تولد یک ایده موفق و مشکلات پیش رو

یک ایده:تولد یک ایده موفق،مشکلات پیش رو، تئوری جشن تولد

یک ایده:وقتی اسم تولد به میان می آید یاد چه می افتیم ؟!

 

جشن و سرور ؟ کیک ؟ مهمان ؟ شمع ؟ و خیلی چیزهای دیگر که در لحظه ی اول به یادمان می آید.

همه ی اینها درست است ، اما در اینجا میخواهم نظر شما رو به اتفاقاتی که قبل از تولد رخ داده جلب کنم .

در واقع پس از ترکیب کروموزم ها مراحل رشد تا قبل از تولد رخ خواهد داد. پس از رشد و تکامل کامل و زمانی حدود ۹ ماه و اندی ، حال وقت تولد است.
ببخشید اینجا کلاس علوم زیست شناسی نیست و در همین حد توضیح کفایت خواهد کرد.
علت شکست ایده های جدید چیست!؟
زمان حاضر عصر ایده هاست و هر جوانی با رویای یک ایده برای رسیدن به موفقیت نفس میکشد ،
هر صبح یک ایده ی جدید پا به عرصه می‌گذارد و جشن حضور می‌گیرد. ولی در نهایت تأثر فردا خبری از آن همه شوق و شور نیست.
چرا؟
متاسفانه من در اینجا نام تولد زودرس را روی این واقعه خواهم گذاشت. یعنی مدت زمانی که باید صرف رویش قبل از تولد میشد ،
نشده است.
در چند سال گذشته شاهد تولد برندهای معتبری در راستای ایده ها بوده ایم ،
یک ایده ی پخته و بعد شکوفایی آن ، حال در قالب اپلیکیشن ها و یا استارت آپ ها.
اما به موازات پیروزی ها شاهد شکست های متعددی نیز بوده ایم ، همانطور که

در خصوص برند های پیروز نامی ذکر نکردم از بیان نام شکست خورده ها نیز به احترام آنان عاجز خواهم بود.

اما علت اصلی همان تولد زودرس است ، با کمی تحقیق از ورود ایده به عرصه ،
متوجه آن خواهیم شد که تولد زودرس مشکل عمده ی شکست آنهاست .

تولد زودرس !

تصویر همدردی در ایده

وقتی یک یا چند نفر با فکر یا همفکری هم دیگر شروع به پرداختن و پر و بال دادن یک ایده می‌کنند،
بزرگترین اشتباه آنان در همین زمان ها است که رخ می‌دهد. یعنی زمانی را برای تولد انتخاب می‌کنند
که رویش قبل از آن کامل نشده است. یک مطلب مهم در راستای علوم زیست شناسی از قلم افتاد

که در اینجا لازم است ذکر گردد ، بعد از تولد چند بخش حساس کودک همچنان دچار نا رسیدگی است ،
مثال سیستم بینایی . این مطلب در خصوص ایده ها نیز حتما صدق خواهد کرد ، بعد از تولد و ورود به عرصه می‌بایست
به این نارسیدگی ها توجه ی ویژه ای داشت تا از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

در چند سال گذشته، در یک حیطه فعالیتی ، به یکباره چند استارت آپ متولد شدند ، تقریبا همزمان ولی نه دقیقا یکسان. با صاحبان آنان هم وقتی که مذاکره میکردم خود را اولین می‌نامیدند ، من به دنبال علت این اتفاق بودم ولی آنان ندانسته از منظور، با عنوان من اولین بودم فقط خود را مقصر اعلام می‌کردند.

دو دلیل عمده تولد نارس یک ایده!تصویر شکست در کار در ایده

اما علت اصلی تولد نارس بودن ، دو دلیل عمده داشت ، یک اینکه ایده پخته و کامل نبود ، فقط به نکات مثبت آن فکر کردند و نکات منفی یا مورد بررسی قرار نگرفته و یا فکر چالش ها در آینده نبودند.
دلیل دوم که متاسفانه در همه جای دنیا نیز شایع است را می‌توان سرقت ایده نام برد.
یک ایده پرداز اگر به صورت انفرادی و شخصی کار نمی‌کند

باید متوجه عناصر پرورش دهنده ی آن باشد ، یعنی یا تمام اطلاعات به همراه جزئیات را در اختیار همکاران قرار ندهد و یا با قرارداد های محکم همچون قرارداد عدم افشای اطلاعات (NDA) از بروز چنین حادثه ای پیشگیری نماید.

درست است که سرقت ایده شایع است ولی بیشترین شکست ها در واقع مربوط به نارس بودن تولد یک برند میباشد.
نه ماه درد و تحمل سختی!
درست زمانی که شما اولین قدم را برای رسیدن به موفقیت بخواهید بردارید ، مشکلات آغاز خواهد شد.

آغار مشکلات روانی تولد یک ایده

ابتدا تمام اطرافیان شما به یکباره قطب منفی شان فعال خواهد شد . تصویر فشار عصبی در ایده کسانی دم از ناموفقی شما خواهند زد که اصلا انتظار نخواهید داشت. دقت کنید
این انرژی های منفی صرفا از روی نگاه بدخواهی نخواهد بود ،
ممکن است یک برادر تنی متحمل فشار های منفی باشد
که به راستی برادر دلسوز بدخواه نخواهد شد.
درمان این مشکل چیزی جز ایمان قلبی نسبت به آینده ایده نخواهد بود.
پس تا به اینجا بدانید که از همان ابتدای امر شما
شاهد وقایعی خواهید بود که توأم با درد و سختی همراه است.

دیوانه شو!

بگذار بگویند دیوانه ! مهم است ؟تصویر کار خودت رو بکن
اصلا بدانید که همین دیوانگان بودند که دنیا را متحول کردند .

در این زمانه اگر کسی راه دیگری را که پر از تکرار است
نرود دیوانه خطابش می‌کنند. یادمان باشد که راه تکراری،
نتیجه ای تکراری رقم خواهد زد.
به وقت تولد یک ایده، موجی از پیام هایی به سوی شما روانه خواهد شد
که حاوی دیوانگی شما برای انجام ایم پروژه است. پس بدانید
اگر نسبت به ایده ی خود مطمئن بودید که شروع کردید
و به آینده ایمان دارید ، این دیوانه شنیدن ها نباید روی شما تاثیر داشته باشد.پس به خودتان بیایید و با ایجاد تمایز ،
خلاقیت به خرج دهبد

سلسله مراتب تولد یک ایده

هیچ واقعه ای در دنیا به یکباره تکامل نیافته است!
پیوند کروموزومی برای تولد یک نوزاد را به یاد دارید؟
هر جنس فارغ از نر یا ماده بودن ، نیمی از کروموزوم های مورد نیاز تشکیل دهنده ی نطفه را تامین می‌کند،
کودک متولد شده شامل برخی از خصوصیات مرد و برخی خصوصیات زن میباشد. ایده نیز چنین است ،
اگر فرض بر این باشد که صاحب ایده یا همان ایده پرداز جنس نر باشد ،
دنیا و یا بهتر است بگوییم استفاده کنندگان از آن ایده جنس ماده هستند .

پس برای تکمیل رویش یک ایده ، باید بر وفق نیاز های مصرف کننده باشد و این سلسله باید رعایت شود.
این بحث یکی از نکات حائز اهمیت ایده است اما سلسه مراتب پس از بومی سازی با نیاز های جامعه نکات دیگری نیز میباشد.
شما از زمانی که ایده را به شکل کروموزم دارید
باید به نکاتی مهم نیز توجه نمایید که بعد از تولد مورد استفاده قرار گیرد .
یکی از این نکات بازار هدف است . اگر بدون فکر به این مورد ایده متولد شود قطعا در آینده نیز صاحب آن نخواهید بود .
در گذشته شخصی با اختراع یک محصول تجاری توانست ایده ی خود را با موفقیت متولد کند ،
اما قبل از تولد فکر بازار آن را نکرد، درست است که محصول تولید شده مورد استقبال قرار گرفت ،
اما ایده پرداز آشنایی با قوانین فروش و بازاریابی آن را نداشت . یک تاجر که با قوانین تجارت آشنا بود امتیاز این ایده رو از آن خود کرد و امروزه یکی از ۱۰ برند مطرح و پر فروش دنیا شده است،

با این حالی که سهم ایده پرداز تنها فقر و بدبختی بود حتی تا پایان عمر.

کروموزوم تا تولد

در نتیجه متوجه شدیم که صرف داشتن یک ایده نمی‌توان امیدوار به تولد موفقیت آمیز آن بود .
مراحل و سلسه مراتبی را باید رعایت کرد ،فکر چالش ها و اتفاق های پیش بینی نشده ی پیش رو باشیم.
حواسمان به اطرافیان باشد و محافظه کار باشیم. دریچه ی ورود انرژی های منفی را در خود ببندیم.

و در نهایت با سختی ها بجنگیم تا پیروزی ها را بدست آوریم ، چون ایده ی ما همان کودکی است که باید عاشق آن شد
و آن عشق را به شما صد برابر برگرداند.
با کمی دقت می‌توانیم از یک پیوند کروموزومی و تشکیل نطفه ای
کوچک و پرورش آن در محیطی مناسب شاهد تولد موفقیت آمیز یک ایده باشیم.

برای بدست آوردن نکات بیشتر میتوانید مقاله ی زمان ظهور را مطالعه کنید.
موفق باشید.
writer:Mira

تبلیغات رایگان
برندینگ در ایران
mr.web

تبلیغات رایگان

تبلیغات رایگان برای همه مامورد توجه قرار می گیرد. تبلیغات رایگان:تبلیغات در لغت نامه به معنی محلی برای توجه عمومی به موضوع مورد نظر از

Read More »
 دور کاری
مقالات اموزشی
mr.web

 دور کاری وفریلنسرینگ

دور کاری وفریلنسرینگ به چه معنی است؟ فریلنسرینگ و دور کاری یعنی: کار کردن از راه دور، دور کاری به معنی انجام کار خاصی نیست

Read More »
استارت آپ
کسب و کار
mr.web

استارت آپ

استارت آپ استارت آپ را در فارسی به کلمه شرکت نو پا ترجمه کرده اند. استارت آپ به فعالیتهای گفته می شود که در حوزه

Read More »
جملات انگیزشی
کسب و کار
mr.web

جملات انگیزشی

جملات انگیزشی جملات انگیزشی:در هر لحظه از زندگی ما می توانیم دارای حالات روحیه متفاوتی باشیم. وقتی که یرسار ار انرژی هستیم وانگیزه ی کافی

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: