مراحل ساخت یک برند شخصی ماندگار در اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی مستلزم افزودن ارزش به زندگی مردم و قدرت برند شما در همان زمان است. در اینجا 8 مرحله برای ایجاد پرسونال برندینگ ماندگار در رسانه های اجتماعی آورده شده است.
8 مرحله پرسونال برندینگ در اینستاگرام و شبکههای اجتماعی
1. شخصیت برند خود را تعریف کنید.
برندسازی شخصی در رسانه های اجتماعی به معنای افزودن ارزش به زندگی افراد است. همه چیز در مورد تحول دیجیتال است.
اگر از نقطه فروش منحصر به فرد خود و آنچه شما را منحصر به فرد می کند ندانید، هرگز در رسانه های اجتماعی پیشرفت نخواهید کرد.
تعیین تخصص باید اولین قدم شما باشد. سخت و عمیق فکر کنید؛ این برای سالها بر برندسازی شما تأثیر میگذارد.
2. با صدای آنها صحبت کنید (اما رهبر باشید).
مرحله بعدی این است که مخاطب خود را در نظر بگیرید. از خود بپرسید که آنها از چه زبانی استفاده می کنند، برای آنها ارزش قائل هستند و در مورد مشکلات مهم چه احساسی دارند. ماده، لحن و مضامین کامل را برای ارتباط با آنها انتخاب کنید.
فقط مخاطبان خود را کپی نکنید؛ در غیر این صورت، نادرست به نظر می رسد. انعکاس مخاطب ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. ممکن است محبت را به تمسخر تبدیل کند.
به همین ترتیب، ارزشی را در جایی که مخاطبان شما انتظار دارند، ارائه دهید.
3. بر روی کانال های خاص تمرکز کنید. بقیه رو ول کنید!
تلاش برای قرار گرفتن بر روی هر سکوی مرکزی می تواند شما را در یک روز خسته کند، پس عاقل باشید. مهمترین راهنما گوش دادن است (دلیل دیگری که باید بدانید آنها چه کسانی هستند).
مواردی که باید هنگام انتخاب یک پلتفرم رسانه اجتماعی در نظر بگیرید:
غول رسانه های اجتماعی در جهان فیس بوک (facebook) یک ستون اصلی برندسازی شخصی است، اما فکر میکنم که در ایران منسوخ شده است. این کانال دیگر برای همه در دسترس نیست.
اگر در زمینه بصری (عکاسی، هنر، آشپزی، طراحی) کار می کنید، اینستاگرام مکانی است که می توانید حضور داشته باشید. همچنین اینستاگرام برای برندسازی شخصی عالی است. با این حال، از شبکه های دیگر نیز غافل نشوید!
توییتر همچنین مکانی عالی برای بهروزرسانیهای فوری است (به کانالهای خبری فکر کنید). اگر میخواهید توییت های خبری منتشر کنید!
Pinterest برای بازاریابان، مربیان، کلینیک های زیبایی و درمانی، زندگی، و مشاوران املاک و مستغلات که می خواهند خود را تبلیغ کنند عالی است.
یک ویدیوی خوب میتواند سریعتر از هر کانال دیگری در TikTok پخش شود.
4. صفحه یا نمایه را انتخاب کنید.
اگر از فیس بوک استفاده می کنید، باید بین صفحه فیس بوک و نمایه فیس بوک تصمیم بگیرید.
شما می توانید تبلیغات و مطالب تجاری را در صفحه ای با اختیارات بیشتر ارسال کنید. اما یک نمایه شخصی تر است. دنبال کردن یک حساب نمایه ساده تر است، دسترسی ارگانیک بیشتری دارد و نمی تواند به یک گروه بپیوندد. این یک نیاز برندسازی شخصی است.
با یک حساب نمایه شروع کنید تا یک انجمن بسازید و ارتباطات را جمع آوری کنید، سپس زمانی که به حجم بحرانی رسیدید آن را به یک صفحه ارتقا دهید. اما این به شما بستگی دارد.
5. بیوگرافی حساب خود را تکمیل کنید.
فیلدهای هر حساب رسانه اجتماعی را تکمیل کنید.
افراد برای تأیید هویت شما، بیو/نمایه شما را بررسی می کنند. بنابراین، ناقص گذاشتن آن به اصالت شما لطمه می زند و اعتماد شما را از بین می برد.
نام کامل و عکس اخیر خود را بنویسید، نه عکسی که در مزرعه مه آلود آفتابگردان قرار گرفته اید. از لوگو برند خود استفاده کنید.
به اینستاگرامهای افرادی که برند هستند توجه کنید!
از یک نام کاربری (یا انواع شناخته شده) در تمام حساب های رسانه های اجتماعی برای ایجاد هویت رسانه اجتماعی استفاده کنید.
میتوانید برای استعلام نام از ابزارهایی استفاده نمایید تا ببینید تمام شبکه های اجتماعی شما باز و در دسترس هستند.
استعلام در دسترس بودن نام در شبکه های اجتماعی
داشتن تمام شبکه های اجتماعی یکی از لازمه های موفقیت در پرسونال برندینگ است.
6. وقت خود را به ایجاد یک «تیتر» فریبنده اختصاص دهید.
عنوان شما یک عبارت کوتاه است که نام تجاری شما را خلاصه می کند. میتوانید از آن در تصویر هدر خود در شبکههای مختلف مانند لینکدین، توییتر و فیسبوک استفاده کنید، همانطور که تمام برندهای موفق برای خود این کار را کردهاند.
در بایوس توییتر و اینستاگرام و بخشهای درباره فیسبوک و پروفایل لینکدین، میتوانید در مورد آن توضیح دهید.
برخی از افراد، یک “کلمه کلیدی” را ترجیح می دهند که دستاوردهای مهم، سرگرمی ها یا زمینه های شایستگی شما را خلاصه کند. افرادی که آن کلمه مد نظر را جستجو میکنند با نام شما برخورد خواهند کرد.
7. ثبات را حفظ کنید.
ظاهر و تجربه ثابتی را در تمام پروفایل های خود حفظ کنید.
هنگامی که تصمیم می گیریم در رسانه های اجتماعی به چه کسی اعتماد کنیم، اصالت همه چیز است. اگر حساب ها، زبان یا سبک شما ناسازگار باشد، اعتبار شما را تضعیف می کند.
از همان عکس های جلد و نمایه استفاده کنید. این شامل استفاده از عکسهای نمایه و جلد، لوگوی برند شخصی و رنگهای تم در همه حسابها میشود.
در اینستاگرام، ممکن است از فیلتر یکسانی برای همه عکسهای خود استفاده کنید، یا ممکن است سبک تصویر مشابهی را در Pinterest منتشر کنید.
8. لحن ثابت خود را حفظ کنید
در آخرین مرحله از 8 مرحله پرسونال برندینگ به لحن ثابت گفتار و بیان اشاره میکنیم.
همچنین باید از یک «صدا» منسجم استفاده کنید.
البته، شما باید خودتان باشید، اما شوخ طبعی عجیب خود را برای حساب های خود ذخیره کنید و کمی در مورد برند خود جدی تر باشید.
نوشتههای مرتبط
تبلیغات موفق | کجا تبلیغ کنیم؟
چه نوع تبلیغی برای کسب و کار مناسب است؟
محصولاتی که اولین نبودند ولی برند شدند