وبلاگ یا خبرنامه برای سئو

بلاگ یا خبرنامه، کدام میتواند به شما کمک کند؟

در استراتژی بازاریابی محتوا، می‌توانیم از چندین گزینه برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنیم. یکی از مسائل اصلی مربوط به معضل وبلاگ در مقابل خبرنامه است. اما برای سئو و دستیابی به این هدف کدام یک میتواند به شما کمک کند.

وبلاگ یا خبرنامه، هر کدام به شما چه پیشنهادی می دهند؟

بدون شک استفاده از محتوای مناسب در زمان مناسب بهترین راه برای جلب توجه مشتری است. وقتی در مورد بازاریابی محتوا صحبت می کنیم، به استراتژی کیفیتی اشاره می کنیم که دید وب سایت را بهبود می بخشد.

تولید محتوا خوب به شما این امکان را می دهد که روابط طولانی مدت با مخاطبان خود برقرار کنید. با این حال، بهتر است بدانید که یک وبلاگ و یک خبرنامه در محتوای سئو چه چیزی را به شما پیشنهاد می کنند و چه تفاوت هایی با هم دارند.

تعریف و ویژگی ها

خبرنامه یک پیام تجاری است که از طریق ایمیل برای گروهی از افراد ارسال می شود. محتویات ممکن است متفاوت باشد، بنابراین شما امکان ارسال تبلیغات، اطلاعات تجاری، درخواست تماس و غیره را دارید. ایده این است که رابطه شرکت شما با مشتری را بهبود بخشد.

این وبلاگ سعی می کند خوانندگان را حفظ کند و یک ابزار بسیار موثر با کشش عالی در شبکه های اجتماعی است. از این نظر، جستجوی کلمات کلیدی آنلاین برای ارتباط سریعتر با علایق خود راحت است. همچنین، به یاد داشته باشید که ایجاد محتوای خوب یکی از عناصر کلیدی برای ایجاد فروش است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

تقسیم بندی مخاطب

استفاده از خبرنامه به ما این امکان را می دهد که در صورت استفاده از استراتژی پرورش رهبر، مخاطب خاصی را هدف قرار دهیم. در مورد استفاده از وبلاگ، اندازه گیری نوع کاربری که به یک پست علاقه دارد چندان آسان نیست. حتی اگر برای مخاطب خاصی محتوا می نویسید، این بدان معنا نیست که اطلاعات برای دیگران مفید نیست.

اخبار و مطالب

یک خبرنامه معمولاً به صورت دوره ای از طریق ایمیل برای اطلاع از آخرین اخبار یک برند (تخفیف، محصولات جدید، تبلیغات، جوایز و غیره) ارسال می شود، اگرچه شما امکان ارسال آخرین پست را نیز دارید. این وبلاگ به نوبه خود بیشتر از محتوای تبلیغاتی محتوای آموزشی و آموزنده دارد.

افزایش تبدیل

همانطور که می دانید یکی از اهداف اصلی یک مدیر فروش شرکت ها، فروش بیشتر است. برای رسیدن به این هدف، ایمیل می تواند ابزار بسیار موثری باشد، زیرا ترافیک واجد شرایط را به وب جذب می کند و می تواند تبدیل ها را افزایش دهد. با این حال، با وبلاگ شما این امکان را دارید که به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید، زیرا هدف آن ارائه اطلاعات ارزشمند است.

فهرست 50 فروشگاه برتر اینترنتی / آنلاین ایران

عنصر زمان

جنبه مهم دیگری که باید ارزیابی کنید، موقتی بودن است. وبلاگ همیشه در یک وب سایت فعال است. در عوض، خبرنامه بر اساس نیازها و اولویت های شرکت ارسال می شود. اگرچه کاربر می تواند به ایمیل برای جستجوی آن و خواندن مجدد محتوا دسترسی داشته باشد، اما اطلاعات آن موقتی است.

بازخورد

وبلاگ توانایی ایجاد نظرات و ایجاد تالار گفتگو در مورد موضوعات خاص را دارد. در نتیجه، مخاطب بیشتر درگیر است و تمایل دارد که منتظر انتشار محتوای جدید باشد. یک خبرنامه این قدرت را ندارد. در این صورت، کاربر ممکن است در صورت داشتن هرگونه سوال به برخی از اطلاعات تجاری ابراز علاقه کند.

محتوا برای شبکه های اجتماعی

بدون شک، یک پست جدید محتوای جالبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است. این باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود و موفق می شود به مخاطب برسد. محتوای یک خبرنامه معمولاً از طریق این کانال ها به اشتراک گذاشته نمی شود. علاوه بر این، معمولاً شخصی تر است.

کدام استراتژی بهتر است؟ وبلاگ یا خبرنامه؟

وبلاگ در خدمت ایجاد ترافیک و برانگیختن علاقه خوانندگان است. خبرنامه می تواند کمک بزرگی برای حفظ کاربرانی باشد که از قبل شما را می شناسند و به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند.

در هر دو مورد به شما این امکان را می دهند که با کاربران و مشتریان بالقوه خود ارتباط موثری داشته باشید. بنابراین، اگر این دو گزینه را با هم ترکیب کنید، استراتژی ارتباطی بسیار قدرتمندتر و موفق تر خواهد بود.

این دو تکنیک هم برای اطلاع رسانی و هم برای سرگرم کردن کاربر بسیار خوب عمل می کنند. در هر صورت مهم‌ترین چیز این است که یک تقویم و دوره‌ای برای ایجاد عادت در خواننده ایجاد کنیم.

همچنین، پرداختن به موضوعات مورد علاقه را فراموش نکنید که می تواند شک و تردید خوانندگان را برآورده کند. یک جایگزین خوب، گنجاندن مقالات اخیر در خبرنامه برای جلب مشارکت بیشتر است.

از طرف دیگر، استفاده از فرصت برای نوشتن یک پست همراه با تبلیغ شرکت می تواند بسیار جالب باشد. از این نظر، دو سیستم بازاریابی محتوا از یکدیگر تغذیه می کنند و فرصت های فروش بیشتری را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: 11 نکته برای نوشتن یک پست وبلاگ

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *