best-sellers

چهار ابزاری که هر فروشنده ای باید داشته باشد

 

ابزار های فروش:بذارید در اول این مقاله به یک داستان کوتاه اشاره کنیم تا بتوانیم ارزش یک
فروشنده خوب را مشخص کنیم.

یک روز یک نفر به عنوان فروشنده در یک  فروشگاه زنجیره ای استخدام شد.
روز اول کاری اش که به پایان رسید صاحب فروشگاه احضارش کرد تا در مورد
نرخ فروش امروزش با او صحبت کند؛
وقتی پرسید امروز چند مشتری داشتی؟
فرد پاسخ داد:یکی
صاحب فروشگاه با ناراحتی تمام گفت: فقط یکی؟
گفت بله
صاحب فروشگاه پرسید خب چقدر فروختی؟
فرد گفت 8700 دلار
صاحب فروشگاه با تعجب گفت 8700دلار؟؟؟
گفت بله،وقتی گفت :میخواهد قلاب ماهیگیری بخرد پیشنهاد دادم یک بسته طعمه هم بخرد،
بعد از آن متقاعدش کردم؛یک قایق هم بخرد چون در ساحل همه ماهیگیری می کنند، پس ماهی های
خوبی نصیبش نمیشود ، یک چتر برای نصب روی قایق،و در اخر یک وانت که بتواند قایق را تا رودخانه بکشد.
صاحب  فروشگاه گفت باورم نمی شود تو به کسی که فقط دنبال قلاب ماهیگیری بوده
وانت ۹۸۰ دلاری فروختی گفت قربان اون بنده خدا میخواست قرص سردرد بخرد ولی من گفتم مسکن ها
خوب نیستند و می تواند برای رفع سردرد به ماهیگیری برود.

خب این داستان شاید کمی تخیلی بنظر برسد اما کاملا واقعی است.
پیشنهاد می کنم بعد از مطالعه این مقاله حتما مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

اما چطور میتوانیم فروشنده خوبی باشیم؟

اولین ابزار از ابزار های فروش

 

اولین ابزار اینکه بداند چه محصولی بدرد چه فردی میخورد؟
یعنی مخاطب شناسی!
مخاطب شناسی مثلا شما در یک لباس فروشی مردانه مسئولیت فروش را به عهده دارید.
وقتی فردی وارد مغازه می شود شما به نسبت لباس هایی که پوشیده(ارزان یا گران) محصول
خود را پیشنهاد می دهید اما اینکار کاملا اشتباه است.
باید سعی کنید اول مخاطب خود را بشناسید(نه فقط ظاهرا) بعد بهترین گزینه های خود را روی میز بگذارید.

دومین ابزار فروش

اطلاعات محصول
شما باید همانقدر که خودتان را می شناسید محصولات خود را بشناسید نه اینکه
صرفا به گفتن جمله(جنسش ترکه) و یا(برای برادرم هم از همین بردم) اکتفا کنید.
شما بعنوان فروشنده لباس های مردانه باید تمام جنس های پارچه لباس های مردانه
را حداقل اسم های آن بدانید.
برند های معروف مانند ال وی ،زارا  و … را به خوبی بشناسید و حداقل چند فشن شو از
برند های معروف دیده باشید.

فن بیان

در خصوص این مطلب می توان گفت:
کلمه بشین و بفرمایید هر دو یک معنا را می رسانند اما انتخاب این کلمات می تواند نتیجه
خرید را در همان لحظات اول مشخص کند.
پس کاملا با حوصله و شمرده حرف بزنید و استفاده از الفاظ محترمانه را لحاظ کنید؛
چون همه احترام را دوست دارند.

چهارمین ابزار از ابزار های فروش

دسترسی به محصولات
در نمایش بروشور و محصولات زیرک باشید.
سعی کنید محصولاتی را که در انبار دارید در وهله اول معرفی نکنید.
این کار باعث میشود شما یا کارمندتان به انبار بروید و مشتری در داخل محیط امن ذهن خود تنها بماند.
پس اول محصولاتی را معرفی کنید که در قفسه پشتی شما وجود دارد.

نکته:هیچ وقت درباره محصول یا خدمتی زیاده گویی نکنید.
علاوه بر بالا بردن مسئولیت فروش برای خودتان مخاطب شما حس بدی پیدا می کند.

پس همیشه در فرایند ابزار های فروش اطلاعات محصول را کامل توضیح دهید اما تعارف الکی به خرج ندهید در مورد کیفیت محصولات.

writer:ov team

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: