مهم ترین فاکتور در قرار گرفتن صفحه اول گوگل چیست؟
رسیدن به رتبه در صفحه اول گوگل سخت است. اما شما می توانید با پیروی از روش های ثابت شده سئو به طور مداوم و با پشتکار به آن دست پیدا کنید. حتی اگر به تازگی یک وب سایت ایجاد کرده اید، این نکات می تواند شانس شما را برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل افزایش دهد.
بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک هایی است که برای افزایش تعداد بازدید کنندگان یک وب سایت از طریق کسب رتبه بالا در نتایج جستجو استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم سئو این است که وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای ربات های موتورهای جستجو قابل درک می کند.
سئو به موتورها کمک می کند تا بفهمند یک صفحه خاص چیست و چگونه ممکن است برای کاربران مفید باشد. در سطح بالای رقابت امروزی، ضروری است که در نتایج جستجو تا حد امکان بالا باشید، و این امر با یک استراتژی سئو کارآمد همراه است. با این حال، بسیاری از نحوه رتبه بندی یک وب سایت جدید در گوگل مطمئن نیستند.
چرا صفحه اول گوگل مهم است؟
نتایج جستجوی Google قوی تر می شوند. با پانلهای دانش، جعبههای پاسخ، سؤالات مرتبط قابل ارتقا، نتایج محلی و موارد دیگر. با راه های بسیار زیاد برای برجسته شدن، کار برای رتبه بندی بالا ارزش تلاش را دارد، به خصوص با توجه به این که ترافیک سایت و نرخ کلیک هر دو به سرعت کاهش می یابند زیرا یکی از نتایج جستجو پایین می آید.
قرار گرفتن در صفحه اول به معنای نرخ کلیک بسیار بالاتر است.
این یک واقعیت شناخته شده است که صفحه اول گوگل اکثر ترافیک را به خود اختصاص می دهد، اما آیا می دانستید که تفاوت های قابل توجهی در نرخ کلیک برای نتایج بالا و پایین وجود دارد؟ یک مطالعه نرخ کلیک زیر را بر اساس موقعیت گوگل نشان می دهد:
- نتیجه اول: نرخ کلیک 36.4%
- نتیجه دوم: نرخ کلیک 12.5%
- نتیجه سوم: نرخ کلیک 9.5%
CTR همچنان کاهش می یابد، تا 2.2 درصد برای نتیجه دهم (معمولا حداکثر 10 نتیجه ارگانیک در هر صفحه وجود دارد، حتی اکنون با نتایج محلی، تبلیغات، جعبههای پاسخ و سایر ویژگیهای جدید کمتر است. اگر در بالای صفحه نیستید. نتایج جستجوی گوگل ، شما تعداد زیادی کلیک را از دست می دهید).
رتبه بندی صفحه اول چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟
درک اهداف مختلفی که کسب رتبه برتر در گوگل می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به آن کمک کند، مهم است.
دید خود را بهبود بخشید
فرض کنید شما یک فروشگاه فیزیکی دارید. اگر بین قرار دادن کسب و کار خود در خیابان اصلی که از شهر می گذرد یا یک خیابان فرعی ساکت، یکی را انتخاب می کردید، کدام یک را انتخاب می کردید؟ البته که خیابان اصلی.
با 167 میلیارد جستجو در ماه، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مانند راه اندازی کسب و کار شما در شلوغ ترین جاده شهر است. هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، آگاهی از برندینگ بیشتر می شود. هرچه مصرف کنندگان با برند شما آشناتر باشند، پذیرای فعالیت های تبدیلی خواهند بود.
سرنخ های بیشتری تولید کنید
حال اگر مجبور شوید بین خیابان اصلی یک شهر متنوع یا شهری با مشتریان ایده آل یکی را انتخاب کنید چه؟ تعداد صفحات اول گوگل به اندازه درخواست های جستجو وجود دارد. هدف شما این است که در صفحه اول پرس و جوهایی قرار بگیرید که مشتریان ایده آل شما انجام می دهند. با انجام این کار، مشتریانی که به قصد خرید یا مشارکت در جستجوی آنلاین هستند، کشف می شوید. این افراد بیشترین احتمال را دارند که به سرنخ و مشتری برای کسب و کار شما تبدیل شوند.
تعامل را افزایش دهید
طبق گفته Adweek، به مقدار 81% خریداران قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند و گوگل برای این کار پیشرو است. با جعبههای پاسخ، بخش «افراد نیز می پرسند» و نتایج محلی که اطلاعات تماس، نقشهها، نظرات، رتبه بندیها و توضیحات را نشان می دهد، صفحه نتایج موتور جستجوی Google به تنهایی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که حتی قبل از کلیک کردن درباره کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند، مقایسه کنند و با آن درگیر شوند.
مطالعه بیشتر: گوگل چگونه کار میکند؟
ترافیک وب سایت را هدایت کنید
تکهها و جعبه های پاسخ تنها می توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند. در حالی که یک صفحه نتایج موتور جستجو گاهی اوقات می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز یک فرد را ارائه دهد، هنوز تعدادی سؤال وجود دارد که افراد به ناچار روی یک وب سایت کلیک می کنند. فراموش نکنید که اغلب چندین تعامل با یک کسب و کار لازم است تا یک فرد به مشتری تبدیل شود، بنابراین تعامل با وب سایت شما مهم است.
اقتدار صنعت خود را افزایش دهید
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مستلزم ایجاد منظم محتوای باکیفیت است که گوگل تشخیص می دهد نیازهای جستجوگرانش را برآورده می کند. این کار به زمان نیاز دارد، اما افزایش ترافیک و اعتماد حاصل از آن ارزش سرمایه گذاری را دارد.
تولید محتوا منظم در مورد صنعت و کسب و کارتان مستلزم آن است که با آنچه مخاطبان هدف شما می خواهند بدانند و همچنین آخرین به روز رسانی های صنعت شما هماهنگ باشید. ظاهر شدن در صفحه اول گوگل بسیار مهم است زیرا توسعه و نگهداری یک پایگاه دانش قوی را تسهیل می کند که کسب و کار شما می تواند محکم بر روی آن قرار گیرد.
اعتماد کسب کنید
الگوریتم گوگل برای تشخیص محتوای هرزنامه، مشکوک و بی کیفیت طراحی شده است. اگر دائما در صفحه اول Google ظاهر م یشوید، به این معنی است که Google شما را به عنوان منبع اطلاعاتی مطمئن می شناسد و مشتریان به کسب و کارهایی که Google به آنها اعتماد دارند اعتماد می کنند.
مخاطبان خود را بسازید
همانطور که در بالا ذکر شد، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مستلزم ایجاد محتوای با کیفیت بالا و همیشه سبز است. این نوع محتوا هدیه ای است که همچنان ادامه دارد. می توان آن را تغییر کاربری داد و در کانال های مختلف بازاریابی از جمله رسانه های اجتماعی، ایمیل و تبلیغات پولی توزیع کرد.
مطالعه بیشتر: محتوای همیشه سبز چیست
تلاشهای مبتنی بر محتوا برای قرار گرفتن در صفحه اولGoogle ، مطالب بیشتر و فرصتهای بیشتری را برای تعامل با مخاطبان هدف، پرورش رهبران و ماندن در ذهن شما فراهم می کند.
چرخه فروش خود را تسریع کنید
امروزه مصرف کنندگان گزینه های زیادی برای انتخاب دارند و همچنین به تمام اطلاعات و ابزارهایی که برای کشف، بررسی و تصمیم گیری در مورد یک تجارت نیاز دارند دسترسی دارند. آنها برای شروع تحقیقات خود به کجا می روند؟ گوگل! قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما کمک می کند تا آن سرنخ های برتر را بیاورید و چرخه فروش خود را تجهیز کنید.