تولید محتوا

۵ نکته که یک محتوا نویس باید رعایت کند

وارد یک فروشگاه مواد غذایی شدید :
_سلام!
_سلام ، بفرمایید!
_یک بسته ماکارونی،  یک دبه ماست و یک قالب کره لطف کنید.
_حتما، چند لحظه صبر کنید.
تمام مکالمات ما در طول روز و حتی همین خرید ساده از یک مارکت، شامل این است که ما برای تحقق اهداف و نیاز خود به وسیله زبان بدن، ایجاد ارتباط نماییم.

حال ارتباط با کاربر در فضای مجازی و تحت وب، تولید محتوا نام دارد.
۵ نکته که یک محتوا نویس باید رعایت نماید!
محتوا‌نویس یا همان تولید کننده‌ محتوا می‌بایست نکات مهمی را برای برقراری ارتباط با کاربر و جذب مشتری مد نظر قرار دهد.
در اینجا فقط به ۵ نکته مهم اشاره مینماییم.

یک: تولید محتوا نباید کپی باشد!!

درست است که معنای تولید کننده محتوا، نویسندگی نیست، اما در اصل باید نویسندگی باشد.
اما به اشتباه درصد زیادی که به شغل تولید کننده محتوا مشغول هستند، کپی کار هستند.
اینکه با مراجعه به یک سایت به عنوان مرجع، از یک متن مورد نظر با عنوان سنگ بنا استفاده می‌کنند
و با تغییراتی در نوع نگارش و ادبیات، آن را به عنوان محتوا در فضای مجازی منتشر می‌نمایند.
لازم است که بدانید که جستجوگر ها چه در وب سایت چه در هر اپلیکیشن دیگری مثل اینستاگرام خیلی بیشتر از تصور ما هوشمند هستند، پس اگر به این راحتی تولید محتوا شود ، فریب نخواهند خورد‌.

تغییرات نگارشی، فعل و فاعلی، جابجایی جمله، و کلا تغییرات این چنین تنها شامل حال حداکثر ۳۰٪ کل محتوا می‌گردد.
روبات های هوشمند گوگل و اینستاگرام متوجه همین مقدار تغییرات خواهند شد و به همین درصد یا کمتر به آن محتوا امتیاز خواهند داد.
حتی دیده شده که مطالب کپی شده، باعث سقوط رنکینگ در گوگل شده.

قانون کپی رایت اگرچه در ایران رعایت نمی‌شود ولی بدانیم ما در سطح جهانی که این قانون حاکم است درحال تلاشیم.
تولید کننده محتوا در اصل باید در مورد سوژه مورد نظر خود در صورت عدم آگاهی تحقیق نماید. کتاب ها، جراید، وبسایت، شبکه‌های مجازی،اینستاگرام،توییتر و خیلی منابع دیگری در دسترس هستند. پس از آگاهی در خصوص نکات ریز و درشت آن، حال با قدرت نگارشی خود، شروع به تولید محتوا نماید.

دو، چگونه بنویسیم تا یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای باشیم!؟

تا به اینجا در خصوص اینکه چگونه محتوای یک متن را بیابیم و اینکه کپی نکنیم، توضیح دادیم.
ممکن است این سال پیش آید : من که نویسنده نیستم چگونه شروع به نوشتن کنم!؟

وقتی قرار است به مقصد خاصی مسافرت بروید، نیاز است که ابتدا زمان حرکت، نوع وسیله تردد، بودجه سفر، مسیر حرکت، امکانات و تجهیزات مورد نیاز را مشخص نمایید.
در طول مسیر باید بدانید از چه شهرهایی عبور میکنید. زمان بندی هم میکنید، مثلا هشت صبح از مبدا حرکت میکنید و ساعت ۱۹ به مقصد خواهید رسید.

خب نویسندگی هم همین است. اول موضوع محتوا را انتخاب می‌نمایید. حال برگردیم در مبدا، منابع رو انتخاب میکنیم، مطالب کلیدی را می‌یابیم، چند تیتر که خواننده را راغب به خواندن کل متن کند، به نحوی که تا پایان همراه ما باشد.
بر فرض مثال، نیلوفر آبی، موضوع من برای تولید محتوا، می‌باشد.

نیلوفر آبی

خب نیلوفر آبی که مقصد است، از کجا شروع کنیم!؟ تاریخچه‌ی نیلوفر آبی، اولین نکته است. این گل از کی شد نیلوفر آبی یا لوتوس!؟
من که نویسنده تبلیغاتی هستم، یا شما که در شغل دیگری شاغل هستید، در کل هر دوی ما با نیلوفر آبی غریب هستیم.
شروع کنیم به تولید محتوا!

 

من در منابع خوندم که نیلوفر آبی یا همان لوتوس یک گل قدمت دار و تاریخی است. باور کنید من هم، همین الان مشغول جستجوی این گل هستم!
بعد از جستجو متوجه‌ی محبوبیت آن در باستان شدم، جالب این است که خواندم نیلوفر آبی سنبل پرستش خداست.
مقصد من گل نیلوفر آبی است، اما تولید محتوا برای درخواست کیست؟ یا بهتر بگویم خواستگاه مشتری من برای تولید محتوا چیست و کجاست!؟
پس نکاتی که متقاضی تولیدکننده محتوا نیاز دارد می‌شود شهرهایی که ما برای رسیدن به مقصد از آن رد خواهیم شد.

سه، نیاز مشتری برای تولید محتوا چیست!

دانستن اینکه مشتری چه چیزی نیاز دارد، بهترین مشاور برای تولید محتوای موفق میباشد. از مشتری بخواهید تا در چند جمله نیازش را تشریح کند. اینکه سلیقه مشتری در کار اعمال گردد، خیلی مهم است. شخصی که تولید کننده محتوا لست باور کنید می‌تواند از یک نویسنده بهتر عمل کند.
نویسندگی در استعداد شخص از بدو تولد نهفته است و زمانی که آشکار گردد یک سبک مشخص و یک نوع نگارش منحصر به فرد برای خود خواهد داشت. اما تولید کننده محتوا یک سوپر نویسنده خواهد بود، چون کاری که او انجام خواهد داد بر پایه و اساس تحقیق میباشد و با ادبیات و نگارش دیگر نویسندگان آشنا خواهد شد،

اگر بتواند به سمت سبک نویسنده خاصی، غش نکند، قطعا موفق خواهد شد.
پس یک تولید کننده محتوا، باید با سبک خاصی برای مشتری خود بنویسد، حتی اگر مشتری از ارائه سبک اجتناب نماید.
و این سبک نوشتن در کارهای دیگر او تکرار نگردد.

چهار، بهره گیری برای سئو شدن متون!

تا اینجا توانستیم برای موضوعی که می‌خواهیم تولید محتوا کنیم، موضوع، تیتر، سبک نوشته را تعیین کنیم، اما حالا باید بدانیم که چطور به متن تولید شده، بها داده خواهد شد؟!
دو نکته برای این موضوع وجود دارد، ابتدا ادبیات نگارشی، دوم ادبیات سئو.
هر دوی اینها نیاز به کسب مهارت است، تولید کننده محتوا قبل از اینکه بخواهد وارد این شغل شود،

باید نگارش و قوانین آن را فرا بگیرد، با معنی لغات آشنا شود و زمان زیادی را در طول روز صرف خواندن کتاب‌‌ و مقالات معتبر نماید. در خصوص سئو و تکنیک های آن نیز باید به فراگیری این دانش بپردازد.
پس زمانی تولید محتوای ارزشمندی خواهیم داشت که با دانش بر ادبیات  تکنیک های سئو باشد که در غیر آن، فقط مجموعه ای از لغات را در اختیار داریم.

پنج، خودت هم کپی نکن، این یک قانون است!

شاید دو نفر مشتری، از یک نوع شغل داشته باشیم، هر دو عناوینی یکسان دارند، مطلب و تولید محتوای تکراری نزنید، در هر صورت خود شما متضرر این داستان خواهید شد، البته بعد از شکست پروژه مشتریان.
موفق بنویسید، میرا

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به

Read More »

نمودار سینوسی میرا

مهم است که شما بدانید در هر یک از روزهای سال، چقدر پتانسیل فروش دارید. لذا با ترسیم نمودار و گزارش آمار فروش خود در

Read More »

کلید موفقیت

با هر کسی که صحبت می کنیم، یک نظر خاصی برای رسیدن به موفقیت دارند و از آن به عنوان کلید موفقیت نام می برند.

Read More »

تبلیغات روانی

تبلیغات روانی یا بهتره بگیم تبلیغات با بعد روانشناسی، گیرا ترین نوع تبلیغات است. تبلیغات روانی یکی از بزرگترین راه کار های تبلیغاتی این است

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: