مشاور تبلیغات چه کسی است؟ مشاور تبلیغات فردی موفق و با تجربه که تخصص بازاریابی یا برندینگ، ذهنیت خلاق و مهارت های بین فردی عالی داشته باشد. اساسا، این افراد به کسب و کارها کمک می کنند تا یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر برای تبلیغ کالا یا خدمات ایجاد کنند. یک مشاور می تواند توسط یک شرکت مشاوره تبلیغاتی استخدام شود و یا ممکن است به عنوان یک فریلنسر به صورت آزاد کار کند. در حالی که انواع مشاغلی که یک فرد برای آن کار می کند می تواند متفاوت باشد، وظایف اصلی شغلی او معمولا یکسان است. اینها شامل ملاقات با مشتریان، انجام تحقیقات بازار، انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب، ایجاد نمونه تبلیغات و ارائه به مشتریان می باشد.
کانال های تبلیغاتی موثر برای مشتریان
شاید مهمترین بخش این شغل انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب برای مشتری باشد. میزان خاص و انواع رسانه ها بین مشتریان متفاوت است، اما ممکن است مواردی مانند رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، فروش تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات مجلات را شامل شود. انتخاب رسانه موثر برای تبلیغات اغلب مستلزم طوفان فکری قابل توجه و آزمایش با احتمالات مختلف قبل از تصمیم گیری در مورد کمپین تبلیغاتی است.
یک مشاور تبلیغات پس از اینکه ایده های بازاریابی واقع بینانه ای را ابداع کرد، اغلب نمونه هایی از تبلیغات را برای مشتری خود ایجاد می کند. به عنوان مثال، او ممکن است یک پیش نویس تقریبی برای یک آگهی مجله ایجاد کند که محصولات مشتری را نشان می دهد. در موارد دیگر، او ممکن است یک صفحه فرود یا لندینگ پیج وب سایت ایجاد کند که آن محصولات را به نمایش بگذارد.
تبلیغات چیست؟
حرفه تبلیغات یک فعالیت اجتماعی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است که توسط مشاور تبلیغات انجام می شود. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد. با استفاده از یک پیام کاملا مناسب، تبلیغات می تواند به صورت تخصصی (مخاطبان کوچک را هدف قرار دهد) یا عمومی (مخاطبان زیادی را هدف قرار دهد).
برندینگ در بازاریابی چیست؟
برندسازی یا اصطلاحا برندینگ فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری با ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی، بیانیه ماموریت و یک موضوع ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی است. برندینگ موثر به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.
مشاور تبلیغاتی دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟
یک مشاور تبلیغات بر روشی تمرکز می کند که کسب و کارها با مشتریان فعلی یا بالقوه ارتباط برقرار می کنند و فردی است که روندها و بازار هدف را درک می کند. کسب و کارها مشاوران تبلیغاتی را استخدام می کنند تا از تخصص آنها در ارزیابی تلاشهای تبلیغاتی خود و پیشنهاد بهبود استفاده کنند.
اولین قدم به عنوان یک مشاور این است که درک کاملی از کسب و کار مشتری خود به دست آورید. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک نانوایی است، آیا آنها از طریق موسسات خرده فروشی می فروشند؟ رستوران ها؟ آیا آنها برای عموم باز هستند؟ آیا آنها محصول مورد علاقه یک گروه خریدار مانند کلوچه های تخصصی یا کیک عروسی را ارائه می دهند؟
با این اطلاعات، مشتری را با ایجاد جریان رسانه ای که به بازار هدف او می رسد، از طریق پیچ و خم تبلیغات راهنمایی می کنید. شما رادیو، روزنامه، مجلات، تبلیغات آنلاین، نشریات محلی، بیلبوردها، سایت های شبکه های اجتماعی و گزینه های تلویزیونی را ارزیابی می کنید. سپس نیازها و بودجه مشتری خود را در نظر می گیرید و از خلاقیت خود برای ایجاد گزینه های بازاریابی منحصر به فرد برای هر مشتری استفاده می کنید. این وظیفه از پاسخ دادن ساده به یک سوال گرفته تا تهیه یک طرح تبلیغاتی در مقیاس کامل که سالها به آینده ادامه می دهد را شامل میشود.
شما همه این وظایف را با هدف بزرگ خود انجام می دهید، مطمئن شوید که مخاطب هدف پیام را می شنود. برای رسیدن به این هدف باید تکنیک های تحقیق و تحلیل بازار را درک کرده و از آنها استفاده کنید. اما حتی بیشتر از آن، باید بدانید که مشتری شما چگونه با مشتری خود ارتباط برقرار می کند، آیا این کار موثر است، و چگونه آن را برای نتایج بهتر تغییر دهید.
اگر مشاور تبلیغاتی هستید چگونه کار خود را تبلیغ کنید؟
میخواهید در صنعت تبلیغات به دنبال مشتریانی باشید که درخواست مشاوره تبلیغاتی دارند؟ در زیر برخی از روش های جذب مشتری را عنوان نمودم که البته برخی از آنها برای هر کسب و کاری عمومیت دارد، مانند مورد اول:
- تبلیغات در گوگل و رسانه های اجتماعی (بهترین پیشنهاد: گوگل ادز)
- یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی کنید
- میزبان رویدادها
- مستقیما با مشتریان بالقوه تماس بگیرید
- در رویدادهای شبکه شغلی شرکت کنید
- ارجاع دریافت کنید
- سخنرانی و حضور در رویدادها
- در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید
- با مشاور دیگری شریک شوید
- یک وبلاگ راه اندازی کنید
هدف واقعی تبلیغات چیست؟
هدف از تبلیغات:
تأثیرگذاری فعالانه بر عقاید یا رفتارهای مردم است، نه صرفا انتقال حقایق در مورد چیزی.
تبلیغات ممکن است برای جلب حمایت یا عدم تایید یک موضع خاص به جای ارائه صرف موضع مورد استفاده قرار گیرد. سعی کنید مردم را متقاعد کنید که چیزی بخرند، نه اینکه به سادگی به آنها اطلاع دهید که یک کالای خاص در بازار وجود دارد. چیزی که تبلیغات را از ارتباط «عادی» جدا می کند، روش هایی است که از طریق آن پیام سعی در شکل دادن به عقاید یا رفتار دارد، که اغلب ظریف و موذیانه هستند.
برای مثال، تبلیغات اغلب به گونهای ارائه می شود که تلاش می کند عمدا احساساتی قوی را برانگیزد، به ویژه با پیشنهاد روابط غیرمنطقی (یا غیر شهودی) بین مفاهیم یا اشیاء (مثلا بین یک ماشین “خوب” و یا یک زن زیبا).
روش تبلیغ:
برای معنای کلمه نیز ضروری است. لازم نیست یک پیام نادرست باشد تا به عنوان تبلیغات واجد شرایط باشد. در واقع، پیام تبلیغات مدرن اغلب آشکارا نادرست نیست. اما حتی اگر پیام فقط اطلاعات «واقعی» را منتقل کند، عمومً حاوی سوگیری حزبی است و در ارائه یک بررسی کامل و متعادل از موضوع ناکام خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های رایج تبلیغات، کمیت آن است. برای مثال، یک مبلغ ممکن است با تلاش برای شنیدن پیامی در مکانهای مختلف و تا آنجا که ممکن است، به دنبال تأثیرگذاری بر عقاید باشد. هدف از این رویکرد تقویت یک ایده از طریق تکرار و حذف یا “خفه کردن” هر ایده جایگزین است.
خدمات مشاوره تبلیغاتی در شرکت نسخه اصلی
شرکت تبلیغاتی نسخه نه صرفا یک شرکت بر پایه ارائه خدمات مشاوره و اجرای کمپین های تبلیغاتی است، بلکه به صورت تخصصی در فروش و بازاریابی محصولات مشتریان خود نیز فعالیت دارد.
بازاریابی که امروزه یک فرآیند پیچیده و دقیقی است تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار شده است. ما در “نسخه اصلی” به خوبی از این نیاز و البته به برآوردن نیاز آگاهیم و با دارا بودن یک تیم بازاریابی و حرفه ای، در کنار ارائه خدمات مشاوره، توانایی فروش محصولات شما را برخورداریم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در بازه زمانی (10 الی 17) روزهای شنبه تا چهارشنبه با مشاورین ما در ارتباط باشید.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:
نوشتههای مرتبط
تبلیغات موفق | کجا تبلیغ کنیم؟
چه نوع تبلیغی برای کسب و کار مناسب است؟
محصولاتی که اولین نبودند ولی برند شدند