7 روند بازاریابی دیجیتال برای سال 2023 که باید از آنها استفاده کنید
اگر دانستن روندهای مد حاشیه ای را برای انتخاب شما باقی می گذارد، چه از آنها پیروی کنید یا نه، گرایش های بازاریابی دیجیتال ضروری است. این رشته ای است که به طور مداوم در حال تکامل است، که آن را هیجان انگیز و گاهی اوقات خسته کننده می کند. دلیل آن ساده است: آنچه دیروز با مشتریان شما کاملاً کار می کرد، امروز نتایج مورد انتظار را برای شما به ارمغان نمی آورد.
به این دلایل، پیش بینی و سازگاری حیاتی است. آیا از تغییراتی که در سال 2023 انتظار داریم می دانید؟
7 روند مرتبط بازاریابی دیجیتال برای سال 2023
ما به هفت نقطه عطف که امسال راه را نشان خواهند داد اشاره می کنیم.
1. خداحافظ کوکی های شخص ثالث! سلام تبلیغات متنی!
در سال 2020، گوگل هشدار داد که برخی از انواع کوکی های شخص ثالث در سال 2023 ناپدید می شوند زیرا پشتیبانی از آنها را متوقف می کند. به عنوان مثال، اینها کوکی های ردیابی هستند. با توجه به دلایل، آنها بیشتر از الزامات قانونی برای پیروی از دستورالعمل های مورد حفاظت از داده ها تبعیت می کنند تا از منافع شرکت.
در عوض، به نظر می رسد تبلیغات متنی روند فعلی را تعیین می کند. و اما تبلیغات متنی چیست؟ این یک تبلیغات آنلاین است که بر اساس محتوای یک صفحه و تقسیم بندی متنی آن قرار می گیرد. این تکنیکی است که مرتبط ترین سایت ها را برای یک تبلیغ خاص بر اساس کلمات کلیدی در نظر می گیرد.
بیشتر بخوانید: کلمه کلیدی چیست؟
هدف آن ایجاد تأثیر بر افرادی است که قبلاً با جستجوی وب سایت هایی با موضوعات مرتبط علاقه نشان داده اند. بنابراین، مزاحم نیست. اگر شخصی اطلاعاتی در مورد شهر تهران را جستجو کند، به راحتی می تواند پیشنهاد سفر به آن کشور را دریافت کند.
تبلیغات متنی چه مزایایی دارد؟ به برخی از آنها اشاره می کنیم:
- احترام به حریم خصوصی کاربران که باعث ایجاد اعتماد بیشتر در آنها می شود.
- موثرتر است. ابتدا اعتقاد بر این بود که اینطور نیست. با این حال، از فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، قبلاً مشاهده میشود که اینطور نیست. سوال این است که شما از معیارهای مناسب استفاده می کنید. اکنون، تکنیک های عملکرد به اندازه تکنیک های بازاریابی عصبی ضروری نیستند.
- کیفیت داده بالاتر شما را مجبور می کند به جای داده های شخص ثالث از داده های شخص اول یا متنی استفاده کنید. در دراز مدت، دیتابیس شما کیفیت بهتری خواهد داشت و هنگام تقسیم بندی دقیق تر خواهید بود.
- تجربه کاربری را بهبود می بخشد. این بسیار خوشایندتر و روان تر است زیرا به جای اینکه او را آزار دهید، چیزی مورد علاقه به او پیشنهاد می کنید.
2. مقدار محتوا یا محتوای با کیفیت؟
بدون شک یکی از مهم ترین روندهای امسال با هدف ارتقای محتوای باکیفیت و حذف یا حذف مواردی است که کیفیت ندارند. ما در دو مورد از نقاط عطف که آن را توجیه می کند صحبت می کنیم.
- از یک طرف، تبلیغات متنی از تحلیل محتوا برای یافتن بیشترین ارتباط برای مکان یابی تبلیغات شما استفاده می کند. به این ترتیب کسانی که به کاربران ارزش می افزایند به نفع آنها خواهد بود.
- از سوی دیگر، نباید فراموش کنید که در 9 سپتامبر 2022، محتوای مفید گوگل تکمیل شد. این تغییر الگوریتم محتوای با کیفیت بالا را به منظور تسهیل تجربه کاربری بهینه و یافتن اطلاعات مورد نیاز خود برجسته می کند.
گوگل با محتوایی که مفید نمی داند چه خواهد کرد؟
هدف گوگل اتخاذ تدابیر شدید علیه محتوایی است که هیچ کمکی به کاربر نمی کند. بنابراین، صفحاتی که شما آنها را بهعنوان غیر مفید طبقهبندی میکنید، در موقعیت خود تا حد نامرتبط کاهش مییابند. وسواس او افزایش کیفیت نتایج جستجو است و برای اندازه گیری آن از هوش مصنوعی استفاده می کند.
به این دلایل، متخصصانی که با ذهنیت مردم می نویسند و از قبل محتوای باکیفیتی تولید می کنند، تلاش های خود را پاداش خواهند دید. از سوی دیگر، آنهایی که فقط بر روی موقعیت کلمات کلیدی تمرکز می کنند، باید تکامل پیدا کنند. ضروری است که هر دو مفهوم در سال 2023 دست به دست هم بدهند.
برای اطمینان از محتوای با کیفیت برای گوگل چه نکاتی را می توانیم رعایت کنیم؟ ما تعدادی را در اختیار شما قرار می دهیم:
- برای مردم بنویسید نه برای موتورهای جستجو. کاربر را مجذوب و هیجان زده می کند.
- محتوای با کیفیت باید ارزش های برند را به درستی منعکس کند. بنابراین شایسته است که اصیل باشد، خوب نوشته شود و کلیدواژه های زیاد و بدون انسجام معرفی نشود.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دیدگاه یا کشف جدیدی در مورد موضوع مورد نظر ارائه می دهد و خلاصه ای از آنچه دیگران قبلاً بیان کرده اند نیست.
3. آیا قبلاً صفحات خود را با صفحه اول موبایل تطبیق داده اید؟
در سال 2018، گوگل این تغییر را ارائه کرد، اگرچه به تدریج آن را پیاده سازی کرد. امسال، تغییرات بزرگی در نظر گرفته شده است.
این شرکت متوجه شد که 50٪ از کاربران قبلاً از طریق یک دستگاه تلفن همراه جستجو می کردند. با این حال، چیزی که اغلب آنها دریافتند این است که محتوای نسخه موبایل، با وجود ظاهر شدن در موتورهای جستجو، اطلاعات مورد نیاز را ارائه نمی دهد.
Mobile First Index چگونه کار می کند؟
برای تعیین موقعیت صفحه، به جای نسخه دسکتاپ، محتوای نسخه موبایل را در نظر بگیرید. بنابراین ممکن است وب سایتی با محتوای باکیفیتی داشته باشد، اما با بی توجهی به نسخه موبایلی خود، حتی برای پرس و جوهای دسکتاپ، موقعیت های زیادی را از دست بدهد.
چگونه صفحات خود را با صفحه اول موبایل تنظیم کنیم؟
شما دو راه دارید:
- طراحی تطبیقی: مبتنی بر استفاده از اندازه ها و ویژگی های از پیش تعیین شده است. (مدل استفاده شده توسط آمازون یا اپل). طراحی های مختلفی برای تبلت یا گوشی های هوشمند دارد. میتوانید به تعداد دستگاههایی که کاربران میتوانند برای ورود به وب از آنها استفاده کنند، نسخه ایجاد کنید.
- طراحی واکنشگرا: این نوع طراحی به طور خودکار با اندازه صفحه نمایشی که از آن مشاهده می شود تطبیق می یابد و در صورت لزوم عناصر را بازسازی می کند. یعنی در همه دستگاه ها از یک نسخه استفاده می کند. نتیجه این است که به طور قابل توجهی تجربه کاربر و دیده شدن وب را بهبود می بخشد.
4. آیا هوش مصنوعی و سئو با هم ترکیب می شوند؟
هوش مصنوعی شامل بسیاری از فناوریهای مختلف مانند یادگیری ماشینی (ML)، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق و غیره است. هدف آن این است که کار ما را آسانتر کند و زندگی ما را کمتر پیچیده کند.
چرا باید از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنید؟
اکنون سئو دیگر تنها بر روی کلمات کلیدی، بک لینک ها یا لینک های داخلی متمرکز نیست. موتورهای جستجو نیز بر روی یافتن آنچه کاربر می خواهد پیدا کند، تمرکز می کنند.
بیشتر بخوانید: چگونگی ساخت بک لینک با کیفیت
در استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی چه ابزارهایی پیدا می کنید؟
به چند مورد اشاره می کنیم:
بخشی از الگوریتم های اصلی موتورهای جستجو مانند BERT یا Rankbrain است. بنابراین، درک آن می تواند به شما در تقویت سئو کمک کند.
این یک ابزار اساسی برای تجزیه و تحلیل داده ها است. بنابراین، به شما کمک می کند تا جایگاه های محتوا را به روشی کارآمدتر و سریع تر پیدا کنید. به عنوان مثال، می تواند شما را از کلمات کلیدی که باید در یک زمان خاص یا در فرصت های ایجاد لینک استفاده کنید، آگاه کند.
تولید محتوا. هنگامی که کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردید، می توانید از هوش مصنوعی برای تعیین اینکه چه نوع محتوایی برای ایجاد بهتر است استفاده کنید.
بهینه سازی محتوا برای مطابقت با استانداردهای Google EAT. مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است و مترادف گوگل برای کیفیت صفحه است.
5. اهمیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی میکرو اینفلوئنسر
چرا نباید از شبکه های اجتماعی غافل شد؟ آنها به گوش دادن فعال اجتماعی اجازه می دهند و بهترین ابزار برای دستیابی به مخاطبان هدف هستند. بنابراین، آنها همچنان برای تبلیغ محصولات یا خدمات و ایجاد وفاداری مشتری در ارتباط با آنها مفید هستند.
همچنین میخواهیم تأکید کنیم که رقم تأثیرگذاران همچنان مرتبط با افزایش دیده شدن برند است.
با این حال، ما روندی را برای تقویت رقم میکرو اینفلوئنسر مشاهده می کنیم. و میکرو اینفلوئنسر چیست؟
او بازیگر بسیار مفیدی است، زیرا با فالوورهایش که بیشتر از طرفداران با هم دوست هستند ارتباط بهتری برقرار می کند. به آنها اطمینان بیشتری می دهد و مشتریان با آن همدلی می کنند زیرا آنها آن را نزدیک و معتبر می دانند. علاوه بر این، در حساب های برند، آنها بیشتر از اینفلوئنسرها تبدیل می شوند و قیمت آنها نیز برای SME ها قابل دسترسی است.
از طرفی باید سیر تحولات و تغییرات شبکه های اجتماعی را از نزدیک دنبال کنید. قالب ها در استراتژی ها برای دستیابی به مخاطب متنوع هستند. ما توانستهایم این را با گنجاندن تبلیغاتی که YouTube در ویدیوهای کوتاه خود انجام داده است مشاهده کنیم و موفقیت TikTok را تقلید کنیم.
بیشتر بخوانید: دلایل پایین بودن نرخ کلیک سایت شما در کنسول جستجو چیست؟
از نظر عملی، استفاده از پادکست در استراتژی های بازاریابی نیز در حال گسترش است. این قالبی است که به کاربر اجازه می دهد تا دریافت اطلاعات را با اجرای سایر وظایف سازگار کند. و همین موضوع باعث می شود برای تجربه ارزش قائل شوم.
به موازات آن، محتوای ویدیویی نوآورانه تر می شود و کیفیت بالاتری ارائه می دهد.
6. آیا قبلاً به Google Analytics 4 (GA4) مهاجرت کرده اید؟
این یک نمونه واضح از آن روندهای ضروری است که در ابتدا به آنها اشاره کردیم. در تابستان Universal Analytics (UA) کار خود را متوقف می کند و شما باید تمام چمدان های خود را برای انتقال به نسخه جدید آماده کنید.
وقتی نوبت به اندازه گیری جنبه های خاصی از استراتژی های بازاریابی ما می رسد، یک انقلاب واقعی را نشان می دهد. ما در مورد برخی از موارد جدید آن به شما خواهیم گفت:
- ارتباط رویدادها اگر تاکنون معیارها بر اساس جلسات و بازدید از صفحه بود، اکنون آنها رویداد خواهند بود. این به شما امکان می دهد تا تعاملاتی را که لزوماً از طریق صفحه وب رخ نمی دهند، اندازه گیری کنید. برای این کار، گوگل ویرایش رویدادها و تصحیح آنها را بدون نیاز به تنظیم کد بسیار آسانتر میکند.
- از یادگیری ماشینی استفاده کنید. بنابراین، تجزیه و تحلیل های هوشمندتر، مانند رفتار کاربر ناشناس، و معیارهای پیش بینی مفید را به شما می دهد. این ابزارها به شما امکان می دهند احتمال تبدیل یا رها شدن یک کاربر را بدانید.
- بهبود و گسترش معیارهای تعامل و تعامل. اگر قبلا فقط نرخ پرش را داشتیم، اکنون با کلیک، دانلود و اسکرول افزایش یافته است.
- گزارش های جدید و بهتر آنها تا حد زیادی ساده شده اند تا بصری تر شوند. به همین ترتیب، موارد دیگری نیز اضافه شده اند که داده هایی را در مورد چرخه زندگی کاربران ارائه می دهند. به این ترتیب گزارش کسب به شما می گوید کدام کانال ها هستند که بیشترین مشتری را ایجاد می کنند و گزارش حفظ به شما می گوید که چه اقداماتی را انجام می دهند.
- اندازه گیری چند دامنه با آن، همه دامنه های یک برند را در یک جریان واحد متحد می کنید. این باعث میشود دید کاملتری از سفرهای کاربران آسانتر شود.
- GA4 راه هایی برای تجزیه و تحلیل و اندازه گیری داده ها بدون نیاز به کوکی دارد و در نتیجه از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند. از سوی دیگر، با الزامات مقررات در مورد حفاظت از داده ها مطابقت دارد.
7. آیا استراتژی های عملیات درآمدی یا RevOps را می شناسید؟
اینها استراتژی هایی با هدف ادغام بازاریابی با فروش و خدمات مشتری هستند. هدف به دست آوردن دیدی جامع از تمام مراحل چرخه عمر مشتری است. به این ترتیب، بهبود تجربه مشتری فراهم می شود، بنابراین آنها رضایت بیشتری خواهند داشت و تعداد فروش را افزایش می دهند.
به جای فکر کردن به سه تیم که با هم کار می کنند، ایده ایجاد تیمی است که این سه حوزه را یکپارچه کند.
چرا استراتژی RevOps بسیار مهم است؟
دلیل آن این است که با کار مستقل هر یک از حوزه ها، ترک هایی ایجاد می شود که تاثیر منفی بر رضایت مشتری می گذارد. هر کدام معمولا یک رئیس دارند که اولویت های خود را تعیین می کند و این به سازمان آسیب می زند. به این ترتیب، شرکت رشد و حفظ مشتریان خود را به طور فزاینده ای دشوار می یابد.
RevOps مزایای رقابتی بزرگی را برای پیشرفته ترین ها فراهم می کند، زیرا باعث صرفه جویی در هزینه ها و سود در کارایی می شود. این نوع سازمان یافتن شکاف هایی را که می تواند بهینه شود و پتانسیل رشد کامل شرکت را آزاد کند، ممکن می سازد.
مطالعات نشان میدهد که شرکتهایی که این نوع استراتژیها را پیادهسازی کردهاند، سه برابر بیشتر از آنهایی که بر مقیاسسازی درآمد تمرکز دارند، رشد کردهاند.
و در سال 2023 در مورد چه چیزی صحبت خواهیم کرد؟
اینطور نیست که ما با خوش بینی بسیاری از همکاران خود موافق نباشیم، اما هنوز مسائل خاصی وجود دارد که بلوغ آنها را نمی بینیم. در حالی که همه ما می خواهیم آنها را به عنوان ابزار بازاریابی کشف کنیم، فکر می کنیم امسال نیز زمان دیدن آنها نیست. بنابراین، ما می خواستیم آنها را از روندها جدا کنیم.
متاورس
من مطمئن هستم که شما مفهوم متاورس را می دانید. این یک جهان مجازی است که در آن میتوانیم فعالیتهای زیادی مانند کار، برگزاری جلسات، بازی و غیره را انجام دهیم. برای آن به دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیاز داریم. این یک مکان عالی برای استقرار استراتژی های بازاریابی دیجیتال و مجازی جدید خواهد بود.
در حال حاضر افراد زیادی در حال توسعه نرم افزار و سخت افزار هستند تا این امکان را فراهم کنند. و بسیاری از برندها قبلاً به این پروژه ملحق شده اند. البته بحث های زیادی مطرح شده است، اگرچه در حال حاضر بیشتر یک مفهوم است تا واقعیت.
بیشتر بخوانید: تولید محتوا سایت
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
برای ما هم مثل متاورس اتفاق می افتد. علیرغم تعریف خودمان به عنوان پیروان وفادار همه این نوآوری ها و فناوری ها، معتقدیم که امسال نیز زمانی نخواهد بود که آنها روندها را تعیین کنند. قبل از این باید قیمت دستگاه هایی که امکان آن را فراهم می کنند رایج شود و بنشینیم و فکر کنیم که چگونه آنها را در استراتژی های بازاریابی خود ادغام کنیم.
اینها فناوری هایی هستند که به وضوح کاربرد خود را در صنعت مسافرت و در بخش املاک و مستغلات یا در طراحی داخلی نشان می دهند. با این حال، به نظر نمی رسد که همه آنها مشوق های یکسان یا مزایای یکسانی را از نظر تجربه کاربری ارائه دهند. با این حال، ما به هر نوآوری توجه خواهیم کرد و اولین کسی خواهیم بود که به آن اشاره می کنیم.
دیجیتال مارکتینگ جهانی وسیع و دائماً در حال تغییر است که ما را مجبور میکند ابزارهای جدید را امتحان کرده و آزمایش کنیم. ما باید مفاهیم، پارادایم ها و روش سنجش آنها را اصلاح کنیم. ادغام هوش مصنوعی در کار ما واقعیتی است که با آنچه در چند سال آینده با متاورس احساس خواهیم کرد قابل مقایسه است.
تمام روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال 2023، که توسط همکاران مختلف بیان شده است، هیجان انگیز هستند. بدون شک، سال تغییرات عمیق و تصورات جدیدی خواهد بود که حول محور کاربر و رضایت کامل آنها می چرخد. اگر این دیدگاه را از دست ندهیم، موفقیت تضمینی خواهیم داشت.
روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال 2023 تجربه رضایت بخش کاربر و احترام به حریم خصوصی آنها را در مرکز قرار داده است. از سوی دیگر، محتوای با کیفیت و حضور آن در نسخه موبایل اهمیت پیدا می کند. در نهایت، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را هم برای اندازه گیری و هم برای آسان کردن زندگی سئو برجسته می کنیم.
بیشتر بخوانید: الگوریتم رنک برین