محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز: احتمالاً این اصطلاح را شنیده‌اید که در حلقه‌های بازاریابی دیجیتالدیجیتال مارکتینگ” و محتوا سروصدا می‌کند. اما محتوای همیشه سبز چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

در زیر به این سؤالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد، زیرا بیان کرده‌ایم که محتوای همیشه سبز چیست، چرا مهم است و چگونه می‌توانید از آن در استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

محتوای همیشه سبز

تعریف محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز محتوایی است که صرف نظر از فصل یا چارچوب زمانی مرتبط باقی می ماند، درست مانند درختانی که هرگز برگ های خود را از دست نمی دهند. از نظر ارزش، محتوایی است که هرگز سطح ترافیک باقیمانده ای را از دست نمی دهد.

با استراتژی مناسب، محتوای همیشه سبز به طور مداوم در طول زمان علاقه ایجاد می کند و مردم همچنان برای ماه ها، سال ها، حتی دهه های آینده به دنبال آن خواهند بود.

 

اما چه چیزی این را همیشه سبز می کند؟

خوب، پاسخ واضح این است که موضوع چیزی حساس به زمان نیست. علاوه بر این، محتوا برای شرکت ما خاص نیست، مانند یک به‌روزرسانی، یا یک پست بلاگ پشت سر هم. بلکه منبعی برای بسیاری از افرادی است که در بازاریابی دیجیتال کار می کنند. و مهمتر از همه، واقعاً بسیار خوب است.

کیفیت محتوا بسیار مهم است، زیرا برای اینکه محتوای شما واقعاً همیشه سبز باشد، باید مطمئن باشید که رقیبی از راه نخواهد رسید و چیز بهتری نخواهد ساخت (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

نمونه های موضوع همیشه سبز

همانطور که اشاره کردیم، موضوعات همیشه سبز هرگز علاقه خود را از دست نمی دهند. همچنین به این معنی است که آنها فصلی نیستند، بنابراین در حالی که انتخابات به طور منظم برگزار می شود، “انتخابات ریاست جمهوری” یک موضوع همیشه سبز نیست. بلکه یک موضوع فصلی است که هر چهار سال یکبار کم و زیاد می شود.

پس موضوع همیشه سبز چیست؟ در اینجا چند نمونه هستند:

  • طرز تهیه ماکارونی
  • استیو جابز که بود؟
  • 5 تمرین برای سلامتی بدن

به طور کلی، تا زمانی که روش‌ها تغییر نکنند، راهنماهای چگونه همیشه سبز هستند. برای مثال، «نحوه نوشتن کد» ممکن است در طول زمان در کنار تغییرات در فناوری و روندها تغییر کند. علاوه بر این، تعاریف و فهرست‌ها در طول زمان عملکرد خوبی دارند.

نقطه مقابل محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوایی که همیشه سبز نیست را می توان به عنوان محتوای حساس به زمان یا پرطرفدار طبقه بندی کرد. روزنامه ها نمونه کلاسیک ناشرانی هستند که محتوای حساس به زمان تولید می کنند. به هر حال، زمانی که در حال خواندن اخبار در حین نوشیدن دومین فنجان قهوه خود هستید، به روزترین محتوا را می خواهید.

همچنین بسیاری از صنایع و برندهای دیگر وجود دارند که بر محتوای حساس به زمان متکی هستند، مانند برندهای مد. قطعه ای در مورد بهترین روندهای مد تابستانی یک قطعه اصلی از محتوای مد است، اما حفظ آن برای بیش از چند ماه از تاریخ انتشار آن دشوار است.

از سوی دیگر، محتوای همیشه سبز به شما اجازه می دهد تا سطح ترافیک سایت را افزایش دهید در حالی که محتوا را با نرخ ثابتی تولید می کنید، همانطور که مدلی که بعداً به آن خواهیم پرداخت.

محتوا حساس به زمان:

محتوا حساس به زمان آنهایی هستند که پس از یک نقطه معین ارزش خود را از دست می دهند. آنها یا کمتر مرتبط می شوند یا نسبتاً سریع قدیمی می شوند. محتوایی که حاوی تاریخ‌ها و نقاط داده‌ای است که ممکن است به زودی منقضی شوند، یا محتوایی که ذاتاً فصلی است، به زمان حساس هستند.

