مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز یک فرد متخصص است که دانش او استفاده زیادی دارد. دیجیتال مارکتینگ خودش یک علم است و کسی که در این حوزه مشغول شده هدف درستی را انتخاب کرده است. در این مقاله همه چیز را راجع به این شغل توضیح می‌دهیم. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به این حوزه علاقه دارید تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

به عنوان یک شخص یا سازمان، وظیفه شما این است که تا جای ممکن فعالیت‌هایی را که در بستر دیجیتال (مانند اینترنت، تلویزیون، رادیو و …) انجام می‌شود بهینه کنید. این کار از طریق انجام وظایف زیر انجام می‌شود:

  1. تدوین استراتژی‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ
  2. آنالیز سازمان موردنظر، سازمان‌های رقیب و امکاناتی که در دسترس است.
  3. تدوین راهکارهای بازاریابی شامل بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و …
  4. بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی که در حال حاضر موجود هستند
  5. تحلیل وب‌سایت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های جذب مشتری
  6. بهبود شبکه‌های اجتماعی
  7. بهبود دادن نرخ ورودی، نرخ تبدیل به مشتری و نرخ بازگشت مشتری
  8. حذف کانال‌هایی که باعث اتلاف منابع می‌شوند.

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

به‌عنوان کسی که قرار است ابزارهای دیجیتال را برای رشد یک سازمان دیگر به کار بگیرید، باید در ابتدا خودتان در این حوزه توانایی داشته باشید. اول از هر چیز بهتر است با تعاریف، اصطلاحات عمومی و سازوکارهای موجود آشنا شوید و سپس مهارت‌های خود را تقویت کنید. مهارت‌های تخصصی شامل موارد زیر است:

تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال

این برنامه مانند یک سند است که در آن‌ همه فاکتورهای تأثیرگذار در نظر گرفته شده است. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد و باید هنگام تهیه آن حساسیت زیادی داشت. این برنامه مانند راهنمای سازمان است و قرار است پس از تدوین مانند یک دستورالعمل باشد. پس خیلی مهم است که برنامه بازاریابی دیجیتال خودش مشکلی نداشته باشد.

سئو و مشاوره تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا SEO

سئو باعث می‌شود که وب‌سایت رتبه بالاتری در جست‌وجوها داشته باشد. در نتیجه شانس دیده‌شدن و تعامل آن با افراد بالاتر می‌رود؛ که این موضوع خودش برای افزایش کارایی وب‌سایت مهم است. داشتن دانش سئو از الزامات یک مشاور در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و نباید آن را فراموش کرد.

 

بازاریابی محتوا

سئو پایان ماجرا نیست و محتوای سایت باید بر اساس نیاز و سلیقه کاربر باشد. البته محتوای وب‌سایت تنها یکی از انواع محتوا است. پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ریپورتاژ و حتی تبلیغات خودش نشانگر اشکال دیگر تولید محتوا است.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین و مؤثرترین روش‌های برای تبلیغ یک کسب‌وکار است. روزانه افراد بسیار زیادی از رسانه‌های مختلف استفاده می‌کنند که شناسایی فرصت‌های موجود در آن نیاز به تخصص دارد.

 

نتیجه‌گیری مشاور دیجیتال مارکتینگ

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های زیادی داشته باشد که بتواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کند. چنین شخصی وظایف زیادی دارد که در این مقاله به تعدادی از مهم‌ترین موارد آن اشاره شد. در دنیای امروز این مهارت به‌عنوان یک مهارت پول‌ساز و ضروری شناخته می‌شود.

امتیاز خود را ثبت کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here