مشاور تبلیغات

مشاور تبلیغات-کانون تبلیغاتی نسخه اصلی

 

مشاور تبلیغات-کانون تبلیغات نسخه اصلی:مشاورین تبلیغاتی مسیر موفقیت و پیشرفت

در کسب و کار می توانند،گامی موثر برای رسیدن به اهداف ما درنظر داشته باشند.

یک سازمان،هنگامی نیازمند به مشاوره برای تبلیغات کسب و کار خود دارد که مسیر

دستیابی به اهداف خود را ندارد و اهداف مشخص و تعیین شده ای را در نظر نگرفته است.

یک تیم مشاوره تبلیغات با ایجاد رویکرد هایی مناسب به ساخت،تولید و ارائه محتوا برای

مخاطب های خود،می پردازند.

کیفیت رسانه و محتوا های انتخابی نقش مناسب و موثری در استقبال عموم مردم از تبلیغات

سازمان ها دریافت می کند،به شیوه ای که انتخاب نامناسب و اشتباه در این مورد می تواند

منجر به از دست رفتن منابع و سرمایه های سازمان شود.

مشاور تبلیغاتی همه کارهمشاور تبلیغات چه کسی است؟

مشاور تبلیغات،با تحقیقات و پژوهش هایی که در خصوص کسب و کار دارند،می توانند با

راهکار هایی عملی جهت رونق کسب و کار و بهبود فرآیند های تبلیغاتی پیشنهاداتی را به سازمان ها ارائه دهند.

وظایف مشاورین تبلیغاتی در خصوص سازمان ها،تحلیل اطلاعات آماری و مشاهداتی تجربی می باشد

که به منظور پیشنهاد راهکار های تاثیرگذار در فرآیند تبلیغات را عهده دار است.

درواقع مشاورین تبلیغاتی افراد یا سازمان هایی هستند که توسط کسب و کار ها برای ارائه خدمات به

صورت کوتاه و یا بلند مدت دعوت به همکاری می شود.

مشاورین ماهر و مجرب بعد از اتمام گفتگو با مدیران کسب و کار و بررسی سازمان های مورد نظر به

تعیین بودجه و تدوین برنامه های تبلیغاتی ، با توجه به نیاز های مخاطبان و مشتریان،ویژگی های محصولات

و خدمات اهداف سازمانی می پردازد.

علاوه بر اینکه  می توان مسئولیت های اجرا و طراحی برنامه های تبلیغاتی ، نظارت بر تولید و ساخت محتوای تبلیغاتی یا انتخاب رسانه تبلیغاتی و مناسب را بر عهده مشاور تبلیغاتی سازمان قرار داد.

مشاورین تبلیغات در خصوص برنامه های بازاریابی ،روابط عمومی ،ارتباطات و تبلیغات سازمان می توانند برنامه ریزی و تصمیم گیری می  نماید.شما با بهره گیری از توانایی های یک مشاور گام بسیار مهمی در جهت پیش گرفتن از رقبا خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تبلیغات می توانید مقاله تیزر تبلیغاتی و نویسنده تبلیغاتی را نیز بخوابید.

مشاور تبلیغاتی حرفه ایوظایف مشاور خوب چیست؟

  • شناخت شرایط سازمان و تهیه گزارش شناخت از محصولات، خدمات و کمپانی طرف قرارداد
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی مورد نیاز سازمان ها در حوزه تبلیغات و برندسازی
  • طراحی یک برنامه تبلیغاتی ( تقویم تبلیغاتی ) برای ساختارمند کردن برنامه های تبلیغاتی
  • تعیین بودجه بندی مناسب در شرایط سه حالت خوش بینانه، عادی و سختگیرانه، برای تقویم تبلیغاتی یاد شده.

 

  • طراحی یک برنامه اجرای (Action Plan ) قابل استفاده برای اجرای دقیق کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی
  • پیش بینی و طراحی کمپین های تبلیغاتی در تقویم تبلیغاتی به فراخور نیاز
  • انتخاب پیمانکاران تبلیغاتی و نظارت بر عملکرد آنها برای عینیت بخشی هرچه بیشتر به برنامه های تبلیغاتی طراحی شده.
  • گزینش رسانه های اثربخش تبلیغاتی با توجه به میزان نرخ تبدیل و قیمت در زمینه رسانه های دیجیتال و رسانه های سنتی
  • آموزش پرسنل کارفرما در حوزه تبلیغات و کمک به استخدام نیروهای مدنظر در این حوزه
  • و در نهایت، مشاور تبلیغات وظیفه تسهیل فرآیند سنجش اثربخشی تبلیغات را از طریق گروه های تحقیقات بازار فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تبلیغات،می توانید مقاله،مشاور فروش کیست و چه ویژگی هایی دارد را بخوانید.

خصوصیات مشاور تبلیغات

  • او باید فردی برون­گرا و اجتماعی باشد – مشاور تبلیغات
  • ذوق و ابتکار عمل داشته باشد
  • در برقراری ارتباط، حرفه­ای، توانا و مسلط باشد
  • اعتماد به نفس بالایی داشته باشد
  • خوش سر و زبان و صبور باشد
  • در انجام کار، پشتکار و همت داشته باشد و به آسانی تسلیم نشود
  • به یادگیری و مطالعه جدیدترین روش­های تبلیغاتی روز دنیا علاقمند باشد

مشاور تبلیغاتی

سود دهی بیشتر ویا فروش بیشتر

اگر به صورت کلی به این امر بنگریم تبلیغات صد در صد لازم و ضروری نیست مگر اینکه ما بخواهیم در کارمان سود دهی بیشتر ویا فروش بیشتر محصولات را داشته باشیم.
در این صورت ما نیاز به یک مشاور تبلیغاتی داریم
مشاور تبلیغاتی چه کاری انجام می دهد؟
یک مشاور تبلیغاتی بااستفاده از ایده های مناسب و هدفمند کردن بودجه و میزان هزینه ی مصرف شده در تبلیغات در راستای فروش بهتر وسود دهی بیشتر تلاش میکند.

یک مشاور تبلیغاتی درک کاملی از کسب و کار مشتری مورد نظر خود به دست میاورد وبا توجه به اطلاعات به دست آورده اقدام به تبلیغ برای مشتری میکند
مشاور تبلیغاتی روزنامه ها ، تلویزیون، سایت های شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین..را بررسی می نیازها ی مشتری را در نظر گرفته وبا استفاده از خلاقیت از گزینه های مناسب برای بازار یابی مشتری استفاده میکند.
شما باید با تحقیق و تحلیل بازار به هدف نزدیک شوید و این برادر نظر بگیرید که میشی شما چطور با مخاطب ارتباط برقرار میکند وبرای بهتر شدن آن تلاش کنیم با تبلیغات درست پای متوسط مخاطب شنیده می شود و مخاطب با آن ارتباط بر قرار می کند.

وظایف و مسئولیت های مشاور تبلیغاتی

به وجود اوردن استراتژی های تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف مناسب و مرتبط با کسب وکار
فراهم کردن زمینه مناسب برای امین های تبلیغاتی و فضانورد نیاز برای بازار یابی
مدیریت و تایید آگهی ها به صورت مرادی
تعیین لیستی از مشتریان و شرکت ها با توجه به در آمد زایی وبازدهی انان
باید در تبلیغات تمام قوانین شرکت دنبال شود
به وجود اوردن روابط کاری عالی و قوی با مشتریان و فراهم کردن خدماتی عالی برای مشتریان
تهیه ی سفارشات و پیشنهاد های فروش مشتریان
شرکت در جلسات مربوط به بازار یابی تبلیغاتی
توسعه دادن فروش محصولات به صورت خرده فروشی
توصیه برای ایجاد محصولات بهتر برای مشتری و درک نیاز های مشتری
تاثیرات داشتن مشاور تبلیغاتی در مسیر موفقیت

