دیجیتال مارکتینگ

آیا واقعاً به یک فرم تماس در وب سایت خود نیاز دارید؟

فرم تماس یکی از موثرترین روش ها برای به دست آوردن اطلاعات از مشتریان بالقوه است. آیا واقعاً به آن در وب سایت یا وبلاگ خود نیاز دارید؟ اگر می خواهید با آنها رابطه صمیمانه برقرار کنید و تجربه کاربری آنها را بهبود ببخشید، گزینه خوبی است. البته، آنها نباید پیچیده و خسته کننده باشند، زیرا این امر معکوس خواهد بود. ما می خواهیم ببینیم این ابزار دقیقا چیست، چرا باید از آن استفاده کرد و چگونه آن را به سازنده ترین روش انجام داد.

لزوم قراردادن فرم تماس در وب سایت

فرم تماس در وب سایت

اگر وبلاگی برای تجارت الکترونیک یا غیره دارید و به دنبال جذب ترافیک هستید، از این فرمول استفاده کنید، زیرا در ثبت نام مشترکین به شما کمک می کند. می توانید با ارائه یک خبرنامه، یک کتاب الکترونیکی یا یک پیشنهاد ویژه از فروشگاه آنلاین خود، کاربران اینترنت را به این کار تشویق کنید.

اینها ویژگی های اصلی یک فرم تماس وب هستند:

  • این یک صفحه آنلاین است که امکان تعامل با کاربر را فراهم می کند.
  • این تعاملی است و شامل چندین فیلد است که در آن اطلاعات وارد می شود.
  • این یک سند یا فرم کاغذی را تقلید می کند، جایی که کاربران فیلدهای خاصی را پر می کنند.
  • به فرم HTML نیز معروف است.
  • شامل ترکیبی از عناصر، مانند یک چک باکس، دکمه ارسال، یا کادرهای متنی است.

این امر در بخش هایی که کاغذبازی و اسناد نقش اساسی دارند، انقلابی ایجاد کرده است. در واقع، این امکان را می‌دهد تا روش‌های آنلاین سریع‌تر، کامل‌تر و راحت‌تر از روش‌های حضوری انجام شود.

یک مسئله مهم در هنگام راه اندازی یک فرم وجود دارد: اعتبار سنجی. این یک مرحله اساسی در فرآیند طراحی است، زیرا اطمینان می دهد که اطلاعات درج شده برای پردازش صحیح است.

این عناصر برای جمع آوری داده هایی مانند نام، آدرس، شغل، درآمد یا ترجیحات استفاده می شوند. همه این اطلاعات باید قبل از پردازش و ذخیره در یک پایگاه داده تایید شوند. به این ترتیب از اطلاعات در برابر دسترسی های غیرمجاز احتمالی محافظت می کنید.

دلایل داشتن فرم تماس در وب سایت

ما شما را تشویق می کنیم که این تکنیک را در بین استراتژی های بازاریابی خود قرار دهید. از جمله موارد دیگر، برای تقسیم بندی مشتری یا تقسیم بندی فوق العاده به شما خدمت می کند. برای ارائه یک چشم انداز جهانی، برخی از ابزارهای آن را نشان می دهیم:

  • یک پایگاه داده از مشتریان خود راه اندازی کنید.
  • با آنها رابطه دائمی برقرار کنید.
  • یک محصول یا خدمات را ارزیابی کنید.
  • به بازدیدکننده اجازه دهید نظر بدهد.
  • فروش محصولات.
  • دریافت اطلاعات برای ارائه خدمات
  • در مورد پیشنهادات بازخورد دریافت کنید.

این یک راه بی نظیر برای برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد وفاداری یا به عنوان مثال، پیشبرد کمپین های بازاریابی ایمیلی است.

بیشتر بخوانید: برند سازی دیجیتال

فرم تماس خود را اینگونه بهبود دهید

آیا به فکر نصب عنصری از این نوع در وب سایت یا وبلاگ خود هستید؟ آیا قصد دارید رویدادی برگزار کنید و روشی دقیق برای کنترل حضور می خواهید؟ حقیقت این است که این تکنیک می تواند نتایج بسیار خوبی به شما بدهد. از این بهترین شیوه ها برای بهینه سازی آن استفاده کنید.

هدف را ارزیابی کنید

اگر برای ایجاد یک پایگاه داده مشتری با کیفیت به آن نیاز دارید، تعداد بیشتری از فیلدها را اضافه کنید. کسانی را شناسایی کنید که کاربران جالب را از کسانی که برای دریافت چیزی در ازای آن تکمیل کرده اند متمایز می کند. این غربال می تواند از نظر فنی پیچیده باشد. با این حال، شما یک پایگاه داده دریافت خواهید کرد که با آن مشتریان بالقوه ای که مایل به خرید محصولات شما هستند را مدیریت خواهید کرد.

به بازدید کننده اطلاع دهید

ارائه اطلاعات لازم برای تکمیل آن مهم است. یعنی مشخص کنید در ازای آن چه چیزی دریافت خواهند کرد، چه پیشنهاد ویژه، کتاب الکترونیکی، خبرنامه یا هر چیز دیگری. کاربر می‌خواهد دلایل درخواست داده‌هایش را بداند.

سادگی

خواه این یک سند وب با فیلدهای زیاد یا کم باشد، باید در نظر بازدیدکنندگان ساده به نظر برسد. یک فرمول برای رسیدن به این هدف، درخواست اطلاعاتی است که واقعاً به آن نیاز دارید. فیلدها را به صورت منطقی و به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

علاوه بر این، می توانید مقادیر پیش فرض احتمالی را به صورت خودکار ظاهر کنید. به این ترتیب تکمیل بسیار سریعتر خواهد بود.

مسئله مهم دیگر پیام های خطا است. زمانی که مشکلی پیش می آید و کاربر اطلاعات را به درستی وارد نکرده است، باید آن را به وضوح به او اطلاع دهید. یک پیام خطا که به خوبی نمایش داده می شود راه حلی برای بازخورد مستقیم است.

تغییرات ذخیره شد

یکی از ویژگی هایی که باعث بهبود تجربه کاربر می شود، ذخیره خودکار تغییرات است. به این ترتیب، اگر مجبور باشید برای اصلاح چیزی به عقب برگردید، روند بسیار سریعتر خواهد بود.

فرم تماس در وب سایت یا وبلاگ شما می تواند بسیار مفید باشد. چه برای یک هدف خاص و چه برای جذب کاربران با هدف ایجاد پایگاه داده، منبع ارزشمندی است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا