ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل
ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود.
ایمیل مارکتینگ
یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند!
در هر روز ، بیشتر صندوق های ورودی ایمیل ما مملو از انبوهی از خبرنامه های ایمیل خودکار است که کار دیگری را انجام نمی دهد. به همین سبب در حین کارهای روزمره وقتی را صرف پاک کردن ایمیل ها در نظر می گیریم.
با این حال ، با توجه به آمار های جهانی، میانگین بازگشت سرمایه برای بازاریابی ایمیلی 42 دلار برای هر یک دلار هزینه شده است. همچنین نیازی به گفتن نیست که ایمیل جزء مهمی از یک استراتژی بازاریابی است و موفقیت آن تا حد زیادی به نحوه طراحی کمپین های ایمیل شما بستگی دارد.
کمپین بازاریابی ایمیلی چیست؟
کمپین بازاریابی ایمیلی مجموعه ای از ایمیل هایی است که یک تجارت برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه از آن استفاده می کند.
این محتوای برنامه ریزی شده از طریق ایمیل با هدف دستیابی به یک هدف خاص برای سازمان، توزیع می شود.
کمپین های ایمیل بخش مهمی از بازاریابی ورودی هستند. یک فرایند مداوم که در آن بازاریابان در هر مرحله از سفر که قرار دارند با خریداران ملاقات می کنند.
بازاریابی ورودی اذعان می کند که همه در این لحظه دقیق آماده خرید از شما نیستند. به همین دلیل ایمیل یک کانال مهم است و البته که باید در گرفتن نتیجه، صبور باشید.
برای بازاریابی به طریق ایمیل مارکتینگ، می توانید این کار را در مقیاس وسیع با نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی انجام دهید.
در اینجا به چند نتیجه مهم، در خصوص عملکرد ایمیل مارکتینگ اشاره می گردد!
ایمیل می تواند یک کانال تبلیغاتی موثر برای محتوای ارزشمندی باشد که در وب سایت خود ایجاد می کنید. به این معنا که سبب ایجاد ترافیک در وب سایت خود خواهید شد.(چه چیزی از این بهتر!؟)
همه کسانی که از لیست ایمیل شما استفاده می کنند آماده تصمیم خرید نیستند. می توانید از بازاریابی ایمیلی به نحوه ی آموزشی هم استفاده کنید تا بیشتر در ذهن بمانید. این یعنی فرآیند برند سازی.
ایجاد درآمد
می توانید برای مشتریان فعلی خود کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید. به این طریق فرصت های فروش بالا و فروش متقابل را ارتقا داده اید. همچنین می توانید کمپین هایی را برای جذب فروش از سرنخ هایی که نزدیک به تصمیم خرید هستند ، ایجاد کنید.
کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر، باید به طرز هوشمندانه ای نوشته شوند تا توجه افراد را در صندوق پستی شلوغ جلب کنند. بیایید به چگونگی ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر برای خود بپردازیم.
نحوه اجرای کمپین بازاریابی ایمیلی
- از الگوی برنامه ریزی ایمیل استفاده کنید.
- هدف خود را برای کمپین مشخص کنید.
- درک کنید که به چه کسی ایمیل می زنید.
- خودتان را جای شخصیت خریدار بگذارید.
- یک لیست هدفمند بسازید و معیارهای ثبت نام را مشخص کنید.
- جدول زمانی را که می خواهید کمپین اجرا شود تعیین کنید.
- ایمیل ها و پیگیری های خود را برنامه ریزی کنید.
- خطوط موضوعی با ارزش کلیک را بنویسید.
- گزارش از روند اجرای کمپین
- تولید محتوا گرافیکی و مشهود
- همه را با یک سازنده ایمیل جامع ترکیب کنید.
- شامل فراخوان های واضح برای اقدام باشد.
- شامل عناصر شخصی سازی شود.
- همیشه راهی برای انصراف آنها فراهم کنید.
- ایمیل های خود را آزمایش کنید و مطمئن شوید که آنها بر روی همه دستگاه ها کار می کنند.
- معیارهای خود را زیر نظر بگیرید.
جهت دانلود فایل پلن ایمیل مارکتینگ کلیک کنید
1. از الگوی برنامه ریزی ایمیل استفاده کنید.
قبل از شروع به ارسال ایمیل به کل پایگاه داده مشتریان، ضروری است که برنامه ریزی کنید. به همین دلیل است که “نسخه اصلی” این الگو را در اختیار شما قرار داده، تا به شما کمک کند که به چه کسانی ایمیل می زنید و چه کسانی را از لیست مخاطبین خود حذف می کنید و پیام ایمیل چیست.
الگو را بارگیری کنید تا برنامه ریزی کمپین ایمیل خود را سازماندهی کنید.
2. هدف خود را برای کمپین مشخص کنید.
نتیجه مورد نظر خود را مشخص کنید:
- به فکر تفکیک خوب ها و بد ها هستید؟
- محصول جدیدی را می خواهید تبلیغ کنید؟
- پیگیر رویداد رها شده از سبد خرید هستید؟
- به فکر برند سازی هستید؟
کمپین های مختلف ایمیل نتایج متفاوتی خواهند داشت و برای رسیدن به آن نیاز به تاکتیک های متفاوتی است.
هنگامی که هدف کمپین خود را تعیین کردید ، می توانید اهدافی را که می خواهید به آنها برسید ایجاد کنید. معیارهای خاصی را در هدف خود بگنجانید تا بتوانید براساس داده های کمی تعیین کنید که کمپین شما موفق بوده است یا خیر!
3. درک کنید که، به چه کسانی ایمیل می زنید!
آیا تا به حال این جمله را از مردیت هیل شنیده اید که می گوید: “وقتی با همه صحبت می کنید ، انگار با هیچکس صحبت نمی کنید”؟
چیزی که هیل در اینجا به دست می آورد این است که اگر پیام خود را برای کل مخاطبان خود استفاده کنید ، فرصت را روی میز می گذارید. فرصتی برای ایجاد محتوای با ارزش ، خاص و مرتبط که مستقیماً با گیرنده صحبت می کند.
با در نظر گرفتن این نکته ، کلید یک کمپین بازاریابی ایمیلی عالی ، شناسایی مخاطبان شما و استفاده از تقسیم بندی ایمیل است تا اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب به افراد مناسب ارائه می نمایید. اگر این کار را انجام دهید و آن را در استراتژی خود قرار دهید، می توانید با پیام های خود خلاق تر و خاص تر باشید!
4. خود را جای شخصیت خریدار بگذارید.
پس از اینکه نتیجه و اهدافی را که می خواهید به آنها برسید مشخص کردید، اکنون باید استراتژی ایجاد کنید که چگونه می توان به شخصیت خریدار خود ارزش افزوده داد تا آنها تغییر کنند، درگیر شوند یا اقدامی را که می خواهید انجام دهند ، انجام دهند!
برخی از مواردی که باید از خود بپرسید ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- چگونه آنها در ابتدا مشترک شدند؟
- چه اهمیتی برای آنها دارد؟
- چه چیزی می توانم ارائه دهم که آنها را درگیر و خوشحال کند؟
5. ایجاد یک لیست هدفمند و تعیین معیارهای ثبت نام.
شما باید بدانید چه کسانی را هدف قرار داده اید و از آنها می خواهید چه کار کنند. از آنجا، شما باید بخش را بسازید. با توجه به شخصیت خریدار خود، همه آنها دارای چه ویژگی های مشترکی هستند؟ CRM شما چگونه این ویژگی ها را توصیف می کند؟
نرم افزار شما هوشمند است ، اما آنقدر هوشمند نیست که بطور خودکار بدانید به چه گیرنده هایی ارسال می کنید.
6. جدول زمانی مورد نظر برای اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ را تعیین کنید.
ممکن است شما یک کمپین فصلی را اجرا کنید که فقط به یک یا دو ایمیل نیاز دارد. یا ممکن است در حال ایجاد یک کمپین بلند مدت برای پرورش ذهن باشید. طول دنباله ایمیل خود را با طول چرخه خرید و مرحله ای که شخص در سفر خرید است تنظیم کنید. به عبارت دیگر ، پیام مناسب را در زمان مناسب ارسال کنید.
7. ایمیل ها و پیگیری های خود را برنامه ریزی کنید.
هنگامی که می دانید به چه کسی و چرا ایمیل می زنید ، وقت آن رسیده است که چگونه آنها را از A (جایی که آنها هستند) به B (جایی که می خواهید آنها باشند ، هدف کمپین) تغییر دهید.
در طول جدول زمانی کمپین ، ممکن است چندین نقطه تماس را بخواهید. حتی ممکن است پیگیری هایی را بر اساس اقداماتی که هر گیرنده انجام می دهد ، در نظر بگیرید. این ایمیل ها را برنامه ریزی کنید ، پیام اصلی و ارسال برای هر ایمیل را مشخص کنید.
به خاطر داشته باشید که نمی توانید انتظار داشته باشید که یک ایمیل همه کارها را انجام دهد.
کمپین ایمیل شما می تواند از چندین ایمیل تشکیل شده باشد ، بنابراین در نظر داشته باشید که هر ایمیل برای یک هدف واحد انجام شود. این امر شانس موفقیت هر ایمیل را در رسیدن به هدف شما افزایش می دهد.
هرچه روند خرید و چرخه فروش طولانی تر باشد ، به ایمیل های بیشتری نیاز خواهید داشت.
8. خطوط موضوعی با ارزش کلیک را بنویسید.
عنوان موضوع نگهدارنده ایمیل شما است. شخص مخاطب شما ابتدا عنوان ایمیل را می بیند. پس دقت کنید که عنوان شما ارزش کلیک در ذهن مخاطب را داشته باشد.
یکی از مهمترین بخش همین است که البته همین هم سبب تمایز مشاورین تبلیغاتی میگردد.
9. گزارش از روند اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ
هنگامی که هدف هر ایمیلی را که ارسال می کنید و خطوط موضوع را دارید،. در نظر بگیرید که مخاطبان شما در طول سفر خرید خود کجا هستند. تا نوع محتوایی را که برای آنها مفید است ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر به بخشی از مشترکانی که عمدتا در مرحله آگاهی از سفر خریداری هستند ، ایمیل ارسال کنید ، تبلیغ محصولات منطقی نیست.
10. تولید محتوای گرافیکی و مشهود
تعداد کمی از افراد مایل به خواندن ایمیلی هستند که به سادگی دیواری از متن را در اختیار آنها قرار دهد.
تصاویر بصری به گیرندگان شما کمک می کند تا به سرعت نکته ایمیل را درک کنند. در حقیقت، تصاویر عمدی و مناسب می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند. بنابراین نه تنها آنچه را که می خواهید بگویید بلکه نحوه بیان آن را نیز در نظر بگیرید، از تصاویر بصری برای حمایت از پیام خود استفاده کنید.
11. همه را با یک سازنده ایمیل جامع ترکیب کنید
می توانید برای تولید محتوای ایمیل خود و ساخت نمای بصری از بستر سایت هایی که سازنده ایمیل هستند استفاده کنید.
با یک سازنده ایمیل جامع ، می توانید کمپین های ایمیل خود را ایجاد کرده ، بهینه سازی و شخصی سازی کنید بدون نیاز به هیچ گونه تجربه فنی یا طراحی گرافیکی.
برخی از سایت های ساخت ایمیل:
12. شامل فراخوان های واضح برای اقدام باشد.
به یاد داشته باشید ، اگر وقت مخاطب – و فضای صندوق ورودی – را با ایمیل دیگری می گیرید ، پیام شما باید دارای نکته ای باشد. آنچه را که می خواهید گیرندگان ایمیل بدانند را در نظر بگیرید.
در بیشتر موارد ، شما می خواهید یک فراخوان برای اقدام (CTA) اضافه کنید تا اقدامات بعدی را انجام دهند.
در نظر داشته باشید که همیشه یک اقدام واحد داشته باشید تا مخاطب را سردرگم نکنید! این کار می بایست با درایت ویژه ای انجام شود. به گونه ای که به مخاطب دستور دادید که روی لینک کلیک کند.
13. شامل عناصر شخصی سازی شود.
تجربه را در نظر بگیرید! سعی کنید نحوه ارتباط شما شخصی سازی شود، به نحوی که مخاطب تصور این را داشته باشد که با خود آن شخص ارتباط مستقیم دارید. اینطور حس راحتی و کارآمدی به مخاطب دست خواهد داد و سبب اقدامات بعدی وی خواهد شد. کمپین های ایمیل مارکتینگ باید به شیوه ای طراحی شود که سبب جذب مخاطب و نرخ کلیک شود. در غیر اینصورت ممکن است مخاطب خود را برای همیشه از دست بدهید.
14. همیشه راهی برای انصراف از آنها فراهم کنید.
افرادی که نمی خواهند ایمیل های شما را بخوانند در لیست شما نیستند. نگه داشتن آنها فقط نرخ باز شدن شما را کاهش می دهد و تعداد افرادی که ایمیل های شما را به عنوان اسپم شناسایی می کنند را افزایش می دهد. علاوه بر این ، طبق دستورالعمل های CAN-SPAM ، شما همیشه باید راهی را در نظر بگیرید تا مخاطب حق این را داشته باشد که از سوی شما ایمیل دریافت نکند. به طور معمول ، این پیوند انصراف در پاورقی هر ایمیلی که ارسال می کنید وجود دارد.
15. ایمیل های خود را آزمایش کنید و مطمئن شوید که آنها بر روی همه دستگاه ها کار می کنند.
پس از تکمیل شدن ایمیل های خود ، قبل از زدن دکمه ارسال ، آنها را بررسی کنید. کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر برای همه دستگاه هایی طراحی شده است که کاربران می توانند ایمیل های خود را در آنها بخوانند – رومیزی ، رایانه لوحی و تلفن همراه. ارسال آنها را به عنوان یک آزمایش برای همکار و بررسی آنها در چندین دستگاه و سرویس گیرنده ایمیل در نظر بگیرید.
16. بر معیارهای خود نظارت کنید.
همانطور که کمپین اجرا می شود ، یادداشت کنید. آیا نرخ کلیک شما همان چیزی است که انتظار داشتید؟ چه چیزی خوب پیش رفت؟ آیا در راه رسیدن به اهداف خود در کمپین هستید؟
هرچه بیشتر به داده ها توجه کنید ، بیشتر می توانید بفهمید چه چیزی خوب عمل میکند و چه چیزی برای مخاطبان شما مفید نیست تا این که منجر به کمپین های موثرتری در آینده شود.
“نویسنده میرا”
آژانس تبلیغاتی نسخه اصلی