داشتن یک مشاور حرفه ای تبلیغاتی میتواند به شرکت ها کمک کند تا در مسیر موفقیت حرکت کنند شرکتها باید بدانند که داشتن یک تبلیغات موقر ودرست برای ان ها مانند سرمایه گذاری عمل میکند وبرای اینکه راه و روش درست تبلیغات حرفه ای انجام شود یک مشاور تبلیغاتی نیاز دارند
مشاور تبلیغاتی با دادن مشاوره به مشتری خود و معرفی ابزار مناسب تبلیغاتی به مشتری ونیز ارائه ی یک قیمت تخمینی به مشتری میزان هزینه را به مشتری می گوید.
بعد از تبلیغات مشاور تمام ابعاد آن را بررسی می کند و نقاط ضعیف را بررسی کرده وکاستیها را برطرف میکند و نقاط قوت آن را حفظ کند تاثبات در بخش های مختلف به وجود اید

مشاور تبلیغاتی توانمند

مشاور تبلیغاتی توانمند با تسلط به حوزه های مختلف بازار ومدیریت ،دقیق پیش می رود و هدفش از تبلیغات کامل کردن ابزارهای ارتباطی یکپارچه ی بازار یابی است
یک مشاور تبلیغاتی موفق کیست؟
مشاور تبلیغاتی با استفاده از دانش خود ،روش های تبلیغاتی را براساس تجربیات موفق خود برای کسب و کار برنامه ریزی میکند.
تبلیغاتی هدفمند که به وسیله افراد متخصص انجام می شود با کمترین هزینه های ممکن وبرای ایجاد سود دهی بیشتر در کسب وکار وفروش بیشتر
مشاور تبلیغاتی پیشنهاد ها رادر قالب کمپینگ ها و طرح های تبلیغاتی با شرکت ارائه می دهد مون های تبلیغاتی را ترسیم می کند و خروجی بازدهی ها را ترسیم می کند و بودجه ی لازم برای طرح را تعیین می محرومند زمان لازم برای اجرای طرح را تعیین می کند و صاحبان شرکت برادر نظر گرفتن شرایط وبررسی طرح با مشاور همکاری می کنند.

یک مشاور تبلیغاتی باید ویژگی های شخصیتی داشته باشد و باید دارای روحیه ای خلاق وپر انرژی داشته باشد باانگیزه و اعتماد به نفس زیاد کار ها را دنباله گیری کند ودر کارهای دارای روحیه ی رقابتی باشد.

یک مشاور تبلیغاتی باید با استفاده از یک مشاوره تبلیغاتی حرفه ای باید منابع و فرایند بازار یابی را تقویت کند و سپس بین تیم خدماتی و منابع بازار یابی و فروش هماهنگی های لازم را ایجاد کند.
یکی از ویژگی‌های که یک مشاور را حرفه ای می کند این است که بتواند یک مشاوره ی تبلیغاتی در زمان محدود با بودجه ی محدود انجام دهد بتواند نتیجه ی خوب و قابل قبول به دست بیاورد.
زمان وبودجه هر دو از عواملی هستند که در همه ی موارد محدود است و مشاور باید بتواند با زمان وبودجه ی محدود در مشاوره ی تحقیقاتی به نتیجه و باز دهی مناسب دست پیدا کند و حرفه ای باشد.

 

مشاور تبلیغاتی با راه کارهای درست وهدفمند مارادر مسیر پیشرفت قرار می دهد.