در اینجا چند نمونه دیگر از محتوای حساس به زمان را نام ببریم:

  • مدل موی تابستانی
  • نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
  • پخش زنده بازی های فوتبال امروز

مزایای ایجاد محتوای همیشه سبز

1. افزایش ترافیک و پتانسیل سرب

محتوای همیشه سبز، هنگامی که بر اساس یک پایه ایجاد می شود، اساساً شروع به لایه بندی ترافیک از قطعات مختلف روی یکدیگر می کند.

به عنوان مثال، اگر اولین پست وبلاگ خود را در روز اول منتشر کنید و 100 بازدید ایجاد کند، ترافیک کلی وبلاگ در روز اول برابر است با 100. اگر پستی را در روز دوم منتشر کنید و 100 بازدید داشته باشد و اولین پست نیز ایجاد کند. 100 بازدید، ترافیک روز دوم 200 است و همینطور ادامه دارد.

Tomasz Tunguz، یک سرمایه گذار خطرپذیر، این ایده را عمیقاً بررسی کرده است و بهترین کاری را که در تجسم یک استراتژی محتوای همیشه سبز در مقابل استراتژی حساس به زمان دیده ایم، انجام داده است. در دو نمودار زیر، هر لایه رنگی یک قطعه از محتوا را نشان می دهد.

محتوای حساس به زمان

در مثال همیشه سبز زیر، می توانید آن لایه بندی را که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، مشاهده کنید. حتی با در نظر گرفتن برخی از فروپاشی ها، نتایج واضح است:

محتوای همیشه سبز

منبع عکس : Tomasz Tunguz

شما می توانید این را در وبلاگ نسخه اصلی نیز ببینید. به عنوان مثال، یک مقاله حساس به زمان در مورد به‌روزرسانی‌های پلتفرم جدید، هنگام انتشار برای اولین بار، ترافیک زیادی دریافت مینماید. شاید در ظاهر، این نوع تولید محتوا بهتر باشد! اما محتوای همیشه سبز برای مدت زمان طولانی و شاید همیشه ترافیک ایجاد مینماید.

 

2. مقالات خودپایدار

این بدان معنا نیست که محتوای همیشه سبز یک نوع تولید محتوا است و که در آینده باید محتوا را فراموش کنید. مانند بسیاری از محتواها، باید در طول زمان نظارت، بازنگری و بهینه سازی شود. با این حال، در مقایسه با محتوای حساس به زمان، حفظ محتوای همیشه سبز در طولانی مدت بسیار آسان تر از محتواهای بر حسب زمان است.

3. به خروجی کمتری نیاز دارد

مسائل اصلی پیش روی شرکت هایی که صرفا به محتوای حساس به زمان متکی هستند، منابع و رقابت است. برای افزایش ترافیک وب سایت خود، در حالی که به طور انحصاری بر موضوعات پرطرفدار تکیه می کنید، باید محتوا را با سرعت فزاینده ای ایجاد کنید. و نوع محتوای خبری که مورد توجه قرار می گیرد احتمالاً به طور گسترده پوشش داده می شود. به عنوان مثال، برای رقابت با رسانه‌هایی مانند سایت‌های خبری، باید تعداد بی‌سابقه‌ای از مقالات بسیار ارزشمند را در زمان بی‌سابقه پست کنید.

تولید محتوا سبز چیست

روش تولید محتوای همیشه سبز

اکنون مزایای محتوای همیشه سبز را می دانید و آماده شروع کار هستید، اما چگونه می خواهید چنین محتوایی ایجاد کنید؟ سؤال خوبی بود! اما قبل از اینکه وارد شوید، نکات زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که محتوای ارزشمندی ایجاد می کنید که ارتباط خود را حفظ می کند و در طول زمان ترافیک به دست می آورد.

موضوعات محتوای همیشه سبز را جستجو کنید

پیش از این، ما به چند نوع محتوا اشاره کردیم که تمایل به اجرای خوبی به عنوان قطعات همیشه سبز دارند، اما این تمام ماجرا نیست. برای کشف با ارزش ترین موضوعات، می خواهید تحقیقاتی انجام دهید:

تحقیق کلمات کلیدی

به دنبال عباراتی باشید که کاربران به دنبال آن هستند. این لزوما به معنای هدف قرار دادن عبارات با هزاران MSV (Monthly Search Volume) نیست، بلکه ایجاد یک استراتژی محتوایی است که شامل انواع عبارات با طیفی از حجم جستجو است.

به دنبال روند صعودی در جستجوهای ماهانه باشید. کلمات کلیدی که به زمان حساس هستند معمولا دارای MSV فرار هستند، بنابراین قبل از شروع حتماً در مورد روند آنها تحقیق کنید.
رقابت را بررسی کنید. ببینید دیگران چه کار می کنند و چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید. همچنین، مناطقی را که در آنها عقب مانده یا حفره هایی در محتوای خود دارند که می توانید پر کنید، بررسی کنید.

محتوای ارزشمند همیشه سبز بنویسید

وقتی موضوعات خود را دارید، وقت آن است که به نوشتن بپردازید. به یاد داشته باشید که عوامل رتبه بندی اولیه که محتوای خوب را از محتوای برجسته جدا می کند، کیفیت، اعتبار و منحصر به فرد بودن است. به این معنی که هر قطعه از محتوای همیشه سبز (و غیر همیشه سبز) باید بهترین گزینه برای کاربران باشد تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

مطالب خود را بخوانید و یک مجموعه چشم اضافی (یا چهار) نیز داشته باشید. مطمئن شوید که موضوعات پرطرفدار و ارجاع به فرهنگ پاپ را جایگزین کنید زیرا ممکن است به سرعت منسوخ شوند.

SERP ها را بررسی کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، رقبای شما و صفحات با رتبه برتر می توانند شاخص های قوی برای اینکه کاربران و خزنده های موتورهای جستجو در محتوای عالی به دنبال چه چیزی هستند باشند. آیا آنها اطلاعات کامل تری ارائه می دهند؟ جزئیات و مثال های بیشتری را به محتوای خود اضافه کنید. آیا زبان آنها واضح تر است؟ از ابزارهای نوشتن محتوا مانند Hemmingway برای ساده کردن کپی خود استفاده کنید.

 

مخاطبان خود را بشناسید

وقتی قصد دارید یک محتوای همیشه سبز بسازید، می‌تواند وسوسه انگیز باشد که «جنگ و صلح» بنویسید، که منجر به یک محتوای غول‌پیکر می‌شود که تلاش می‌کند همه چیز برای همه مردم باشد. و این در صورتی است که موفق به انتشار آن شوید. بنابراین، تمرکز خود را محدود کنید و چیزی بسازید که در خدمت هدف خاصی باشد، هدف خاصی را برآورده کند و با یک مخاطب خاص صحبت کند.

نکته:

هنگام تولید محتوای جدید، عبارت «اجازه ندهید کامل دشمن خوبی باشد» را به خاطر بسپارید، که منظور ما این است که تلاش کنید تا آن را در اسرع وقت ارسال کنید. سپس، از ترافیک و تعامل اولیه درس بگیرید. روی به‌روزرسانی و تغییر کاربری تمرکز کنید – که ما را به نقطه بعدی می‌برد.

استفاده مجدد از محتوا

علیرغم بهترین نیت، محتوای همیشه سبز شروع به قدیمی شدن می کند و به خوانندگان نشانه های ظریفی می دهد که قدیمی است، که همین موضوع منجر به کاهش ترافیک می شود.

آیا این پست در یک وبلاگ با تاریخ انتشار آن در جایی منتشر شده است؟ اگر چنین است، در نظر داشته باشید که پست را پس از به روز رسانی مجدداً منتشر کنید تا به بالای صفحه بازگردد. این به ویژه زمانی مفید است که شما محتوای زیادی را منتشر می کنید. نمی توانید انتظار داشته باشید که خوانندگان به بخش وبلاگ/منابع شما بیایند و به طور معمول به صفحه 26 بروند.

همچنین فرصتی برای به روز رسانی پست برای منعکس کردن تغییرات وجود دارد. این تغییرات می تواند اطلاعات و آمار باشد یا صرفاً محتوا را به روز کند تا آن را با هدف جستجوی جدید/تغییر یافته مرتبط تر کند.

کاربران ممکن است پنج سال بعد به دنبال همان نوع محتوا نباشند.

 

نکته: اگر قصد دارید محتوای قدیمی را با محتوای جدید جایگزین کنید، مطمئن شوید که یا از همان URL مورد قبلی استفاده کنید یا با ریدایرکت 301 به قطعه جدید تغییر مسیر دهید.

 

تولید محتوای همیشه سبز

از محتوای حساس به زمان برای کمک به کشف استفاده کنید

در حالی که برخی از جنبه‌های منفی استفاده از محتوای حساس به زمان برای افزایش ترافیک طولانی‌مدت را بررسی کرده‌ایم، می‌تواند برای کمک به کشف نام تجاری شما و سایر محتوای زمانی که ویروسی می‌شود، مفید باشد.

برای کمک به موثر بودن این تاکتیک، فقط مطمئن شوید که یک CTA مفید در هر قسمت از محتوای حساس به زمان وجود دارد. آن CTA باید خواننده را به سمت یک محتوای همیشه سبز در همان موضوع هدایت کند. این باید به ماندن خواننده برای مدت طولانی تری در سایت شما کمک کند و در عین حال سطح ترافیک محتوای مرتبط را نیز افزایش دهد.

نکته: اگر از CTA برای به دست آوردن ثبت نام های ایمیلی استفاده می کنید، سپس می توانید خواننده را با محتوای مرتبط به طور منظم هدف قرار دهید.

 

 

آن را در یک تقویم محتوایی بپیچید

صرف نظر از استراتژی محتوای دقیق شما، یک تقویم محتوا برای سازماندهی برنامه انتشار شما و اطمینان از اینکه تیم محتوای شما در مسیر درستی قرار دارد، ضروری است. در میان مزایای بسیاری، می‌توانید برنامه زمان‌بندی مجدد/انتشار مجدد خود را سازماندهی کنید تا جریان تولید محتوا در سایت خود حفظ کنید.

چگونه از محتوای همیشه سبز خود بیشترین بهره را ببرید

حتی بهترین محتوای همیشه سبز معمولاً در طول زمان کاهش می یابد. یکی از دلایل این امر کار رقبا است. بله، شما سعی می‌کنید بهترین تولید محتوا را برای موضوع و هدف خود بسازید، اما نمی‌توانید جلوی آمدن شخص دیگری و انجام همین کار را بگیرید. شما احتمالاً به دلیل وجود محتوای رقابتی، مقداری از ترافیک را از دست خواهید داد.

علاوه بر این، وقتی در تولید محتوا بهتر شوید، به خصوص اگر جایگاه خود را پیدا کنید، همچنین متوجه خواهید شد که باید با خودتان رقابت کنید زیرا موضوعات همپوشانی دارند. با در نظر گرفتن همه این موارد، در اینجا چند نکته برای کسب و حفظ ترافیک بیشتر با ذهنیت همیشه سبز وجود دارد:

بر ترافیک و رتبه بندی خود نظارت کنید

مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود و نحوه عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. به این ترتیب، وقتی می‌بینید قطعات یا کل گروه‌های محتوا شروع به سقوط در SERP می‌کنند، می‌توانید وارد شوید و در صورت نیاز به‌روزرسانی کنید.

محتوای خود را بازنگری و اصلاح کنید

محتوای تازه کلید یک استراتژی محتوای همیشه سبز است. به روز نگه داشتن صدای برند و محتوای شما باید بخشی منظم از استراتژی و گردش کار کلی شما باشد.

از یک استراتژی ایجاد لینک قوی استفاده کنید

پیوندها به خزنده های موتورهای جستجو سیگنال می دهند که کدام صفحات به هم متصل هستند. هنگام ایجاد و به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز خود، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه به پست‌های مرتبط دیگر پیوند داده شده است تا کاربران (و خزنده‌ها) بتوانند آن را پیدا کنند.

بسته شدن

درک محتوای همیشه سبز به طور همزمان آسان و عملی کردن آن دشوار است. با استفاده از این راهنما، اکنون درک بهتری از ارزش محتوای همیشه سبز دارید، و یک نقطه پرش برای ایجاد خود یا حتی ارتقاء آنچه در حال حاضر دارید دارید. در حالی که این استراتژی هرگز 100٪ ضد گلوله نخواهد بود، دیدن اثر حاصل از ترکیب بازده، رضایت بخش است، زیرا شما یک دسته از بیت های جداگانه محتوا را به یک ماشین هدایت کننده ترافیک تبدیل می کنید.

 

منبع : https://www.brainlabsdigital.com/

کاری از تیم تولید محتوا آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *