ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ: همانطور که در مقاله های پیشین به آن اشاره نمودیم، یکی از راه های تقویت سئو سایت، ساخت لینک های خارجی است. یکی از روش های لینک سازی، لینک بیلدینگ از وبلاگ های داخلی و خارجی است. اکثر سئوکاران هم به اهمیت این موضوع پی بردهاند و در وبلاگ های مختلف،سعی به لینک دادن به سایت های هدف خود دارند.
اما چند نکته مهم برای ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ ها باید مد نظر قرار گرفته شود! با “نسخه اصلی” همراه باشید تا بهترین روش ساخت لینک در وبلاگ را به شما آموزش دهیم.
آموزش ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ
در مقاله آموزش ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ به شما از نکاتی خواهیم گفت که سبب افزایش رتبه سئو سایت خواهد شد. همچنین به برخی از نکاتی اشاره خواهیم نمود که برای جلوگیری از لطمه به سئو و جریمه شدن باید از آن اجتناب نمود.
باید بدانید که فرآیند لینک سازی توسط شخص سئو کار، کلا جز سئو کلاه سیاه میباشد. پس توجه نمایید که هرگونه اشتباه میتواند به قیمت پنالتی شدن سایت خواهد شد. همچنین میتواند به سئو سایت لطمه های زیادی وارد نماید.
نکاتی که باید در ساخت لینک در وبلاگ ها مورد توجه قرار دهید:
- زیاده روی نکنید!
- به دیگران نیز لینک بدهید!
- از انکرتکست مناسب استفاده کنید!
- وبلاگ خود را با ساخت لینک های داخلی تقویت کنید!
در وبلاگ ها از زیادهروی در لینک سازی اجتناب کنید!
یکی از مهمترین نکاتی که باید ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگها دقت نمایید: اجتناب از هرنوع زیاده روی در ساختن لینک است. توجه نمایید که نباید لینکسازی اولویت اصلی شما باشد. در واقع باید اولویت اول تولید محتوا با کیفیت و مناسب باشد. هدف از ایجاد وبلاگ افزایش رتبه سئو سایت هدف خود است و باید مقاله بارگذاری شده بار محتوایی برای ایندکس شدن و گرفتن امتیاز از روبات های گوگل باشد. به سبب همین، لینک های خارجی در وبلاگ تاثیر مثبتی خواهد داشت.
بنابراین:
- اول محتوای شما مناسب باشد و صرفا هدف شما از داشتن وبلاگ، قراردادن لینک نباشد.
- دوم لینک ها متناسب با طول متن باشد و بیش از حد محتوا لینک سازی خارجی نکنید
نکته: در محتوایی که حدود 1000 کلمه است نهایتا 2 بار میتوانید به سایت هدف لینک دهید.
زیاده روی در لینک سازی داخل وبلاگها میتواند سبب جریمه شدن توسط پنگوئن گوگل شود.
از هر پستی که وبلاگ خود میذارید به سایت هدف لینک ندهید!
نکته مهم اینست که هر پست نباید به سایت هدف شما لینک داده شود. بهتر است که در میان 5 پست یکی از پست های وبلاگ شما لینک سازی به سایت هدف باشد. سعی نمایید که به نحوی فعالیت نمایید که شک حیوانات گوگل را برنیانگیزد.
بهتر است برای این لینک سازی طبق برنامه خاص پیش نروید! یعنی برای خود قوانین ثابتی را تعیین نکنید! نیایید به طور دقیق هر 5 پست متوالی برای سایت هدف لینک سازی کنید، یا به یک پست هدف از وبلاگ خود دائما لینک ندهید.
دقیقا مانند سایت خود که مقاله منتشر مینمایید و در آن از لینک سازی داخلی و خارجی استفاده مینمایید، در وبلاگ خود نیز همان قوانین را تبعیت نمایید.
نکته مهم دیگر در ساخت لینک بیلدینگ ها در وبلاگ این است که برای هر حرفه ای که سایت هدف شما قرار دارد یک وبلاگ منحصر داشته باشید. توضیح اینکه اگر مثلا 2 پروژه سئو دارید، یکی از آن سئو سایت پزشکی و دیگری سئو سایت شرکتی است، برای هر کدام از آن، یک وبلاگ منحصر داشته باشید. مثلا یک وبلاگ در خصوص مطالب پزشکی راه اندازی کنید و در خصوص عناوین مختلف شروع به تولید محتوا کنید. سپس در میان این تولید محتواها، به هدف خود لینک دهید.
اگر هم میخواهید از یک وبلاگ استفاده کنید، بهتر است فقط به موضوع این دو سایت شما مرتبط نباشد، مانند سایت خبری گوناگون تولید محتوا کنید.
برای سایت های دیگر هم لینکسازی نمایید!
نکتهی دیگری هم که مهم است و البته در ایران کمتر به آن توجه میشود، لینک سازی برای سایت های دیگر است. اکثر سئوکاران تمایلی به لینک سازی در سایت هدف خود، ندارند. در نهایت عدم این لینک سازی خارجی در سایت های تحت عملکرد سئو، اگرچه تاثیر منفی ندارد، اما برای سرعت دادن به سئو سایت میتواند مفید واقع شود.
توجه داشته باشید که این نوع لینک سازی خارجی باید با دقت و تاکتیک ویژهای انجام شود و همچنین نباید در آن زیاده روی نمود.
ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ باید به گونه ای باشد که گوگل تصور به تبلیغات و مصنوعی بودن این لینک ها نکند. در واقع اهمیت ساختن لینک به سایت های هدف برای استناد کردن بار علمی محتوای منتشره شما به آن است. اما وقتی فقط به یک سایت همیشه لینک سازی نمایید، گوگل متوجه آن خواهد شد که این عملکرد غیرطبیعی و برای دریافت امتیاز از لینک بیلدینگ است. نهایتا جریمه و پنالتی شدن سایت ثمره زحمات شما خواهد شد.
به دو نکته توجه نمایید:
- اول مانند سایت خود لینک سازی داخلی در وبلاگ هم انجام دهید.
- دوم به سایت های معتبر دیگر لینک بدهید.
سایت های معتبر دیگر هم فقط یک سایت نباشد! اکثر سئوکاران مبتدی فکر میکنند که اگر به ویکی پدیا فقط لینک بدهند، کافی است. لینک بیلدینگ فقط به یک سایت هم اعتبار و امتیاز نخواهد داشت.
یکی از مزیت های لینک سازی خارجی دریافت بخشی از اعتبار آن سایت لینک داده شده است! پس دقت کنید که سایت مورد لینک سازی شما، اعتبار بالایی داشته باشد.
نکته خیلی خیلی مهم
توجه نمایید که گوگل از شما باهوش تر است! پس به ساخت وبلاگ های متفاوت با IP های ثابت توجه نمایید. در گذشته این روش خیلی رایج بوده است و باعث شد که گوگل در الگوریتم های خود به این موضوع توجه نماید. در نتیجه ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ ها اگر با مهارت و توجه به نکات خاصی نباشد، میتواند منجر به جریمه شدن به واسطه ساخت بک لینک PBN شود.
80 تا 90% برای صفحه اصلی خود لینک سازی نمایید
ساخت لینک در وبلاگ برای سایت هدف باید به گونه ای باشد که 90% صفحه اصلی سایت مورد هدف قرار گیرد. به این صورت که در بین هر 10 تا پستی که در وبلاگ خود قرار داده اید، یکی تا دو تا از لینک های شما در مجموع، به صفحه مد نظر شما باشد. مابقی لینک ها باید به صفحه اصلی شما ساخته شود.
اگر تنها به صفحات مد نظر خود لینک دهی نمایید قطعا مورد جریمه گوگل قرار خواهید گرفت!
به انکر تکست های خود دقت نمایید
انکر تکست های یکسان و متناسب با واژه کلیدی شما، تنها نتیجه ای که خواهد داشت حذف شما در نتایج جستجوی آن کلمات در گوگل است. بنابراین برای لینک سازی های خود از انکرتکست های متفاوت استفاده نمایید. در واقع نام بردن از سایت و یا مطالب در اینترنت توسط افرادی انجام میشود که اشره مستقیمی به هدق شما ندارند. به این صورت که با ذکر کلماتی همچون: منبع، سایت، اینجا، آدرس اینترنتی سایت و کلماتی اینچنین لینک میزنند. در این میان هم تعداد کمی به صورت اتفاقی و یاعمدی با انکرتکستی که کلمه کلیدی هست به سایتی لینک میدهند.
در نتیجه شما نیز از انکر تکست های متفاوت بهره بگیرید تا بهترین نتیجه برای شما به ثمر بنشیند.
ارتباط معنایی انکرتکست و یا لینک سایت هدف با محتوا وبلاگ
Co-Sitation (کوستیشن) به معنای ارتباط لینک های شما در متن مقاله وبلاگ، با موضوع مقاله و یا سایت هدف شما است. کمی بالاتر نیز به همین موضوع اشاره نمودیم که محتوای وبلاگ با سایت هدف، یکسان باشد. بر فرض مثال من در این مقاله در خصوص سئو سایت و اهمیت لینک سازی در وبلاگ ها برای شما نوشتم، حال با این تفاسیر، من به موضوع های مرتبطی میتوان لینک بدهم که حول محوریت موضوع مورد بحث ما باشد. مانند:
مثلا اگر محتوای این مقاله در خصوص یک مراقبت پزشکی بود، من نباید به کلماتی همچون مثال های بالا و یا مثل کلمه: طراحی سایت به سایت هدف لینک بدهم.
کو-سیتیشن یا همان ارتباط معنایی در انکر تکست ها، یکی از خط قرمزهای گوگل است! عدم توجه به آن راه سئو سایت را ناهموار و یا حتی ناممکن میکند.
لینک سازی در وبلاگ به صورت فالو یا نوفالو؟
تصور به اینکه لینک های نوفالو بی ارزش هستند، کاملا اشتباه است. وقتی شما در لینکدهی به سایت هدف از “لینک فالو” استفاده میکنید، لینک نوفالو بیشترین اهمیت را خواهد داشت. بنابراین در زمان ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ و یا هر جای دیگر، به این نکته توجه نمایید که: لینک های شما باید ترکیبی از فالو و نوفالو باشد.
شخصی را در نظر بگیرید! افرادی هر روز به شما سر بزنند و بگویند فلانی آدم خوبی است! قطعا شما به ساختگی بودن قضیه شک خواهید کرد، با تکرار هر روزه آن، شما دیگر به آن شخصیت هر تصوری دارید به جز خوب بودن آن! این مثال دقیقا برای گوگل هم صدق میکند.
اهمیت لینک های نوفالو به این است که: ارزش لینک های فالو را دو چندان میکند.
باید نسبت لینک های فالو به نوفالو شما کمتر باشد.
ساخت لینک بیلدینگ داخلی در وبلاگ ها
توجه نمایید که وبلاگ هم باید سئو بشود! یعنی همانطور که سایت خود، بین مطالب لینک سازی مینمایید! برای ساخت لینک بیلدینگ های داخلی در وبلاگ نیز باید همین قانون را تبعیت نمایید.
سئو وبلاگ را جدی بگیرید!
اگر نیت شما گرفتن امتیاز از وبلاگ است، حتما وبلاگ خود را به مانند یک سایت هدف، سئو و بهینه سازی نمایید.
بهترین وبلاگ برای داشتن یک نتیجه مثبت و دریافت لینک های باارزش برای سایت مدنظر، وبلاگی است که برای آن زحمت سئو را کشیده باشید. در غیر اینصورت گرفتن بک لینک از یک وبلاگ بی ارزش، تاثیر چندانی برای سئو نخواهد داشت.
موفق و پیروز بسازید.
نوشتههای مرتبط
رتبه سایت در آلکسا | 5 راه بهبود سریع رتبه
طراحی ui سایت
خطای سرچ کنسول گوگل Minor issue announcement