ولی دست یافتن به این مسیر درست دارای دشواری هایی است تبلیهات یکی از راههای مهم در تبلیغات است
موفقیت ویاعدم موفقیت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات صحیح وبرنامه ریزی شده بستگی دارد.
تاثیرات مثبت تبلیغات در مسیر موفقیت شرکت ها
برای اینکه ما تاثیر مناسب از تبلیغات داشته باسیم باید بر اساس یک مسیر درست در تبلیغات حرکت کنیم
تا به نتیجه های قابل قبول در ان دست پیدا کنیم.
مشاور تبلیغات در ابتدا باید راههکارهایی را با مشاوره به مشتریان خود ارائه دهد وبا ارائه ی یک قیمت تخمینی،
مشتری خود را درجریان هزینه های که باید برای رسیدن به هدف صرف کند قرار دهد.

ودر طول زمان انجام تبلیغات باید نظارت کافی بر هزینه ها وکیفیت اجرا داشته باشد.

مشاور تبلیغاتی حرفه ایوظایف یک مشاور تبلیغات

شناخت شرایط سازمان وشناخت محصولات
برنامه ریزی انجام کارها وبرنامه های تحقیقاتی وانجام تحقیقات در مورد نیاز سازمان ها در زمینه ی برند سازی
تعیین بود جه ی مناسب ومورد نیاز
پیس بینی وطراحی کمپین های تحقیقاتی

اموزش کارکنان تبلیغاتی ونظارت بر فعالیت انها برای عملی شدن هر چه بیشتربه برنامه های تبلیغاتی
انتخاب رسانه های اثر بخش تبلیغاتی باتوجه به میزان نرخ تبریل وقیمت
طراحی یک برنامه ی قابل قبول برای اجرای برنامه های تبلیغاتی
به وجود آوردن شرایط لازم برای تسهیل در فرآیند تبلیغات ازطریق گروه های تحقیقات بازار
همکاری باسازمان در راه افزایش سود ومنافع صاحبان کسب وکار

انواع کانال های تبلیغاتی

کانال های تبلیغاتی که مخاطب زیاد دارند وهزینه ی بالایی هم در بر دارند مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه ومجله
کانال های تبلیغاتی که مخاطبان متوسطی در جامعه دارند مانند نمایشگاهها وشبکه ای اجتماعی
وکانال های تبلیغاتی که مخاطب به میزان کم وپایین در جامعه دارند مانند ارسال نامه وایمیل
مشاور تبلیغاتی می تواند با سازمان ها مشورت کنند ومناسب ترین وکم هزینه ترین کانال های تبلیغاتی را تعیین کنند وازآن برای تبلیغات استفاده کنند
برای دست یابی به چه اهدافی باید مشاور تبلیغاتی استخدام شود؟

  • برای اینکه بتوانیم محصدلات وکالا ی شرکت را معرفی کنیم.
  • وبتوانیم ایجاد تقاضا در مخاطبان کنیم.
  • برای دراختیار دادن اطلاعات از محصولات جدید شرکت
  • به دست آوردن زمینه ی اعتماد
  • ایجاد افزایش در نرخ استفاده محصول
  • رسیدن به فضای جدید تبلیغاتی
  • وایجاد زمینه های بیشتر در مورد شناخت برند در میان مخاطبان
  • چگونه می توان تبلیغات را به صورت موثر تر اتجام دهیم؟
  • با داستن محتوای مناسب وعالی میزان افزایش آگاهی از برند را افزایش دهیم.
  • داشتن تمرکز بر مخاطب مورد هدف
  • به دست آوردن آمار تخمینی از مشتریان بالقوه

مقاله مرتبط

مشاورتبلیغات از نون شب واجب تر!!!

از وقتی که یک شرکت و یا موسسه ای رو بر پایه دوام و تبدیل شدن به یک برند همگانی تاسیس میکنیم، همواره در کنار تمامی اعضای شرکت یک نفر (یا یک موسسه) در راستای سازگار کردن امور تبلیغاتی و مطابقت با نوع برندینگ میبایست در اختیار داشته باشیم.

دقت کنید: کار مشاور تبلیغات صرفاً تبلیغات کردن نیست!!!

بعضاً افرادی با من تماس میگیرند و در اولین جمله خود میفرمایند: “کجا تبلیغ کنیم”َ

تبلیغات راه دارد!!!

چند سال پیش با یک شخصی که صاحب یک برند تقریبا بزرگی بود، در خصوص نوع تبلیغات کارش چند دقیقه ای گپ زدم.

متوجه شدم او تبلیغات گسترده ای را انجام میدهد و هزینه زیادی هم برای آن پرداخت مینماید. تمامی موارد را با دقت به ذهن خود سپردم و در اولین فرصت بعد از جدا شدن توی دفترم نوشتم. حدود دو ساعت یک و یک موارد را آنالیز کردم.

نتیجه آنالیز چه شد؟!

دوست موفق ما، که صاحب برند شناخته شده ای بود، در ماه حدود 10 تا 12 میلیون تومان تنها صرف هزینه های تبلیغاتی خود میکرد. جالب اینجا بود که از حدود 5 روش مختلف برای تبلیغات خود بهره میبرد.

فردای آن روز مجدد به محل کار وی مراجعه نمودم، و از ایشان خواستم که به اپراتور کمپانی خود یک مورد را گوشزد نماید.

“نکته مهم اینست: بدانید مشتری از چه طریقی شما را پیدا کرده!

بعد از یک هفته من دوباره به آنجا مراجعه نمودم. از منشی شرکت خواسته بودم تا در هنگام مراجعه و یا تماس مشتریان از ایشان بپرسند که طریقه آشنایی کدام بوده است و آن را بر روی یک لیست یادداشت نماید.

من 5 روش تبلیغاتی داشتم و تماس حدود 32 نفر. با یک مطابقت ساده، متوجه شدم که از یک روش تبلیغات هیچ مشتری تماس نگرفته و حتی مراجعه ننموده است. یک روش دیگر نیز تنها یک مورد تماس داشته و سه روش دیگر به ترتیب زیر:

  • 14 نفر از روش A
  • 9 نفر از روش B
  • 8 نفر از روش C
  • 1 نفر از روش D
  • 0 نفر از روش E

وقتی مدیریت مجموعه را از این آمار مطلع نمودم، کاملا متعجب شد و تقاضای مشاوره تبلیغاتی داشت. و تنها یک راه حل ساده داشت:

با کمی دقت و آنالیز عملکرد، متوجه خواهید شد که اصول تبلیغات اگر رعایت نگردد، بخش اعظمی از درآمد خود را درون سطل زباله خواهید ریخت.

از وی خواستم این آمار را در دراز مدت (حداقل یک ماه) ادامه دهد و در صورت تشابه در نتایج، بودجه تبلیغات روش E را کاملا قطع و بودجه تبلیغات روش D را به حداقل ممکن برساند. مبالغی هم که از این طریق دیگر صرف دو روش نامبرده، نشده را به ترتیب به روش A,B,C اختصاص دهد.

نتیجه گیری کلی:

یک مشاور تبلیغات و یک موسسه تبلیغاتی میبایست قبل از ارائه طرح خود، آشنایی کامل یا نسبی با شغل مشتری خود داشته باشد. بعضی از مشاغل در محیط های مجازی بازدهی تبلیغات دارند، بعضی ها در رسانه های عمومی، حتی بعضی ها با چاپ تراکت به بازدهی میرسند.

هر شغلی بسته به نوع مخاطب خود، میبایست نوع تبلیغات را انتخاب نماید.

این یک راه موفقیت برای مدیر تبلیغات هر مجموعه ای است.

اگر در نحوه تبلیغات خود سر در گم هستید و به یک مشاور تبلیغاتی نیاز دارید، با شماره 02188321710 تماس بگیرید.

 

 

 

writer:ov team  edited: Mira

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: