برنامه ریزی تبلیغات

برنامه ریزی و استراتژی تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات ویا استراتژی تبلیغات چیست؟ چرا به یک برنامه ریزی و استراتژی دقیق برای تبلیغات نیاز داریم؟

طراحی و برنامه ریزی تبلیغات یکی از حوزه های اصلی برای مشاور تبلیغاتی است.

تبدیل یک ایده برای یک کمپین تبلیغاتی به واقعیت ساده نیست، اما همیشه با ایجاد یک برنامه ریزی تبلیغاتی مشخص و دقیق شروع می شود.
طرح های برنامه ریزی شده، به شما کمک می کند تا مسیر روشنی برای بازگشت سرمایه ارائه دهید، از مدیریت تبلیغات حمایت کنید و پیشنهاد خود را با ذینفعان مربوطه به اشتراک بگذارید.

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که یک استراتژی طرح تبلیغاتی چیست و بخش‌های عمده‌ای را که باید در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید برجسته کنیم تا بتوانید موفقیت در کمپین بعدی خود را تضمین کنید.

هدف از ایجاد این مقاله یک دید کلی برای کاربران که هدف مشخصی را از قبل برای برنامه ریز تبلیغات خود در نظر گرفته اند می باشد. سعی می کنیم در این پست، شما را با انواع روش های استراتژی طراحی تبلیغات و مراحل قیف فروش بیشتر آشنا کنیم.

برنامه ریزی تبلیغات

برخلاف سایر اشکال ارتباطات بازاریابی، مانند روابط عمومی، کمپین های رسانه های اجتماعی ویروسی و تبلیغات، تبلیغات پیام رسانی پولی است که مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهد.
از آنجایی که شما در حال خرید فضا در نشریات چاپی، زمان در ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی، یا بنرها و سایر اشکال پیام رسانی در وب سایت ها، تلفن ها یا برنامه ها هستید، می توانید با تبلیغات پیام خود را کنترل کنید.

تبلیغات با کمک برنامه ریزی می تواند به شما کمک کند محصول جدیدی را معرفی کنید، مزایای خود را به مشتریان فعلی یادآوری کنید، شرکت خود را با رقبا مقایسه کنید، یا فروش، تخفیف و یا سایر خدمات خود را اعلام حضور کنید.

طرح تبلیغاتی یک تلاش ارتباطی بازاریابی است که از چندین بخش تشکیل شده است. این برنامه با یک هدف استراتژیک تصویری بزرگ شروع می شود، شامل پیام های تاکتیکی مداوم برای دستیابی به هدف است، و با یک کمپین تبلیغاتی و تبلیغات اجرا می شود.
درک نحوه عملکرد برنامه ریزی تبلیغات به شما کمک می کند این قطعه از پازل بازاریابی را به تلاش های تبلیغاتی مشاغل کوچک خود اضافه کنید.

یک برنامه ریزی تبلیغاتی با یک کمپین تبلیغاتی متفاوت است. طرح تبلیغاتی یک تلاش استراتژیک و تصویری بزرگ برای دستیابی به اهداف کلان است. کمپین تبلیغاتی مجموعه خاصی از تبلیغات است که از طریق یک مجموعه رسانه خاص در یک دوره زمانی خاص و با بودجه مشخص ارائه می شود.

تاکتیک های رایج برای برنامه ریزی تبلیغات چیست؟

تاکتیک های رایج در برنامه ریزی تبلیغاتی با تولید پیام تبلیغاتی شروع می شود. این کمپین می تواند اطلاعات باشد، مانند معرفی یک محصول جدید.
ممکن است انگیزشی باشد، مانند تشویق مشتریان فعلی به خرید بیشتر. می تواند فروش، ارتقاء یا تخفیف را اعلام کند.

هنگامی که اهداف کمپین خود را شناختید، برای رسیدن به موفقیت، استراتژی تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید.

انتخاب انواع روش های رسانه تبلیغاتی را بشناسید!

گزینه های رایج رسانه های تبلیغاتی، همانطور که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی فهرست شده است، شامل ترکیبی از ابزارهای پیام رسانی سنتی و دیجیتال است:

  • چاپ مجلات و روزنامه ها
  • بنرهای تبلیغاتی (وب سایت)
  • اخبار رادیویی و تلویزیونی
  • پست های وبلاگ
  • رسانه های اجتماعی (توئیت ها، پست های فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، اسنپ چت)
  • فیلم ها
  • پادکست
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موبایلی
  • پاسخ مستقیم (برای مثال تبلیغات اطلاعاتی)
  • فضای باز (تبلیغات بیلبورد، اتوبوس و تاکسی، تبلیغات نیمکتی)
  • پیگیری نتایج

قبل از معرفی دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ‌کنندگان در ردیابی نتایج تبلیغات و کمپین‌های خود با مشکل مواجه بودند. آنها می توانند به تعداد کوپن های تحویل داده شده نگاه کنند، از مشتریان بپرسند که چگونه در مورد شرکت شنیده اند، یا تصور کنند که افزایش فروش در طول کمپین نتیجه تبلیغات بوده است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی برنامه ریزی تبلیغاتی، مقالات زیر را بخوانید: ” تصویر حرفه ای که منعکس کننده نقاط قوت شما باشد ” و “آیا جایگاهی پیدا کرده اید؟” یا  خیر؟

یک طرح برنامه ریزی تبلیغاتی خوب باید شامل بخش های زیر باشد:

  1. تحلیل موقعیت بررسی مشکلات و فرصت ها.

پیام تبلیغاتی باید به یک مشکل رسیدگی کند. ممکن است به این موضوع فکر کنید که چرا افراد بیشتری به خدمات شما دسترسی ندارند. آیا مشکل ناشی از مشکل در تصویر شما، کمبود اطلاعات، یا از ادراکات یا نگرش مشتری بالقوه یا منبع ارجاع است؟

مشکلات را فهرست کنید. اکنون، این مشکلات را به فرصت هایی برای شکل دادن به تصویر حرفه ای خود، تصحیح اطلاعات نادرست، آموزش عمومی و تغییر نگرش تبدیل کنید. نحوه استفاده از فرصت ها را شرح دهید.

  1. بیانیه استراتژی چارچوبی برای رویکرد شما

اهداف تبلیغاتی خود را به وضوح مشخص کنید. درآمد سالانه ای که ایجاد می کنید و سهم بازاری که برای خدماتی که در منطقه جغرافیایی ارائه می دهید را گزارش دهید.
سهم بازار رقبای خود را فهرست کنید و بیانیه های مختصری را با توصیف خدماتی که ارائه می دهند، استراتژی های بازاریابی و تبلیغات آنها را شرح دهید.

اگر این اطلاعات را ندارید، وقت آن رسیده است که اطلاعاتی را در مورد بازاری که در آن کار می کنید جمع آوری کنید.
خدماتی که ارائه می دهید را شرح دهید.
نتایج هر تحقیق بازاریابی که انجام داده اید، مانند نظرسنجی ها و بازخوردهای رضایت مشتری، نظرات و واکنش های همسالان، همکاران و اعضای خانواده در مورد عملکرد یا تصویر حرفه ای خود را درج کنید. اگر اطلاعات ندارید چه؟ حدس زدید … زمان جمع آوری داده ها بیشتر است. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. از جمله افرادی که ممکن است در تصمیم گیری برای جستجوی خدمات شما تأثیر بگذارند، برای مثال، منابع ارجاع احتمالی و اعضای خانواده.

شامل اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و توزیع جغرافیایی و روانشناسی مانند سبک زندگی، علایق، ارزش‌ها و نگرانی‌ها باشد.

مزیت رقابت، ارزش خدمات ارائه شده، تصویر حرفه‌ای خود و جایگاهی را که در آن اشغال کرده‌اید را توصیف کنید.

  1. طرح خلاقانه تمرکز پیام تبلیغاتی واقعی شما

از اطلاعات تحلیل موقعیت و بیانیه استراتژی خود برای ایجاد یک پیام اصلی موثر استفاده کنید.

در مورد اهداف بازاریابی خود، مشکلات و فرصت های موجود، نقاط قوت و ضعف و مخاطبان هدف خود فکر کنید. جزئیات نحوه اجرای پیام اصلی شما را به گونه ای بیان کنید که توجه مردم را به خود جلب کرده و به یاد ماندنی باشد.

تبلیغات شما چگونه باید باشد؟ چه محتوایی را می خواهید بگنجانید؟ چه لحنی را می‌خواهید منتقل کنید؟ رویکردهای اساسی برای طرح خلاق شامل ترویج عملکرد خود به طور کلی، ترویج خدمات خاصی که ارائه می‌دهید، تمرکز بر آموزش و ارائه اطلاعات، و تلاش برای مرتبط کردن یک تصویر یا سبک زندگی خاص با تمرین شما است.

  1. طرح ارتقاء شناسایی بهترین راه برای رساندن پیام خود به مخاطبان هدف.

مقرون به صرفه ترین مسیر را انتخاب کنید. آیا از پست مستقیم، آگهی در صفحات زرد، تبلیغات چاپی در روزنامه ها یا مجلات محلی، اخبار رادیویی، تلویزیون استفاده خواهید کرد؟
همچنین مسائل مربوط به زمان بندی را در نظر بگیرید. آیا در طول سال، به صورت فصلی با توجه به نیاز بازار یا با توجه به چرخه های تجاری خود (زمانی که شلوغ ترین یا کندترین هستید) تبلیغ می کنید؟

آیا می‌خواهید تبلیغات شما در فواصل زمانی منظم یا در گروه‌های فشرده‌تر پخش و نمایش داده شوند؟ یک مشاور برنامه ریزی می تواند در این تصمیم گیری ها به شما کمک کند و به مرور زمان، استراتژی تبلیغاتی خود را بر اساس نتایج تلاش های قبلی خود تنظیم کنید.

علاوه بر تبلیغات، که تنها بخشی از استراتژی بازاریابی گسترده شماست، به سایر رویکردهای بازاریابی نیز فکر کنید. که می تواند به رساندن پیام شما به مخاطبان هدف شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش بازاریابی و ایجاد تمرین خود به مقالات سایت نسخه اصلی مراجعه کنید.

 

دوست دارید بدانید بهترین راه افزایش فروش چیست؟ (کلیک کنید)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *