معایب محتوای کپی و تکراری | حقیقت ناگفته

محتوا کپی چیست
استفاده از محتوا کپی به ضرر سئو سایت است

بهتر است که بدانید معایب محتوا کپی و تکراری چیست و چه حد تاثیر منفی در قبال سئو سایت دارد!

اگر میخواهید یک راز بزرگ را بدانید همراه من با این مقاله که در خصوص تولید محتوا است باشید.

“جریمه محتوای کپی” توسط گوگل، پاداش کپی کردن مقاله ها از سوی وب مستران و محتوا نویسان است.

آیا می خواهید یک راز از سئو را بدانید؟

چیزی به نام جریمه محتوای تکراری و کپی وجود ندارد.

هرگز اعلانی از کنسول جستجوی گوگل مبنی بر جریمه شدن شما برای محتوای تکراری نخواهید دید.

اما این بدان معنا نیست که سایت شما برای داشتن محتوای مشابه در چندین صفحه یا حتی چندین سایت جریمه نمی شود.

وقتی گوگل با محتوای یکسانی در یک سایت یا چندین سایت مواجه می شود، الگوریتم گوگل تصمیم می گیرد که کدام محتوا را رتبه بندی کند.

در اکثر موارد، به نظر می رسد گوگل محتوای اشتباهی را رتبه بندی می کند.

و اگر این اتفاق بیفتد، محتوای مفید که روی آن سخت کار کرده اید می تواند به سرعت ناپدید شود.

اما بدانید که:

محتوای کپی چیست؟

محتوای کپی همان چیزی است که یک نسخه مشابه در دو یا چند صفحه وب ظاهر می شود.

تکراری بودن محتوا ممکن است در سایت شما رخ دهد یا سایت دیگری محتوای شما را کپی کند که البته این مورد در کنترل شما نیست.

محتوا کپی مواردی مانند پاورقی و سایر مطالب نیست که در چندین صفحه ظاهر شوند.

Google می‌داند که این محتوا چیزی نیست که می‌خواهید بگویید، معمولاً براساس صفحه‌بندی – یا نحوه طراحی و نگارش صفحات شما متوجه آن خواهد شد.

 

محتوا کپی و تکراری

باید محتوا را بررسی کنید تا کپی نباشد!

دریافته‌ام که حتی بهترین متخصص سئو به ندرت محتوای کپی و تکراری را بررسی می‌کنند، مگر در زمانی که تازه کار بوده اند. غیر از این است؟ :)

اما این بزرگترین اشتباه است.

محتوای کپی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شخص دیگری مطالب سایت شما در سایت خود منتشر کند. علت اینکار نداشتن تیم تولید محتوا و همچنین سخت بودن ایجاد محتوای یونیک است.

اکیدا توصیه می‌کنم که برنامه‌ای برای نظارت بر محتوای کپی و تکراری تنظیم کنید.

برخی از ابزارها به طور خودکار محتوای تکراری را به طور منظم نظارت می کنند و در صورت یافتن یک هشدار ارسال می کنند.

 

نظارت بر تولید محتوا کپی

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر محتوا کپی وجود دارد.

ما از سه ابزار مختلف استفاده می کنیم.

3 ابزار برای شناسایی محتوای کپی و تکراری

اولین انتخاب نسخه اصلی سمروش است.

Semrush محتوا کپی را بررسی و گزارش مینماید اما فقط در یک دامنه.

ابزار دومی که مورد تایید نسخه اصلی برای نظارت بر محتوای تکراری و سایر بخش‌های وب است، Copyscape که بهترین عملکرد در برابر شناختن محتوا کپی خواهد داشت.

ما متوجه شدیم که Copyscape بهترین عملکرد را دارد، اما همچنان ابزارهای زیاد دیگری برای شناسایی کپی بودن محتوا وجود دارد.

سومین ابزار مورد استفاده ما Grammarly می‌باشد که دارای یک افزونه Chrome عالی برای بررسی سریع سایت‌هایی است که بازدید می‌کنید.

ابزارهای دیگری نیز موجود است که برخی به دقت این 3 ابزار نیستند.

این ابزارها ممکن است به صراحت برای یافتن «محتوای تکراری» طراحی نشده باشند، اما برای یافتن آن عالی عمل می کنند.

چه مقدار محتوا کپی خوب است؟

تا آنجا که من می دانم، موتورهای جستجو مشخص نکرده اند که دقیقاً چه محتوایی کپی است.

بسیاری از کارشناسان سئو تلاش کرده اند تا تعریف کنند که چه زمانی محتوا از یونیک به تکراری بودن تبدیل می شود.

من ترجیح می‌دهم تمام محتواها حداقل 30 درصد با همه نسخه‌های دیگر متفاوت باشد.

من از یک برنامه قدیمی “چگالی کلمات کلیدی” برای این کار استفاده می کنم.

چندین ابزار هستند که دو قسمت از محتوا را با هم مقایسه می کنند و درصد تکرار را ارائه می دهند.

روش اصلاح محتوای تکراری

در تئوری، هنگامی که محتوای تکراری را پیدا کردید، رفع آن آسان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را منحصر به فرد و یونیک کنید.

اما در واقعیت، پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

همه ما می دانیم که گوگل به دنبال محتوایی است که تخصص، اقتدار و اعتماد یا EAT را نشان دهد. ( بخوانید که گوگل چگونه کار میکند؟)

استفاده از محتوا کپی در مقاله ها

وقتی یک نویسنده فقط داشته باشید، اصلاح محتوای تکراری سخت است. در این زمان بهتر است از تیم تولید محتوا دیگری استفاده کنید و یا محتوا نویس دومی استخدام نمایید.

یک نکته – بهتر از به نویسنده جدید محتوایی را که باید بازنویسی شود نشان ندهید.

بگذارید نویسنده جدید از صفر شروع کند.

این عملاً تضمین می کند که نوشتار جدید منحصر به فرد خواهد بود.

تصحیح محتوای کپی پیشرفته

برای سایت‌هایی با مقادیر انبوه محتوای تکراری مواجه‌اند، رفع مشکلات می‌تواند دشوار باشد.

ما معمولاً محتوای تکراری زیادی را در تنظیمات تجارت الکترونیک می بینیم که محصولات می توانند مشابه باشند.

  • من اکیدا به شما توصیه می کنم که از روش های خودکار برای رفع محتوای تکراری در سایت های بزرگ خودداری کنید. این راه‌حل‌های خودکار اغلب صفحات غیرقابل خواندنی را ایجاد می‌کنند که به ضرر سئو است و هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد.
  • باز هم توصیه من این است که هر صفحه کپی را شناسایی کنید و از نویسندگان منحصربه‌فرد دیگری برای بازنویسی آن صفحه و پست بهره ببرید.

 

اگر منابع لازم برای بازنویسی مجدد محتوا ندارید، پیشنهاد می‌شود از تیم تولید محتوا نسخه اصلی کمک بگیرید (مشاوره ما، رایگان خواهد بود)

وقتی مقالات قبلی و کپی خود را باز نویسی کردید، متوجه خواهید شد که امتیاز و رتبه سایت شما تغییر خواهد می‌کند.

چند نکته برای جمع بندی:

صفحات محصول با محتوای تکراری نباید توسط گوگل ایندکس شود.

اگر هزاران صفحه محتوای تکراری دارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا همه چیز درست شود، اما انجام دهید.

وسوسه استفاده از روش های خودکار برای رفع مشکلات محتوای تکراری وسوسه انگیز است، اما این کار را نکنید.

وقت بگذارید و با یک نویسنده شایسته مطالب را در سایت مرور کنید و برای هر صفحه محتوای معتبر و منحصر به فرد ایجاد کنید.

در واقع، ساده بودن در صفحات محصول، تقریباً در هر موردی، بهتر از تلاش برای باهوش یا بامزه بودن است.

از نسخه اصلی محتوا سفارش داده اید؟ نتیجه سئو با محتوای ما منحصر به فرد خواهد بود.

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here