اصلی سایت بسیار مهم می باشد؛ زیرا صفحه اصلی وب سایت شما اولین چیزی است که خزنده‌های گوگل آن را می‌بینند و در بسیاری از موارد، جز مهم ترین صفحات سایت می باشد. همچنین صفحه اصلی سایت برای کاربر بسیار جذاب می باشد و باعث می شود که کاربرد مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند. این صفحه، نه تنها نماینده برند شما برای کاربران جدید به حساب می ‌آید، بلکه صفحه ‌‌ای است که گوگل هنگام خزیدن دامنه شما اول به آن مراجعه می ‌کند. با نسخه اصلی همراه باشید.

سئو صفحه اصلی

نحوه سئو صفحه اصلی سایت

شما با رعایت یکسری نکات، که ما در ادامه همه ی این موارد را بیان می کنیم می توانید سئو صفحه اصلی سایتتان را ارتقا دهید:

عنوان صفحه اصلی

تگ عنوان در صفحه اصلی سایت بسیار موثر می باشد و می تواند نقش بسیار زیادی در سئو و بهینه سازی صفحه اصلی سایت داشته باشد. نکته قابل توجه این است که عنوانی که شما در متا تگ عنوان تعریف کرده‌‌اید اولین خطی است که در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود. همچنین موتورهای جستجوگر از عنوان صفحه اصلی سایت متوجه می‌شوند که محتوای شما تا چه حد با کوئری مورد نظر هماهنگی دارد. از تمام شصت کاراکتری که در اختیار دارید استفاده کنید تا کلمات کلیدی و اطلاعات کسب و کار را در یک جمله یا عبارت با هم ترکیب کنید. یکسرب از قواعدی که باید برای سئوی عنوان صفحه اصلی سایت رعایت کنید عبارتند از:

  • حداکثر از ۶۰ کاراکتر برای نوشتن عنوان استفاده کنید.
  • تنها به کلماتی که معرف برند شما هستند، اکتفا نکنید بلکه از کلمات کلیدی‌‌ استفاده کنید که معرف وبسایت یا کسب‌وکار شما هستند.
  • حتما از کلمات کلیدی هدف در ابتدای عنوان استفاده کنید.
  • به کار بردن کلمات کلیدی زیاد در عنوان خزنده‌های گوگل را سردرگم می‌کنند، پس از استفاده غیرطبیعی و زیاد کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • در مورد انتهایی باید اشاره کرد که دامین یا نام تجاری خود را اول عنوان ذکر کنید.

منوی سایت

منوی سایت از دیگر عواملی است که در سئو صفحه اصلی سایت نقش دارد. باید بدانید که مخاطب باید به صفحات مهم وب‌سایت شما از طریق منوی سایت حداکثر سه کلیک فاصله داشته باشد. از منوهای پیچیده که بیشتر از سه سطح هستند دوری کنید. از منوی چسبان استفاده کنید تا حتی وقتی کاربر صفحه را به پائین می ‌کشد منو در مقابل چشمانش باشد.

تاثیر ظاهر صفحه اصلی سایت

هدف از سئو بهینه سازی صفحه اصلی وب سایت برای موتورهای جستجو و در UX رضایت کاربران در مرکز توجه قرار دارد. موتورهای جستجو نیز به دنبال پیدا کردن محتوایی هستند که رضایت مخاطب را جلب کند. بنابراین به طوری می‌توان گفت که هدف تجربه کاربری و سئو یکسان می باشد. آن هدف هم رفع نیاز مخاطبان است. شایان ذکر می باشد که سلیقه به خرج دادن، مانند داشتن هدرهای کاملاً مناسب و متن مناسب، می‌تواند باعث ارتقای SEO شود.

محتوای صفحه اصلی

صفحه اصلی باید دارای محتوا متنی باشد، به طوری که موتور های جست و جو بتوانند آن را بخوانند و درک کنند. این محتوا متنی می تواند در صفحه اصلی وب سایت به سه دسته اصلی تقسیم شود که عبارت است از:

  • در وب‌سایت‌های شرکتی، جزئیات مربوط به شرکت، تصاویر (به صورت اسلایدشو) و لینک به صفحات داخلی وب سایت وجود خواهد داشت.
  • در فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی، صفحه اصلی ممکن است حاوی اطلاعات آخرین محصولات، پیشنهادات، آخرین اخبار و لینک به بخش‌های مختلف محصولات باشد.
  • در وبلاگ، صفحه اصلی معمولاً آخرین پست‌های وبلاگ و مقالات ویژه را نمایش می‌دهد.

توضیحات متا برای صفحه اصلی

توضیحات متا درواقع همان توضیحی می باشد که کاربرد می تواند آن را در نتایج موتور جست و جو به طور مستقیم ببیند. توجه داشته باشید که گوگل ممکن است ترجیح دهد توضیحات متای شما را نشان ندهد و به جای آن از توضیحات خود استفاده کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که توصیف شما درباره سایت خیلی کوتاه (یعنی کمتر از ۱۳۰ کاراکتر) یا خیلی طولانی باشد (بیش از ۱۵۴ کاراکتر)  باشد. همچنین اگر کلمات کلیدی زیادی استفاده کرده باشید، این اتفاق می ‌افتد.

ساخت لینک های ورودی و خروجی در صفحه اصلی

یکی دیگر از موارد مهم در سئو صفحه اصلی سایت بسیار تاثیرگذاری است لینک‌سازی‌های درست و اصولی است. در این بخش می‌توانید در قسمت‌های مختلف محتوای صفحه اصلی به صفحات محصولات و خدمات یا هر صفحه دیگری که لازم است لینک دهید. همچنین می توانید از این لینک سازی ها در فوتر سایت استفاده کنید.

بهینه‌سازی تگ H1

گام بعدی بهینه‌سازی تگ H1  می باشد. هر صفحه از وب سایت شما (از جمله صفحه اصلی سایت) باید دارای یک برچسب H1 باشد. توجه داشته باشید یه هیچ وجه نباید بیش از یک تگ H1 در هر صفحه از سایت استفاده نمایید.

تصاویر صفحه اصلی

یک وبسایت باید دارای تصاویر باشد. این تصاویر سبب می شود که اطلاعات متنی سایت به خواننده بیشتر منتقل شود. همچنین می‌توان از تصاویر برای ارائه سیگنال دیگر به خزنده‌های موتور جستجو در مورد محتوای سایتتان استفاده کنید. این تصاویر برای سئو بسیار مفید می باشد و خزنده‌ها را جذب سایت شما می ‌کند. هنگام استفاده از تصاویر برای صفحه اصلی خود اطمینان حاصل کنید که:

  • حتما باید از تگ ALT تصاویر استفاده کنید تا تصاویر توصیف شوند.
  • کلمات کلیدی که برای تگ ALT انتخاب می ‌کنید، کلماتی طبیعی باشد همان‌طور که کاربر آن را جستجو می ‌کند.
  • وقتی تصویری شامل متن می باشد، قسمت تصویر را از متن جدا کنید. موتورهای جستجو نمی‌ توانند متن جاسازی شده در فایل jpg یا png را بخوانند.
  • برای سئو بهتر، تصویر را بدون متن نگه دارید و متن را با استفاده از CSS و html اضافه کنید.

سرعت صفحه اصلی

باید بدانید که اگر لود شدن صفحه اصلی سایت بیشتر اط 3 ثانیه زمان ببرد، 40 درصد کاربران صفحه را ترک می کنند. برای لود شدن سریع صفحه اصلی سایت که در سئو صفحه اصلی سایت بسیار موثر می باشد باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  1. تهیه یک سرور سریع از هاست مطمئن بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
  2. سایز فایل تصویر خود را بهینه کنید.
  3. وب سایت خود را با استفاده از pagespeed insights بررسی کنید. ابزاری از طرف گوگل که توصیه‌هایی را در مورد بهبود سرعت صفحه اصلی به شما ارائه می‌دهد.
  4. اگر به هر دلیلی دسترسی به ابزار پیج اسپید گوگل ندارید، با استفاده از ابزار آنالیز سایت جت سئو می‌توانید سرعت لود صفحه اصلی سایت خود را مطابق استانداردهای گوگل بررسی نمایید. برای این کار کافیست که به صفحه اصلی جت سئو مراجعه نمایید و آدرس صفحه اصلی سایت خود را وارد کنید.
  5. از Google Lighthouse استفاده کنید. Lighthouse ابزاری برای تجزیه و تحلیل عملکرد یک صفحه وب در حوزه‌های مختلف از جمله سرعت صفحه است.
  6. اگر قرار است در صفحه اصلی از ویدئو استفاده کنید، حتما آن را در شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدئو مانند: آپارات بارگذاری کنید و در سایت خودتان لینک آن را قرار دهید. به این ترتیب ویدئو از هاست دیگری لود می‌شود و هاست خودتان را درگیر نمی‌کند.
  7. نرم افزار خود را به‌روز نگه دارید. در CMSها همیشه تلاش می‌کنند تا سرعت و عملکرد را بهبود بخشند، پس حتما نرم افزار خود را به‌روز نگه دارید تا از این مزیت استفاده نمایید.

نسخه موبایل صفحه اصلی سایت

این روزها بیش از ۵۰ درصد جستجوها در گوگل از طریق تلفن همراه انجام می‌شود و داشتن یک صفحه اصلی سازگار با موبایل بیش از گذشته اهمیت دارد. با رونمایی از الگوریتم mobile first index گوگل از رنکینگ متفاوت‌تری برای وب سایت‌های موبایل استفاده می‌کند. اما پیکربندی اولیه سئو (عناوین، متا توضیحات، تگ H1 و غیره) برای دسکتاپ و موبایل یکسان است.برای سئو صفحه اصلی باید تست سازگاری تلفن همراه را انجام دهید و خطاها را برطرف کنید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که محتوای صفحه اصلی در صفحه تلفن همراه باید مشابه با صفحه اصلی دسکتاپ باشد.

 

مطالعه بیشتر:

سئو سایت و بهینه سازی

بک لینک چیست

الگوریتم های گوگل

بازاریابی محتوا چیست؟

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here